Bir kalorifer problemide benden

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Bir kalorifer problemide benden

İleti abdulhamit » 17 Arl 2008, 00:08

Arkadaşlar aracımın hareti çok zor yükseliyor ve dolayısıyla kaloriferim ısıtmıyordu. Kontrol ettim ve termostatın çok erken açtığını fark ettim. Ustama söyledim termostatı değiştirdik şimdi hararet yarıya kadar yükseliyor ve bu durumda kalorifer gayet güzel çalışıyor. Ama termostat açar açmaz birden soğuyor. Ustam yine ısıtmazsa radyatörün yarısını karton ile kapat dedi nedir tavsiyeniz?
 
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti abdulhamit » 17 Arl 2008, 00:10

Birde üzerindeki fan müşiri yazlık için düşük dereceli bu önemlimi sizce?

abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti maozkan64 » 17 Arl 2008, 00:22

Fan müşirinin de kışlık olması lazım, yani müşir ve termostat takım olarak yazlık ve kışlıktır, o şekilde değiştirilmelidir.


Benim eski arabam forman idi. Sizinki gibi hemen soğuk hava veriyordu kalorifer. Üst kapaktan çıktı sorun. Üst kapağı önce taşlattık, bir sene kadar idare etti ama sonra komple değiştirdim.


Sizinki inşaallah üst kapaktan değildir, çünkü epey bir masraf çıkarır size. Müşiri de değiştirip bir deneyin bakalım, olmazsa dediğim gibi üst kapak veya üst kapak contasındandır.
Octavia Collection 2004
Kullanıcı avatarı
maozkan64
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 41
Kayıt: 19 Tem 2008, 17:39
Ad Soyad: Mehmet Alaeddin ÖZKAN
Nereden: Kayseri
Arabanız: Octavia Collection 2004

İleti hetepe » 17 Arl 2008, 11:44

Termostat açar açmaz kaloriferin soğuması , kalorifer radyatöründe kısmi tıkanıklık ihtimalini akla getiriyor.(Öyleyse zaten az giren sıcak su, termosta açmasıyla daha uzun  ve soğuk devrede iyice soğur.).Motor radyatörünü 1/3 oranında kapatıp deneyin.Konya'da arabanın ısınması bu soğuklarda biraz zor olur tabii.Benim Fabia bugünlerde çalıştıktan sonra önüme yokuş gelmezse 20 dakikada ancak ısıtabiliyor.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti sainz » 17 Arl 2008, 13:14

[quote="abdulhamit"]

Birde üzerindeki fan müşiri yazlık için düşük dereceli bu önemlimi sizce?

[/QUOTE]
Çok basit bir anlatımla fan müşiri ısı değeri termostat ısı değerinden yüksek olmak zorundadır. Termostat 88°C' lik seçilmişse, fan müşiri de 92°C' lik seçilmelidir. Yok fan müşiri 87°C' lik seçilmişse, termostat açar açmaz fan da çalışmaya başlayacaktır.

Tremostat açtıktan sonra, kaloriferin soğuk hava üflemeye başlaması, aklıma; motor bloğu çevresinde kireç, pas, ...vb. bir şeyler olduğunu ve soğutma suyunun uzun devre dolaşmaya başlamasıyla o tıkanıklık yapan şey kalorifer radyatörüne gelip tıkıyor olmasını aklıma getiriyor.

Bir de hep bahsediyorum kalorifer konusunda buraya da tekrar gerekli kısmını alıntı yapayım:

 

...radyatörden motor bloğuna, jikle tertibatına, emme manifolduna soğutulmuş suyu getiren ve motorun alt tarafında kalan metal bir boru vardır. Zamanla kireç, pas, …vb. sebeplerle tıkanabiliyor veya iç çapı daralabiliyor ve devir daimin sağlıklı yapılmasını engelliyor. Peki bu borunu tıkalı olduğu nasıl anlaşılır? En iyisi söküp kontrol etmektir. Vaktiniz yok, söktürüp kontrol ettiremiyorsunuz. Eğer ki havalar çok fazla soğumamışsa ve jikleniz artık her zamankinden daha uzun süre devrede kalıyorsa, bu boruda problem arama seçeneğini göz ardı etmemelisiniz, çünkü bu boru, jikle tertibatına soğutulmuş suyu taşır ve jikle zembereği de artan sıcaklık nedeniyle gevşeyerek jikle tertibatını kapatır. Gelen su, tıkalı veya daralmış boru nedeniyle az geliyor ise jikle aynı hava koşullarında daha uzun süre devrede kalacaktır. Unutmayın ki bu gözlemi yaparken hava şartları aynı olmalıdır. Mesela 10°C’ lik hava sıcaklığında jiklenin devrede kalma süresi daha kısayken, -1°C’ de daha uzun olacaktır...

 

Ayrıca soğutma suyunu tamamen boşaltıp tekrar su ilave edip, ilave ettiğiniz suyu boşa akıtarak devir daim yollarını temizletmeni tavsiye ederim.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir