Benzinde Çalışmıyor...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Benzinde Çalışmıyor...

İleti guneyli_adam » 22 Arl 2008, 17:32

Alalı henüz 1 ay bile olmayan 93 Favoritim sadece tüpte çalışıyor, Depoda benzin olmasına rağmen benzinde çalışmıyor. Ustaya götürdüm ancak motoru açmadan masrafın ne kadar tutacağını tahmin edemediğini söyledi 50 YTL de olabilir 200 YTL de dedi... Bende bu mali olarak sıkıştığım günlerde masrafın fazla tutma riskini göze alamıyorum, devamlı tüpte kullanmamın bir sakıncası olur mu?  (Bazı Favorit sahibi arkadaşlar Tüp asla kullanma demekte. . .!?!)


Tavsiye ve önerileriniz nelerdir?
 
guneyli_adam
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 03 Arl 2008, 19:05

İleti hetepe » 22 Arl 2008, 17:38

Devamlı tüpte kullanmanın sakıncası, benzinin geçtiği bölgelerin sizde olduğu gibi arızalanmasıdır.Muhtemelen benzin otomatiği, benzin filtresi, Karbüratör  kapış pompası gibi conta, diyafram ve lastik içerikli malzemeler bozulmuştur.250 ytl ye kadar yolu var.Yaptırırsanız arada benzinle de kullanmayı ihmal etmeyin.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti guneyli_adam » 22 Arl 2008, 17:41

Ufff Uffff Uffff masrafa bak... Yapma be Hetepe bu arabayı toparlamak için epey bir zahmet çekeceğim desene...
guneyli_adam
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 03 Arl 2008, 19:05

İleti hetepe » 22 Arl 2008, 17:46

Arabanızın geri kalanı temizse bu çok bir para değil ki...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti guneyli_adam » 22 Arl 2008, 17:55

Bunu yaptırdıktan sonraki sorunlar  ;


1- Kalorifer 1. ve 2. kademede çalışmıyor,

2- Davlumbazlar nedense yok,

3- Sol Far nem alıyor,

4- Kapı kilitleri elden geçmesi lazım,

5- Cam Fiskiyeleri ve Arka silecek çalışmıyor,

6- Sürücü koltuğu sabit değil, kaportacı sanırım kırık dedi,

7- Sinyal kollarından dönerken çat çat ses geliyor...

 

Sanırım bunları tamamlayınca bir şey daha çıkmaz ama 5.000 YTL' e aldığım araba sanırım bana 6.000'e mal olacak... Ki arabamı usta tavsiyesi ile almıştım...
guneyli_adam
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 03 Arl 2008, 19:05

İleti hetepe » 22 Arl 2008, 18:55

''Usta''lara fazla güvenmeyin.En sevdikleri müşteri, her zaman gelen müşteridir.

D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti semih06 » 22 Arl 2008, 19:37

muhtemelen benzin otomatiğinde yada benzin filtresinde sorun vardır.
semih06
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Şub 2007, 20:50

İleti guneyli_adam » 22 Arl 2008, 20:38

İnşallah dediğin kadar azdır sorun Semih06 kardeşim...
guneyli_adam
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 03 Arl 2008, 19:05

İleti semih06 » 22 Arl 2008, 20:46

1 hafta önce aynı sorun arkadaşımın arabasında olmuştu benzin otomatiğini değiştirdi sorun çözüldü..

semih06
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Şub 2007, 20:50

İleti by wodoo » 23 Arl 2008, 00:37

benzin kesicisini kontrol ettinmi ?
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti Kahraman » 23 Arl 2008, 01:07

arabayı ilk aldıgım gün notere giderken aynı şey başıma geldi.biz araba benzinde gidiyor diye benzin alıyoruz oysaki lpg bitmiş e5 de kaldık marş yap yap calışmaz sonra kabut kaldır bi şekilde arabayı benzıne gecirdik ama galerici bi türlü calıstıramadı  sonra ben gaz pedalına basarak marş yaptım calıştı  ama benimki rolantide stop ediyor.  ve öylede kulanıyorum  zanedersem sizinki benzin otomatiginiz  saglamsa karbratörden olabilir
Kahraman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 18 Arl 2008, 19:20

İleti AhmetH » 23 Arl 2008, 04:13

benzine gerek yok .
 

LPG  ile  yürüyün gitsin 2.5 yıl dır  98 model felicia ile  LPG  kullanıyorum  yaz kış 7 / 24

 

açtığı tek masraf  3 ytl lik kapış diyaframı kuruması.. depoda da 10 ytl lik benzin olsun  yeter..

 

yakıt  otomatiği  sürekli depodan benzin  çekip  depoya  geri  basıyor  devir daim gibi..  kuruması  depoda azcık benzin varken imkansız.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti celik oto » 24 Arl 2008, 02:36

ahmeth arkadasım pekı sureklı lpgde kullandımız arac  icerisinde 10 liralık benzınle benzın pompasını korudukk dıyelım. pekı karburatör contasını diyaframı aracın valfleri;ni yani (siboplarını) kım koruyacak kuru calısımdan dolayı gelen asınmaları nasıl önleyeceğiz onuda sole bari ....yapmayalım arkadaslar bilmediğimiz konularda burada kı arkadaslara yannıs bılgı vermeyelım sonra zararrlı  cıkan karsımızdakı sahıs olacak.. sonra ben hıc 3 lıraya kapış diyaframı görmedım 2lıraya takan ustada görmedım dıyelımkı taktılar 5 lıraya bıttı dıyafram işi siboplarda sekmanlarda7 liramı yoksa 10lirayada usta takıyorda benımmı haberım yok ben neden sureklı lpgde kullandıgım ıcın favoritim sıboplarını yaktı boşunamı verdim730lira motor yaptırmak icin gömlek.piston.sekman.yatk.rektefiye  boşunamı..ahmeth...bey 
celik oto
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Arl 2008, 01:11

İleti kale » 24 Arl 2008, 03:17

[quote="celik oto"]ahmeth arkadasım pekı sureklı lpgde kullandımız arac  icerisinde 10 liralık benzınle benzın pompasını korudukk dıyelım. pekı karburatör contasını diyaframı aracın valfleri;ni yani (siboplarını) kım koruyacak kuru calısımdan dolayı gelen asınmaları nasıl önleyeceğiz onuda sole bari ....yapmayalım arkadaslar bilmediğimiz konularda burada kı arkadaslara yannıs bılgı vermeyelım sonra zararrlı  cıkan karsımızdakı sahıs olacak.. sonra ben hıc 3 lıraya kapış diyaframı görmedım 2lıraya takan ustada görmedım dıyelımkı taktılar 5 lıraya bıttı dıyafram işi siboplarda sekmanlarda7 liramı yoksa 10lirayada usta takıyorda benımmı haberım yok ben neden sureklı lpgde kullandıgım ıcın favoritim sıboplarını yaktı boşunamı verdim730lira motor yaptırmak icin gömlek.piston.sekman.yatk.rektefiye  boşunamı..ahmeth...bey [/QUOTE]
 

40 yılın başına benzinde kullanınca herşey yolundamı gidecekti
kale
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 09 Şub 2008, 14:52

İleti AhmetH » 24 Arl 2008, 03:32

Muharrem bey ben mühendisim ve hiç küçümsenmeyecek derece teknik bilgim vardır önemle belirtirim, ayrıca burda amacım millete ustalık taslamak kibirlenmek falan değil yanlış anlamayın beni bir skoda kullanıcısı olarak tecrübelerimi paylaşıyorum  olaya bu açıdan yaklaşırsanız sevinirim.
 

1998 model olan skoda feliciamız  şu anda km saatinde 146.580 yazmakta ve bu sayaç ne kadar tamir etmek istesemde 2 ay içinde bozuluyorSmile rahat 160.000 i  vardır  ve  supap  ayarı  dışında  motoruna anahtar değmedi ne conta yaktı ne yolda bıraktı..

2,5 yıldırda canavar gibi  LPG  ile çalıştırıyorum.

 

LPG nin kuru  yakıt olduğu "geyiği" yıllardır yapılır  aslı astarını  söyleyen yok.

 

Karbüratör contası  kurumaz diyafram dediğiniz neresidir  bilmem ama onda da sıkıntı oluşmuyor  ;

buyrun konuyu inceleyin dağıttım  baktım  ben karbüratöre ;

 


 

supaplara  gelince ;

 

supaplar (valfler) yağ ile çalışan bir yapı değildir. supap gaytlarının üzerine bulunan supap lastiğinden alta  motor  yağı  ulaşamaz. yani  ister  benzinde kullanın ister LPG de supaplarınızı koruyamazsınız.

 

sizin LPG den dolayı favoritin supaplarını yakmanız ki  genelde  egzoz supapı  yanar LPG  ayarınız veya supap ayarınız olmadığından dolayıdır.

 

supapların  soğuması  ne  benzinde çalışma ile nede LPG de çalışma ile alakalıdır.

supap kapandığında ısısını silindir kapağına iletir ve soğur kalan  kısım  ise  özel durumlardır.

(supap bindirmesi sodyum soğutmalı supaplar vs.)

 

bu açıdan  bakıldığında  LPG de ayar tutturmak için  hava girişlerini bantlamak  vb işlemler ile aracı  "fakir karışama" çekerseniz  supapları  yakan durum oluşur  bu durum egzoz gazı sıcaklığının aşırı artmasıdır (EGT)

bu durum aracım  biraz daha az  yaksın diye LPG ayarını kısmaklada oluşur.

 

özetle  bir şekilde supaplarından  sıkıntı  yaşayan varsa ;

 

supap ayarları bozuktur supap yuvasına tam oturmaz ve gerektiği gibi soğuyamaz yada LPG  ayarı  yoktur  mikser karbüratöre uygun seçilmemiştir EGT  alıp  başını gidiyordur..

 

 

iyi geceler.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti kale » 24 Arl 2008, 03:42

1998 yılında dayım sıfır km baroadway aldı daha 10.000 km olmadan lpg taktırdık araca hatta 10 yılda bir değişmesi gerektiği için lpg deposu geçen ay ben değiştirtip vize yaptırdım. geçenlerde onu konuştuk dayımla, araba şimdi 150.000 kmde ve takıldı takılalı bırakın benzinde kullanmayı depo benzin yüzü görmedi hala daha aynı motorla devam ediyor motor bir kez bile tamir görmedi ne yağ yakıyor nede supapları yandı. iyikide taktırmışım 2 broadway parası kar ettirdi lpg bana diye muhabbet ettik Smile
kale
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 09 Şub 2008, 14:52

İleti celik oto » 25 Arl 2008, 00:17

dostum ahmet bırak   bu cok bılmıs tavırları sen al   o resımlere kendın bak  resımle karburatör tamir edılse ıdı ataturk sanaiyi sitesinde bir tek karburatörcü kalmazdı
 

yok subapların ayarı yok bılmemm  ne  ben de sana solım o zaman   benımde en az  senden  fazla  bılgım vardır...birkere sıbopların lastiklerı sıboplardakı yagı   suzme işine  yarar siboptakı yagın yanma odasındakı hava ıle yakıt karısımına karısmadan yanmasını saglar bu durumda sıbop lastıklerının   görevınıde bilgilerin icerisine yerleştir ayriyetten    sibop kagıtları dedın alet sadece sıboopların  dişarısında bir parcadır sibop ona surtunerek  calısır aşınmaması icinde o kanala yag gıder o gıden yagın yakıta karışmama işinide siboplastikleri üstlenir sibop ları yalayarak üstündekı yagları temizler .....

 

emme sibopu acıldıgı zaman sibop kenarından pistonlara sıvı olarak benzın akar vede parcalarımız olan sibop...sekman...piston....gömlek sıvı yakıt ile calısır   pekiiiiiiiiiiiiiii    bu olay lpg ile oldugunda hepimiz  biliyoruzkı lpg kuru bir tüketimdir bu kuru tüketimde parcalarımızı kim koruyacak

 

 

örnek iki elini bir birine sürt hızlıca bir ıslak yap benzinle birde kuru yap lpg ile hangisi elini daha cok yıpratacak

 

 

sayın mühendisim ne muhendisiidiniz inşaatmı o dalla ilgilenin siz bence otomotivden uzak durup karsınızdakı ınsanın oto tamircisi oldugunu bılmeden laf sokmayın bence 

 

asıl size iyi geceler

unutmadan şu3 milyona aldıgınız diyaframları nereden temin ediyorsunuz soleyinde ben de alayım boşuna 15 lira vermeyeyimm :D:D:D
celik oto
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Arl 2008, 01:11

İleti celik oto » 25 Arl 2008, 00:24

  ahmet  mühendisim2,veye3 ayda surekklı kılometrenız bozuluyor demişsin o zaman tamircini değiştir LOLLOLLOLLOLLOL


ben 5 senedir kullanıyorum bir kere arıza actı yaptırdım dahada bozulmadı senınkı sureklı bozuluyorsa benım tamirciye gir sende WinkWink
celik oto
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Arl 2008, 01:11

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir