kalorifer ve devir saati

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

kalorifer ve devir saati

İleti mkaracali » 23 Şub 2007, 00:50

iyi akşamlar bende skoda ailesine ve aranıza yeni katıldım. bende 93 model favorit 135 lx aldım araç 62000 km de yeni lpg taktırdım.arabamdan memnunum ama bazı sorunlarım var kalorifer şehir içi trafikte ısıtıyo hararet göstergeside alt çizginin biraz üstüne çıkıyo.ama araç biraz hızlandıgında hararet göstergeside en alta iniyo çizgininde altıa ve kalorifer buz gibi üflüyo. termostatı değiştirdim ama farketmedi.acaba neden olabilir.birde devir saati sürekli yeşil kısmın altıda hareket ediyor bazen düzeliyo fakat bi süre spnra eski haline dönüyo acaba bana neler tavsiye edersiniz. yakıtıda şuan lpg  şehir içi yaklaşık145 şehirler arası 105 civarında sizce normalmi şimdiden teşekkurler..
 
mkaracali
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Şub 2007, 00:16

İleti ünsal » 23 Şub 2007, 01:11

öncelikle aramıza hoşgeldiniz ..!


yakıt normal gibi görünüyo ama hararet önemli bir konu normalde 70 biraz üstü olması lazım 90 derecede fan açması gerekiyo termostat kaçlık takıldı?

fan müşürünüzü de kontrol ettirin bence kalorifer tıkanmış olabilir veya uzun süre kullanılmaışsa kireç yapmış olabilir temizletmeniz gerekebilir iyi bir usta bulup baktırın bence bu arada ufak bir hatırlatma antifiriz muhakkak koyun araca kazasız belasız ...!
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti nolies » 23 Şub 2007, 16:54

lpg ile aralakası olduğunu zannetmiyorum çünkü benim aracım da lpg li ve kalorifer gayet iyi ısıtıyor. yalnız kışlık bakım sonrasında kalorifer ıstmaması poblemiyle bende karşılaşmıştım. soğukma sıvısı tamemmen boşaltılmış ve yeni antifrizli karışımla doldurulmuştu. zannedersem o zaman kalorifey peteğini pislik tıkamıştı bir süre sonra açıldı ve normal ısıtmaya başladı.
kısacası kalorifer peteğinizi kontrol etteirin bence.

devir saati meselesine gelince, benim devir saati de aynen anlattığınız durumdaydı. 30 ytl ye tamir ettirdim. ankara başkent sanayi sitesinde. isterseniz adres ve telefonunu verebilirim. kolay gelsin 
nolies
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 15
Kayıt: 01 Tem 2006, 13:53

İleti mkaracali » 23 Şub 2007, 21:26

tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.kalorifer için termostat yanılmıyosam 80 likti.antifirizde geçen seneden kalma vardı ölçtürdüm iyi durumdaydı.bana ankarada kaloriferi ve devir saatini yaptırabilmem için tavsiye edebileceğiniz yer varmı teşekkürler...
mkaracali
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Şub 2007, 00:16

İleti sainz » 24 Şub 2007, 12:39

[quote="mkaracali"]tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.kalorifer için termostat yanılmıyosam 80 likti.antifirizde geçen seneden kalma vardı ölçtürdüm iyi durumdaydı.bana ankarada kaloriferi ve devir saatini yaptırabilmem için tavsiye edebileceğiniz yer varmı teşekkürler...[/QUOTE]



 

Özellikle de kış için Favorit için önerilen termostat değeri 88 derceliktir. Buna uygun olarak fan müşiri de 87-92 derecelik olmalıdır. Eğer bu şekilde yapılırsa ve kalorifer radyatöründe herhangi bir tıkanıklık yoksa, gayet iyi ısıtır. Termostat düşük değerli takılırsa motor yeteri kadar ısınamayacağından yakıt tüketimi de artar ve motorun aşınması daha fazla olur. Motor yağları genellikle 90 dereceler civarında azamî yağlama özelliği gösterirler.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti nolies » 26 Şub 2007, 11:02

Burak otomotiv
Başkent oto sanayi sitesi

48. sok no:26

tel:2781643

532 5752432

 

Zeki Ünaldı Otomotiv

Şaşmaz oto sanayi istesi

1. cadde 24.sokak no:40-45

tel: 2781414-1515
nolies
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 15
Kayıt: 01 Tem 2006, 13:53

İleti driver » 26 Şub 2007, 13:45

Bence yine de siz fazla yüksek bir termostat almayın.Kışın biraz problem de yaşasanız unutmayın ki yaz geldiğinde hararet yapma riskiniz çok yüksek olur.özellikle de dur-kalk trafikte.. Bu arada uzun yolda yüksek hızlardayken hararet göstergesine aldanmayın.1 saat yol gittikten sonra çekin kenara motoru stop edip 3 dakika bekleyin.kontağı açın ve hararetin ne kadar yüksek olduğunu görün.


Bir de skodaların hararet algılayıcısı nerede?

motorun alt kısmına doğru dışardadır.Yani motorun dışındaki metalin sıcaklığıdır gösterilen.Motorun gerçek ısısı olan iç kısım değil.

Bu da şu demektir, motor göstergenin gösterdiğinden daha sıcaktır.

Tüm bu faktörleri göz önünde bulundurarak adım atmanız önerilir
driver
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 26 Şub 2007, 13:16

İleti sainz » 26 Şub 2007, 14:41

[quote="driver"]...Bir de skodaların hararet algılayıcısı nerede?
motorun alt kısmına doğru dışardadır...[/QUOTE]

 

Favorit' te hararet müşiri, devir daim yapan suyun motoru hemen terk ettiği yerdedir. Termostattan hemen önce konumlandırılmıştır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ayka » 27 Şub 2007, 00:16

EVET BENCE SKODA NIN HARARET MÜŞÜRÜ ENOLMASI YEREDİR.
TERMOSTAT TIN YANINDA

ARABANIN KALORİFERİNİN ISIN MAYIŞININ SEBEBİ DEVİRDAİMİN YETERSİZ

GELİ İŞİNDENDİR

BENİM DE BAŞIMA GELDİ .

DEVİRDAİMİ DEĞİŞTİRDİM,KALORİFER PETEĞİNİ DEĞİŞTİRDİM TERMOSTATIDA 84 LÜK TAKTIRDIM SONUÇ ROLENTEDE ILIK ÜFLÜYOR

GAZ VERİNCE SICAK ÜFLÜYOR İYİ OLMASINA RAMEN

BEN ANCAK BUSONUCA ULAŞABİLDİM

TEKÇARE KALDI WOSVOGENLERİN ELEKTİRİKLİ DEVİRDAİMLERİNDEN BULURSAM ONU TAKACAĞIM

OZAMAN KALORİFER SICAK ÜFLEYECEK DURURKEN BİLE

BENDEN ÖNCE YAPAN OLURSA SONUCU MUTLAKA YAZSIN

LÜTFEN TEŞEKKÜRLER

 
ayka
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Kas 2006, 14:38

İleti sainz » 27 Şub 2007, 18:40

[quote="ayka"]...ROLENTEDE ILIK ÜFLÜYOR GAZ VERİNCE SICAK ÜFLÜYOR İYİ OLMASINA RAMEN...[/QUOTE]




 

Rölantide ılık üfeyip de gaz verince sıcak üflemesi devir daimin sağlıklı yapılamadığını gösteriyor. borularda tıkanıklık oluşmuşsa rölantideki devir daim pompa basıncı yeterli olamyabilir. Özellikle de radyatörden gelip motor bloğuna giren ve motorun alt kısmından geöen metal boruyu kontrol etmenizi öneririm.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir