Yağmurlu Havalarda Çalışmıyor.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yağmurlu Havalarda Çalışmıyor.

İleti hhakan » 04 Oca 2009, 19:06

Meraba Arkadaşlar;
         Öncelik ile sizlerin yeni yılını kutlar sağlık, mutluluk ve huzur dolu bir yıl geçirmenizi temenni ederim.

         

          Benim Favorit ikidir aynı sorunu yapıyor. İlkinde tüm gece yağmur yağdı sabah arabaya binip marşa bastığımda araba çalışmadı, bu esnada aküde de zayıflık vardı. Sonra vurdurarark zar zor çalıştırdık. Sonra ben aküyü değiştirdim.

          Neyse aradan vakit geçti. Dün gece İzmir'de durmayan bir yağmur vardı. saat 15:00 sularında (yağmur hala devam ediyordu) arabaya binip marşa bastım ancak çalışmadı. Marş motoru çok güzel dönüyor; ama ateşleme gerçekleşmiyordu.

         Aklıma distribitörün ıslanma ihtimali geldi ve açıp bir güzel kuruladım. Hatta çakmak ile ısıttım. Bu işlemlerden sonra tekrar marşa bastım. Sonuç araba yine çalışmadı.

        Aküyü fazla zorlamadım bende, bıraktım o şekilde arabayı.

 

       Şimdi Sizlere fikrinizi sormak istiyorum. Sorun nerede? Yağmurlu havalarda yolda kalmak istemiyorum. 

 

                Saygılarımla....

      
 
hhakan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 22:59

İleti gokyuzu70 » 04 Oca 2009, 21:00

enteresan bence yagmurla alakası yok bılemıyorum
gokyuzu70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 10 Ekm 2008, 02:18

İleti yonetici » 04 Oca 2009, 22:42

Buji kabloları yada distribütör kapağı sorunu gibime geliyor.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti alpino » 05 Oca 2009, 00:19

benzeri bir olay felicia da başıma geldi. motor bölümünde sol fara yakın yerde dikdörtgen bir parça var yaklaşık 3 kibrit kutusu boyunda. adını hatırlayamıyorum. bu parça distribütöre elektrik iletmekle yükümlü. o parça arızalanmış ve ateşleme için gerekli eletriği iletmiyormuş. yetkil serviste distribütöre giren kablolardan ortadakini söküp süspansiyon helezon kubbesi yanındaki metal kısma tuttular. birisi de marşa bastı. eğer kıvılcım görüyorsan parça sağlamdır. görmüyorsan o parça bozulmuştur. yalnız parçayı metale temas ettirme. yaklaşık 2-3 mm kadar uzakta tut ki kıvılcımı görebilesin.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti sainz » 05 Oca 2009, 13:53

Ateşleme sisteminin bujilere göndermesi gereken elektrik bir şekilde dağılıyor ve motoru çalıştıracak güç oluşmuuyor bana göre. Ateşleme sisteminin elektronik devresinin olduğu parçayı, indiksiyon bobininin üst kısmını, buji kablolarını ve bujilere giren kısımlarını iyice kurutarak (hava veya fön makinesi tarzı bir şeyle özellikle) denemeni öneririm.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti FLEYLAK » 05 Oca 2009, 14:06

Aynı dert bende de var
O 3 kibrit kutusu büyüklüğünde denilen metal parçayı naylonla sarsak fayda edermi?

buji kablo larını değiştirmek mantıklımı?
FLEYLAK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Kas 2007, 13:13

İleti sainz » 05 Oca 2009, 14:18

[quote="FLEYLAK"]Aynı dert bende de var
O 3 kibrit kutusu büyüklüğünde denilen metal parçayı naylonla sarsak fayda edermi?...[/QUOTE]



Sorunun oradan olduğuna eminseniz tabii ki faydası olacaktır; ancak sarmadan önce iyice kuru olduğundan emin olun.

[quote="FLEYLAK"]...buji kablo larını değiştirmek mantıklımı?[/QUOTE]

Buji kabloları zamanla çatlayabilirler. Bu çatlaklardan sızan su, ateşlemenin sağlıksız olmasına yol açar. Eğer kablolarınızın eski olduğunu düşünüyorsanız, değiştirmek tabii ki faydalı olacaktır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti FLEYLAK » 05 Oca 2009, 15:49

sağolun
FLEYLAK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Kas 2007, 13:13

İleti hhakan » 05 Oca 2009, 21:13

Arkadaşlar yorumlarınız ve önerileriniz için çok teşekkür ederim. Arabayı fön makinesini çalıştırabileceğim bir yere çekip; ateşleme sistemini kurutacağım.  
hhakan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 22:59

İleti Modifix » 25 Oca 2016, 02:36

aynı dert bendede var yağmur yağdıktan sonra ve eksili soğuklarda çalıştıramıyorum havalar biraz ısınınca çalışıyor. Konunun Üstünden baya sene geçmiş ama yanıtını bulan veya bilen var mı ?
Modifix
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 15
Kayıt: 17 Kas 2015, 21:31
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir