ATEŞLEME SİSTEMİNİ GÜÇLENDİRMEK

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ATEŞLEME SİSTEMİNİ GÜÇLENDİRMEK

İleti ozkan3267 » 25 Oca 2009, 23:42

ateşleme sistemini nasıl güçlendirebiliriz,

 
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti hakanerdogan » 25 Oca 2009, 23:52

güçlendirmek derken, daha fazla akım vermek zaten anlamsız olur, yapmasıda uğraşlı ve gereksiz. önemli olan kıvamında sağlıklı bir ateşleme olması. başlıca unsurları;

-sağlıklı akü(ölçüm yaptırıp durumu hakkında bilgi edinilebilir, ufak bi alete bağlıyolar o iyi-kötü diyor)

-kabloların aşınmamış, yalıtımınının bozulmamış olması lazım, gerek akü gerekse benzinli motorlarda buji kablolarının

-alternatör iyi durumda mı, işin başı bu aslında

-indiksiyon bobini ne alemde

-ve distribütör, buji kablolarına silindirlerin yanma sırasına göre akım dağıtır, hızlı çalışan bir parça, kolay etkilenebilir, manyetizması var diye biliyorum, iyi korunması, iyi durumda olması gerek.

-tabiki bujiler... 3 tırnak 5 tırnak bilmem, sağlam olsun önemlisi o

aklıma gelenler bunlar, benzinli motordan pek anlamam ama işin elektronik boyutu dandikçe tabirimle bu kadar diye biliyorum.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti demirhan » 25 Oca 2009, 23:52

ateşleme sistemi derken sadece bujilerden falan mı bahsediyorsununz

demirhan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Kas 2006, 10:55

İleti ozkan3267 » 26 Oca 2009, 00:21

genel,
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti demirhan » 26 Oca 2009, 01:30

ateşeleme sistemi elemanlarından bujileri güçlendirme gibi imkanımız zaten yok. bujinin cektigi akım fazla bile olsa bunun araca pek bir katkı saglayacagını sanmıyorum. Yani atesleme sisteminin güclendiridigimiz zaman atesleme sistemini genele olarak destekleyen sistemleride güçlendirmek gerekir diye düsünüyorum.Yoksa tek basına ateşleme sisteminde degişiklikler yapmak pek bir artı sağlamaz. Siz aracın beygir gücünümü artırmak istiyorsununz
demirhan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Kas 2006, 10:55

İleti alpino » 26 Oca 2009, 01:33

[quote="hakanerdogan"]
güçlendirmek derken, daha fazla akım vermek zaten anlamsız olur, yapmasıda uğraşlı ve gereksiz. önemli olan kıvamında sağlıklı bir ateşleme olması. başlıca unsurları;-sağlıklı akü(ölçüm yaptırıp durumu hakkında bilgi edinilebilir, ufak bi alete bağlıyolar o iyi-kötü diyor)-kabloların aşınmamış, yalıtımınının bozulmamış olması lazım, gerek akü gerekse benzinli motorlarda buji kablolarının-alternatör iyi durumda mı, işin başı bu aslında-indiksiyon bobini ne alemde-ve distribütör, buji kablolarına silindirlerin yanma sırasına göre akım dağıtır, hızlı çalışan bir parça, kolay etkilenebilir, manyetizması var diye biliyorum, iyi korunması, iyi durumda olması gerek.-tabiki bujiler... 3 tırnak 5 tırnak bilmem, sağlam olsun önemlisi o aklıma gelenler bunlar, benzinli motordan pek anlamam ama işin elektronik boyutu dandikçe tabirimle bu kadar diye biliyorum.
[/QUOTE]

Budur
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti sainz » 26 Oca 2009, 13:25

Favorit' te ateşleme sistemi yakıt tüketimi ve çekiş konusunda çok önemlidir. Buji kablosu yeni gibi görünür ama eskimiştir ve motorun tam performans vermesini engeller. Çekişin düşük olması veya fazla yakıt tüketimi gibi problemler yaşıyorsanız, ateşleme sistemini baştan aşağıya titizlikle kontrol etmelisiniz.
Bir de distribütörün içinde yer alan ve manyetik bobin denilen parça arıza yapabilir. Genelde kontroller sırasında atlanır. Eğer problemliyse yenisi ve orijinaliyle değiştirilmelidir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti onurhan2006 » 15 Şub 2009, 15:53

arkadaşlar ateşleme konusunda bujiler gercekten önemli benim son değiştirdiğim bujiler markasını hatırlamıyorum ama çift tırnaklıydı onların yerine bosch buji takıldı ve maalesef favomdan eskisi gibi verim alamıyorum özelliklede ilk kalkışlarda, önceden sanki uçmak istermiş gibiydi ama şimdi çok efendi oldu Big%20smile iyi mi oldu bilmiyorum ama bujiler gerçekten önemli
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti hema123 » 17 Şub 2009, 01:37

[quote="sainz"] Favorit' te ateşleme sistemi yakıt tüketimi ve çekiş konusunda çok önemlidir. Buji kablosu yeni gibi görünür ama eskimiştir ve motorun tam performans vermesini engeller. Çekişin düşük olması veya fazla yakıt tüketimi gibi problemler yaşıyorsanız, ateşleme sistemini baştan aşağıya titizlikle kontrol etmelisiniz.
Bir de distribütörün içinde yer alan ve manyetik bobin denilen parça arıza yapabilir. Genelde kontroller sırasında atlanır. Eğer problemliyse yenisi ve orijinaliyle değiştirilmelidir.
[/QUOTE]

üstat, bu distribütördeki bobinin arızalı-verimsiz olduğunu nasıl test edebiliriz. "bi de bunu değiştirelim bakalım" yaklaşımı dışında ne önerilebilir.
saygılarımla.
hema123
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Şub 2008, 15:41

İleti sainz » 17 Şub 2009, 14:15

[quote="hema123"] [quote="sainz"] Favorit' te ateşleme sistemi yakıt tüketimi ve çekiş konusunda çok önemlidir. Buji kablosu yeni gibi görünür ama eskimiştir ve motorun tam performans vermesini engeller. Çekişin düşük olması veya fazla yakıt tüketimi gibi problemler yaşıyorsanız, ateşleme sistemini baştan aşağıya titizlikle kontrol etmelisiniz.

Bir de distribütörün içinde yer alan ve manyetik bobin denilen parça arıza yapabilir. Genelde kontroller sırasında atlanır. Eğer problemliyse yenisi ve orijinaliyle değiştirilmelidir.
[/QUOTE]

üstat, bu distribütördeki bobinin arızalı-verimsiz olduğunu nasıl test edebiliriz. "bi de bunu değiştirelim bakalım" yaklaşımı dışında ne önerilebilir.
saygılarımla.[/QUOTE]

Rölantide düzensiz çalışan motor, belli devir aralıklarında hafif de olsa silkeleme, özellikle o belli devirlere gelindiğinde yığılma, rölantide stop etme gibi belirtileri vardır. Bu belirtiler kesinlikle o parçanın arızalı olduğu anlamına gelmez, başka nedenleri de olabilir. O nedenle bu parçayı söküp elektronik bir cihazla test ediyorlar. Tam olarak nasıl bir testtir bilemiyorum ama saç telinden daha ince bakır tellerden oluşan bir yapısı var bu parçanın ve testi de sanırım elektriğin tam olarak geçip geçmediğini anlamak için yapıyorlar.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir