devirli araba kullanmak hakkında..

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

devirli araba kullanmak hakkında..

İleti eroemc » 26 Oca 2009, 00:58

arkadaşlar şehir içinde favoların ekonomik kullanım için vites atma devri kaç olmalıdır tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim ..mümkün olduğunca boşta gitmek devri hiç yükseltmeden yüksek viteslerde araç kullanmak yakıttan gerçekten tasarrufmudur.kısacası bu işin doğrusu nedir..
 
eroemc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 26 Arl 2008, 00:35

İleti alpino » 26 Oca 2009, 01:01

maksimum 2000-2500 devirde vites değiştirmek yakıt tüketimini oldukça azaltır. ama tabi hıza ve yola uygun vitesi seçmelisin.yokuş çıkarken düşük viteste çıkmaya çalışırsan tek yapacağın gaza asılmak olur bu da tüketimi artırır. boşta gitmek enjeksiyonsuz araçlarda yakıt tüketimini azaltır fakat unutmamak gerekirki motor freni devreden çıkacağından frenlere daha çok iş düşer. diskler aşırı ısındığında ise frenlemede sorun yaşarsın. bu nedenle uzun ve eğimi yüksek olan yollarda sen yine viteste tut arabayı
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti by wodoo » 26 Oca 2009, 01:17

Dik rampalarda vitesi yemesi için mecbur deviri biraz yükseltmek gerekiyor...
Ama yakıt tüketiminide azaltmak istiyorsanız, düz ve hafif rampalı yollarda 3000 deviri geçmeyin...
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti Fırat Cağlar » 26 Oca 2009, 02:16

Olay devir değil aslında, o devire ne kadarlık bir zaman diliminde çıkıldığı. Siz dip gaz yapıp 3000 devirde vites değiştirirseniz araba yine fazla yakacaktır. Gaza olabildiğince az basmak, yakıt tüketimini azaltır.
Fırat Cağlar
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 29 May 2008, 02:38

İleti hema123 » 26 Oca 2009, 02:17

en verimli yanma için ideal hava/yakıt karışım oranları:
hava/benzin= 14.7 / 1
hava/lpg   = 15.2 / 1
olmalıdır.

bu ideal oran için karbüratörlü araçlar 3000 devir/dk ya ihtiyaç duyarlar. enj. araçlarda ise hemen her devirde bu oranlar karşılanabilir. buna göre favolar 3bin devirde tutulabildikleri sürece en ekonomik kullanımı sunarlar. tabii ki şehir içi kullanımda bunu devamlı sağlamak mümkün değildir. mümkün olan ise şunlardır:
1- yanma için gerekli havanın alınmasını sağlayan organlar daima tam açık olmalı ve filtreler hep temiz olmalıdır. cahil ustalara uyup hava girişini bantlatmayın.
2- ateşleme sistemi bakımlı olmalı
3- subap ayarı düzgün olmalı
4- karbüratör temiz ve bakımlı olmalı, karbüratör altı sistemlerde kaçak hava girişi olmamalı.
5- vites değişimi mümkün olduğu kadar 3000 devir dolaylarında yapılmalıdır.

saygılarımla
hema123
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Şub 2008, 15:41

İleti hema123 » 26 Oca 2009, 02:18

[quote="Fırat Cağlar"]
Olay devir değil aslında, o devire ne kadarlık bir zaman diliminde çıkıldığı. Siz dip gaz yapıp 3000 devirde vites değiştirirseniz araba yine fazla yakacaktır. Gaza olabildiğince az basmak, yakıt tüketimini azaltır.


[/QUOTE]

frene olabildiğince az basmak yakıt tüketimini azaltır.

saygılarımla
hema123
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Şub 2008, 15:41

İleti aydiya » 26 Oca 2009, 12:18

birde doğru zamanda doğru vitesi kullanmak var.örneğin 1.vitesi sadece kalkış için kullanın ve hemen sonra 2-3 veya 4 e geçiniz.buda yakıt tuketımınde büyük etkendir.ki zaten yukarıda da değinmişler bu konulara.birde 
gaz pedalının altında ne kadar çok bosluk kalırsa o kadar cok paran cebinde kalir:)Embarrassed
aydiya
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Oca 2009, 17:02

İleti ozkan3267 » 01 Şub 2009, 20:11

peki 1500 2000 devirler arasıdna da vites yükseltebilir miyiz yoksa favoritlerde yeşili geçince mi değiştirmek gerekiyor, yani benim favoritte yeşil alanda vites değiştirmek gerekiyor o zaman
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti kadir_ » 01 Şub 2009, 20:17

valla ben octi kullanıyorum sanki turbodayken yakıt daha az oluyor gibime geldi
 

3 veya 4. viteste 3000 devirde kullanırım genelde uzun yolda
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti ozkan3267 » 02 Şub 2009, 00:13

walla bende 3000 üzeri kullanınca çok yakıyor diye hep 2000-3000 arası kullanıyorum
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti sainz » 02 Şub 2009, 14:09

2. viteste gidiyorsanız, 3. vitese atacaksınız ama ardından hızlanmaya devam etmeyecekseniz 2500 d/d' de vitesi büyütebilirsiniz. Rampa aşağı bir yere denk geldiyseniz direkt 3. vitese de geçebilirsiniz, 2. viteste giderken.
Eğer önünüzdeki yol açıksa ve çok hızlı bir şekilde hızlanmak niyetinde değilseniz, vitesleri 3000 d/d' de değiştirmelisiniz.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti kayzer » 02 Şub 2009, 15:23

bizim favoritlerin max. torkunu  3000 devirde verdiğinden özellikle şehirler arası yollarda 3000 devirde kullanmak(örneğin rampa ya geldiniz 3000 deviri yakalayacak vitese düşürmek yeterli olacaktır.) şehir içinde ise 3000 deviri geçmemek bence en ideal olanı 3000 devirden sonra her ne hikmetse yakıt tüketimi çok artıyor.
kayzer
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Tem 2008, 18:38

İleti sainz » 02 Şub 2009, 17:50

[quote="kayzer"]...3000 devirden sonra her ne hikmetse yakıt tüketimi çok artıyor.[/QUOTE]
Karbüratörün ikinci boğazının yakıt akışı da açılıyor.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozkan3267 » 02 Şub 2009, 21:06

favoların karbüratörü 2 boğazlı mı? ilk defa duyuyorum
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir