Buji & Buji Kabloları & LPG ayarı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Buji & Buji Kabloları & LPG ayarı

İleti FLEYLAK » 29 Oca 2009, 20:23

Aracımın yakıtından memnundum;ancak şeytan dürttü daha az yaksın dedim.


Gittim Bosch Buji,orjinal buji kablosu ,hava ve gaz filtrelerini değiştirip birde ayar yaptırttım

Araç çekmez oldu hiç ,yakıtta %60 arttı.

Km'de 200.000 TL nin  epey altında yakarken 250.000-300.000 lere fırladı

Sorum eskiden bujilere bir aletle ayar yaparlardı,hala varmı öyle bir şey?

Bir de ne olmuştur sizce

Günah valla LPG konforunda araç kullanıpta Benzin parası ödemek..

 
 
FLEYLAK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Kas 2007, 13:13

İleti sonerx » 30 Oca 2009, 02:00

Anlatımınızdan lpg filtresinin sorun oldugu anlaşılıyor. Cekiş düşüklüğünün bir cok nedeni olabilir.Avans bozukta olabilir.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti demirhan » 30 Oca 2009, 02:06

hava filtresi ile ilgili bir durum gibi geldi bana bide ben gaz(LPG) filtresi diye bişey duymadım yeni mi icat oldu acaba

demirhan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Kas 2006, 10:55

İleti delidolu » 30 Oca 2009, 02:43

Evrensel kural: Bir şey çalışıyorsa kurcalama... Kurcalarsan elinde kalır!
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti sonerx » 30 Oca 2009, 02:46

Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti sonerx » 30 Oca 2009, 02:48

evrensel kural bir şey çalışıyorsa kurçala ve boz ama sonuçta öğrenirsin ve de piyasayı canlandırırsın.:))
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti delidolu » 30 Oca 2009, 02:50

[quote="demirhan"]

hava filtresi ile ilgili bir durum gibi geldi bana bide ben gaz(LPG) filtresi diye bişey duymadım yeni mi icat oldu acaba

[/QUOTE]

Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti delidolu » 30 Oca 2009, 02:51


[quote="sonerx"]evrensel kural bir şey çalışıyorsa kurçala ve boz ama sonuçta öğrenirsin ve de piyasayı canlandırırsın.:))[/QUOTE]

LOL tuttum bunu. malum kriz var... aşılması için de piyasada para sirkülasyonunun olması lazım zaten LOL

Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti sonerx » 30 Oca 2009, 02:53

karbiratörlü sistemlerde regülatörü söküp bu gaz filtrelerini biz değiştirebilirmiyiz.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti sonerx » 30 Oca 2009, 02:55

bugün evye bataryamı parçaladım yenisini kart dönünce alırım ancak.:))
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti delidolu » 30 Oca 2009, 02:56


[quote="sonerx"]karbiratörlü sistemlerde regülatörü söküp bu gaz filtrelerini biz değiştirebilirmiyiz.[/QUOTE]

Bu soru beni aşar. İşin uzmanı da sanırım şu an 2. uykusundadır. Hele bi sabah ola, hayrola...

Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti sonerx » 30 Oca 2009, 03:01

haklısın...
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti FLEYLAK » 30 Oca 2009, 10:08

[quote="delidolu"]

[quote="sonerx"]evrensel kural bir şey çalışıyorsa kurçala ve boz ama sonuçta öğrenirsin ve de piyasayı canlandırırsın.:))[/QUOTE]


LOL tuttum bunu. malum kriz var... aşılması için de piyasada para sirkülasyonunun olması lazım zaten LOL

[/QUOTE]
 

Kurcalaya kurcalaya öğreniyoruzLOLLOLLOLLOL
FLEYLAK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Kas 2007, 13:13

İleti FLEYLAK » 30 Oca 2009, 10:12

[quote="demirhan"]

hava filtresi ile ilgili bir durum gibi geldi bana bide ben gaz(LPG) filtresi diye bişey duymadım yeni mi icat oldu acaba

[/QUOTE]
 

ya yapmayın

LPG filtresi 2-3 TL 'lik bir parça  sanırım gazdaki metal parçaların yakıt sistemine gitmesini engelliyor.
FLEYLAK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Kas 2007, 13:13

İleti hema123 » 30 Oca 2009, 14:28

[quote="FLEYLAK"]

Aracımın yakıtından memnundum;ancak şeytan dürttü daha az yaksın dedim.


Gittim Bosch Buji,orjinal buji kablosu ,hava ve gaz filtrelerini değiştirip birde ayar yaptırttım

Araç çekmez oldu hiç ,yakıtta %60 arttı.

Km'de 200.000 TL nin  epey altında yakarken 250.000-300.000 lere fırladı

Sorum eskiden bujilere bir aletle ayar yaparlardı,hala varmı öyle bir şey?

Bir de ne olmuştur sizce

Günah valla LPG konforunda araç kullanıpta Benzin parası ödemek..

 
[/QUOTE]

daha önce benzer bir konuya cevap vermiştim, tekrarında fayda var gibi:
Orjinalini yazan: ozkan3267

Orjinalini yazan: serrrkan

Yakıt tüketimine etki eden en önemli üçlü buji, hava filtresi ve subap ayarı

HAVA FİLTRESİ NASIL ETKİLİ HAVANIN FAZLA MI GELMESİ GEREKİYOR!!!!

önemli olan hava/yakıt oranıdır. bu oran ideale ne kadar yakınsa yakıt o kadar verimli kullanılır. 1300 cc olan favo ideal hava/yakıt oranı olan 14.7/1 karşımla maksimum gücünü verebilir. motorun hacmi sabit olduğundan, bu 14.7/1 değerlerinden birinin yükselmesi, göreceli olarak diğerinin düşmesini gerektirir.
- mesela hava miktarını artırırsak, kendisine kalan hacim azalan yakıt da hem oransal ve hem de hacimsel olarak azalır. sonuçta aracın "çekişi düşer"
-diyelim ki yakıt miktarını artırdık. benzer şeyler olur. şöyle ki, yakıtı ne kadar artırsak da 14.7 birim hava 1 birim yakıtı ideale yakın olarak yakar ve fazla yakıt çiğ olarak atılır. üstelik bir de fazla yakıtın hava girişini ideal karışıma göre azaltma durumu gözönüne alınırsa güç kaybının katlamalı olacağı açıktır. sonuç= "çekiş düşer"
    her iki durumda da 1300 cc olan motorumuz 800 cc gibi davranmaya başlar. lpg' de ise ideal karışım oranı 15.2/1 olarak tesbit edilmiştir.(demek ki lpg nin hava ihtiyaci birazıcık daha fazladır, hava girişini bantlayan ustaların kulakları çınlasın). bu oranların karbüratör ile sağlanması biraz daha zordur. düşük devirlerde karbüratörlü araçlar 11.5/1 oranı ile başlayıp, üçbin devire doğru ideal oranı yakalayabilirler. (çabucak vites yükseltip aracını daima düşük devir kullanan arkadaşlara ithaf olunur) enjeksiyonlu araçlar ve özellikle ecu ile yönetilen sistemlerde ise her devirde ideal oranın yakalanması çok daha kolaydır.
-muhtemel hatalar ve çözümleri:
1- hava girişinin temel yolu filtreden geçer. kirlenen filtrenin geçirgenliği zamanla azalacağından verimli yakıt kullanımı da gitgide bozulur.(çekmiyor, çok yakıyor abi) her üçbin km' de değişmesi çok iyidir. işletme masrafı km başına devede kulak kalır ama yakıtta kendini elli kere amorti eder.
2- karbüratör sonrası (= alt takoz, emme manifoldu) bölümlerde oluşan kaçak hava girişleri karışım oranlarının stabilitesini ve kalitesini düşürür. en sık olarak "boşa atınca istop ediyor abi" hastalığına sebep olur. çözüm olarak karbüratörü manifolda bağlayan takozdaki kaçaklar, fren destek ünitesi (= vestenhaus)ne giden hortumdaki patlaklar ve yine bu ünitenin diyaframındaki delikler giderilmelidir.
3- önemli bir hata da gerek benzinde ve gerekse lpg' de uygun ayar yapılamamasıdır. genelde lpg ayarını yapan usta gaz teline asılıp motoru vınnn-vınnnn yaptırarak kulağının gelen sesi beğendiği noktaya göre ayarı yapıverir. sonra da "biraz kullan beğenmezsen bakarız" diyerek müşteriyi postalar. ideal ayar egzost CO oranına göre yapılmalıdır. ilk ayar 3000 devirde sabit çalışan motorda yüksek CO oranının yavaş turlarla karbüratöre giren gaz miktarının azaltılarak sıfırlanması ile yapılmalıdır.(ki bu devir zaten karbüratörlü araçlarda en iyi hava/ yakıt oranının yakalanabileceği yerdir) ikincil ayar ise rölanti devrinde çalışılarak, lpg buharlaştırıcı üzerindeki ayar düğmesi ile sıfır CO oranının yakalanmasıdır.
4- buji temizliği ve açıklığı,buji kabloları ve idüksiyon bobini kalitesi, platin ayarı, avans ayarı ve subap ayarı da olmazsa olmazlardandır.
5- egzost susturucusu temiz ve a
hema123
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Şub 2008, 15:41

İleti FLEYLAK » 31 Oca 2009, 00:44

Emeğinize sağlık,bilginize sağlık
 

Hava& lpg karışım oranının ideal olduğu sadece bilgisayarlamı ölçülür?

Lpgnin daha çok hava alması gibi bir şey anladım ;eğer doğru anladıysam daha fazla hava için hava fitresini sık değiştirmek yeterlimi?

 

Sağolun şimdiden

 

 

 

 

*
FLEYLAK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Kas 2007, 13:13

İleti hema123 » 01 Şub 2009, 23:20

[quote="FLEYLAK"] Emeğinize sağlık,bilginize sağlık
 

Hava& lpg karışım oranının ideal olduğu sadece bilgisayarlamı ölçülür?

Lpgnin daha çok hava alması gibi bir şey anladım ;eğer doğru anladıysam daha fazla hava için hava fitresini sık değiştirmek yeterlimi?

 

Sağolun şimdiden

 

 

 

 

*
[/QUOTE]

1- ölçüm değil de en sağlıklı ayar egzost CO(=karbonmonoksit=çiğgaz) ölçümü ile yapılır.
2- evet sık hava filtresi değişimi lpg de çok verimli ve faydalıdır.

saygılarımla.
hema123
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Şub 2008, 15:41

İleti enisekiz » 07 Şub 2015, 21:59

Yeni konu açmayayım dedim, en yakın konu bu

Aracımı belirsiz süreliğine benzinde kullanıcam

Benzinde hangi bujiyi ve buji kablolarını kullanmalıyım? Ayrıca buji lokma anahtarı 16 lık mı Favoların? (94 Favorit 135 LX)
enisekiz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 24 Oca 2015, 11:40
Ad Soyad: Enis Ekiz
Nereden: Aydın
Arabanız: Favorit 135 LX

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir