Lpg li araçlarda hava filtresinin bantlanması hk.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Lpg li araçlarda hava filtresinin bantlanması hk.

İleti ozkan3267 » 01 Şub 2009, 19:58

Lpg li araçlarda hava filtresinin yarısının bantlanması veya hava girişinin azaltlması hakkında yeni bir görüşü veya bilgisi veya yorumu olan varsa paylaşmalarını bekliyorum!!!ShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShocked
 
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti mxengine » 01 Şub 2009, 20:07

her aracın yakıt hava oranı bellidir bu oran motorun sıcaklıgına göre değişir tamamiyle uydurma bence oyle birşey olmaz

mxengine
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Şub 2008, 21:20

İleti hema123 » 01 Şub 2009, 23:23

[quote="ozkan3267"] Lpg li araçlarda hava filtresinin yarısının bantlanması veya hava girişinin azaltlması hakkında yeni bir görüşü veya bilgisi veya yorumu olan varsa paylaşmalarını bekliyorum!!!ShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShockedShocked[/QUOTE]

daha önce benzer bir konuya cevap vermiştim, tekrarında fayda var gibi:
Orjinalini yazan: ozkan3267

Orjinalini yazan: serrrkan

Yakıt tüketimine etki eden en önemli üçlü buji, hava filtresi ve subap ayarı

HAVA FİLTRESİ NASIL ETKİLİ HAVANIN FAZLA MI GELMESİ GEREKİYOR!!!!

önemli olan hava/yakıt oranıdır. bu oran ideale ne kadar yakınsa yakıt o kadar verimli kullanılır. 1300 cc olan favo ideal hava/yakıt oranı olan 14.7/1 karşımla maksimum gücünü verebilir. motorun hacmi sabit olduğundan, bu 14.7/1 değerlerinden birinin yükselmesi, göreceli olarak diğerinin düşmesini gerektirir.
- mesela hava miktarını artırırsak, kendisine kalan hacim azalan yakıt da hem oransal ve hem de hacimsel olarak azalır. sonuçta aracın "çekişi düşer"
-diyelim ki yakıt miktarını artırdık. benzer şeyler olur. şöyle ki, yakıtı ne kadar artırsak da 14.7 birim hava 1 birim yakıtı ideale yakın olarak yakar ve fazla yakıt çiğ olarak atılır. üstelik bir de fazla yakıtın hava girişini ideal karışıma göre azaltma durumu gözönüne alınırsa güç kaybının katlamalı olacağı açıktır. sonuç= "çekiş düşer"
    her iki durumda da 1300 cc olan motorumuz 800 cc gibi davranmaya başlar. lpg' de ise ideal karışım oranı 15.2/1 olarak tesbit edilmiştir.(demek ki lpg nin hava ihtiyaci birazıcık daha fazladır, hava girişini bantlayan ustaların kulakları çınlasın). bu oranların karbüratör ile sağlanması biraz daha zordur. düşük devirlerde karbüratörlü araçlar 11.5/1 oranı ile başlayıp, üçbin devire doğru ideal oranı yakalayabilirler. (çabucak vites yükseltip aracını daima düşük devir kullanan arkadaşlara ithaf olunur) enjeksiyonlu araçlar ve özellikle ecu ile yönetilen sistemlerde ise her devirde ideal oranın yakalanması çok daha kolaydır.
-muhtemel hatalar ve çözümleri:
1- hava girişinin temel yolu filtreden geçer. kirlenen filtrenin geçirgenliği zamanla azalacağından verimli yakıt kullanımı da gitgide bozulur.(çekmiyor, çok yakıyor abi) her üçbin km' de değişmesi çok iyidir. işletme masrafı km başına devede kulak kalır ama yakıtta kendini elli kere amorti eder.
2- karbüratör sonrası (= alt takoz, emme manifoldu) bölümlerde oluşan kaçak hava girişleri karışım oranlarının stabilitesini ve kalitesini düşürür. en sık olarak "boşa atınca istop ediyor abi" hastalığına sebep olur. çözüm olarak karbüratörü manifolda bağlayan takozdaki kaçaklar, fren destek ünitesi (= vestenhaus)ne giden hortumdaki patlaklar ve yine bu ünitenin diyaframındaki delikler giderilmelidir.
3- önemli bir hata da gerek benzinde ve gerekse lpg' de uygun ayar yapılamamasıdır. genelde lpg ayarını yapan usta gaz teline asılıp motoru vınnn-vınnnn yaptırarak kulağının gelen sesi beğendiği noktaya göre ayarı yapıverir. sonra da "biraz kullan beğenmezsen bakarız" diyerek müşteriyi postalar. ideal ayar egzost CO oranına göre yapılmalıdır. ilk ayar 3000 devirde sabit
hema123
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Şub 2008, 15:41

İleti ozkan3267 » 02 Şub 2009, 00:09

Haydar Mumcu kardeş yorumun için çok teşekkür ederim,  2.maddedeki alttakoz ve westing house borusunda kaçak olduğunu gözle anlayabilir miyiz, yoksa bi karbüratörcüye gidip baktırayım mı!!! birde buji değişimini, buji kablolarının değişimini, ne kadar zamanda değiştiriliyor(kaç bin km vs.. ), subab ayarları ne kadar zamanda yapılmalı, bu konularda da bilgi sahibi değilim.


Yardımların ve ilgin için çok teşekkür ederim. Allah razı olsun

ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti ozkan3267 » 02 Şub 2009, 00:13

birde Haydar kardeşim hava girişini azaltınca (yarı oranında bantlayınca vs. başka şekilde)silkeleme yok denecek kadar azalıyor, düzgün çalışıyo gibi görünüyor, ama hava girişini tekrar açtığımız zaman (tam açık olduğu zaman) silkeleme oluyor, düzgün çalışmıyor hissiyatı veriyor!!, önce karbüratörcüye mi gideyim önce yoksa başka bir yere mi(bu arada araç Lpgli)
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti hema123 » 02 Şub 2009, 02:27

-buji değişimi ve subap ayarı : yılda bir veya yeni alınan araç
-karbüratör altı sistemdeki kaçak hava girişini anlamanın en basit yolu vestinghouse hortumunu çıkarıp motoru dinlemektir. çalışması bariz değişiyorsa sorun ve kaçak yok demektir. eğer değişiklik olmuyorsa, karb.alt takozu-hortum-vest. diyaframı üçlüsünden en az biri kaçırıyor demektir.
-buji kablolarının standart değişim zamanı yoktur. yeni alınan araçta veya 5 yılda değişim yapılabilir. ama yeni bir kablo takımı bir ayda bile bozulabilir.

saygılarımla
hema123
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Şub 2008, 15:41

İleti ozkan3267 » 02 Şub 2009, 21:11

teşekkür ederim.
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti YıldırımOto » 03 Şub 2009, 01:43

Lpg li skoda 1.3 araçlarda hava filtresinin önünde bulunan termostatı sökerek motorun sadece sıcak hava emmesi sağlanır.Bazı ustalarımız sıcak-soğuk kelebeğini vidalayarak ya da girişi kısmen bantlayarak bunu ayarlamaya çalışır.Eksozun sıcak hava emiş hortumu mutlaka olmalıdır.Sadece sıcak hava emen Lpg'li araç maksimum randımanda çalışır.Motorun diğer ayarlarının doğru olması şartı ile.
YıldırımOto
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 30 Oca 2009, 02:02

İleti ozkan3267 » 03 Şub 2009, 23:03

[quote="YıldırımOto"]Lpg li skoda 1.3 araçlarda hava filtresinin önünde bulunan termostatı sökerek motorun sadece sıcak hava emmesi sağlanır.Bazı ustalarımız sıcak-soğuk kelebeğini vidalayarak ya da girişi kısmen bantlayarak bunu ayarlamaya çalışır.Eksozun sıcak hava emiş hortumu mutlaka olmalıdır.Sadece sıcak hava emen Lpg'li araç maksimum randımanda çalışır.Motorun diğer ayarlarının doğru olması şartı ile.[/QUOTE]
 

Nasıl yani merak ettim şimdi arabanın neresinde bulunuyor bu şey, gerçek veya temsili bir resmi varsa gönderebilir misiniz???
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti hema123 » 03 Şub 2009, 23:56

[quote="YıldırımOto"] Lpg li skoda 1.3 araçlarda hava filtresinin önünde bulunan termostatı sökerek motorun sadece sıcak hava emmesi sağlanır.Bazı ustalarımız sıcak-soğuk kelebeğini vidalayarak ya da girişi kısmen bantlayarak bunu ayarlamaya çalışır.Eksozun sıcak hava emiş hortumu mutlaka olmalıdır.Sadece sıcak hava emen Lpg'li araç maksimum randımanda çalışır.Motorun diğer ayarlarının doğru olması şartı ile.[/QUOTE]

- soğuklarda sıcak hava emmesi ilk çalıştırmada faydalıdır. ama daima sıcak hava emişi olması verimi düşürür. çüki ısınan hava genleşeceği için birim hacme düşen oksijen oranı azalır. silindire basınçlı hava verilen turbolu araçlarda da ısınmaya bağlı genleşme ve oksijen oranındaki düşmeyi engellemek için "intercooler" denen hava soğutucu radyatör kullanıldığını biliyorsunuzdur umarım.
- bahsettiğiniz sistem emilen havanın ısısına bağlı olarak hareket eder ve gelen hava ısındıkça sıcak havayı kapatarak soğuk havayı geçirmeye başlar. eğer bozulmamışsa ideal hava ısısı sağlamaya çalışır. ama bozulmuşsa klapesi tam ortada olarak sabitlemek en verimli uygulama olacaktır.
- bu klape hava giriş hortumunun hava filtre kabı ile birleştiği kısma yakın yerdedir, tırnaklı kapağı vardır.

saygılarımla.
hema123
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Şub 2008, 15:41


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir