zincir problemi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

zincir problemi

İleti mehmet » 04 Mar 2007, 20:01

mrh aranıza yeni katıldım 93 favorit lx aldım zincir sesi hepisinde mevcut olduğunu öğrendim şuan için değiştirmesem ne gibi problemlerle karşılaşırım bilğilendirirseniz sevinirim
 
mehmet
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Mar 2007, 19:56

İleti skodacı » 04 Mar 2007, 20:06

hepsinde mevcut olduğu bi kere yalan...şakırtı sesine yakın bir ses yıl olarak 5 yıl km olarak mim 90.000 km sonra gelir...değiştirmeni öneririm.zincirin kopması zor ama imkanınsız da değil...koparsa ne olur?motor sökülür v.s.
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti ihsan » 04 Mar 2007, 23:58

öcelikle yakıt tüketimin cok fazla artar arabanın sesi cok huzursuz ediyor. ben kendi aracimda 170binde degistirdim yani orjinali bu kadar dayandi bence gayet ii yanliz sana bir tavsiye bu zincir cok onemli iyi bir ustanın yapması gerekiyo ben suan bu konuda cok pismanim bozkurt otonun yani servisin dedigine gore zincir biraz sıkı takılmıs ve aracimdaki bir turlu onleyemdigim benzin kokusu bu yuzden oluyormus cunku motorda birseyleri kastiriyormus bu da fazla benzin sikisinca koku yapmasına neden oluyor. 
Kullanıcı avatarı
ihsan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 285
Kayıt: 05 Şub 2007, 13:58
Konum: Bursa/Osmangazi
Ad Soyad: ihsan ACAR
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia special 1.4 16v 101hp

İleti ünsal » 05 Mar 2007, 00:22

 skodacı'nın dediği gibi aracın km'sinide göz önünde bulundurarak sesin durumu şakırtı şeklindeyse değişmesi gerekebilir iyi bir usta bunu halleder zincir maliyeti düşük ama ustalık biraz tutar ...
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti natqo » 05 Mar 2007, 01:26

Eksantrik Zinciri alacaksınız şiddetle orjinal olanı almanızı tavsiye ederim çünkü hem daha uzun ömürlü hemde ses yapmaz. Yan sanayi olanlar kısa bi süreden sonra yine sesli çalışmasına yol açar
natqo
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Şub 2007, 01:07

İleti sainz » 05 Mar 2007, 16:27

[quote="ihsan"]öcelikle yakıt tüketimin cok fazla artar arabanın sesi cok huzursuz ediyor. ben kendi aracimda 170binde degistirdim yani orjinali bu kadar dayandi bence gayet ii yanliz sana bir tavsiye bu zincir cok onemli iyi bir ustanın yapması gerekiyo ben suan bu konuda cok pismanim bozkurt otonun yani servisin dedigine gore zincir biraz sıkı takılmıs ve aracimdaki bir turlu onleyemdigim benzin kokusu bu yuzden oluyormus cunku motorda birseyleri kastiriyormus bu da fazla benzin sikisinca koku yapmasına neden oluyor. [/QUOTE]




 

Bahsettiğiniz araç Favorit veya Forman ise, takarken dişlileri kastırarak takmışlardır. Zira zinciri dişlilere takıp daha sonra da motorun üzerine takılıyor. Taktıktan sonra herhangi bir ayarı da yok. dişlilerin yerlerine oturtulması aşamasında problem olmuş olabilir. Sağlıklı bir şekilde takıldıysa, çok çok az bir boşluk olması gerekiyor. Örnek vermek gerekirse, 2-3 milimetre kadar esneme payı olması gerekiyor. Zincirin ömrü de kullanıma göre değişiyor. Sert veya hırpalayarak kalkış yapıyorsanız veya acemi olup da sık sık stop ettiriyorsanız zincirin ömrü 5.000 km' ye bile inebiliyor.

 

Zincirin boşluklu olarak çalışması, ateşleme zamanlarını düzensizleştirir ve avans ayarının sürekli değişmesine neden olarak çekişin düşmesine neden olur.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti felfecir1977 » 23 May 2007, 03:19

100.000'de ben de değiştirdim zincir sesi gelmiyor artık
felfecir1977
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Arl 2006, 19:03

İleti green_island » 23 May 2007, 08:47

Bu zincir olayını biraz daha açmak mümkünmüdür acaba ben pek anlamadım. Ya da şöyle söyleyeyim anladığım kadarıyla bu motoru tutan bir şey galiba. Bunun artık değişmesi gerektiği anlaşılır mı? yoksa götürüp göstermek mi lazım? Ha bir de yaptıran arkadaşlar varsa eğer maliyeti nedir?
green_island
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 May 2007, 00:47

İleti sainz » 23 May 2007, 12:51

[quote="green_island"]Bu zincir olayını biraz daha açmak mümkünmüdür acaba ben pek anlamadım. Ya da şöyle söyleyeyim anladığım kadarıyla bu motoru tutan bir şey galiba. Bunun artık değişmesi gerektiği anlaşılır mı? yoksa götürüp göstermek mi lazım? Ha bir de yaptıran arkadaşlar varsa eğer maliyeti nedir?[/QUOTE]

 


Kesin ve net teknik bilgiler değildir. Benim edindiğim tecrübe ve bilgilerdir.

 

Favorit İle İlgili Sıkça Sorulan Sorular – Eksantrik Zinciri

 


Eksantrik zincirinin değişim zamanının geldiğini nasıl anlarım?


 


Eksantrik zinciri veya eksantrik kayışı, krank milinden aldığı hareketle eksantrik milinin dönmesini, dolayısıyla da supapların açılmasını sağlar. Kranktan alınan hareket, bazı motorlarda bir kayışla, bazı motorlarda ise zincirle eksantrik milini döndürmektedir. Triger zinciri olarak da tabir edilir.


Eksantrik zincirinin bollaşması, supapların açılmasına kumanda ettiği için, motorun sağlıklı çalışmasını engeller.


 


Peki Favorit, Forman, Felicia ve Fabia’nın 1.2HTP ve 1.4 68 HP motorlarında kullanılan motorlardaki eksantrik zincirinin bollaştığını nasıl anlarız?


Favorit, Forman ve Felicia’ da eksantrik zincirini gerecek herhangi bir mekanizma yoktur. Krank milinde bir adet, eksantrik milinde bir adet dişli vardır ve eksantrik zinciri de bu dişliler üzerinde sarılı vaziyettedir. Bu nedenle de eksantrik zincirindeki bollaşmalar hemen hissedilebilir. Fabia 1.4 68HP motorların yapısını tam olarak bilemiyorum ama forumda ‘’Favorit motorunun hacminin 1.4’ e çıkarılmış halidir’’ şeklinde yapılan yorumlardan yola çıkarak, bunların da bu şekilde olduğunu tahmin ediyorum. 1.2HTP motorlar daha farklı bir yapıda oldukları için eksantrik zinciri gergi mekanizması olacağını tahmin ediyorum. Eksantrik zinciri bollaştıkça bu gergi, zinciri gerer ancak bunun da belli bir toleransı olduğunu düşünüyorum. Yani belli bir zamandan sonra gergi, zinciri boşluk yapmayacak şekilde geremeyecektir.


İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti green_island » 24 May 2007, 22:12

ÇOK TEŞEKKÜRLER. SİZİ ZAHMETE SOKTUK AMA VERDİĞİNİZ BİLGİLER ÇOK FAYDALI
green_island
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 May 2007, 00:47

İleti skoda1 » 26 May 2007, 13:12

eksantrik zinciri set olarak satilir em model ve yenimodel olarak bunlar zaman zarfinda kesinlikle degismek zorundadir aksi taktirde distribitörü bozar arab çekişten düşer ve daha fazla masraf acar sakaryada bunu işçilik dahil 85 milyona yapıyorlar tavsiye olarak tel:0 264 2767380-2758529 veya arabi sor parça istersen gönderiyorlar

skoda1
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 May 2007, 15:54


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir