Genleşme Kabı Patladı.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Genleşme Kabı Patladı.

İleti sainz » 23 Şub 2009, 16:07

[quote="efsanea_06"]havasını kendimiz alabilirmiyiz havası nerden alınıyor?[/QUOTE]

Aşağıdaki fotoğrafta mavi ok işareti ile işaretlediğim genleşme deposunun kapağını açıyorsunuz ve kırmızı ile işaretlediğim hararet müşirini 19 anahtarla söküyorsunuz. Genleşme deposundan suyu doldurmaya başlıyorsunuz. Bu sırada hararet müşirinin takılacağı delikten su gelmeye başlayacaktır. Kesiksiz ve net bir şekilde su gelesiye kadar su koymaya devam edin, hatta su berraklaşana kadar devam edin ki bahaneyle sistemdeki kireç, pas, ...vb. şeyler de gitmiş olsun. Sonra genleşme deposunu iyice doldurun ve su seviyesi istenen seviyeye gelene kadar hararet müşiri deliğinden su gelmesine dikkat edin. Su seviyesi istenen seviyeye ulaştığında parmağınızla hararet müşiri deliğini kapatın ve hemen ardından da hararet müşirini yerine takıp çok fazla zorlamadan anahtarla sıkın. Böylece hava kalmaksızın sisteme su takviyesi yapmış olursunuz.



Bunlar bana çok karışık geldi, anlamadım veya uygulamaya cesaret edemem diyorsanız da, motoru çalıştırın, mavi okla işaretlediğim genleşme deposunu max yazan çizgiye kadar doldurun ve kapağını açın. Fan motoru çalışana kadar motoru çalışır vaziyette tutun. Termostat açıldığı anda genleşme deposundaki su seviyesi hızla düşecektir ve fokurdama sesleri de gelebilir bu sırada zira sistemden hava çıkmış ve havanın yerini su alıyordur. Ilık su ile takviye yaparak su seviyesini istenen seviyeye getirin.
Havalar soğuk olduğu için antifriz koymanız gerekiyor. 1. tercihteki gibi uygulayıp en sonda 3 litre kadar antifrizle takviye edebilirsiniz ve hararet müşirini yerine takabilirsiniz.
Sisteme su veya soğutma sıvısı genleşme deposundan konulur. Buradan hareket eden su radyatör-devir daim pompası-motor bloğu-termostat sırasını izler. Suyu boşaltılmış ve yeniden su konan motorda termostat kapalı kalacağından, su sistemdeki havayı ittirip dışarı atamaz. Bu nedenle de hararet çok hızlı yükselir. Hararet müşirini sökerek uygulamak en sağlıklısıdır.
 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti efsanea_06 » 23 Şub 2009, 22:41

çok detaylı anlatmışsınız çok teşekkür ederimWink
efsanea_06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 25
Kayıt: 20 Şub 2009, 21:25

İleti abdulhamit » 23 Şub 2009, 22:52

Tekrar arabam hararet yaptı kışlık termostatı söküp yazlık termostatı taktık şu an sorun gözükmüyor. Bu arada kışa girerken iki defa termostat değiştirdim en iyisi dediklerini takmıştım demekki fazla özenmemek gerek biraz gailesiz olmalı :)
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir