favoritin ateşleme distiribütörünün yağlanması?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

favoritin ateşleme distiribütörünün yağlanması?

İleti copyright5 » 03 Mar 2009, 17:18

Arkadaşlar merhaba ;

 favoritlerin ateşleme distiribütörü belli aralıklar ile yağlanması gerekli diye biliyorum ; fakat ben bu işi yapmak istiyorum ama gel gelelim nereden yağlayacağımı bilmiyorum ; haynes bakım kitabında tarif etmiş ama yeterli derece ve teknik ingilizcem olmadığı için fazla bi şi anlamadım ( gerçi google ; ın çeviricisinde çevirttirdim ama çok anlamsız kelime ve cümleler çıktı LOL )

bana bu konuda yardımcı olabilecek ve tarif edebilcek bir arkadaşa teşekkürleri
mi bir borç bilirim !

saygı ve sevgi ile..
 
copyright5
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Arl 2008, 15:44

İleti mbarman » 03 Mar 2009, 18:27

hocam mrb. öncelikle distribitör kapağını yantaraftaki çelik mandalları açarak çıkartıyorsun. ama sakın kabloları çıkartma. sonra içinde t gibi plastik bir parça göreceksin milin merkezinden ucuna doğru bir metal yapışık üzeride. onu kuvvetlice yukarı çekip çıkartıyorsun. onun adı tevzi makarası. sonra ters çeviriyorsun mile geçen kısmın içinde bir parça sünger olması gerekiyor o süngerin üzerine birkaç damla motor yağı damlatıyorsun. sonra o makaranın mile geçen kısmının içinde bir çentik var o çentikle mil üzerindeki çentiği aynı hizaya getirip yerine sıkıca takıyorsun. sonsa elinle sağa sola çevirmeye çalış doğru takıldıysa hiçbir yöne dönmemeli. daha sonra distribitör kapağını çentikli kısımlar karşılaşacak şekilde yerine oturt ve sağa sola çevir. onunda dönmediğinden emin olduktan sonra mandallarını kapat işlem tamam
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti efsanea_06 » 05 Mar 2009, 00:53

neden yağlamak gerekiyor?

efsanea_06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 25
Kayıt: 20 Şub 2009, 21:25

İleti copyright5 » 05 Mar 2009, 10:14

[quote="efsanea_06"]

neden yağlamak gerekiyor?

[/QUOTE]

valla belli aralıklar ile yağlanması gerekiyormuş, kullanım kitapçığı ve haynes bakım klavuzunda
öle yazıyo !

copyright5
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Arl 2008, 15:44

İleti hetepe » 05 Mar 2009, 10:16

Sonuçta dönen bir mil ve yatak.Yağlı olması gerek.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti copyright5 » 05 Mar 2009, 10:17

[quote="mbarman"]hocam mrb. öncelikle distribitör kapağını yantaraftaki çelik mandalları açarak çıkartıyorsun. ama sakın kabloları çıkartma. sonra içinde t gibi plastik bir parça göreceksin milin merkezinden ucuna doğru bir metal yapışık üzeride. onu kuvvetlice yukarı çekip çıkartıyorsun. onun adı tevzi makarası. sonra ters çeviriyorsun mile geçen kısmın içinde bir parça sünger olması gerekiyor o süngerin üzerine birkaç damla motor yağı damlatıyorsun. sonra o makaranın mile geçen kısmının içinde bir çentik var o çentikle mil üzerindeki çentiği aynı hizaya getirip yerine sıkıca takıyorsun. sonsa elinle sağa sola çevirmeye çalış doğru takıldıysa hiçbir yöne dönmemeli. daha sonra distribitör kapağını çentikli kısımlar karşılaşacak şekilde yerine oturt ve sağa sola çevir. onunda dönmediğinden emin olduktan sonra mandallarını kapat işlem tamam[/QUOTE]

mbarman kadeşim bilgin için teşekkür ederim ; tevzi makarasının altındaki süngeri yağlıyabiliyorum ; fakat haynes bakım kitapçığında daha farklı yerlerinde yağlanması ile ilgili tarif ve açıklamalar var teknik ingilizcem olmadığı için ( esasında yeterli ingilizcem olmadığı için ) çeviriyi yapamıyorum; bana bu konuda bilgiyi verecek arkadaşlara çok teşekkür ederim !
copyright5
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Arl 2008, 15:44

İleti turuncuklu » 05 Mar 2009, 10:35

  Ben ustaya sordum ve o süngerin yağlanması yeterli demişti..
turuncuklu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Ağu 2007, 22:19

İleti mbarman » 05 Mar 2009, 11:30

[quote="turuncuklu"]  Ben ustaya sordum ve o süngerin yağlanması yeterli demişti..[/QUOTE]


başka bir noktayı yağlamaya gerek yok

ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti hhakan » 12 Mar 2009, 02:45

[quote="copyright5"] [quote="mbarman"]hocam mrb. öncelikle distribitör kapağını yantaraftaki çelik mandalları açarak çıkartıyorsun. ama sakın kabloları çıkartma. sonra içinde t gibi plastik bir parça göreceksin milin merkezinden ucuna doğru bir metal yapışık üzeride. onu kuvvetlice yukarı çekip çıkartıyorsun. onun adı tevzi makarası. sonra ters çeviriyorsun mile geçen kısmın içinde bir parça sünger olması gerekiyor o süngerin üzerine birkaç damla motor yağı damlatıyorsun. sonra o makaranın mile geçen kısmının içinde bir çentik var o çentikle mil üzerindeki çentiği aynı hizaya getirip yerine sıkıca takıyorsun. sonsa elinle sağa sola çevirmeye çalış doğru takıldıysa hiçbir yöne dönmemeli. daha sonra distribitör kapağını çentikli kısımlar karşılaşacak şekilde yerine oturt ve sağa sola çevir. onunda dönmediğinden emin olduktan sonra mandallarını kapat işlem tamam[/QUOTE]

mbarman kadeşim bilgin için teşekkür ederim ; tevzi makarasının altındaki süngeri yağlıyabiliyorum ; fakat haynes bakım kitapçığında daha farklı yerlerinde yağlanması ile ilgili tarif ve açıklamalar var teknik ingilizcem olmadığı için ( esasında yeterli ingilizcem olmadığı için ) çeviriyi yapamıyorum; bana bu konuda bilgiyi verecek arkadaşlara çok teşekkür ederim !
[/QUOTE]
 

kitapta kaçıncı sayfa acaba?
hhakan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 22:59

İleti copyright5 » 12 Mar 2009, 10:46

[quote="hhakan"][quote="copyright5"] [quote="mbarman"]hocam mrb. öncelikle distribitör kapağını yantaraftaki çelik mandalları açarak çıkartıyorsun. ama sakın kabloları çıkartma. sonra içinde t gibi plastik bir parça göreceksin milin merkezinden ucuna doğru bir metal yapışık üzeride. onu kuvvetlice yukarı çekip çıkartıyorsun. onun adı tevzi makarası. sonra ters çeviriyorsun mile geçen kısmın içinde bir parça sünger olması gerekiyor o süngerin üzerine birkaç damla motor yağı damlatıyorsun. sonra o makaranın mile geçen kısmının içinde bir çentik var o çentikle mil üzerindeki çentiği aynı hizaya getirip yerine sıkıca takıyorsun. sonsa elinle sağa sola çevirmeye çalış doğru takıldıysa hiçbir yöne dönmemeli. daha sonra distribitör kapağını çentikli kısımlar karşılaşacak şekilde yerine oturt ve sağa sola çevir. onunda dönmediğinden emin olduktan sonra mandallarını kapat işlem tamam[/QUOTE]

mbarman kadeşim bilgin için teşekkür ederim ; tevzi makarasının altındaki süngeri yağlıyabiliyorum ; fakat haynes bakım kitapçığında daha farklı yerlerinde yağlanması ile ilgili tarif ve açıklamalar var teknik ingilizcem olmadığı için ( esasında yeterli ingilizcem olmadığı için ) çeviriyi yapamıyorum; bana bu konuda bilgiyi verecek arkadaşlara çok teşekkür ederim !
[/QUOTE]
 

kitapta kaçıncı sayfa acaba?
[/QUOTE]
kardeş haynes bakım kitabının 1.10 bölümünde , pdf dosyasındaki sayfası ise 28/258 olarak gözüküyor bende , distributor - lubrication başlığı altında yazılı !
copyright5
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Arl 2008, 15:44

İleti keceli » 12 Mar 2009, 13:14

Bahsettiğiniz yeri hafta sonu yağladım.
Bence faydası oldu çünkü arada bir olan teklemeler kesildi.

Sizde ne gibi etkileri var?
keceli
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 11 Ekm 2008, 02:46

İleti copyright5 » 12 Mar 2009, 13:46

[quote="keceli"]Bahsettiğiniz yeri hafta sonu yağladım.
Bence faydası oldu çünkü arada bir olan teklemeler kesildi.

Sizde ne gibi etkileri var?
[/QUOTE]

keçeli kardeşim sanırım mil ve yatağı yağlanıyo , yağlanınca otomatikman ömrü uzuyo distiribütor milinin kısaca dah geç aşınma olayı !
ama hala tek noktadan ( tevzi makarasının altındaki süngerden ) hariç dah farklı yerlerinin de yağlandığı kanısındayım ama bi türlü türkçeye çeviremedim haynes kitapçığını !
copyright5
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Arl 2008, 15:44

İleti mbarman » 12 Mar 2009, 14:48

serdar kardeş. şu kitapçıktaki sayfayı bana göndersene bir özelden. inceliyim anlatırım.
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti nolies » 12 Mar 2009, 14:55

tercümesi
yapmaya çalıştım ama terminoloji hatası olabilir kusura bakmayın

 


Distribütörün yağlanması


 


Distribütör kapağını ve tevzi makarasını sökün ve distribütörün aşağıdaki parçalarını ince yağ ile yağlayın: 


a)      tevzi makarasının altındaki keçeye 3 damla yağ


b)      vakum kontrol ünitesinin koluna 1 damla yağ


c)      dönme tabanındaki sürtünme noktalarına 3 damla yağ


d)      kapak vidasını sökün ve sentrifüj ağırlıklarını 5 damla yağ ile yağlayın


 


tevzi makarasını ve distribütör kapağını geri yerine takın.


 

 

teknik bilgim çok fazla olmadığı için parça isimlerini yanlış yazmış olabilirim. ancak bu işe yapmadan önce 5. bölüme bakmakta fayda var bence. tüm distribütör ve parçaları ayrıntılı bir şekilde anlatılmış orda.
nolies
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 15
Kayıt: 01 Tem 2006, 13:53

İleti copyright5 » 12 Mar 2009, 15:29

[quote="nolies"]tercümesi
yapmaya çalıştım ama terminoloji hatası olabilir kusura bakmayın

 


Distribütörün yağlanması


 


Distribütör kapağını ve tevzi makarasını sökün ve distribütörün aşağıdaki parçalarını ince yağ ile yağlayın: 


a)      tevzi makarasının altındaki keçeye 3 damla yağ


b)      vakum kontrol ünitesinin koluna 1 damla yağ


c)      dönme tabanındaki sürtünme noktalarına 3 damla yağ


d)      kapak vidasını sökün ve sentrifüj ağırlıklarını 5 damla yağ ile yağlayın


 


tevzi makarasını ve distribütör kapağını geri yerine takın.


 

 

teknik bilgim çok fazla olmadığı için parça isimlerini yanlış yazmış olabilirim. ancak bu işe yapmadan önce 5. bölüme bakmakta fayda var bence. tüm distribütör ve parçaları ayrıntılı bir şekilde anlatılmış orda.

sana çok teşekkür ederim noiles kardeş ; beni aydınlattığın için ! ne demişler  ; bir harf öğretenin kölesi olurum diye , aynen o misal benimkide.
[/QUOTE]
copyright5
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Arl 2008, 15:44

İleti keceli » 12 Mar 2009, 15:31

İşte Budur Skoda KardeşliğiClapClapClapClapClap

keceli
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 11 Ekm 2008, 02:46

İleti mbarman » 12 Mar 2009, 18:49

peki aslında gereksiz bir işlem. ama madem çok istiyorsunuz hemen anlatayım. distribitür kapağını sökün tevzi makarasını çıkartın. sonra WD40 benzeri bir sprey yağlayıcıyı distribitör gövdesinin iç kısmına 4-5 sn kadar sıkın. her ihtimale karşı platin kontaklarını bir bez vasıtasıyla silin. sonra tevzi makarasını ve distribitör kapağını kapatın. işlem bitmiştir. aracın üretildiği zaman WD40 benzeri yağlayıcılar yaygın değildi. o yüzden böyle bir yağlama metodu belirlemiş firma. kolay gelsin
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti enisekiz » 09 Şub 2015, 10:26

Arkadaşlar konuda bahsedilen Haynes Bakım Kitabı nız var ise paylaşabilir misiniz?
enisekiz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 24 Oca 2015, 11:40
Ad Soyad: Enis Ekiz
Nereden: Aydın
Arabanız: Favorit 135 LX

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir