sibop (supap) sesi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

sibop (supap) sesi

İleti mehmet » 10 Mar 2007, 21:40

slm 93 favoritim var zincir problemim olduğunu yazmıştım geçenlerde o problemi giderdim tamir yapan usta avans ve sibop ayarlarınıda yaptı sibop ayarını iki kez yaptı bu arada iki gündür hiçbir sibop sesi yoktu fakat bugün yine başladı zannedersem yine ayar bozdu nedeni ne olabilir 
 
mehmet
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Mar 2007, 19:56

İleti sainz » 15 Mar 2007, 20:22

Ben buraya cevap yazdığımı çok iyi hatırlıyorum ama şu an cevap görünmüyor. Enteresan. Demek ki problem olmuş. Tekrar yazayım.
 

Uzun süre supap ayarı yapılmadan, özellikle de gevşek bir hal almış supaplarla otomobili kullanmaya devam etmek, supap şimlerini eğiyor. Daha sonra yapılan supap ayarı da ya tutmuyor ya da kısa sürede tekrar bozuluyor. Supap şimlerinin değişmesiyle ayarlar tutmaya başlıyor. Ben servisten bu şekilde duymuştum. Siz yine de iyi bir ustaya danışın derim.

Bu arada Favorit' in supap ayarları, motor soğukken, emme ve egsoz supapları 0,20 mm. olacak şekilde yapılmalıdır diyordu kullanım kılavuzunda ki servisler de bu şekilde yapıyorlardı.

 

Biraz önce emin olmak için ustamı aradım. Supap ayarının böyle kısa sürede bozulması için; ya itici çubuklarda (ki ben onun adını şim olarak biliyordum), ya supap kadehlerinde (bununla hangi parçayı kastetti ben de anlayamadım), ya da supap ayarlarının yapıldığı yer olan supapların dibinde problem olabileceğini öğrendim. İtici çubuklarda ve kadehlerde problem olma ihtimali ise zayıf bir ihtimalmiş ama gene de göz ardı etmemek gerekirmiş.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti mehmet » 16 Mar 2007, 23:07

vermiş olduğun aydınlatıcı bilgiden dolayı teşekkür ederim önerini değerlendireceğim
mehmet
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Mar 2007, 19:56

İleti tarık » 24 Oca 2013, 18:02

Arkadaşlar aynı sorun bende var subaplarım ayar tutmuyor.Ayarlıyorum 100km sonra kontrol etmek için bakıyorum subaplarımın hepsi sıkı tekrar ayarlıyorum gine sıkı ustalara söylüyorum silindir kapak saplamalarındandır diyor saplamalarda gevşeme yok nedendir başka fikri olan?
tarık
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 150
Kayıt: 15 Mar 2012, 11:17
Ad Soyad: koymatlı
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: favorid 135 lx

İleti AhmetH » 24 Oca 2013, 18:06

külbütör ün supaplara basan yeri aşınmıştır. Piyano da diyorlar.

bunların uçlarını kontrol ettirmeniz lazım diye düşünüyorum.

ama sökmek için motorun soğuk olması lazım.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti tarık » 24 Oca 2013, 18:37

Anlamadığım subaplar sıkıyor gevşeme yok gevşese tamam ama sıkıyor.Tekrar ayarladım bakalım nolcak
tarık
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 150
Kayıt: 15 Mar 2012, 11:17
Ad Soyad: koymatlı
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: favorid 135 lx

İleti AhmetH » 24 Oca 2013, 18:56

Bu arada supap ayarı soğuk yapılıyor bu motorlara aklınızda olsun.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir