ALTTAN GELEN VURUNTU SESİ

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ALTTAN GELEN VURUNTU SESİ

İleti SLN1958 » 15 Nis 2009, 18:29

SAYIN ARKADAŞLARIM,
1994 FAVORİTİM VAR, DÜN YAĞ KOYDUM, ANCAK FAZLA KOYMUŞUM Kİ YAP KAPAĞININ ORDAN DIŞARIYA FAZLASI PÜSKÜRMÜŞ

SORUNLARIMDA BAZILARINI YAZICAM. YARDIMLARINIZ İÇİN ŞİMDİDEN TŞKLER..

 

1. MOTOR İYİCE ISINDIKTAN SONRA DURDUĞUMDA YAĞ LAMBASI GÖZ KIRPAR GİBİ YANIYOR. GAZA DOKUNDUĞUMDA VE GİDERKEN SORUN YOK. ARAÇTA YAĞ FULL

 

2- YİNE MOTOR İYİCE ISINDIKTAN SONRA 3 VE 4 VİTESE GEÇERKEN DEVİR DÜŞÜYOR VE ACAİP BİR VURUNTU GELİYOR. ARAÇTA HİÇ BALANS YOKMUŞ GİBİ DİREKSİYON TİTİRİYOR.

BU DURUM DÜZ YOLDA VE RAMPA ÇIKARKEN OLMAKTA, RAMPA İNERKEN ÇOK AZALMAKTA

 

3.USTAYA GİTTİM SALINCAK BURCU VE TAKOZU YIPRANMIŞ DEDİ VE DEĞİŞTİRDİ.

ANCAK YİNEDE O VURUNTUYU HİSSEDİYORUM

 ARACIMI LPG Lİ VE LPG DE KULLANIYORUM.

HERKESE SELEM VE SAYGILARIMLA

 

 

 
 
SLN1958
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 05 Oca 2009, 16:52

İleti junior » 16 Nis 2009, 00:34

selam zannediyorum senin yag pompan bozulmak uzere acil degiştir yoksa motoru yakarsın bir de o vuruntuyu daha iyi tarif eder misin direksiyon titriyor diyorsun bu durum gaza basarken daha mı çok oluyor gaz kestiginde azalıyor mu eger oyle ise aks lalalerine baktır boşluk varsa ondan yapar
junior
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 89
Kayıt: 01 Nis 2007, 02:02
Ad Soyad: arman boyacı
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: favorit 1994 glx

İleti alpino » 16 Nis 2009, 00:35

dostum 1. sorununun sebebi rölanti ayarı olabilir. aşırı düşük rolanti ayarı motoru stop etme noktasına yaklaştırır ve bu yağ ve şarj (akü) lambalarının yanıp sönmesine yol açabilir. vuruntu şanzumandan da kaynaklanıyor olabilir. başka bir ustaya göster bence
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti 34SCU59 » 16 Nis 2009, 00:36

1-- kesinlikle sorun yok aynısı bendede oluyor....
2---motor kucuk oldugundan alçak devirlerde değiştirdigin zaman yapabilir (bence)

3--vuruntu sesini kalkıslarda yapar..ben aksları değiştirdim o sorun kalktı...
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti alpino » 16 Nis 2009, 00:39

ROLANTİ AYARIIII :) az bişi yükseltin düzelir. devir 650-750 arasında olmalı. max 800.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti nolies » 16 Nis 2009, 10:46

bence sorununuz en yüksek ihtimal lpg ayarından kaynaklanıyor. gerçi benzinde aynı sorunu yapıp yapmadığını belirtmemişsiniz. bir de benzinle deneyin aynı sorun var mı. yoksa lpg ayarı veya lpg sisteminden. aynı sorun benzinde de varsa o zaman ateşleme sistemi derim ben. avans, tevzi makarası, distribütor , bujier ve buji kablolarını kontrol ettirin.  
nolies
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 15
Kayıt: 01 Tem 2006, 13:53

İleti sainz » 16 Nis 2009, 14:39

[quote="SLN1958"]...1. MOTOR İYİCE ISINDIKTAN SONRA DURDUĞUMDA YAĞ LAMBASI GÖZ KIRPAR GİBİ YANIYOR. GAZA DOKUNDUĞUMDA VE GİDERKEN SORUN YOK. ARAÇTA YAĞ FULL
...[/QUOTE]

Motor iyice ısındıktan sonra demene istinaden, rölanti devrinin çok düşük olması geliyor aklıma. Bir ihtimal de yağ müşiri arızası olabilir. Motor olması gereken rölanti ayarında iken göz kırpar gibi yanıp söner ancak gaza bastığınızda tamamen söner eğer yağ müşiri arızalıysa.

[quote="SLN1958"]...2- YİNE MOTOR İYİCE ISINDIKTAN SONRA 3 VE 4 VİTESE GEÇERKEN DEVİR DÜŞÜYOR VE ACAİP BİR VURUNTU GELİYOR. ARAÇTA HİÇ BALANS YOKMUŞ GİBİ DİREKSİYON TİTİRİYOR.
BU DURUM DÜZ YOLDA VE RAMPA ÇIKARKEN OLMAKTA, RAMPA İNERKEN ÇOK AZALMAKTA...[/QUOTE]

Olması gereken devirde 3 ve 4. viteslere attığınıza emin misiniz?

[quote="SLN1958"]...3.USTAYA GİTTİM SALINCAK BURCU VE TAKOZU YIPRANMIŞ DEDİ VE DEĞİŞTİRDİ.
ANCAK YİNEDE O VURUNTUYU HİSSEDİYORUM...[/QUOTE]

Eğer motorun çalışmasından bağımsız olarak bir titremeden bahsediyorsanız, motorun tam altında şaseye bağlantı kısmında bir motor kulağı vardır. Onu da kontrol etmenizi öneririm.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SLN1958 » 16 Nis 2009, 16:55

sayın arkadaşlarım,
öncelikle hepinize çok teşekkür ederim.

BU SES ARAÇ NORMAL VİTES DEĞİŞTİRME SÜRATİNDE DE YAPMAKTA, DÜŞÜK DEVİRDE DE YAPMAKTA (SEYİR HALİNDEYKEN) ARAÇ DURURKEN HİÇBİR ANORMALLİK YOK.mARŞA BASTIM MI TIK DİYE ALIYOR. AMA KALIPTA 2-3-4 viteslerde baya ses yapıyor. s ayrıca direksiyonda da titreme oluyor.

saygılarımla.
SLN1958
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 05 Oca 2009, 16:52

İleti onurhan2006 » 16 Nis 2009, 20:20

aklıma basıt ama gozden kacırabılecegın bır problem geldi; yani Amortisorlerınde sorun olabilir 
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti PİCK-UP » 16 Nis 2009, 20:21

[quote="SLN1958"]sayın arkadaşlarım,
öncelikle hepinize çok teşekkür ederim.

BU SES ARAÇ NORMAL VİTES DEĞİŞTİRME SÜRATİNDE DE YAPMAKTA, DÜŞÜK DEVİRDE DE YAPMAKTA (SEYİR HALİNDEYKEN) ARAÇ DURURKEN HİÇBİR ANORMALLİK YOK.mARŞA BASTIM MI TIK DİYE ALIYOR. AMA KALIPTA 2-3-4 viteslerde baya ses yapıyor. s ayrıca direksiyonda da titreme oluyor.

saygılarımla.
[/QUOTE]


jantın egilmiş olabilir. titreme yapıyorsa bakdır düzelttir ...   yag ışıgınında muşuruna giren kablonun jack ı ölmüşdür   %99 5 kuruş jack değiştir sorun kalmaz.

Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti onurhan2006 » 30 Nis 2009, 02:04

sag aks kolu uzerınde bulunan denge saglayıcı agırlıgın ıcındeki lastık takoz yıpranmıs olabılır hareket halındeyken aksın dengesız donmesınden dolayı agırlık vuruntu sesı yaptırır
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti turuncuklu » 30 Nis 2009, 21:09

[quote="34 SCU 59"]1-- kesinlikle sorun yok aynısı bendede oluyor....
2---motor kucuk oldugundan alçak devirlerde değiştirdigin zaman yapabilir (bence)

3--vuruntu sesini kalkıslarda yapar..ben aksları değiştirdim o sorun kalktı...
[/QUOTE]
 

 

 

+1
turuncuklu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Ağu 2007, 22:19

İleti onurhan2006 » 01 May 2009, 00:29

bence kesınlıkle sorun var aynı arabadan bendede var ama vuruntu sesi yok. Vuruntu varsa kesınlıkle bır sorun var demektir düşük devirlerde vites değiştirme esnasında sadece kucuk hacımlı motorlar değil her tip her hacimdeki motorlar harıldama sesi yapar ama vuruntu değildir ve hiçbir şekilde vuruntu sesi oluşturmaz 
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti SLN1958 » 02 May 2009, 13:15

arkadaşlar öncelikle sorunuma ilgi gösteren herkese çok tşk ediyorum
Vuruntu sesi aks bilyalarından geliyormuş, deşitirdim. ses mes kalmadı.Tongue
SLN1958
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 05 Oca 2009, 16:52

İleti onurhan2006 » 02 May 2009, 16:29

demekki sorun varmış LOL sadece bilyalarımı yoksa aks lalelerınıde degıstırdınmı hocam?
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti SLN1958 » 03 May 2009, 20:39

sadece bilyalar değişti lalelerde sorun yok.
SLN1958
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 05 Oca 2009, 16:52


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir