arkadaşlar forman de ısı problemi yaşıyorum.felicialar gibi ısıtmıyor.tetisatatmı yoksa bunlarmı böyle?
arkadaşlar forman de ısı problemi yaşıyorum.felicialar gibi ısıtmıyor.tetisatatmı yoksa bunlarmı böyle?
komple bir elden geçirmeniz gereke bilir tesisatın bir yerinde kireçten dolayı tıkanıklık veya daralma olmuş olabilir herşey etken sonuçta sisitem aynı favoritinde felicianında..
komple bir elden geçirmeniz gereke bilir tesisatın bir yerinde kireçten dolayı tıkanıklık veya daralma olmuş olabilir herşey etken sonuçta sisitem aynı favoritinde felicianında..
[/QUOTE]öncelikle bildiğiniz üzere kış aylarında motor çabuk ısınmıyor ve kısa yollarda kalarifer kullanımı neredeyse imkansız.bu motorun suyunun ısınmamasından.bizim yapabileceğimiz tek şey motorun suyunu sıcak tutmak olabilir.çünkü genelde termostat 70 derecede açar ve hava soğuk olduğu için fan motorun suyunu çabuk soğutur.böylelikle kalarifere gelen su hiç ısınmaz.benim termostatım 90 a ayarlı sizinki büyük bir ihtimal 70 e ayarlı zannadersem.yok 90 a ayarlı ise kalarifer peteklerinizi kontrol ettirmeniz gerkecektir.
Favorit-Forman serisinde bulunan kalorifer tertibatı soğuk bir ülke olan Çekoslavakya’ da üretilmiş olmasına da bağlı olarak gayet iyi çalışır. Kalorifer tertibatı ile ilgili de sıkça sorulan soruları bu başlık altına toplamak istedim.
Favorit’ in kaloriferi ısıtmıyor. Nedeni ne olabilir?
Bunun başlıca sebebi, düşük seçilmiş termostat ve fan müşiri değerleridir. Favorit’ in orijinal termostat değeri 88°C, fan müşiri değeri de 92-87°C' dir. Fan motor soğutma suyu sıcaklığı 92°C' ye ulaştığında açılır ve 87°C' ye geldiğinde de kapanır. Bu değerler seçildiğinde, Favorit kaloriferi içerisini gayet iyi ısıtacaktır.
Sıkışık trafikte motor harareti gayet iyi bir şekilde yükseliyor ve kalorifer gayet iyi ısıtıyor ancak trafik açılıp da sabit bir hızda yol aldığımda motor harareti neredeyse sıfır seviyesine geliyor. Nedeni ne olabilir?
Sıkışık trafikte otomobil önden rüzgar almaz ve radyatöre gelen soğutma suyu bu rüzgarla soğutulmaz. Aşağı yukarı rölanti seviyelerinde ilerleyen trafikte motor daha çabuk ısınır. Trafik açılıp da en azından sabit hızlarda yol alındığındaysa, önden gelen rüzgar soğutma yapacaktır. Yalnız termostat değerinden daha fazla soğutma olduysa, yani motor soğutma suyu sıcaklığı 88°C' den daha aşağıya çekilmişse, termostat kapanacak ve motor 88°C sıcaklığa ulaşana kadar açılmayacaktır. Yani motor hararetini sabit tutacaktır. İşte bu gibi bir durumda (yani açık yolda ve sabit hızda) motor harareti hızlı bir şekilde ve sıfıra yakın seviyelere iniyor ve öylece kalıyorsa, termostat kapanmıyor, dolayısıyla da motor hararetini sabit tutamıyor demektir. Termostat değişimi sonrasında, başka bir problem yoksa, durum normale dönecektir.
Motor harareti sabit ve olması gereken değerde ancak kalorifer kısa bir
Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir