sizin kalorifer nasıl ısıtıyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

sizin kalorifer nasıl ısıtıyor

İleti tugra0618 » 17 Mar 2007, 22:53

arkadaşlar forman de ısı problemi yaşıyorum.felicialar gibi ısıtmıyor.tetisatatmı yoksa bunlarmı böyle?

 
tugra0618
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 08 Mar 2007, 03:11

İleti ünsal » 18 Mar 2007, 00:39

komple bir elden geçirmeniz gereke bilir tesisatın bir yerinde kireçten dolayı tıkanıklık veya daralma olmuş olabilir herşey etken sonuçta sisitem aynı favoritinde felicianında..

AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti sainz » 21 Mar 2007, 18:14

[quote="minik"]

komple bir elden geçirmeniz gereke bilir tesisatın bir yerinde kireçten dolayı tıkanıklık veya daralma olmuş olabilir herşey etken sonuçta sisitem aynı favoritinde felicianında..

[/QUOTE]



 

Katılıyorum.

Bir de radyatörden motor bloğuna soğutulmuş suyu taşıyan ve motor bloğunun altından geçen metal bir boru vardır. Zamanla tıkanıyor ve devir daimin sağlıklı olmasını engelliyor. Elden geçirirken bunu da kontrol etmeyi unutmayın.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti tugra0618 » 22 Mar 2007, 19:18

arkadaşlar ilk önce ilginiz için teşekkür ederim.aralık ayında  favomu komple servis bakımına soktum.kalorifer peteğini yeni değiştim.motor ile radyatör arasındaki metal boruyuda değiştim.sadece kalorifere gelip giden boruları sökmedim.ayrıca termostatta yeni değişti.müşir zannedersem 70 lik.
tugra0618
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 08 Mar 2007, 03:11

İleti sainz » 22 Mar 2007, 19:24

[quote="tugra0618"]...ayrıca termostatta yeni değişti.müşir zannedersem 70 lik.[/QUOTE]


 

Soğuk havalarda ve açık yolda ilerlerken 70°' lik termostattan çok fazla performans beklemeyin bence. Orijinali 88°' liktir Favorit' in. Fan müşiri de 92°' lik olmalıdır.

Pardon şimdi farkettim. Fan müşiri mi 70°' likConfused? Şu halde termostat değerinin daha da düşük olması gerekiyor ki bu da kaloriferin içeriyi iyi ısıtamaması anlamına gelir. Favorit' in orijinal termostat değeri 88°' lik, fan müşiri de 92°' lik olmalıdır. Yazın 78°' lik termostat ve 82°' lik fan müşiri kullanılabilir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti tugra0618 » 24 Mar 2007, 23:13

ilginiz için teşekkürler.
tugra0618
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 08 Mar 2007, 03:11

İleti 37skoda37 » 07 Nis 2007, 14:59

ısıtma sorununu bende yaşıyorum.ama ben termostatımın derecesini 80 likten 50 liğe aldım.lpgli arac olduğundan fazla hararet yapıyor
37skoda37
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Nis 2007, 14:09

İleti sainz » 07 Nis 2007, 15:45

[quote="37skoda37"]ısıtma sorununu bende yaşıyorum.ama ben termostatımın derecesini 80 likten 50 liğe aldım.lpgli arac olduğundan fazla hararet yapıyor[/QUOTE]


 

Şu halde aracınız hiç ısınmıyordur ve termostat 50°' lik sıcaklığı sabit tutabilmek için sürekli kapalı konumda kalıyordur. Açılması gereken bir zamanda açılmayıp yüksek hararete neden olabilir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti tugra0618 » 07 Nis 2007, 16:06

işin garip tarafı hararet problemim yok.trabzonda ikamet ettiğim için buralarda fazlası ile yetiyor ama ankara ya gidince kışın problem oluyor.
tugra0618
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 08 Mar 2007, 03:11

İleti junior » 08 Nis 2007, 04:26

arkadaslar bende 80 lik termostat  [ yaz kıs değistirmem] var FAN MUSURUM DE 88/92 ıstanbulda hicbır sorun yasamıyorum artı bende klima da var arabam 94 favorit glx elektikci bır arkadasımla beraber 3 ay calısmadn sonra sorunsuz bir sekılde calısan klima ve kalorıfer sıstemi yaptım
junior
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 89
Kayıt: 01 Nis 2007, 02:02
Ad Soyad: arman boyacı
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: favorit 1994 glx

İleti scorpion 2 » 08 Nis 2007, 16:06

valla arkadaşlar benim favoda hiç ısıtmıyor bide işin abzurt tarafı hararet ibresini hiç yerinden kalktığını görmedim ne yapacağımı bilmiyorum.ne tavsiye edersiniz...?????????
scorpion 2
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 06 Nis 2007, 01:16

İleti skoda baba » 09 Nis 2007, 03:33

öncelikle bildiğiniz üzere kış aylarında motor çabuk ısınmıyor ve kısa yollarda kalarifer kullanımı neredeyse imkansız.bu motorun suyunun ısınmamasından.bizim yapabileceğimiz tek şey motorun suyunu sıcak tutmak olabilir.çünkü genelde termostat 70 derecede açar ve hava soğuk olduğu için fan motorun suyunu çabuk soğutur.böylelikle kalarifere gelen su hiç ısınmaz.benim termostatım 90 a ayarlı sizinki büyük bir ihtimal 70 e ayarlı zannadersem.yok 90 a ayarlı ise kalarifer peteklerinizi kontrol ettirmeniz gerkecektir.

skoda baba
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Mar 2007, 03:04

İleti sainz » 09 Nis 2007, 13:51

Kaloriferin Isıtmaması


 


Favorit-Forman serisinde bulunan kalorifer tertibatı soğuk bir ülke olan Çekoslavakya’ da üretilmiş olmasına da bağlı olarak gayet iyi çalışır. Kalorifer tertibatı ile ilgili de sıkça sorulan soruları bu başlık altına toplamak istedim.


 


Favorit’ in kaloriferi ısıtmıyor. Nedeni ne olabilir?


Bunun başlıca sebebi, düşük seçilmiş termostat ve fan müşiri değerleridir. Favorit’ in orijinal termostat değeri 88°C, fan müşiri değeri de 92-87°C' dir. Fan motor soğutma suyu sıcaklığı 92°C' ye ulaştığında açılır ve 87°C' ye geldiğinde de kapanır. Bu değerler seçildiğinde, Favorit kaloriferi içerisini gayet iyi ısıtacaktır.


 


Sıkışık trafikte motor harareti gayet iyi bir şekilde yükseliyor ve kalorifer gayet iyi ısıtıyor ancak trafik açılıp da sabit bir hızda yol aldığımda motor harareti neredeyse sıfır seviyesine geliyor. Nedeni ne olabilir?


Sıkışık trafikte otomobil önden rüzgar almaz ve radyatöre gelen soğutma suyu bu rüzgarla soğutulmaz. Aşağı yukarı rölanti seviyelerinde ilerleyen trafikte motor daha çabuk ısınır. Trafik açılıp da en azından sabit hızlarda yol alındığındaysa, önden gelen rüzgar soğutma yapacaktır. Yalnız termostat değerinden daha fazla soğutma olduysa, yani motor soğutma suyu sıcaklığı 88°C' den daha aşağıya çekilmişse, termostat kapanacak ve motor 88°C sıcaklığa ulaşana kadar açılmayacaktır. Yani motor hararetini sabit tutacaktır. İşte bu gibi bir durumda (yani açık yolda ve sabit hızda) motor harareti hızlı bir şekilde ve sıfıra yakın seviyelere iniyor ve öylece kalıyorsa, termostat kapanmıyor, dolayısıyla da motor hararetini sabit tutamıyor demektir. Termostat değişimi sonrasında, başka bir problem yoksa, durum normale dönecektir.


 


Motor harareti sabit ve olması gereken değerde ancak kalorifer kısa bir

İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti irfant » 09 Nis 2007, 13:53

Approve Sağol Ustam!
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti tugra0618 » 15 Nis 2007, 00:11

arkadaşlar yazılarınız için teşekkürler.beni çok aydınlattınız.
tugra0618
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 08 Mar 2007, 03:11

İleti cengohan » 13 Eyl 2007, 01:46

selam arkadaşlar.bendede forman 1993 lx var kalorifer çalışmıyordu kalorifer motorunu değiştirdim.bu seferde sıcak ısı vermiyor sadece soğuk üflüyor.sizce sebebi ne olabilir.SAYGILAR
cengohan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 13 Eyl 2007, 01:40

İleti aykuttasdelen » 13 Eyl 2007, 02:38

kalorifer musluğuna baktırın
aykuttasdelen
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Tem 2007, 17:11

İleti cengohan » 14 Eyl 2007, 00:03

teşekkür ederim
cengohan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 13 Eyl 2007, 01:40

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir