1. vites sırasında

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

1. vites sırasında

İleti cenapibo » 10 May 2009, 01:48

arkadaşlar benim araba 94 model favorit. 2 sorunum var 1) arabam su eksiltiyor radyatörden değil, yeni değiştim kaçak yok, eskiden su kullanırdım sonra 2 ay once antifiriz kullandım hemn akibnde suk eksiltme başladı bu aralar bir bidon bir haftada boşalır gibi oluyor, ayrıca araba sabah çalışrken tekliyor sanki istop edecekmiş gibi, ustaya goturdum, ust kapak contası değişecek, teşlama yapılacak ve ya gerekirse üst kapak komple değişecek, bence sorun ustanın dediğiyle aynı, çünkü motor yağ kapağının içinde kremsi bir madde vardı, eksozdan su geliyordu, antifiriz ise eskiden kullanmış olduğum sunun meydana getirmiş olduğu paslanmaları temizlyerek, motora su girmesine neden olmuştur, aslında antifiriz en doğrusu. tamir bedeli 250 falan tutuyor dedi usta üst kapak değişirse 550 ytl flan olur dedi.
 

2) sorunum isi son günlerde 1. vitesle kalkerken arabada gart gart diye bir ses geliyor galiba on takımdan diğer viteslerde sorun yok, ses genellikle onden geliyor, şanzımanla bir sorunu olabilirmi yada olmayabilirmi bunun tamir masrafını bilmiyorum?

 

 

şimdiden herkese teşekürler
 
cenapibo
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Mar 2008, 21:16

İleti fevgo » 11 May 2009, 04:11

2)Emin olmamakla birlikte,motor kulağının sağlam olup olmadığını kontrol etmenizi tavsiye ederim,motor kulaklarının vadesi yettiğinde, kalkışlarda kasaya sürtme oluyor be şiddetli bir gürültüyle kalkıyor.(tecrübeyle sabittir)

fevgo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 29 Tem 2008, 02:44

İleti tatar75 » 11 May 2009, 10:41

bu kadar çok su eksiltiyorsa dışarıya kaçak varsa farkedilmesi lazım. Ama motorun içine gidiyorsa su acilen sorunu bulman gerekiyor. yoksa bu şekilde kullanmaya devam edersen motor yağını bozarsın ve 550 tl ilede kurtaramayabilirsin. Kalkışlardaki ses kulakta olabilir. Birde sadece 1 viteste yapıyorsa senkromencindede olabilir. Yağına baktırdınmı vitesin.
tatar75
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 23 Ağu 2008, 03:07

İleti sainz » 11 May 2009, 13:46

Kalkışlardaki ses büyük ihtimal motor kulaklarının içlerindeki lastik takozların eskimesiyle alakalı. Salıncakların lastik burçlarının aşınması ile de ilgili olabilir. Aracı durduğu yerde çamurluklara basarak yukarı aşağı kuvvetlice yaylandırın ve bu arada o gartlama dediğiniz sesi dinleyin. Eğer bu konumda da geliyorsa, salıncak burçları olması kuvvetle muhtemel.
 

Dışarıya kaçak yok ama araçta fazlaca su eksiltmesi varsa, büyük ihitmalle silindir kapak contası değişmesi gerekecektir. "Antifriz koyduktan sonra arttı" demenize istinaden silindir kapak contaası ihtimali daha ağır basıyor bende.

Antifrizsiz kullandıkça, sistemin belli yerlerinde kireç, pas, ...vb. torutlar oluşuyor ve bunlar da belli yerleri tıkıyor. Antifriz kullanmaya başladığınızdaysa, antifriz bu oluşumları çözüyor ve hatalar ortaya çıkıyor.

Eğer kapak taşalnarak kurtarıyor diyorsa ustanız, defalarce kendisini hatırlatın, belli bir taşlamadan sonrasını kaldırmıyor Favorit' in motoru. Örneğin en fazla 5 mm. taşlanabiliyor. 6 mm. taşlandığında sıkıştırma oranı çok arttığı için hararet sorunu çıkıyor ortaya bu sefer. Kapak taşlanarak kurtarılıyor diyorsa ustanız mutlaka bu durumu iletin kendisine.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir