hararet

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

hararet

İleti erce » 21 Mar 2007, 00:59

arkadaşlar merhaba benim hararetten yana sıkıntılarım var 1990 model favaritim var hararet yapmakta bunda biraz benim devirsiz kullanmış olma payım da var ama bu duruma nasıl bi çağre bulabiliriz
 

   okuyan ve cevap yazan herkeze teşekkürler

 

     kazasız sürüşler
 
erce
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Mar 2007, 00:21

İleti turuncu » 21 Mar 2007, 01:59

http://www.skodam.com/forum_posts.asp?TID=41
 

benimde aynı sorunum  vardı  vallah   kapak  fırladıyordu

 

yazılanları  okursa cevap bulacağına inanıyorum 

 en  önemlisi  üst kapak  contasının  sağlam  olup  olmadığı

 

iyi sürüşler
turuncu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Şub 2007, 22:47

İleti erce » 21 Mar 2007, 22:30

anladım teşekkürler
erce
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Mar 2007, 00:21

İleti skodacı » 21 Mar 2007, 22:50

kronik sorunu bence bu hararet sorunu;favorit,forman ve felıcıa nın...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti CMYLMZ » 24 Mar 2007, 15:54

DOSTUM BENDEDE FAVORİT BLACK LİNE VAR .AYNI SORUNLA KARŞILAŞTIM ÜST KAPAK CONTASINI DEĞİŞTİRDİM DÜZELDİ YAZIN BİLE O SICAKLARDA TIK DEMİYOR
CMYLMZ
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Mar 2007, 15:50

İleti MarvelGirl » 24 Mar 2007, 20:50

Favoritlerin buz gibi çek havası için üretildiğini düşününce... Bu soruna karşı müşür ve termostadı değiştirdim yazlık olanlarından taktım...
MarvelGirl
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Ağu 2006, 06:29

İleti firarim19 » 26 Mar 2007, 22:09

[quote="skodacı"]kronik sorunu bence bu hararet sorunu;favorit,forman ve felıcıa nın...[/QUOTE]
 

Abi muhalefet etmek gibi olmasında bende hiç prb olmadı sanırım zamanla değişen müşürlerin ve termostatların atarlarının orjinal olmamamasından.
93 Favorit L
99 Felicia GLX LPG
03 Fabia Elegance 1.4 LPG
11 Fiesta TDCI
15 Rapid Spaceback 1.2 MPI

Skoda bir bakış açısı, bir yaşam tarzıdır. Mütevaziliğin simgesidir.
firarim19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 736
Kayıt: 02 Ağu 2006, 23:37
Nereden: Samsun
Arabanız: Rapid Spaceback 2015

İleti sainz » 27 Mar 2007, 14:37

[quote="firarim19"][quote="skodacı"]kronik sorunu bence bu hararet sorunu;favorit,forman ve felıcıa nın...[/QUOTE]
 

Abi muhalefet etmek gibi olmasında bende hiç prb olmadı sanırım zamanla değişen müşürlerin ve termostatların atarlarının orjinal olmamamasından.
[/QUOTE]
 

 

 

 

 

 

+1

 

Fan müşiri, termostatı arızalı olan veya olması gerektiği gibi çalışmayan, radyatörü tıkalı devir daimi sağlıklı çalışmayan her otomobilin motorunda hararet sorunu olur. Favorit' le açık yolda giderken fana ihtiyaç bile kalmıyor. Yalnız yukarıdaki mesajlardan birinde bir arkadaş "silindir kapak contasını değiştirdim sorunlarım bitti" şeklinde bir açıklama yazmış. Silindir kapak contası yanmasa bile zamanla ısınıp soğumaktan özelliğini kaybediyor ve hararete neden oluyor. Hiç unutmadığım bir anımdır. Otobanda 100-110 km/s süratle seyrederken, önden rüzgar aldığı halde hararet ibresinin tavana vurduğunu gördüm. Sonucunda silindir kapak contası değiştirip hararet sorununu engelledik.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti erce » 27 Mar 2007, 14:46

paylaşımlarınız için teşekkür ederim arkadaşlar..
erce
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Mar 2007, 00:21

İleti tubiki » 27 Mar 2007, 19:13

Smile bende de 92 model formen var ve hararet yapıyordu elle çalışan bi fan taktırdım istediğimde açıp kapatıyorum tek çözüm bu sana da tavsiye ederim
tubiki
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Şub 2007, 21:21

İleti skodacı » 27 Mar 2007, 21:01

elle çalışan fan mı?açarmısın...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti hakanerdogan » 27 Mar 2007, 21:30

babamin eski 93 vectrasindada vardi elle calisandan kasti tahminim iceride bir anahtar var direksiyonun alt taraflarinda oluyor o anahtari actiginiz gibi fan calisiyor... sizden kontrollu termostattan degil yani...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti sainz » 28 Mar 2007, 14:33

Arkadaşlar ola ki manuel olarak (elle çalışan) fan devreniz yok, ola ki otomobilinizin motorunun harareti arttı, su kaynatma noktasına gelmeden önce ne yapacaksınız? Fan müşirine bağlantı yaptığınız iki adet + ve - fiş vardır ve bu fişler, fan müşirinin üzerindeki erkek fişlere takılır. Eğer fan motorunun sigortası da atmamışsa, fan müşirinin üzerindeki erkek fişleri birbiriyle ataş, iğne, ...vb. bir şey ile temas ettirip kabloları da tekrar yerine takarsanız fanınız direkt olarak çalışmaya başlar. Bu sizi en azından servisinize kadar götürür. Yalnız erkek fişlerin üzerine ataş, iğne, ...vb. bir şeyler ilave edeceğiniz için dişi fişler yerine tam olarak oturamayacaktır. Yerine tam oturtmak için zorlayıp da kırmayın sakın.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti alwaysloser » 28 Mar 2007, 20:35

slm arkadaşım bi tamirci böyle bi şikayet le birisinin ona geldiğini söyledi çözüm olarak şahin fanı takmışlar hararet sorunu ortadan kalkmış aklında bulunsun
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti bükeyhan » 29 Mar 2007, 01:03

son nokta:10 yılını dolduran silindir üst kapakları eger bir defa taşlandıktan sonra hararet sorunu tekrarlarsa silindir üst kapağını değiştirin ve bu sorundan kurtulun ...

bükeyhan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 06 Ekm 2006, 23:35

İleti jaja » 29 Mar 2007, 09:41

dostum bizdede aynı sorun vardı contayı değiştirdik doğan fanı taktık artı
termostat çıkışına aparat yaparak birde buraya müşir taktık içeride fanı açmak için dügme taktık yanlız radyötör suyuna antifiriz kesinlikle koymalısın çünkü kaynama süresi uzuyor ama termostat ve müşür en kalitelisi olacak tofaşlarinki oluyor
jaja
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Oca 2006, 18:59

İleti sainz » 29 Mar 2007, 13:47

[quote="jaja"]dostum bizdede aynı sorun vardı contayı değiştirdik doğan fanı taktık...[/QUOTE]


 

 

[quote="alwaysloser"]slm arkadaşım bi tamirci böyle bi şikayet le birisinin ona geldiğini söyledi çözüm olarak şahin fanı takmışlar hararet sorunu ortadan kalkmış aklında bulunsun[/QUOTE]

 

 

Arkadaşlar, eğer ki termostatınız ve fan müşiriniz olması gerektiği gibi çalışmıyorsa, Tofaş fanı da taksanız Mercedes fanı da taksanız hararet kaçınılmazdır. Bir de takılan fan motoru hangi otomobilin olursa olsun sağlıklı çalışması önemlidir. Favorit' te termostat da, fan müşiri de yeniydi ama fanın açılması gereken seviyede fan çalışmıyordu. Elle kanatları döndürülebiliyordu ama motor döndürmüyordu. Yaptığımız ufak çaplı incelemede fan motorunun bilyalarının dağılmış olduğunu ve sıkıştığını gördük. Evet, elle döndürebiliyordum ama motor bilyası dağıldığı için kendi kendine dönemiyordu.

Bir konu da Tofaş veya bir başka markanın termostatının veya fan müşirinin uyması konusu. şekil olarak Favorit' e Anadol termostatı bile uyuyor. Mesele şekil olarak uymasında değildir, sıcaklık değeri olarak uymasındadır. Daha önce de yazmıştım, tekrar hatırlatayım. Favorit-Forman serisinin fabrika çıkışı orijinal termostat değeri 88°' dir. Fan açma sıcaklık değeri de 92°' dir. Fan kapanma sıcaklık değeri de 87°' dir. Ancak soğuk bir ülke olan Çekoslavakya ( o zaman ki ülke buydu) düşünülerek soğutma sistemi tasarlandığı için Favorit' in radyatörü Türkiye' ye göre biraz ufak kalmaktadır. Daha büyük radyatör takmak da, yerine tam olarak oturması problem olabileceği için pek mümkün görünmüyor. Bu nedenle Favorit-Forman serisinde yazlık olarak adlandırılabilecek 82°' lik termostat ve 87°' lik fan müşiri kullanılabilir.

Biraz uzun oldu kusura bakmayın. Çenem düştü.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti zaferbasturk69 » 10 Nis 2007, 15:35

sainz e aynen katılıyorum.....Smile
zaferbasturk69
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 May 2006, 00:10

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir