hararet

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

hararet

İleti yasin » 25 May 2009, 04:05

arkadaşlar merhaba izmirde malüm havalar sıcak ben pazar günü arabayla biraz dolaştım yanlız harareti çok çabuk yükseliyor fanı  manuelde açsam yine fan bile yetersiz kalıyor gösterge yüzlere dayanıyo lütfen sitedeki usta arkadaşlar bu hararet belasına bir çare bulsunlar yardımlarınızı bekliyorumAngry
birde antifiriz hakkında bilgi isityorum şimdiye kadar antifiriz kullanmadım...
 
yasin
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 May 2009, 01:46

İleti sainz » 25 May 2009, 12:44

1- Antifriz kullanmanı öneririm.
2- Termostatta arıza olabilir zira "çok çabuk yükseliyor" demişsin. Ya kapalı kalıyor ya da olması gerekenden yüksek değerde açılıyor.

3- Termostatın orijinal değeri 88°C' dir. 78C olanla değiştirebilirsin.

4- Su devir daim sisteminin herhangi bir yerinde bir tıkanıklık olabilir.

5- Devir daim pompasında problem olabilir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti onurhan2006 » 25 May 2009, 20:03

dostum bende izmirde oturuyorum ama favom hiç uç değerleri görmedi sana tavsiyem öncelikli olarak termostatını elden geçirmen gerçi sainz hocamda tabiri yerindeyse noktayı koymuş bize yazacak birşey bırakmamış ama olsun LOL
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti gokyuzu70 » 25 May 2009, 20:10

suyu kaynatıyormu hortumlar sısme yapıyormu kesın kapak taslanacak :)
gokyuzu70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 10 Ekm 2008, 02:18

İleti yasin » 26 May 2009, 03:01

uğur kardeş antifiriz salt olarak mı koysam yoksa suyla karıştırsammı?
suyunu kaynatıyor yanlız hortumlarda şişme yok.

ayrıca ben manuel fanı açıyorum otomatik açmasını beklemeden....
yasin
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 May 2009, 01:46

İleti sainz » 26 May 2009, 12:05

[quote="yasin"]uğur kardeş antifiriz salt olarak mı koysam yoksa suyla karıştırsammı?...[/QUOTE]
Su kapasitesi 6 litredir. 3litre suya 3 litre antifriz karıştırarak koyun diyordu servis manuelinde.


[quote="yasin"]...suyunu kaynatıyor yanlız hortumlarda şişme yok. ayrıca ben manuel fanı açıyorum otomatik açmasını beklemeden...[/QUOTE]

Eğer fanı manuel oalrak açtığınızda su kaynama noktasında oluyorsa. Termostat ve fan müşirini değişmek şart bana göre.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti xufuk » 26 May 2009, 22:52

Hararet Sorunu benimde Dikkatimi çekti Üstelik kapak taşlanmış ve yeni conta atılmış olmasına rağmen istanbuldayım hava yaz sıcanı bulduğu zamanlar 100 Metre trafik olsun dur kalklarda özelikle hafif yokuş varsa hararet göstergesi hemen fırlıyo uzun yolda 80-90 giderken hiç bir sorun yok 100-120 km yol git hep beyaz çentikte gösterge yani normal hararet Ama sakın Yazın trafikte kalmayın ne olacağı belli olmuyo gibi tedbiri elden bırakmamak lazım termostat ısısını düşürmek mantıklı gelmiyo otomobili çalışma ısısı 90 santigrattır.
 Düşük ısıda çalışan motor iyi değildir Ama fan müşürü daha düşük ısıda çalışanı Ve Radyotör büyültme iş görür birde Antifiriz iyi olur.

 

 Bu favoritlerin motoru Çabuk harareti yükseltiyo Neden Bilmiyorum Birde fanı manuel açıcak bir düğme işini göre bilir hararet yükselmeden yokuş tırmanmadan önce açarsın bir nebze işini görür ama termostat orjinal kalsın Radyötör değiştinde Daha büyük ve güçlü bir fanda tercih edebilirsin Aracında bakımlıysa Conta yakmamışsa sorun yaşamazsın bence conta yakan Favoritler daha çabuk Daha doğrusu uzun yolda bile hemen 2-3 kilometrede hararet yapıyo genleşme kabının kapanı bile fırlata biliyo motorun su buharını üflemesinden dolayı genleşme kabı şişiyo :Hararet yapıyo Favon bakımlı olsun motorda yağ olmasın fazla sorun yaşamazsın bence Ama bu favolar neden hararet yapar neden bu şekilde üretmiş bu mühendisler anlamak zor
xufuk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 20 May 2009, 18:52

İleti xufuk » 26 May 2009, 22:59

Antifirizi bir benzin istasyonunda ücretsiz veya 3-5 lira bahşiş atarak değiştirte bilirsin Yağ değişim bölümlerinde Shell veya Bp ' ye git.
Yüzde Elilisi Su Yüzde Ellisi Antifiriz Olmalı Antifiriz Kışın Suyun donmasını Yazında Kaynama Noktasının Daha uzun olmasını sağlar Daha uzun kaynama noktası Suyun Kaynamasını engeller bu da iyi bir şey ve Kireç çözme özelliği vardır Ama radyötöründe kaçak olmasın Hortumların sağlam olsun Eğer radyötörde kaçak varsa bunu dahada açacaktır Bilgine
xufuk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 20 May 2009, 18:52

İleti ormancı » 27 May 2009, 00:24

 selam arkadaşlar
ne kötüdürki bu pazar benim favoda hararet yaptı. servise götürdüm motoru açtık ne yazıkki kapağın ömrü bitmiş. yenisini tak dedim. 500 kağıt dedi. ustayaradyatörü fanı, müşürü ve termostadı da değiştir dedim aşağı yukarı bana 750 tl ye mal olacak. hemen bu baş belası favodan kurtulmam lazım. eğer kurtulursam bi daha rüyamda dahi görmek istemiyorum favoyu. aklı olan hemen kurtulur bu illetten.

hepinize saygılar.
ormancı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Mar 2009, 19:54

İleti onurhan2006 » 27 May 2009, 01:38

[quote="ormancı"] selam arkadaşlar
ne kötüdürki bu pazar benim favoda hararet yaptı. servise götürdüm motoru açtık ne yazıkki kapağın ömrü bitmiş. yenisini tak dedim. 500 kağıt dedi. ustayaradyatörü fanı, müşürü ve termostadı da değiştir dedim aşağı yukarı bana 750 tl ye mal olacak. hemen bu baş belası favodan kurtulmam lazım. eğer kurtulursam bi daha rüyamda dahi görmek istemiyorum favoyu. aklı olan hemen kurtulur bu illetten.

hepinize saygılar.
[/QUOTE]
     Öncelikle şunu bilmeni isterimki dostum her araba seninki gibi hurda değildir.Favo ekonomik bir arabadır ve bakımlı olan her araba gibi favolarda sahibini yolda bırakmaz.Bu forumda birazcık gezinen ve bu arabalar hakkında az çok bilgi alan bir insan arabasına hararette yaptırmaz contada yaktırmaz...
     Aklı olan hemen kurtulur bu illetten derkende favo kullanan insanlara belki istemiyerekte olsa hakaret etmiş oluyorsun, bence aklı olan adam arabasına bakan adamdır bakacak paran yoksa belediye otobüsüne bineceksin...
    iyi forumlar

Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti sainz » 27 May 2009, 11:52


[quote="xufuk"]...termostat ısısını düşürmek mantıklı gelmiyo otomobili çalışma ısısı 90 santigrattır...[/QUOTE]

Dediğine katılıyorum. Benim aracımın termostatı da fan müşiri de yaz-kış orijinal ısı değerlerinde duruyor. Ancak daha düşük termostat takmak demek de aracın daha düşük sıcaklıkta çalışacağı anlamına gelmez. Sadece termostat daha düşük derecede açılarak suyun devir daiminin erken yapılmasını sağlar.

[quote="xufuk"]...Ama bu favolar neden hararet yapar neden bu şekilde üretmiş bu mühendisler anlamak zor[/QUOTE]

Soğuk iklime göre üretilmiş ve radyatörleri küçük. Bir de radyatör ve blok alüminyumdan üretilmiş çabuk ısınıp çabuk soğuyor. Herhangi bir problemde de hararet anında kırmızı çizgiyi görebiliyor.

 

Favorit için "hararet yapar" deniliyor hep. -5°C' de su kaynatmış Tofaş çok görmüşümdür. sistem sağlıklı çalıştıktan sonra problem çıkma olasılığı düşük bana kalırsa.

[quote="ormancı"] selam arkadaşlar

ne kötüdürki bu pazar benim favoda hararet yaptı. servise götürdüm motoru açtık ne yazıkki kapağın ömrü bitmiş. yenisini tak dedim. 500 kağıt dedi...[/QUOTE]

Eğer silindir kapağı da değişecekse, fiyat çok yüksek değil. Yok sadece silindir kapak contası değişecekse, fiyat araştırması yapın, başka yerlerden de fiyat alın.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti copyright5 » 27 May 2009, 13:59

şimdi bu konuda  ben bir şey sormak istiyorum ;

benim favo da son 2  haftadır ( havaların ısınmaya başlaması ile birlikte ) sıkışık yani durk kalk yaptığım trafikte fan sık sık devreye girip çıkmaya başladı ( sadece sıkışık trafik te ;  önüm açık yolda bi sorun yok ; sabit kalıyor hararet ! ) acaba diyorum ki sadece  termostatın değerini düşürsem ( 74 derece ) yapsam , fan müşürini değiştirmeden nasıl olur ?

yada fan müşüri ile birlikte değiştirsemmi ?

esas can alıcı soru şu ki yazlık ve kışlık  fan müşüri ve termostat ayrımı yapacakmıyız varmı böyle bi şi ??( yazın farklı , kışın farklı değerlerdemi takacağız ??)

sevgili arkadaşların görüş ve önerilerini beklemekteyim ; saygılarımla .



copyright5
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Arl 2008, 15:44

İleti sainz » 27 May 2009, 15:52

Benim Favorit' te yaz-kış 88°C' lik termostat ve 87-92°C' lik fan müşiri var. Hiç değiştirmem.
Hararetin yazın sıkışık trafikte artıp da fanın sık sık devreye girmesi gayet normal zira kışın radyatörün etrafındaki hava soğuk ve hararetin yükselip de fanın devreye girmesi daha geç oluyor. Yazınsa daha erken olur.

74°C' lik termostat takarsanız, fan müşirini de ona uygun ısı değerindeki olanıyla değiştirmek daha sağlıklı olur. Değiştirmezseniz, fan, motor harareti 92°C' ye gelene kadar çalışmayacaktır. Ancak 74°C' den sonra fanın desteği geç olacağı için 92°C' ye daha hızlı gelecektir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti copyright5 » 27 May 2009, 17:16

[quote="sainz"]Benim Favorit' te yaz-kış 88°C' lik termostat ve 87-92°C' lik fan müşiri var. Hiç değiştirmem.
Hararetin yazın sıkışık trafikte artıp da fanın sık sık devreye girmesi gayet normal zira kışın radyatörün etrafındaki hava soğuk ve hararetin yükselip de fanın devreye girmesi daha geç oluyor. Yazınsa daha erken olur.

74°C' lik termostat takarsanız, fan müşirini de ona uygun ısı değerindeki olanıyla değiştirmek daha sağlıklı olur. Değiştirmezseniz, fan, motor harareti 92°C' ye gelene kadar çalışmayacaktır. Ancak 74°C' den sonra fanın desteği geç olacağı için 92°C' ye daha hızlı gelecektir.
[/QUOTE]

evet bu açıklamanız daha iyi oldu ; kafamdaki teredüttleri aldı hiç bir şey ellemiyeceğim aynen kalsın bakalım ne olacak ; yardımınız için teşekkür ederim :)

saygılarımla.
copyright5
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Arl 2008, 15:44

İleti ormancı » 27 May 2009, 18:43

 sayın onurhan
siz benim arabanın hurda olduğunu nereden biliyorsun ki de böyle bi yorum yapma hakkını kendinde buluyorsun

ben burada sadece kendi fikrimi söyledim. kimseyede hakaret etmedim.

her şeye maydanoz olma sana abi nasihatı
ormancı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Mar 2009, 19:54

İleti xufuk » 27 May 2009, 22:36

Güzel Bir payşlaşım olmuş Herkezin eline koluna sağlık Hararet sorunu hakkında az çok hepimizin bilgisi olmuş oldu.
Favoritlerimiz Bakımlıysa sorun çıkacağını sanmıyorum Radyötörlerinin çokta ufak olmadığını düşünüyorum bir broadway veya şahinne yakın bir boyutu var kontrol ettim Tabiki daha büyük olursa daha iyi olur Fanıda gayet iyi ama yinede skışık trafikte çabuk harareti yükseliyo bide yüklüysek vede yokuş yukarıysa bir şahin doğandan daha çabuk hararet yapıyo belkide Üst kapağın alemünyum olmasındandır ama motor bloğu döküm önemli olanda o bence Termostat iptali veya düşük termostat kullanmayı kesinlikle önermiyorum İçerden bir düğmeyle fanı manuel çalıştırıla bilir veya daha düşük bir fan müşürü iyi olur ama buda fan motorunu çok yorar birde antifiriz çözümü var Başka bir şeyde aklıma gelmiyo Zaten bakımsız favolar hemen hararet yapar yola çıkılmaz hiç bir araçla bakımsızken yola çıkılmaz sorun bizim favoların bakımlıyken çabuk hararetinin yükselmesi kesinlikle su kaynatıp yolda kalması değil hararetin biraz yükselmesi contaları zaman la bozup favomuzun tez zamanda bakımsız kalmasını sağlıyo işte ozaman yolda kalıyoruz Kapak taşlama conta değişimi vs.. Bu işe doğru çözüm bulan bir arkadaşımızın olduğunu düşünmüyorum Favolarımız bakımlıyken yolda bıtrakmaz ama şuda bir gerçek Yazın Trafikte çok dur kalkta çabuk hararet yapar ve contaları yıpratır. Benim görüşüm budur
xufuk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 20 May 2009, 18:52

İleti xufuk » 27 May 2009, 22:56

Bide arkadaşlar Hararet göstergesi hakkında bir sorum olacak hararet göstergesi siyah yarım çember halinde motor ilk çalıştığında soğukken en altda sonra biraz yükseliyo taki uygun çalışma ısısı olan beyaz çentikli yere kadar yukarsı siyah aşağısıda siyah çizgi ama o ufak çentik kesik beyaz çizgi yazni.
 

Demekki uygun çalışma ısısı orda olmalı çok hafif geçince hemen fan çalışıyor yani o kesik beyaz yer 90 Dereceyimi temsil ediyo Aşadaki siyah çizik 60 derece yukarsıda 100-110-120 Derece oluyor heralde

 O halde ben trafikte yokuş çıkarken her seferinde 100-110 dereceyi görüyorum çünki beyaz çentiğin çok üstüne çıkıyor ama yol düzeldiğinde zaten o anda fan motorunu manuelde açmış oluyorum hemen düzeliyo fan motoruda zaten çoktan kapatmış oluyorum Hiç trafikte yazın kalmaya gelmiyo dur kalklara sizdede böylemi beyaz çentik kaç dereceyi sembol ediyor yoksa bir kademe üstümü 90 derece beyaz çentik 80 olmasın ? 
xufuk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 20 May 2009, 18:52

İleti onurhan2006 » 28 May 2009, 02:20

[quote="ormancı"] sayın onurhan
siz benim arabanın hurda olduğunu nereden biliyorsun ki de böyle bi yorum yapma hakkını kendinde buluyorsun

ben burada sadece kendi fikrimi söyledim. kimseyede hakaret etmedim.

her şeye maydanoz olma sana abi nasihatı
[/QUOTE]

"hemen bu baş belası favodan kurtulmam lazım. eğer kurtulursam bi daha
rüyamda dahi görmek istemiyorum favoyu. aklı olan hemen kurtulur bu
illetten"
Bu cumle bana ait değil sayın ormancı ustelık maydonuzluk konusuna gelince burası bir paylasım forumu ve her kullanıcının sahip oldugu yorum hakkına bende sahibim özellikle bilgine arz ederim buna ilaveten de abi tavsiyesine ihtiyacım yok olursada sen bana tavsiye verebilecek bir abi değilsin Smile iyi forumlar
not:belediye otobüsleri o kadar da kötü değildir
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir