hararet

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

hararet

İleti xufuk » 03 Haz 2009, 21:21

Fan Müşürünüz Yüksek Bence...
 Youtube da Favorit lerin Hararet göstergesini bir kaç videoda izledim Çoğu Aşada duruyor ama ortada ve biraz ortayı geçkin olanlarda var ve çoğu 150-160-170 km/s Hız yapıyorlar Hız yaparken onlar hız göstergesini çekmiş Bende hararet lerine baktım Çoğu yabancı video lar. Bence Kırmızıya gelmedikçe sorun yok.

Bide Hararet Yükselirken Radyötör Fan motoruda Harareti düşüremezken Yoğun Trafik hava sıcak veya Yokuş Yukarı Kalarüferi Açsak 3 kademede sonda Arabanın Hararetini Düşürürmü Biz Pişeriz Ama Arabanın Motoru Kurtara Biliriz Gibi Geliyo Ek Bilgi Olarak Tartışmaya Açık Bir Konu 
 
xufuk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 20 May 2009, 18:52

İleti xufuk » 03 Haz 2009, 21:47

Bide Arkadaşlar 115-120 dereceye geldiyse Sakın motoru stop etmeyin Devir daim kesilir motor soğumaz mümkünse 2-3 bin devirde veya yüksek devirde motoru çalıştırın fan çalışır halde Devir daim olur motor soğur Bir yalnışım varsa Düzeltin Hiç bir tamirci Hararet yapan arabayı kontağı kapatıp soğutun demez :Motor çalışsın Soğuduktan Sonra Kapatın der.
xufuk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 20 May 2009, 18:52

İleti sainz » 04 Haz 2009, 13:10

[quote="xufuk"]Fan Müşürünüz Yüksek Bence...
 Youtube da Favorit lerin Hararet göstergesini bir kaç videoda izledim Çoğu Aşada duruyor ama ortada ve biraz ortayı geçkin olanlarda var ve çoğu 150-160-170 km/s Hız yapıyorlar Hız yaparken onlar hız göstergesini çekmiş Bende hararet lerine baktım Çoğu yabancı video lar. Bence Kırmızıya gelmedikçe sorun yok.[/QUOTE]

Fan müşirini orijinal değeri olan 87-92°C' lik takmıştım. Epey bir zaman oldu takalı. Zamanla ısınıp soğumaktan evsafını az da olsa kaybedebiliyor. Belki de şu an 94°C seviyelerinde açıyordur.

 

Favorit' in kullanıcı kitapçığında motor çalışma harareti 85-115°C olarak belirtilmiş.Wink

[quote="xufuk"]Bide Hararet Yükselirken Radyötör Fan motoruda Harareti düşüremezken Yoğun Trafik hava sıcak veya Yokuş Yukarı Kalarüferi Açsak 3 kademede sonda Arabanın Hararetini Düşürürmü Biz Pişeriz Ama Arabanın Motoru Kurtara Biliriz Gibi Geliyo Ek Bilgi Olarak Tartışmaya Açık Bir Konu [/QUOTE]

Ha bir de şu var:

Yazın kalorifer kapalıdır ve kalorifar radyatöründeki su devir daime katılmıyor. Yani motor 6 litre yerine 4-4,5 litre suyu devir daim ediyor. Tabii ki kalorifer kumandasını kırmızıya getirip en son kademede ve tüm hava kanalları açık olacak şekilde kaloriferi çalıştırırsanız faydasını görürsünüz. Kalorifer fanı da en nihayetinde bir fandır.

Radyatör fanının sigortası attığında, sıkışık trafikte fan en son kademede olacak şekilde ustama kadar gidebilmiştim bir seferinde. Hararet de tam ortayı ggösterecek şekilde sabit durmuştu.

[quote="xufuk"]Bide Arkadaşlar 115-120 dereceye geldiyse Sakın motoru stop etmeyin Devir daim kesilir motor soğumaz mümkünse 2-3 bin devirde veya yüksek devirde motoru çalıştırın fan çalışır halde Devir daim olur motor soğur Bir yalnışım varsa Düzeltin Hiç bir tamirci Hararet yapan arabayı kontağı kapatıp soğutun demez :Motor çalışsın Soğuduktan Sonra Kapatın der.[/QUOTE]

Böyle bir durumda motoru stop ettiğinizde motor yağı devir daim olmayacak ve krank yataklarında kalacaktır. Yüksek ısıdan daha düşük hızlara çabuk soğuyacaktır ve yataklardaki yağ kemikleşerek vernik gibi bir hal alarak yatakların bir daha doğru düzgün çalışmamasına neden olacaktır.

Motoru araç duruyorken 2000-3000 d/d' de çalıştırırsanız, hararet düşmez. Önden, devirle orantılı hava akışı olmayacağı için hararet daha da artabilir. En güzeli rölantide bırakmaktır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti xufuk » 04 Haz 2009, 22:13

Yine Güzel Bilgiler vermişnn sainz 85-115 derece de çalışıyorsa Favolar senin mşür Doğru demek Bizimkiler Biraz düşükten Takılmıştır You tube de izlediğim vide olarda seninki gibiydi hararet göstergesi favoların Kırmızıya çıkmadıkça 115' E kadar Normal demek.
 

Teşkkürler Arkadaşım Biligiler için
xufuk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 20 May 2009, 18:52

İleti mahmut4232 » 07 Haz 2009, 23:38

tek care var oda termostatı söktür.skoda favorit cekoslavak yapımı arac tamamen kış şartlarına göre yarlanmış.
mahmut4232
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Mar 2009, 00:35

İleti Konyalım » 08 Haz 2009, 01:26

Arkadaşlar buün de az kalsın ben hararet yaptırıyordum arabama, 1996 felicia ile sabah yola çıkmadan önce yağına suyuna baktım, aracın suyunda biraz eksik vardı tamamladım, sonrasında yola çıktık 36 kilometrelik yolun yarısındayken hareret yükselmeye başladı. Suyu tamamladığımdan eminim ya biraz devam ettim. hareket 110'a kadar geldi, durup baktım ki hiç su kalmamış. Az daha yakıyorduk aracı, kafayı yiycektim, acaba neden olabilir ki

Konyalım
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 26 Mar 2008, 17:37

İleti sainz » 08 Haz 2009, 16:13

[quote="Konyalım"]

Arkadaşlar buün de az kalsın ben hararet yaptırıyordum arabama, 1996 felicia ile sabah yola çıkmadan önce yağına suyuna baktım, aracın suyunda biraz eksik vardı tamamladım, sonrasında yola çıktık 36 kilometrelik yolun yarısındayken hareret yükselmeye başladı. Suyu tamamladığımdan eminim ya biraz devam ettim. hareket 110'a kadar geldi, durup baktım ki hiç su kalmamış. Az daha yakıyorduk aracı, kafayı yiycektim, acaba neden olabilir ki

[/QUOTE]
Bir yerlerden su kaçırıyor olabilir. O kadar suyu kısa zamanda bitirmesi nedeniyle bu geldi aklıma.
Özellikle radyatörün alt kısımları çürüyüp kaçırabiliyor ve kolay fark edilmiyor. Benim Favorit' in radyatörde de kaçak varmış. Yola çıkarken suyuna baktım tamamdı. Yaklaşık 3-4 km. yol gidince hararet hızla yükseldi. Tekrar kontrol ettim suyu hiç kalmamıştı neredeyse.

 

Ustanın söylediği de şöyleydi:

Radyatör suyu kaçırınca, genleşme kabında su var görünür ama marşa basıp da devir daim başlayınca o su kalmaz. Seni yanıltan bu olmuş.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti xufuk » 08 Haz 2009, 22:40

Benimde Geçen :Hafta başıma Gelmişti Suyu Max 'a kadar doldurdum 2 kilometre gitmeden benzincide bir kontrol ediyim dedim Su falan Kalmamış Radyötör Üst Hortumu Sızdırmış hortumu iyice Dibine Kadar sokup Kelepçeyi iyice sıktım Sorun Kalmadı...
 

Hortumlara dikkat edin...
xufuk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 20 May 2009, 18:52

İleti EXOR » 15 Haz 2009, 14:57

Yahu arkadaşlar bende de şöyle bir durum var. Araç hararet yapıyor, hatta su kaynatıyor fakat araca binerken kontrol ettiğim su seviyesi hararet anında baktığımda diplerde geziyor. Su ekliyorum boyuna çekiyor. Akıtan kaçıran bir yer yok, yağ temiz. Bu suyu neresine alıyor bu araç bilen var mı? Yada böyle bir sorunla karşılaşan bir arkadaş. Bana yardım edebilir misiniz?
Kullanıcı avatarı
EXOR
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 28 Tem 2008, 15:04
Ad Soyad: İsmail Hakkı AY
Nereden: Aydın
Arabanız: Favorit 135 LX

İleti xufuk » 15 Haz 2009, 21:47

Senin Sorunun Conta yakmaktan Kaynaklana biliri Yağ Kapağını aç ve içine bir bak beyaz kremsi sümüksü bir madde varsa conta yakmışındır ve motor suyu Buhartaştırıp motara su buharı üfler bu buhar genleşme Kabının şişmesine neden olur su eksilir Hararet yapar üst Kapağın taşlanmasıda gereke bilir Yaklaşık 350 Tl tutar ama bir sorun kalmaz iyi bir ustaya göster eğer başka bir sorundan sa çözer daha iyi tespit yapar..
xufuk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 20 May 2009, 18:52

İleti EXOR » 29 Haz 2009, 15:07

[quote="xufuk"] Senin Sorunun Conta yakmaktan Kaynaklana biliri Yağ Kapağını aç ve içine bir bak beyaz kremsi sümüksü bir madde varsa conta yakmışındır ve motor suyu Buhartaştırıp motara su buharı üfler bu buhar genleşme Kabının şişmesine neden olur su eksilir Hararet yapar üst Kapağın taşlanmasıda gereke bilir Yaklaşık 350 Tl tutar ama bir sorun kalmaz iyi bir ustaya göster eğer başka bir sorundan sa çözer daha iyi tespit yapar..[/QUOTE]

Yağa su karışma olayı veya yağ yakma olayı yok herşey temiz. Bakalım dün radyatörü ve genleşme kabını temizledim ne olacak artık bilmiyorum. İdare edicez.
Kullanıcı avatarı
EXOR
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 28 Tem 2008, 15:04
Ad Soyad: İsmail Hakkı AY
Nereden: Aydın
Arabanız: Favorit 135 LX

İleti murathan34 » 01 Tem 2009, 02:02

arkadaşlar bende aynı sorunlar vardı arabam 92 modeldi favorit bakımsız bir araç oldugundan dolayı 3 kez hararet yaptırıp yolda kaldım motorda bıraz ufluyordu ve en sonunda canıma tak etti bende dedim bunu halledecegım gittim motor yaptırdım radyatörü degiştirdim motora giden butun boruları yenılettım termostadınıda taktırdım aracın damarları açıldı onadan sonra sıcak falan hiç beni etkilemedi her gün dur kalk yaptıgım yokuş düz yol gibi geldi demek istedıgım sizin aracın damarları tıkanmış ya anjıyo yada ameliyat lazım yok müşür yok termostat bunlarda olabılır ama önce bakın damarlar açıkmı yani borular radyator delıkleri birde üst kapagınız düzgünmü bunlara dikkat edin derim eski aracın  eski dertleri vardır yani bakımsız kalmıştır.
murathan34
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Arl 2006, 01:39

İleti copyright5 » 01 Tem 2009, 13:53

[quote="murathan34"]arkadaşlar bende aynı sorunlar vardı arabam 92 modeldi favorit bakımsız bir araç oldugundan dolayı 3 kez hararet yaptırıp yolda kaldım motorda bıraz ufluyordu ve en sonunda canıma tak etti bende dedim bunu halledecegım gittim motor yaptırdım radyatörü degiştirdim motora giden butun boruları yenılettım termostadınıda taktırdım aracın damarları açıldı onadan sonra sıcak falan hiç beni etkilemedi her gün dur kalk yaptıgım yokuş düz yol gibi geldi demek istedıgım sizin aracın damarları tıkanmış ya anjıyo yada ameliyat lazım yok müşür yok termostat bunlarda olabılır ama önce bakın damarlar açıkmı yani borular radyator delıkleri birde üst kapagınız düzgünmü bunlara dikkat edin derim eski aracın  eski dertleri vardır yani bakımsız kalmıştır.[/QUOTE]


arkadaşım son noktayı noktasına kadar katılıyorum.. saygılar..
copyright5
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Arl 2008, 15:44

İleti copyright5 » 01 Tem 2009, 13:54

[quote="copyright5"]
[quote="murathan34"]arkadaşlar bende aynı sorunlar vardı arabam 92 modeldi favorit bakımsız bir araç oldugundan dolayı 3 kez hararet yaptırıp yolda kaldım motorda bıraz ufluyordu ve en sonunda canıma tak etti bende dedim bunu halledecegım gittim motor yaptırdım radyatörü degiştirdim motora giden butun boruları yenılettım termostadınıda taktırdım aracın damarları açıldı onadan sonra sıcak falan hiç beni etkilemedi her gün dur kalk yaptıgım yokuş düz yol gibi geldi demek istedıgım sizin aracın damarları tıkanmış ya anjıyo yada ameliyat lazım yok müşür yok termostat bunlarda olabılır ama önce bakın damarlar açıkmı yani borular radyator delıkleri birde üst kapagınız düzgünmü bunlara dikkat edin derim eski aracın  eski dertleri vardır yani bakımsız kalmıştır.[/QUOTE]


arkadaşım son noktayı koymuş ; diyecek bi ş iyok . saygılar..

* bir önceki yazım yanlış oldu .. pardon..
[/QUOTE]
copyright5
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Arl 2008, 15:44

İleti favoritt35 » 08 Tem 2009, 03:17

skoda motorlar alımınyum blonk olduğundan erken soğur erken ısınır arabayı tercıh etmişsiniz ama markası hususndakı atıflarınız sızın eksıklığınız.sadec skodada ust kapak yokkı hepsınde malum var.suya antırız sadece don olayına karşı değildir.antifiriz kapağı korur suyun kaynama noktasından 3/4 derece geç kaynar harareti geciktirir.benim gibi İZMİR /ÇİĞLİDE isen bırtek özel servısn eline düşersen senı arabadan soğutur.korkma skodadan ben motor yaptırdım full.850 liraya ama GAZİEMİRDE.İZMİRDEKİ ARKADAŞLARA SESLENIYORUM SAKIN ATA SANAYI ÇİĞLİ DEN NE SKODA PARÇASI NEDE TAMIRI AMANHA.
favoritt35
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 08 Tem 2009, 02:57

İleti mhmmt » 13 Tem 2009, 21:04

benim sorunumda hararet. yalnız garip olan fan açmada sorun yok hatta fan bazen kilometrelerce desem 20:30km lik bir yolda 80 90 la gitmemem rağmen fan kapatmıyor ondadnda geçtim fan açıkken hararet düşeceğine yükseliyor bu fan nasıl soğutuyor anlamadım tamircilerden de bıktım yola çıkmaya korkar oldum 30 km lik yolda kaç kez duruyorum bakıyorum su kaynamış hortumlar yine şiş. silindir kapağıda taşlandı conta değişti yani kaç kez gösterdim sorun çözülmedi sizlerde de bu sorun varmı yad a favoritlerde böyle sorun yaşamamyan varmı

mhmmt
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Tem 2009, 18:57

İleti alperonal » 20 Tem 2009, 19:02

93 model favoritim var.
hararet bende de sorun(du).conta yaktım.kanallar tıkalıymış.

olmaz dediler.sirke ve çamaşır suyu ile çözdüm

radyötör suyunu boşalt.sirke doldur kapak açık kalsın.arkadan da çamaşır suyu ilave et.

SAKINCASI:CONTAN ESKİ İSE TAMAMEN BİTİYOR

İYİ YANI:ARABANIN İÇİNDEKİ KÜF PAS TORTU OLUK OLUK AKIYOR.

SORUMLULUK KABUL ETMEM AMA BEN ÇILGIN TÜRKÜM DİYENLERE ÖNERİRİM.

Wink
alperonal
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Tem 2009, 18:54

İleti asongur » 20 Tem 2009, 19:42

Arkadaşlar yaz günleri termostata gerek yok sökün... neden boş yere suyun ısınmasını sağlayacaksınız ki zaten havalar sıcak yumurtayı koysanız pişecek durumda.... Termostat kışın arac calısma sıcaklıgını aynı sevıyede tutsun dıyedır..Saygılarımla Adil
asongur
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 05 Tem 2009, 10:37

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir