hararet

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

hararet

İleti sainz » 20 Tem 2009, 21:36

[quote="asongur"]Arkadaşlar yaz günleri termostata gerek yok sökün... neden boş yere suyun ısınmasını sağlayacaksınız ki zaten havalar sıcak yumurtayı koysanız pişecek durumda.... Termostat kışın arac calısma sıcaklıgını aynı sevıyede tutsun dıyedır..Saygılarımla Adil[/QUOTE]
Termostat, harareti yaz-kış aynı seviyede tutmak içindir. Sıkışık trafikte motor iyice ısınır ve hareket edildiğinde önden gelen rüzgarla hızla soğur bu da çok sağlıklı bir şey değildir.
 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti hakanerdogan » 20 Tem 2009, 21:40

[quote="asongur"]Arkadaşlar yaz günleri termostata gerek yok sökün... neden boş yere suyun ısınmasını sağlayacaksınız ki zaten havalar sıcak yumurtayı koysanız pişecek durumda.... Termostat kışın arac calısma sıcaklıgını aynı sevıyede tutsun dıyedır..Saygılarımla Adil[/QUOTE]

aracın motorunu buz gibi tutmak amaç değil, soğuk kalan motorda, aşırı ısınan motorda sağlıksız çalışıyor demektir.

motorun belli bir çalışma sıcaklığı vardır ve o aralıkta hep sabit kalmalıdır.

zaten hava sıcak, benim motorum 50 derece oh ne güzel deyip yola devam ederseniz motorunuza zarar verirsiniz.

kendi aracım için konuşayım, çalışma sıcaklığı 90 derecedir ve türlü kullanım stilinde, -20 den tut 40 dereceye kadar 90 derecede olmak zorundadır selameti açısından.

sonuçta içeride bi emme+yanma reaksiyonu gerçekleşiyor ve buna uygun bir sıcaklık gereklidir. ısınmadı oh sökeyim termostatı demekle bitmez olay.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hengame » 21 Tem 2009, 18:00

selam arkadaşlar 1993 model formanım var. bakınız bu araclar için hararet yapıyor deniyor bu cok yanlış ve bilincsizce söylenmiş bişey iyi bir radyatörüm var hortumlarım hepsi yeni ve bakımlı fanın zamanında acıyorsa böyle bişey sözkonusu olmaz ayrıca en mühimi sogutma sistemi içindeki butun parcaların bakımlı olması ve bakımının devamı için ANTİFRİZ kullanımı sart yaz ve kış sogutma sistemi tertemiz kalır ve bu tip sorunlar yasanmaz. hep söylenir bakım bakım bakım bakımlı arac sizi üzmez siz onu üzerseniz oda sizi üzer kendinize bile bakmazsanız hasta olmuyormusunuz arkadaşlar. herkese hayırlı günler.
hengame
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 May 2009, 19:40

İleti hengame » 21 Tem 2009, 18:03

yaz yada kış aracın termostatı asla sökülmez motorun içindeki su ısınırken radyatör sogur bu arada birbirine karışmaz termostat acında devirdamim olur sıcak su ile radyatördeki soguk yer degişir soguma saglanır  lütfen yanlış bilgi vermeyin aracın orjinal özelliklerinle oynamayın.
hengame
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 May 2009, 19:40

İleti EXOR » 14 Ağu 2009, 14:34

[quote="EXOR"] [quote="xufuk"] Senin Sorunun Conta yakmaktan Kaynaklana biliri Yağ Kapağını aç ve içine bir bak beyaz kremsi sümüksü bir madde varsa conta yakmışındır ve motor suyu Buhartaştırıp motara su buharı üfler bu buhar genleşme Kabının şişmesine neden olur su eksilir Hararet yapar üst Kapağın taşlanmasıda gereke bilir Yaklaşık 350 Tl tutar ama bir sorun kalmaz iyi bir ustaya göster eğer başka bir sorundan sa çözer daha iyi tespit yapar..[/QUOTE]

Yağa su karışma olayı veya yağ yakma olayı yok herşey temiz. Bakalım dün radyatörü ve genleşme kabını temizledim ne olacak artık bilmiyorum. İdare edicez.[/QUOTE]
 

Evet benim favo beni yolda bıraktı. Dediğiniz gibi conta sorunluymuş. Ama şöyleki 2 nolu silindirin kenarından yanma odasına su kaçırıyormuş ve buraya kaçan su buharlaşıp aynı yoldan soğutma sistemine yollanıyormuş buda tabiki sistemin hava almasına ve hararet yapmasına yol açıyormuş. Yani kısır döngü içinde bir durum. Neyse conta değiştide rahatladım artık. Allaha şükür sorun yok.
Kullanıcı avatarı
EXOR
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 28 Tem 2008, 15:04
Ad Soyad: İsmail Hakkı AY
Nereden: Aydın
Arabanız: Favorit 135 LX

İleti kayzer » 14 Ağu 2009, 18:33

BU HAHARET KONUSU BİTMEZ


ARKADAŞLAR BEN HATAYDA YAŞIYORUM BİLEN BİLİR BURASI TÜRKİYENİN EN SICAK YERLERİNDEN BİRİDİR.

 

İKİ YILDIR FAVORİT KULLANIRIM;ÇOK ŞÜKÜR (DAHA) HARARET SORUNU YAŞAMADIM HOŞ BU YAŞAMAYACAĞIM ANLAMI DA GELMEZ NEYSE

 

KONUNUN UZMANI SAİNZ ÜSTAT GEREKENİ EMİNİM YAZAR-YAZMIŞTIR TÜM DOĞRU VE TEKNİK BİLGİLER ORADADIR(ELBETTE DİĞER ARKADAŞLARIMIZIN DA YAZDIĞI DOĞRUDUR AMA SAİNZ ABİNİN Kİ BAŞKA NEYSE)BEN DAHA ÇOK GÖZLEME DAYALI BİLGİVERMEYE ÇALIŞACAĞIM

 

BİR KERE SAĞLIKLI İŞLEYEN SİSTEMDE HARERET OLMAZ;MUTLAKA BİR ŞEYLER AKSIYODUR(CONTA,TERMOSTAT,RADYATÖR SUYU,FAN V.S.) YAZ KIŞ FARK ETMEZ YAZIN DAHA HASSASTIR.

 

BU BİZİM FAVORİTLERİN ADI ÇIKMIŞ HARARET DİYE ALEMİNYUM GÖVDE (VEYA KAPAK)OLDUĞU İÇİN MOTOR ÇABUK ISINIR ÇABUK SOĞUR (TAHAMMÜLÜ YOK)FAVORİT KULLANIYORSAN DİKKAT EDECEKSİN.

 

GÖZLEMLEDİĞİM BİR KONU DEVİRLİ KULLANILDIĞINDA(3000-3500 DEVİR) MOTOR SICAKLIĞI DAHA STABİL OLUYO DÜŞÜK DEVİRLERDE KULLANILDIĞINDA(2000-2500 DEVİR) MOTOR DEHA ****NTILI ÇALIŞIYOR VE HAHARET GÖSTERGESİ DAHA UZUN SÜRE YUKARIDA KALIYOR AYNI HIZDA OLSAK BİLE.....YANİ BU ARAÇLAR DEVİRLİ KULLANILMAK İSTİYOR MU?ACABA(BU SORUNUN TEKNİK OLARAK YANITINI BEN DE MERAK EDİYORUM)

 

FAVORİTLER ŞEHİR DIŞINDA DEĞİL ŞEHİR İÇİNDE HARARET KONUSUNDA DAHA HASSASLAR ÖRNEĞİN UZUN YOLDA FAN NEREDEYSE HİÇ ÇALIŞMAZ İKEN ŞEHİR İÇİNDE (MOTOR YETERİNCE SOĞUYAMADIĞI İÇİN )DAHA FAZLA FAN ÇALIŞIYOR VE HATTA YAZIN HİÇ DURMUYOR DİYELİM.

 

SON OLARAK "BİZ ZATEN BUNLARI BİLİYORDUK DİYE LÜTFEN YAZMAYIN" BİLDİĞİNİZİ BEN DE BİLİYORUM AMAÇ HATIRLATMA VE BİR KATKIMIZ OLUR BABINDA YAZIYORUM.

 

SELAMLAR
kayzer
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Tem 2008, 18:38

İleti abdullahe » 18 Ağu 2009, 01:31

[quote="gokyuzu70"]suyu kaynatıyormu hortumlar sısme yapıyormu kesın kapak taslanacak :)[/QUOTE]
 

benim favoda su kaynatıyor ve hortumlar şişme yapıyor ustaya gittiğimde radyatör kapağını değiştirdi ,radyatörü temizledi ve kaynattı ,silindir kapağı ve contası değişti ama bi sonuca varamadık şimdide ana gövdede yıpranmadan dolayı (aşınma) ana gövde de dolgu ve traşyapılması önerildi ayrıca contalar tekrar değişecek,üst kapak traşlanacak, tabi bu işleme girildiginde piston ve sekmanlar değişecek, krank ve biyel taşlanacak keçeler değişecek kol burçları değişecek yani motorun içinde ne varsa değişecek denildi konu ile ilgili bilginiz varsa paylaşmanızı bekliyorum

 
Kullanıcı avatarı
abdullahe
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 101
Kayıt: 17 Ağu 2009, 23:09
Ad Soyad: abdullah
Nereden: Aksaray
Arabanız: 1993 favorit sportline glx

İleti xufuk » 18 Ağu 2009, 22:35

[quote="EXOR"][quote="EXOR"] [quote="xufuk"] Senin Sorunun Conta yakmaktan Kaynaklana biliri Yağ Kapağını aç ve içine bir bak beyaz kremsi sümüksü bir madde varsa conta yakmışındır ve motor suyu Buhartaştırıp motara su buharı üfler bu buhar genleşme Kabının şişmesine neden olur su eksilir Hararet yapar üst Kapağın taşlanmasıda gereke bilir Yaklaşık 350 Tl tutar ama bir sorun kalmaz iyi bir ustaya göster eğer başka bir sorundan sa çözer daha iyi tespit yapar..[/QUOTE]

Yağa su karışma olayı veya yağ yakma olayı yok herşey temiz. Bakalım dün radyatörü ve genleşme kabını temizledim ne olacak artık bilmiyorum. İdare edicez.[/QUOTE]
 

Evet benim favo beni yolda bıraktı. Dediğiniz gibi conta sorunluymuş. Ama şöyleki 2 nolu silindirin kenarından yanma odasına su kaçırıyormuş ve buraya kaçan su buharlaşıp aynı yoldan soğutma sistemine yollanıyormuş buda tabiki sistemin hava almasına ve hararet yapmasına yol açıyormuş. Yani kısır döngü içinde bir durum. Neyse conta değiştide rahatladım artık. Allaha şükür sorun yok.
[/QUOTE]
 

Sorun Kalmadına sevindim Artık Favoritiniz kolay kolay hararet yapmaz bide Genleşme Kabının Kapağını Kalitelisiyle Değiştirin başınız hiç Ağrımaz Termostatlı olanlarla Çok faydasını Görürsünüz
xufuk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 20 May 2009, 18:52

İleti xufuk » 18 Ağu 2009, 22:38

[quote="abdullahe"][quote="gokyuzu70"]suyu kaynatıyormu hortumlar sısme yapıyormu kesın kapak taslanacak :)[/QUOTE]
 

benim favoda su kaynatıyor ve hortumlar şişme yapıyor ustaya gittiğimde radyatör kapağını değiştirdi ,radyatörü temizledi ve kaynattı ,silindir kapağı ve contası değişti ama bi sonuca varamadık şimdide ana gövdede yıpranmadan dolayı (aşınma) ana gövde de dolgu ve traşyapılması önerildi ayrıca contalar tekrar değişecek,üst kapak traşlanacak, tabi bu işleme girildiginde piston ve sekmanlar değişecek, krank ve biyel taşlanacak keçeler değişecek kol burçları değişecek yani motorun içinde ne varsa değişecek denildi konu ile ilgili bilginiz varsa paylaşmanızı bekliyorum

 
[/QUOTE]
 

 

Bu kadar şeyi yaptıktan sonra Hala hararet devam ediyorsa ustanızı değiştirin tabi şansada bağlı bu işler ama ustaya arabanızı gösterip oda sorun budur deyip yapıp paranızı aldıysa sorun düzelmediyse ve şimdide başka şeyler değişicek diyosa o ustanın gözü para hırsı sarmış Gidin ustanıza şikayet edin dahada fazla paranızı kaptırmayın derim...
xufuk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 20 May 2009, 18:52

İleti xufuk » 18 Ağu 2009, 22:41

Bu usta hangi sanayide bilelimde bizde yalnışlıkla gitmeyelim oraya ben olsam onca şeyi değiştirdin madem sağlamdı niye değiştirdin şunu yapa bileceksen yap yoksa dokunma derdim..
xufuk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 20 May 2009, 18:52

İleti abdullahe » 19 Ağu 2009, 11:50

 radyatör kapağını değiştirdi ,radyatörü temizledi ve kaynattı ,silindir kapağı ve contası değişti  değişen parçalar bunlar ama araba su eksiltiyor va inanılmaz bir hava var

Kullanıcı avatarı
abdullahe
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 101
Kayıt: 17 Ağu 2009, 23:09
Ad Soyad: abdullah
Nereden: Aksaray
Arabanız: 1993 favorit sportline glx

İleti sahin001978 » 02 Eyl 2009, 02:16

MERHABALAR
HARARET SORUNUNA KARŞI SİSTEMİ TEMİZLEMEYE KARAR VERDİM.RADYATÖRÜN YADA BORULARIN DELİNEBİLMESİ RİSKİNİDE GÖZE ALARAK BAŞLADIM. YA TEMİZLENİR YADA DELİNİR HİÇ DEĞİLSE DEĞİŞTİRMİŞ OLURUM DEDİM.

FORUMLARDA SİRKE İLE VE PORÇÖZ İLE TEMİZLENDİĞİNİ OKUMUŞTUM.BEN PORÇÖZ KULLANDIM. %30 ORANINDA SUYA PORÇÖZ KARIŞTIRARAK SUYU YENİLEDİM.3 GÜN BOYUNCA BU ŞEKİLDE GEZDİM.HERHANGİ BİR KAÇAK YOKTU.
SONRA SUYU BOŞALTTIM.SUYUN RENGİ ÇAMUR GİBİYDİ.BİRÇOK TORTULAR VARDI.NE RADYATÖR DELİNDİ NEDE HORTUMLAR. BUNDAN CESARET ALARAK TEKRAR DENEMEK İSTİYORUM.TAM ANLAMIYLA TEMİZLENDİĞİNE KANAT GETİREMEDİM SUYUN RENGİNE BAKARAK.
İKİNCİYE SİRKE Mİ DENESEM DİYORUM ? BİLGİSİ OLAN ARKADAŞ VARSA BENİMLE PAŞLAŞMASINI DİLEYEREK SİZLERDEN YARDIM İSTİYORUM. Hug
sahin001978
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Ağu 2009, 01:42

İleti keceli » 02 Eyl 2009, 13:32

 

[/QUOTE]
LX' te dur-kalklı ortamda yazın aşağıdaki fotodaki şekle geldiğinde fan çalışmaya başlıyor.

[/QUOTE]
 

Peki bizimki hep burda duruyor. Ve bu noktaya 10-15 dk gibi bir sürede ulaşıyor. Bu bir arıza mıdır acaba.
keceli
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 11 Ekm 2008, 02:46

İleti asongur » 02 Eyl 2009, 19:12

[quote="keceli"]
 

[/QUOTE]
LX' te dur-kalklı ortamda yazın aşağıdaki fotodaki şekle geldiğinde fan çalışmaya başlıyor.

[/QUOTE]
 

Peki bizimki hep burda duruyor. Ve bu noktaya 10-15 dk gibi bir sürede ulaşıyor. Bu bir arıza mıdır acaba.
[/QUOTE]
benım hararet ibresi hiç buralara gelmiyor... benzin göstergesi içinde aynı şey.. hiç fulleyemiyorum depoyu Cry
asongur
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 05 Tem 2009, 10:37

İleti ozantavsan » 21 Kas 2010, 17:19

Favoritlerimizde orjinal termostat ve fan müşiri değeri ne olmalıdır.

Lpg ayarı yaptırıken usta fan zamanından erken devreye giriyorsa motor ısınamaz , bu da lpg sarfiyatını artırr.
Çünkü lpg ısınan motorun suyu ile buharlaştırılı demişti.

Rolantide biraz beklese bile fan devreye giriyor.Lpg ustası normal değil dedi , fan müşiri termostat düşüktür dedi.
Buna göre şu an aracımda takılı fan müşiri ve termostatın kaçlık olduğunu nasıl anlarım ?
Ölçülebilirmi ,neye göre ölçülür , direnç vesaire gibi.

Yalnız bir tezat var ,kaloriferi açtımı çok çabuk ısıtıyor soğuk havalarda.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 22 Kas 2010, 12:43

ozantavsan yazdı:Favoritlerimizde orjinal termostat ve fan müşiri değeri ne olmalıdır...

Orijinal termostat değeri 88°C
Orijinal fan müşiri değeri de 92-87°C' dir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti BURAK MYSTERİO » 25 Kas 2010, 23:58

bizim favoda yağ kapağında o sümüksü kremsi madde var bu arabanın conta yaktığı anlamınamı geliyo eğer öyleyse şu anda arabada hiçbir sorun yok ama ilerde bir sorun açarmı cevaplarınızı bekliyorum

SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)
Kullanıcı avatarı
BURAK MYSTERİO
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1251
Kayıt: 10 Şub 2010, 22:39
Ad Soyad: BURAK YAMAN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)

İleti tivoli » 26 Kas 2010, 00:03

burak conta yakmamıştır aracın daha belki ama yağa herhangi bir nedenden dolayı su sızıntısı olabilir.. sen birde yağ çubuğuna bak, çubuk üzerindeki yağ kremsi renkte ise bir an önce tamirhaneye koş ;)
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 22 misafir