hararet ve su eksiltme

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

hararet ve su eksiltme

İleti rodney » 01 Tem 2009, 01:35

selam arkadaşlar bende favocu oldum 3 aydan beri ve problemlerinden dolayı doğru düzgün kullanmak nasip olmadı henüz. Aracım 93 LX ve hararet çok çabuk yükseliyor ve su eksiltiyor. eksiltme olayı 20-30 km de yapıyor ama su kaçıran yeri bulamadım, forumda contadan bahsediliyor ama ne yağ çubuğunda nede yağ ekleme kapağında görülen beyaz madde yok, beyaz dumanda yok. Kalorifer hararet göstergesi ortalarda yani 10-15 km den sonra sıcakta olmasına rağmen sadece dışarıdaki havayı üflüyor, araç yeni hareket etmiş 1-2 km gitmişken ve hararet göstergesi alttaki çizgideyken sıcak üflüyor. bunun gibi bir problem başına gelen ya da nedenini bilen arkadaşlar yardımcı olabilirmisiniz? 
 
rodney
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Tem 2009, 01:20

İleti xufuk » 02 Tem 2009, 01:39

Hararet Çubuğu ortada ise 85-88 derecelik termostat takılıdır bizim hararet göstergesi hep alttaki kesik kısımdadı çüki 75 drecelik termostat takılı... termostat ve müşürlerini yenilete bilirsin yazlığa uygun..
ama Kalarüförün motor o sıcaklıkta neden soğu üflediğini anlamadım kalarüför kolunu sıcağa alıyormusun ? soğukta kalmasın en sola çek tüm kolları ve aspirötörü 3 üncü konumda çalıştır...

 

Eğer yağ kapağında kremsi madde yoksa iyidir..  ama su eksiltiyorsa motor üfleme yapa bilir conta istiye bilir motor üstünde yağ sızınısı varmı? Genleşme haznesinde yağ köpürme suya yağ karıştına dair bir iz varmı bunlara dikkat et araç bakımlıysa istein kadar dur kalk yap hararet falan yapmaz ...
xufuk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 20 May 2009, 18:52

İleti rodney » 02 Tem 2009, 02:44

Kalorifer kolları en sağda benimkiler yani en alttaki kol sağ taraf kırmızı sol taraf mavi renkli, gerçi sol sağ yapıyorum bi fark olmuyor ama garip olan motor daha tam ısınmadan sıcak gelmesi ısınınca soğuk olması. Yağ kapağında kremsi madde yok yap çubuğundada yok, yağ 1 ay önce doldurmuştum geçen gün yarıya yakını gitmişti yağ çubuğundan anladığım kadarı ile. Peki conta yaktığını kesin olarak anlamanın bir yolu yokmudur? yani yağa su karışmasından başka nasıl anlayabilrim
rodney
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Tem 2009, 01:20

İleti onurhan2006 » 02 Tem 2009, 22:43

dostum anlamıyacak bir şey kalmamışki 1 ay önce yağ koydum yarısı gitmiş diyorsun, su koyuyorum 20,30 km sonra hararet tavan yapıyor diyorsun...
kafanı kurcalamak, moralini bozmak gibi olmasın ama büyük bir ihtimalle conta yakmışın ama bu yazdıklarının başka nedenleride olabilir
1-aracın hava yapmıstır
2-lpg den dolayı aracın kısmen yag yakıyordur fakat sen bunu abartıyorsundur
3-kalorifer peteginde olan bir tıkanmadan dolayı su devir dayiminde bir sorun gerçeklesiyordur ve bu sorundan dolayı eklediğin su borulardan yada boruların bağlantı noktalarından yada su haznesi kapağından sızıntı yaparak dışarı akıyordur
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti rodney » 05 Tem 2009, 04:00

söylediklerinize göre conta yakmış gibi geldi banada. ayrıca bugün birşey farkettim, aracı çalıştırmadan önce su deposuna açıp baktığımda dibinde epeyce tortu gördüm kil rengiydi bilmiyorum pasmı değilmi birde dışından bakınca su deposuna üstteki 3 cm ile alt kısmın rengi farklıydı suyun ama alttaki yağ gibi değil benzin gibi duruyordu. bu conta yaktığın anlamınamı geliyor kesin olarak
rodney
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Tem 2009, 01:20

İleti gokyuzu70 » 05 Tem 2009, 21:01

conta yaksa araba calısmaz bence sılındır kapagın taşlanacak bence dostum
gokyuzu70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 10 Ekm 2008, 02:18


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir