Hava fitresi yağlamnması

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Hava fitresi yağlamnması

İleti FERİT » 13 Tem 2009, 00:51

94 LX  Hava filtresinde yağlanma gördüm.Elektrik süpürgesiyle tozunu aldım be tekrar yerine taktım.Neden yağlanma olmuş.Bir yerde bir hatamı var.
Ayrıca hava filtresi  muhafaza kovanının üstündeki somnunların ne faydası var 2 adedi yuvasından kırılmiş.
 
FERİT
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 08 Haz 2009, 00:25

İleti orhun » 14 Tem 2009, 00:17

Aga sizin motor hasta üflüyor filtre ondan yağlanıyor ve ıslak filtrede hava akışı zor olur, hava ve yakıt karışımı dengesi bozulduğundan fazla yakıt sarfiyatı olur.yapabileceğiniz motor kapağından hava filtresinin altına giden hortumu iptal etmek bir metre hortum ve bir kelepçe alıp oraya bağlayıp müsait bir yerde aşağı salmak ve yeni bir filtre almak ve filtre kutusunun altında ve üstünde delikleri siyah silokonla kapatmak moturun hava akışını filtre üzerinde kaçak olmadan sağlamak veya  motoru rektifiye etmek.
Kullanıcı avatarı
orhun
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 21 Nis 2009, 00:43

İleti justwalking » 14 Tem 2009, 00:46

peki sadece yağ kontrolü ve su eklemesi yapabilen benim gibi kontrolden aciz insanlar için ne sıklıkta bakım yaptırmayı önerirsiniz. ben bir şey anlamadığım için araç çok bakımsız kalıyor, bu dediğiniz şeylerden hiç bir şey anlayamıyorum ve vaktim de olmuyor açıkçası. ayda bir falan sanayiye mi götürmeliyim aracı, dediğiniz filtre vs. şeylere uzun süre bakmamak tehlike arz eder mi acaba?
justwalking
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Tem 2009, 22:52

İleti delidolu » 14 Tem 2009, 00:53

"peki sadece yağ kontrolü ve su eklemesi yapabilen benim gibi kontrolden aciz insanlar için " ohooo sen en azından yağ+suya bakıyormuşsun, ben de o da yok... ne zaman uyarı verirse o zaman yağına suyuna bakıyorum; ama lastiklerine her seferinde mutlaka bakarım... arabanız nedir ne değildir bilmiyorum ama skoda ise sonuçta alman arabası içiniz rahat olsun. rutin bakımlarını yaptırdıktan sonra servisini önerdiği km/süre sonunda tekrar gitmeniz kâfi...
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti justwalking » 14 Tem 2009, 00:55

2001 model skoda fabia aracım, ama rutin bakım dediğinizden de bişey anlamadım ben. servis 3 ayda bir mi ne demişti onu bile unuttum. ah zavallı arabam benim:)
justwalking
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Tem 2009, 22:52

İleti delidolu » 14 Tem 2009, 01:02

Yani araç alındıktan sonra standart olarak 10bin, 30bin, 60bin gibi belirli periyodik km bakımları vardır. bu kmler geldiğinde standart değiştirilen parça vs haricinde aksi bir durum olmadıkça araçta arıza vermediği halde değişmesi gereken parçalar da vardır. arıza vermese de her an verebilir mahiyetince örneğin v kayışı gibi, eline alırsın sapasağlam değişmesine gerek yok dersin ama o parça üzerine düşen km görevini tamamlamış ve her an kopabilir risk teşkil eden gruptandır, şeklinde dilim döndüğünce açıklayım sana...
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti justwalking » 14 Tem 2009, 01:07

hmm anladım şimdi, sanırım benimkinin 85binde bakımı olacaktı, az kaldı sayılır. triger kayışı yeni değişti bi onu biliyorum ismen:) neyse, çok teşekkürler.
justwalking
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Tem 2009, 22:52

İleti elemsi » 14 Tem 2009, 02:39

[quote="FERİT"]94 LX  Hava filtresinde yağlanma gördüm.Elektrik süpürgesiyle tozunu aldım be tekrar yerine taktım.Neden yağlanma olmuş.Bir yerde bir hatamı var.
Ayrıca hava filtresi  muhafaza kovanının üstündeki somnunların ne faydası var 2 adedi yuvasından kırılmiş.
[/QUOTE] 
 

 

O Somunlar hava filtresini tutan somunlar...çok büyük bir risk taşımıyo... ama sizin motor gidici ...şu haliyle eğer uzun kullanıcıysanız yaptıracaksınız ya da ...kısa bir süre içinde arabanızı satacaksınız...bu haliyle zaten araç yağda yakıyordur büyük ihtimal araç rektefe istiyor...bazen segman atıyorlar ama o da uzun vadeli çözüm değil ve kurtarıp kurtarmayacaığı da belli olmaz ..
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti elemsi » 14 Tem 2009, 02:43

[quote="justwalking"]hmm anladım şimdi, sanırım benimkinin 85binde bakımı olacaktı, az kaldı sayılır. triger kayışı yeni değişti bi onu biliyorum ismen:) neyse, çok teşekkürler. [/QUOTE]
 

 

her 10 binde (sanırım sizin aracınızın yağ değişim km o ) yağ değiştirirken motor hava filtresi , yağ filtresi , buji vb ekipmanı da kontrol ettirseniz iyi olur ...

 

zaten bakan ustaya da gözle kontrol ettirirceğiniz yerler direksiyon da rot rotil olabilr

...fren pabuçları bitebilir ..bunu fark etmeniz zor çünkü

 

iyi bir ustanız varsa o zaten göz at deyince olayları söyler...
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 24 misafir