.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

.

İleti obrute » 04 Ağu 2009, 09:17

.
 
obrute
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 26 Tem 2009, 11:00

İleti oguz » 04 Ağu 2009, 17:07

konuya hakim olamadıgımdan cevap veremedim eminimki biçok kişide aynı sebepden verememiştir. ama siz zaten çözmüşsünüz. maşallah bilgi hat safhada galiba:)


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti AhmetH » 04 Ağu 2009, 17:54

Ben  bu  konuyu  görmemiştim ..
 

Lpg  ye  göre  avans ayarlamak  bir  çözüm.  ama  avansın  ne  olduğunu  iyi bilen  birinin  yapması  lazım   avans tabancasıyla  kontrol  ederek..

 

ses  dinleyerek  avans  ayarı yapılmaz.   ama  madem  sorun  çözülmüş geçmiş  olsun
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 04 Ağu 2009, 22:39

her koşuda ateşleme piston üst ölü noktaya gelmeden  oluyor. zaten statik  avans var  araçta . gaz verdikçe distribütöre  bağlı  küçük vakum  hortumuyla   avans  devre göre  daha doğrusu  motor yüküne  göre  arttırılır.

Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 04 Ağu 2009, 23:26

statik  avans var  sabit avans.  ÜÖN  ya  yanlış anımsamıyosam  5 dereceden fazla yaklaşamıyorsunuz.  yani   statik avans + dinamik avans = reel avans  diyebilirsiniz.



Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti sainz » 05 Ağu 2009, 11:52

[quote="AhmetH"]her koşuda ateşleme piston üst ölü noktaya gelmeden  oluyor...[/QUOTE]
Ahmet benim ustam da bana "üst ölü noktayı geçtikten sonra ateşleme olur" demişti. Şimdi hanginizin dediği doğru?Shocked
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sainz » 05 Ağu 2009, 14:32

[quote="obrute"]

"Ateşleme zamanı veya avans, silindirin içerisine gönderilen hava-yakıt karışımın tam olarak yanıp genişlemesi belli bir zaman almaktadır. Bu sebepten pistonun en üst nokaya (üst ölü nokta) ulaşması beklenmeden buji ateşlenir. Patlama üst ölü noktaya ulaşana kadar gerçekleşir. Krank dönüsü üzerinde ateşleme yapılan an ile üst ölü nokta arasında kalan açı farkının derece olarak ifadesi araca verilen avansın derecesidir. Örnek olarak, araca 20 derece avans verilmiş ise ateşleme üst ölü noktadan 20 derece önce yapılıyor demektir." diyor wikipedia. kaynak; http://tr.wikipedia.org/wiki/Ateşleme_zamanı


Yani burada yazana göre Ahmet beyin söyledikleri doğru pistonun üst ölü noktaya ulaşması beklenmeden ateşleniyor. [/QUOTE]
Teşekkürler.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir