sainz » 05 Nis 2007, 16:22
Özellikle karbüratörlü sistemlerde 14 birim havaya karşılık 1 birim benzin şeklindedir karışım oranı. Bu oranlamada benzinin payı arttığında, zengin karışım oluşuyor demektir. Daha önceki başlıkta da cevap yazmıştım. Karbüratör sökülüp temizlenecek ve diyaframları kontrol edilip gerekiyorsa değiştirilecek ve ardından karbüratörün ayarları yapılacak. Bir de distribütörün içinde bulunan manyetik bobin dedikleri parçayı kontrol ettirmenizi öneririm. Bundan başka jiklenin ayarı kaçmış olabilir ve jikle kelebeği, motor hiç hava çekemeyecek seviyede kapanıp motorun fazla benzin nedeniyle boğulmasına yol açabilir. Jikleyi de kontrol ettirmenizi öneririm.
Naçizane önerilerim bunlardır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.