Kapı Mekanizması Yağlama

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Kapı Mekanizması Yağlama

İleti xufuk » 14 Eyl 2009, 22:12

Merhaba arkadaşlar Bu cumartesi Kozyatağından itibaren yağmura yakalandım izmite giderken Bide Geri dönerken Ama çok şidetliydi birçok araç ilerleyemedi işte bu yağmurda.
  Kapı kilitleri cam açma kolları fena halde sıkıştı sanırım yağmur suyu yaptı bunu hatta arka sağ kapı nın kilit mandalı çengeliyle çıktı kapı kilitli kaldı.

Benim sorum bu kapı mekenızmasını ne tür yağ ile yağlarsak daha sağlam ve düzgün çalışır uzun süre ?

1-Bisikletlerde kullandımız Makine yağı

2-Elimde mevcut olan motor yağı 15-50

3-WD-40 Yağlayıcı ve pas sökücü

 Mantık olarak wd-40 mantıklı geliyo ama pas sököe özelliği yağlama özellini bozar veye kapılar için uygun olmaya bilir diye bir danışmak istedim...

 

Bide kilitli kalan kapıyı nasıl açıp sökücem bir fikri olan varmı?
 
xufuk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 20 May 2009, 18:52

İleti xufuk » 14 Eyl 2009, 22:23

Başka bir siteden aldığım forum Alıntı:   
WD40 yağ ve kir sökücüdür.Yani hareket eden ve yağlanan bölgelere sıkılmaması gerekir.Sıkıldığı taktirde aynı bölgenin yağlanması ve gerekli bakımının yapılması gerekir.Eğer bu bakımlar yapılması rulmanlar yada hareket eden aksam toz ve kir çekerek zarar görebilir özellikle rulmanlar dağılabilir.Plasitk ve genel yüzey bakımı için ben teknik model'in temizleme solüsyonunu yada saf alkol öneririm.Ve çok olmamak kaydıyla balata temizleme spreyi de işinizi görür.Kolay gelsin...

__________________
Yorumunuz Ndedir...
xufuk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 20 May 2009, 18:52

İleti hakanerdogan » 14 Eyl 2009, 22:23

ince makine yağıda kullandım, WD-40 da kullandım, ama en babası şu krem rengi gresler. WD-40 etkisi kısa sürüyor.

ama hala elimde wd-40 var onla gidiyorum zira gres bulaşabiliyor üste başa bide hoş görünmüyor.

tabi bu gres kalın bir yağ, kilit mekanızmasında kilit şaseye bağlayan kilit mandalında falan kullanılabilir, daha kibar noktalarda WD-40 mantıklı.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti xufuk » 15 Eyl 2009, 00:50

wd-40 için yağ ve pas sökücü diyolar o yüzden bazı formlarda yağlamak için önerilmiyor..
xufuk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 20 May 2009, 18:52

İleti delidolu » 15 Eyl 2009, 03:47

gresin üstüne ürün tanımam....
bu meret öyle 1şey ki atıyorum dağ başındasınız bi tarafınız yaralandı/sıyrıldı/çizildi önce sigara külünü o bölgeye sürerek mikrop kapmasını engelleyin arkasından aracınızdan alın gresi sürün, korkmadan hem de kısa sürede iyileşip kabuk bağlayacaktır. yani hem aracınıza hem de kendinize derman vesselam...
Not: şaka ya da dalga geçmiyorum, gayet ciddiyim...
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti xufuk » 16 Eyl 2009, 00:03

hallettim arkadaşlar önce kapı mandalıyla uğraşarak kiliti açtım cam fitillerine sökerek Geri takması çok zor oldu camı hem dıştan hem içten sabitleyen şerit contalar onları sökünce boşluk oluştu ordan görerek açtım Gerisi basitti zaten önce motor yağı ile yağladım üstüne gres sürdüm kapılar rahatladı ama arka kapıların panelini yerleştirmesi ön kapıdan daha zor oluyor Diğer kapıların cam fitillerini sökmediğim için daha az uğraştım...
Bide kapı içlerinde yok yok kelepçe, tel,toz toprak bir sürü şey çıktı hem merkezi kilit için mandallarıda  kontrol ettim kafamda olayı canlandırdım...
xufuk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 20 May 2009, 18:52


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir