Su ve yağ eksilmesi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Su ve yağ eksilmesi

İleti narec » 21 Ekm 2009, 18:29

92 model forman aracıma daha önceleri 20 50 castrol yağ koyuyorduk. 1 ay kadar önce yağı değiştirdik ( conta yakmıştı conta takımı yenilendi) ustam mobil delvac 15 40 yağ koydu. 1000km yapmadan 1 litreye yakın eksiltti. tamamladım tekrar. ancak sıkıldım bu durumdan. ustanın oyununa mı geliyorum nedir, neden sürekli yağ eksiltiyor? Angry

2 hafta öncede tertibatta hiç antifiriz yoktu. tamamen boşalttık suyu . ustam 4 litre mobil antifiriz ekledi geri kalanını da su ile tamamladı. geçen hafta su eksiltiyor diye gittim. su borularında 2 tane T şeklinde plastik boru vardı. onları metalleriyle değiştik düzelir dedi.. ancak yine eksilmişti.


 
BU İMZA MAHKEME KARARI İLE İPTAL EDİLMİŞTİR.

Karar No: 2001 / 154 HP

Yüksek Dağın Karı Çok Olur.
Kullanıcı avatarı
narec
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 10 Mar 2009, 21:54
Konum: Sivas
Nereden: Sivas
Arabanız: Skoda Forman 135L idi :)

İleti AhmetH » 21 Ekm 2009, 18:36

mobil delvac  dizel  yağı değil mi yahu
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti narec » 21 Ekm 2009, 18:45

netten baktım dediğiniz gibi delvac dizel yağıymış.ben yanlış hatırlıyor olabilirim. 
BU İMZA MAHKEME KARARI İLE İPTAL EDİLMİŞTİR.

Karar No: 2001 / 154 HP

Yüksek Dağın Karı Çok Olur.
Kullanıcı avatarı
narec
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 10 Mar 2009, 21:54
Konum: Sivas
Nereden: Sivas
Arabanız: Skoda Forman 135L idi :)

İleti skodaizm » 21 Ekm 2009, 20:20

  15W  40,    20W 50  ye  nazaran biraz daha incedir ve segman  vs. yerlerden geçebilir. Haliyle yıpranmış motorlarda bu daha da belirginleşir. Size tavsiyem yine eski yağa dönun veya yağınız içine ekonomizer veya yağ katkısı denen  kalınlaştırıcı ürünlerden koyun.
  Su eksiltmesi ise birçok sebepten olabilir. Eğer borular ve  radyatörlerden değilse yeni contadan yine kaçak var demektir. Ya iyi sıkılmamış ( genelde ustalar conta değişiminden sonra bir hafta sonrasına yeniden sıkma ve sibop ayarı için çağırırlar)  ya da ust kapağın taşlama ve dolguya ihtiyacı vardır.

__Hakan Ün__

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti narec » 21 Ekm 2009, 22:48

evet 15 40 yağın ince olduğunu biliyorum.bunu ustaya söyledim kış geliyor ince olması daha iyi olur dedi. 2 defa sibop ayarı yaptı.ilkini yaptıktan 1 veya 2 gün sonra gitmiştim sanırım. 100 km yol ya yapmışımdır ya da yapmamışımdır. kapak için taşlamaya gerek var mı diye sorduğumda bir sorun yok gayet temiz dedi.  radyatörde bir kaçak yok gibi. dediğim gibi geçtiğimiz hafta sonu gidince o T şeklindeki boruları metal olanlarıyla değiştirdi. boruların uç kısımlarında hayli yıpranma vardı. oraları da kesti. 
BU İMZA MAHKEME KARARI İLE İPTAL EDİLMİŞTİR.

Karar No: 2001 / 154 HP

Yüksek Dağın Karı Çok Olur.
Kullanıcı avatarı
narec
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 10 Mar 2009, 21:54
Konum: Sivas
Nereden: Sivas
Arabanız: Skoda Forman 135L idi :)

İleti hakan48 » 13 Kas 2009, 20:52

kapak taşlanmasına gerek yok diyen adamın skodacı olduğundan şüphe ederim su eksiltme sorununuz. kapaktan kapagı taşlatmanız halinde o sorun ortadan kalkacaktır. eğer lpg varsa çelik conta kullanınız. 15 yıldır skoda yapıyorum ve hararet yapıpta kapak eğilmeyenine pek rastlamadım.gözle eğri olduğu anlaşılmaz.mastar la kontrol edilmesi gerekir. 15W40 değil skoda ya 20w50 yada 15w50 yağ kullanılır.
skodada asla hararet sorunu yoktur. skodada malesef usta sorunu vardır.
 
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir