fovorit ısınma sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

fovorit ısınma sorunu

İleti hakko67 » 17 Arl 2009, 19:04

arkadaşlar  annaşılan termostadı deyişecez artık inşallah benim arabada hamam olurda sizinki gibi de şöyle sağukhavada zevkle binerim arabama ..valla araba buz  gibi oluyo titremekten direksiyonu zor tutyom yav...
 
hakko67
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Arl 2009, 12:47

İleti gokyuzu70 » 17 Arl 2009, 23:03

kesek benımkı ısınmasa hıc ısınmasa benımkınde termostat bıle yok hamam hamam cayır cayır
gokyuzu70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 10 Ekm 2008, 02:18

İleti elemsi » 17 Arl 2009, 23:18

[quote="onurhan2006"]ben orjinalini aldım 35 liraya arkadaslar gayetde güzel canavar gibi ısıtıyor, bunun yanında arabam çalışır çalışmaz 1-2 dk içerisinde ısıtmaya başlıyor hatta ön ve yan camlarımda hiç buhar kalmaz tertemiz acılır görüs mesafem çok iyi olur arka tarafında resiztansını çalıştırınca arka tarafında buharı yok olur.Parçaların bu şekilde çalışması çok güzel ve önemli.Kışın en soğuk günlerinde özellikle yagmurlu günlerde camlarda oluşan buhar olayı bir çok sürücünün canını sıkar.Özellikle tofaşçı arkadaşların LOL Benim teyze oğlunda 98 kartal var ön camın buharını silmek için her daim yanında kadife bez taşır [/QUOTE]
 

 

 

Onun kalorıferı bozuktur...şirketın aracı tofaş zehır gıbı çalışıyor ....
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti hakko67 » 18 Arl 2009, 16:24

kalorifer peteğini yeni taktırdım sıfır daha  zaten ne olduysan ondan sonra oldu taktırmadan önce .böyle sorun yoktu  motor ısınıyor hararet göstergesi normal çalışıyordu kalörüferi taktırdıktan sonra araba  hızlı giderken ısınmaz oldu gösterge sıfıra yakın duruyor..
hakko67
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Arl 2009, 12:47

İleti sainz » 18 Arl 2009, 17:39

[quote="hakko67"]...araba  hızlı giderken ısınmaz oldu gösterge sıfıra yakın duruyor.[/QUOTE]
Kesin olarak termostadı açık kalmış.Geek
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti gokyuzu70 » 18 Arl 2009, 18:14

ugur abı benımkınde ne sorun var arabada termostat bıle yok hamam hamam kapakda yenı contada yenı devır daımde yenı radyotorde yenı araba gıtmıyor cayır cayır yanacak
gokyuzu70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 10 Ekm 2008, 02:18

İleti sainz » 18 Arl 2009, 18:29

[quote="gokyuzu70"]ugur abı benımkınde ne sorun var arabada termostat bıle yok hamam hamam kapakda yenı contada yenı devır daımde yenı radyotorde yenı araba gıtmıyor cayır cayır yanacak[/QUOTE]
Silindir kapak torklamaları, ve diğer ayarları tam olarak yapıldı mı acaba? Zira bizimkiler o konularda fazla hassaslar.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti gokyuzu70 » 18 Arl 2009, 18:50

subaplarda yeni zincir felanda yeni fanda yeni anlamadım gıttı ugur abı
gokyuzu70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 10 Ekm 2008, 02:18

İleti gokyuzu70 » 18 Arl 2009, 18:50

torklamayı tam olarak acıklasan anlamadım pek
gokyuzu70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 10 Ekm 2008, 02:18

İleti onurhan2006 » 18 Arl 2009, 19:08

[quote="gokyuzu70"]torklamayı tam olarak acıklasan anlamadım pek[/QUOTE]

Üst kapak takılırken saplamalar bir tork anahtarıyla fabrikanın verdiği değerler dogrultusunda  karşılıklı ve çapraz bir şekilde sırayla dengeli bir şekilde sıkılmalıdır aksi takdirde kapağın bir kısmı çok fazla sıkılabilir ve bir tarafı gevsek kalabilir buda bazı silindirlerde sıkıştırma oranını arttırır.Yani hararetin sebebi artan sıkıstırma olayından dolayı silindirler içerisindeki patlamanın fazla olması olabilir.
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti gokyuzu70 » 18 Arl 2009, 19:09

evet olabılır
gokyuzu70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 10 Ekm 2008, 02:18

İleti gokyuzu70 » 18 Arl 2009, 19:10

pekı segmanın ısı bıtıkse pıstonlarda bıtıkse ısınabılırmı arac
gokyuzu70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 10 Ekm 2008, 02:18

İleti onurhan2006 » 18 Arl 2009, 19:33

[quote="gokyuzu70"]pekı segmanın ısı bıtıkse pıstonlarda bıtıkse ısınabılırmı arac[/QUOTE]

Segmanlarda bir sorun varsa aracınız hızla yağ yakacaktır ve kompresyon kaçağı olacaktır.Yeni motor yapılmış bir arabada segmanlar mutlaka değişir bundan dolayı ısınma sorununuz bence segmanlardan kaynaklanmıyordur
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti gokyuzu70 » 18 Arl 2009, 23:28

peki neden ısınıyor bu araç
gokyuzu70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 10 Ekm 2008, 02:18

İleti gokyuzu70 » 18 Arl 2009, 23:46

onurhan ben sadece sılındır kapagını yenıledım

gokyuzu70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 10 Ekm 2008, 02:18

İleti onurhan2006 » 19 Arl 2009, 00:52

abi seninde yaptığın işmi yani soruyorum sana o kadar şeyi söktürmüşün neden segmanları yenilettirmek aklına gelmedi? üst kapak sökülmüşken onlarıda değiştirmen lazımdı
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti gokyuzu70 » 19 Arl 2009, 18:26

ne biliyim onurhan ustanın kabahatı madem kapakta sorun olmadıgını dusunuyon degıstırsene segmanları demı onurhan sence segmanlardan olabılırmı ısınması cekısı cok dusuyor gıtmıyor araba

gokyuzu70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 10 Ekm 2008, 02:18

İleti onurhan2006 » 19 Arl 2009, 20:43

Abi segmanlardan olması çok düşük bir ihtimal; eğer ki segmanların işlemini yitirmiş ve genleşme yapmışsa silindirlerde(yanma odalarında) çok büyük bir basınç oluşturur buda hararete sebeb olur ama bu tür şeyler genellikle yanlış segman seçiminden kaynaklanır sende segmanlar değişmediği için bu sorunun yaşanması çok güç.Bence sen silindir üst kapağının yanlış torklu sıkılması konusuyla ilgilen...
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir