Soğuk Havada FAVO neden ÇALIŞMAZ

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Soğuk Havada FAVO neden ÇALIŞMAZ

İleti 13 YILLIK FAVOCU » 18 Arl 2009, 23:58

Mrb arkadaşlar. Benim favonun arızası çok ilginç. Eskişehirde yetkili serviste yok şaşırdım kaldım. Tecrübenizi paylaşırsanız çok memnun olurum. Soğuk havalarda  Lpg de ilk çalıştımadan sonra 1-2 km gittikten sonra aracı stop edip 5-10 dk sonra tekrar çalıştırmam gerektiğinde araç çalışmıyor. Benzine geçtiğimde ise çalışıyordu. Otogaz servisinde arızanın lpg beyinden kaynaklandığını söylediler, beyinin içini açıp içindeki parçaları yıkayıp temizleyip taktılar. Arıza aynen  devam etti.  Skoda üzerine çalışan motor ustasına gittim. Motor bakımı yaptırdım. Buji, subap ayarı felan. arıza yine devam etti. Akşamdan aracı benzinde bıraktım. Sabah hiç çalıştıramadım. Lpg anahtarıyla felan oynadım(benzin-orta-lpg). Araç bir türlü çalışmadı. Marş çok güzel basıyor. Akü iyi. Sanayiden başka bir motor ustası getirdim. Onun yanındada denedim,aracın çalışmadığını gördü. Kaputu açtık. Anahtar benzin konumunda Ben içerden marşa basarken usta sırasıyla dinomanın ve bujilerin birinin kablosunu sökerek metal kısma değdirmiş.Ark olduğunu, motora elektrik gittiğini söyledi. Ateşlemede sorun yok dedi. Uzunca bir süre marşa basarak araç çalıştı. Sonra denedik gaza geçti . Gazda çalışmaya devam ederken usta gitti. Aracın içine binip gaz pedalına basınca stop etti. İki defa marşa bastım çalışmadı. Aracı bu şekilde bıraktım. Ertesi gün lpg de tek seferde kolayca çalıştı. Ama önümüzdeki günlerde tekrar çalışmayacağından eminim. Çünkü arzıya yönelik hiçbir bulgu tespit edilemedi. Ne yapacağımı bilmiyorum. gösterebileceğim ustada kalmadı. Yardımlarınızı bekliyorum.
 
13 YILLIK FAVOCU
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Arl 2009, 00:34

İleti C@GL@R » 19 Arl 2009, 00:04

g.olsun faruk bey hiç lpg benzin geçişlerini sağlayan anahtarı değiştirdinizmi..
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti 13 YILLIK FAVOCU » 19 Arl 2009, 00:11

 Mrb. Lpg anahtarını ,Lpg tank ve iç aksamını bir yıl önce değiştirdim. Beyin ise takılalı iki yıl oldu.(VOTRAN marka)  

13 YILLIK FAVOCU
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Arl 2009, 00:34

İleti C@GL@R » 19 Arl 2009, 00:20

valla ilginç böyle yapması akünüz nasıl? benimde eski aracımda başıma geldi bunlar ondan soruyorum

1- akü ömrünü doldurdu benzinde hemen çalışırken gazda çalışmıyordu kimsenin aklına akü gelmedi
2- geçişi sağlayan düğme bozuldu sorunu buluncaya kadar heryere bakıldı en son ora değişti çözüldü

10 yıl lpg de kullandık bu sorunlarım oldu benim..
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti 13 YILLIK FAVOCU » 19 Arl 2009, 13:17

Akü ve Lpg anahtarı yeni. İlginize  teşekkür ederim.

13 YILLIK FAVOCU
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Arl 2009, 00:34

İleti LiLPlayya » 19 Arl 2009, 13:49

Bilindik bir karbüratörcüye karbüratör temizliği yaptırmanızı tavsiye ederim.
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti BÜLENT BARAN » 19 Arl 2009, 13:52

faruk benim feliacemde de aynı sorun var.benzinde soğuk havalarda marş almıyor.sorlaadım marş dinomosunu yaktım.senin yapacağın lpg de çalıştımadan önce lpg beynine 80 dercede su kaynatıp beyinini üstüne gezdirerek dök.sonra beyni soğutmadan kontağı 3 sefer aç kapa yap .4 seferde marşa bazgaz pedelına dibine kadar bazılı tutup marşa bastıgın zaman çalışır.benim ki soğuk havalarda benzinde çok zor çalışıyor bende gazda bu şekilde rahatça çlıştırıyorum..
Kullanıcı avatarı
BÜLENT BARAN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 14 Arl 2009, 13:08
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: feliace

İleti 13 YILLIK FAVOCU » 19 Arl 2009, 21:35

İlginize çok teşekkür ederim. Beni çok uğraştıracak gibi gözüküyor.
13 YILLIK FAVOCU
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Arl 2009, 00:34

İleti mdemir16 » 22 Arl 2009, 11:23

bence senin karbüratörün de problem ve aracın çok karışım emdiği için boğuluyor. bence bir usta karbüratörcüye göster derim. bi de arkadaşların bahsettiği LPG anahtarı mevzusu var. bu anahtar bazen hem LPG hem de benzini aynı anda verip aracı boğabiliyor benim eski Renault 21 concorde de başıma geldi. saygılar mustafa
mdemir16
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 12 Arl 2009, 13:55

İleti grey_wolf » 22 Arl 2009, 11:51

marş dinamosunu kontrol et. bizim doğanda başımıza gelmişti.dinamodan çıktı. lpg li araçlar marş dinamosunu soğuk havada fazla zorladığı için dinamo çok zarlanıyor ve verimli çalışmıyor. rulmanları falan değişti düzeldi.

2006 Fabia Sedan 1.4 16V Ambiante + landirenzo omegas
Kullanıcı avatarı
grey_wolf
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 665
Kayıt: 18 Eyl 2009, 18:10
Ad Soyad: EROL YÜKSEL
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2006 FABİA AMBIANTE SEDAN 1.4 16V

İleti sainz » 22 Arl 2009, 13:27

Karbüratördeki jikle ünitesi otomatik jikledir. Soğuk motorda gaz pedalına biraz bastığınızda jikle kelebeğini kapatıp devreye girer. Eğer jikle kelebeği olması gerekenden fazla kapanıyorsa her türlü yakıtta motoru boğar. Bana kalırsa karbüratörü de bir gözden geçirin.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti 13 YILLIK FAVOCU » 23 Arl 2009, 00:40

Arkadaşlar tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. Sırasıyle hepsini deneyeceğim.
13 YILLIK FAVOCU
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Arl 2009, 00:34

İleti alperen öztürk » 23 Arl 2009, 20:31

çalışıp gaza bastığınızda stop ediyorsa muhtemelen boğuluyor. lpg beyninin ısınıp ısınmadığını kontrol edin. Otomatik jiklenin ayarlarını da kontrol ettirin. çalıştırmadan önca yarım pedal gaz verin. sonra ayagınızı pedaldan çekerek aracı çalıştırın. çalıştırma esnasında gaza basmak boğulmaya sebep olabiliyor. bunu motorun sesinden de anlayabilirsiniz. Aynı şeyler benim de başıma geldi. bizim favoda radyatör ve soğutma kanallarında hava olduğundan lpg beyni de ısınmıyordu kolay kolay. çalışmıyordu araç ve bir süre sonra stop etmeye başlıyordu. bazen gaza basınca da yapıyordu bunu. sonra hararet yapmaya başladı. üst kapak contası yandı. üst kapağı taşlattık. soğutma sistemindeki havayı iyice aldırdık. otomatik jikleyi tekrar ayarlattık.şimdi tek marşta çalışıyor maşaallah. Allah nazarlardan saklasın. Yalnız sabırlı bir usta bulmanız gerekiyoır. Çünkü herkes skodadan anlamadığı için uğraştırabiliyor. veya sorun tespit edilemezse işler daha karmaşık hale geliyor. kolay gelsin.
alperen öztürk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 26 Kas 2009, 14:32

İleti 13 YILLIK FAVOCU » 23 Arl 2009, 23:04

Sağolun. Tavsiyeleriniz için teşekkürler.
13 YILLIK FAVOCU
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Arl 2009, 00:34

İleti agsl » 18 Şub 2010, 21:05

Aynı sorun bende de oldu. Aküyü şarj eden kablo özelliğini yitirmiş dolayısıyla şarz etmiyordu. Değiştirdik. Birde marş dinamosunu tamamen dağıtıp içini iyicebir temizlettim. Şimdi canavar gibi. Şarz dinamosunun içinde zamanla oluşan kurum  sürtünme ve elektrik kaçağına neden oluyor.
agsl
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 31 Ekm 2008, 23:20


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 20 misafir