sizce servismi yoksa benmi haklıyım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

sizce servismi yoksa benmi haklıyım

İleti ihsan » 24 Nis 2007, 21:44

merhaba ben muglada okuyorum. ama ailem bursada oturuyor. abim bundan 3 hafta once benim 93 formanı skodanın bozkurt (otomotive) servise goturmus tabi ben bursada degildim. arbanın debraj seti full orjinal olarak degısmıs ve disbürütor bobini de degismis. ben daha bursaya geldigim ilk gun arabamla gezeyim dedim debraj duman cıkardı ve koku yaptı ustune ustun arac tekliyo ve 1 vitesde kallarken sanki 3le kalkarmıs gıbı arabanın başi sallanıyor ve vites gecislerinde de sallamam yapıyor. ben hemen arabayı servise goturdum bana dedıklerı karburutorden olabilir dedi ben sorunu goremıyorum belki karburutor bu sallantıyı yapıp kastırıyor dedi bir turlu kabul etmedıler bende karburutoru yaptırmak ıcın bursada unlu sayılır hurrıyetde karburutorcu hocaya gıttım disbürütor degısecek dedi . bende ok dedim bakalım yarın deıstırıp servise godecegım o zman ne dıyecekler. cok sacma ya bu 1500 devirden sonra arabnın tekleme olayı daha onceden de vardı ama boyle aracı kalkısta motor sallanmıyordu hemde yarım debrajda iken gaz vermedıgım zamanda dahı cok feci motor sallıyo ve acayıp bır koku var. ve bırde serviste bana dedıklerıne bakın eger karburtorden degıl ıse debrajı actıgımızda baskı yanmıs ise garanti dısı kalır diyor ve arabayı fazla zorlama dedi utanmadan ya. bakalım yarınkı gelişmeleri size en kısa zamanda yazacagım  a bu arada serviste alinan ucret abim bana tam solemedi ama 450 lira gibi bir mevla ben bursada olsaydım hayatta servise goturmezdim ama iş iştan gecti tabi  :(  neyse herkeze ii gunler
 
Kullanıcı avatarı
ihsan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 285
Kayıt: 05 Şub 2007, 13:58
Konum: Bursa/Osmangazi
Ad Soyad: ihsan ACAR
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia special 1.4 16v 101hp

İleti lazianke » 24 Nis 2007, 23:23

takma esnasında baskının monteli olduğu metal kısım zorlama nedeniyle bükülürse  kalkışta titreme yaparmış.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti ünsal » 25 Nis 2007, 00:28

önemli bir sorun taktıkları parçanın garantisi yolmu acaba? fiyat gerçekten yüksek gibi geldi bana umarım haklı çıkarsın....


 
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti lazianke » 25 Nis 2007, 00:33

kardeş ben fabia tdi baskı balatayı 280+100 işçiliğe servise değiştirttiydim. minik in görüşüne katılıyorum
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti ihsan » 25 Nis 2007, 14:44

evet full debraj seti degistırmısler hatta debraj teli bile artı disbürütor bobini ve onun ufak bir kablosu var oda degişip ayar cekmişler sozde. servisten geleli 1 saat kadar oldu dunku gıttıgım karburutorcunun dedıklerını dedım tamam dedıler suan elımızde parca yok yarın sabah elimizde olur dedıler yarın sanzımanı ındırınce anlarız dedıler bugun biraz kusurun kendılerınden kaynaklandıgını kabul ettıler. bakalım arabam nasıl servisten cıkacak merak edıyom
Kullanıcı avatarı
ihsan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 285
Kayıt: 05 Şub 2007, 13:58
Konum: Bursa/Osmangazi
Ad Soyad: ihsan ACAR
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia special 1.4 16v 101hp

İleti sainz » 25 Nis 2007, 15:15

[quote="ihsan"]...arbanın debraj seti full orjinal olarak degısmıs ve disbürütor bobini de degismis. ben daha bursaya geldigim ilk gun arabamla gezeyim dedim debraj duman cıkardı ve koku yaptı ustune ustun arac tekliyo ve 1 vitesde kallarken sanki 3le kalkarmıs gıbı arabanın başi sallanıyor ve vites gecislerinde de sallamam yapıyor...1500 devirden sonra arabnın tekleme olayı daha onceden de vardı ama boyle aracı kalkısta motor sallanmıyordu...[/QUOTE]

 

Öncelikle çok geçmiş olsun.

Distribütör bobininden kastınız distribütörün içinde bulunan çok çok ince bakır tellerle sarılı manyetik bobin midir? Eğer bu bobin değişti ve hâlâ daha motorun özellikle de gaz verildiğinde düzensiz çalışması devam ediyorsa, ya değiştirmediler ya da yan sanayi olanını kullandılar. İkinci mesajınızda yazdıklarınız arasında "bobinin kablosu da değiştirilmiş" Confused gibi bir ifade var ki o bobinin orijinalinde zaten kablosu vardır ve o kablonun bobinle temas ettiği kısımda genelde problem çıkar. Yani kabloyu değiştireyim deyip de kabloyu değiştirme şansınız yok. O bobinin orijinalini aldığınızda (bir yedek parçacıya sorun o parçayı, almanıza gerek yok bakmanız yeterlidir) kablosunun zaten üzerinde monteli olduğunu göreceksiniz. Acaba kablosu kopuktu da lehimlediler mi? Ben mecbur kaldığım için öyle bir şey yaptırmıştım ve motor hiç düzgün çalışmıyordu. Üstelik de montajı sırasında o çok çok ince bakır tellere hiç bir şekilde en ufak bir darbe gelmemelidir. Motorun çalışması gene düzensiz olur.

Favorit-Forman serilerinin karbüratörünün "elektrikli manyetik rölanti memesi" tabir edilen bir parçası vardır ve bu parçanın arkasında da bir kablo girişi vardır. Kablosu gevşemiş olabilir ve vites aralarında stop etme ya da silkeleme gibi bir problemle karşılaşırsınız. Bu arada parçanın kendisi de arızalı olabilir ama genelde kablonun fişinin gevşemesi veya oksit yapması nedeniyle problem çıkıyor. Aşağıda kırmızı ile işaretlediğim parçadır.

 


 

Motor bu şekilde silkeleyerek veya kasarak çalışıyorsa, kalkışlarda yarım debriyajın fazla kullanılması nedeniyle balata yanmış olabilir ki servisin ilk açacağı konu bu olacaktır. Angry 

Otomobilden hiç anlamadığınızı varsayıyorum. Bozuk haliyle tamir edilmiş (!) hali arasındaki farkı da mı anlayamayacaksınız. Servis biraz mizansen çalışmış bence. Keşke abiniz de tekleyerek çalışan arabayı oradan hiç almasaymış.

Tekrar geçmiş olsun.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti mygokhan » 25 Nis 2007, 15:54

bozkurt mu?? aman aman!!!!Censored
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti ihsan » 25 Nis 2007, 16:11

sainz cok tesekkur ederim verdigin bilgiler icin. evet keske abim almasaydı ama abim arabayla fazla alakası yoktur onun icin yeterkı yurusun sankı ole birsey ve sehır dısında calıstıgı ıcın yaptırıp bırakıp gıtmıs malesef sımdı ben ugrasıyorum :(  mygokhan neden oyle bozkurtmu dedın yoksa senınde mı kotu bır anın var orayla
Kullanıcı avatarı
ihsan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 285
Kayıt: 05 Şub 2007, 13:58
Konum: Bursa/Osmangazi
Ad Soyad: ihsan ACAR
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia special 1.4 16v 101hp

İleti ihsan » 26 Nis 2007, 23:52

arkadaslar bugun arabamı aldım debraj seti tekrar degıstırdıler garnti kapasamında saydılar yani aracın teklemesıyle ılgılı olarak 2 ve 3 pıstonlarda yag sızdırma varmıs pıstonlardan bujiye yag atıyormus o yuzden mıs yanı artık motorun 200 bınde bır bakıma s****k gerekıyor yavas yavas. aracın sadece ek olarak yeni buji taktım hıc bırseyı yok suan . herkeze kazasız belasız masrafsız gunler dılerım arkadaslar yolunuz acık olsun
Kullanıcı avatarı
ihsan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 285
Kayıt: 05 Şub 2007, 13:58
Konum: Bursa/Osmangazi
Ad Soyad: ihsan ACAR
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia special 1.4 16v 101hp

İleti ünsal » 27 Nis 2007, 00:34

geçmiş olsun ..!
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti lazianke » 27 Nis 2007, 15:33

geçmiş olsun.moraliniz düzeldi değil mi?
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti ihsan » 28 Nis 2007, 19:01

moralim biraz duzeldi acıkcası ama pistonun yag atması canımı sıkıyor bıraz masraf cıkaracak gene ama cok sukur baska sorun yok. arkadaslar formanların motorunun rektifiye etmek ortalama olarak ne kadar tutar yaptıran veya bir bilgisi olan varmı aceba
Kullanıcı avatarı
ihsan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 285
Kayıt: 05 Şub 2007, 13:58
Konum: Bursa/Osmangazi
Ad Soyad: ihsan ACAR
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia special 1.4 16v 101hp

İleti ünsal » 28 Nis 2007, 21:45

300 ytlden fazla diye duydum söylüyenlerin yallancısıyım...Cry
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti bogazıcıskoda » 14 Haz 2007, 15:13

dostum full motor yaptırsan


piston-sekman gömlek kiti,takım conta,subap,gayd,eks.zincir seti,yağ pompa dişlsi,ana kol yatak,kol burcu en fazla 300-350 arası fiyata çıkar.silindir kapağında problem yoksa rektifiyelik pek bi işin yok gömlekleri motorcu takıyor zaten.

 

işçilşikte aşağı yukarı 300 tutar..tabi bu parça fiyatlarını dahada düşürebilirsin ucz parça kullanırsan ama başın ağrır..
bogazıcıskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Haz 2007, 14:49

İleti ihsan » 14 Haz 2007, 17:29

aracın doseme aksesuar gıbı parcaları harıc baska hıc bır yerıne ucuz parca taktırmadım cunku cok sorun oluyo. bende bır kac yere sordum banada ortalama 700 gıbı bir mevla cıkardılar bilgileriniz icin cok tesekkurler

Kullanıcı avatarı
ihsan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 285
Kayıt: 05 Şub 2007, 13:58
Konum: Bursa/Osmangazi
Ad Soyad: ihsan ACAR
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia special 1.4 16v 101hp


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: blues84 ve 12 misafir