karbüratör temizliği sübap ayarı gaz pedalı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

karbüratör temizliği sübap ayarı gaz pedalı

İleti narec » 24 Oca 2010, 15:03

arkadaşlar dün sabah sanayiye bıraktım arabayı. karbüratörü temizlendi (temizliği tiner ile yaptı) ancak jikle diyaframı kırıkmış.değişmesi gerekiyormuş parçayı bulamadım. telle tutturmuş usta. sübap ayarları yapıldı. gaz pedalı takılı kalıyordu pedal yağlandı boşluğu alındı.


 

sübap ayarı yapıldıktan sonra aracı çalıştırmaya çalıştım yine cıv cıv sesi. marş dişlisinden geliyor ses.geçen hafta volant dişlisini değişmiştim. sanrıım marş dişlisinin de değişmesi gerekiyor. ancak parçacı da dişli de yoktu. arabayı vurdurarak çalıştırdık. farkedilir bi ataklık vardı araçta. ancak 1 ve 2. viteste gazı tam yemiyordu geç alır gibi. otogazcıya gittim gaz ayarına baktı güzel dedi.

 

gaz takılması yine oldu.usta jikle diyaframından kaynaklandığını değişirse düzeleceğini söyledi.

 

jikle diyaframını ve marş dişlisini nereden temin edebilirim.
 
BU İMZA MAHKEME KARARI İLE İPTAL EDİLMİŞTİR.

Karar No: 2001 / 154 HP

Yüksek Dağın Karı Çok Olur.
Kullanıcı avatarı
narec
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 10 Mar 2009, 21:54
Konum: Sivas
Nereden: Sivas
Arabanız: Skoda Forman 135L idi :)

İleti akan-kan » 24 Oca 2010, 15:30

yedek parçacı arkadaşlar yardımcı olurlar.
İskeletler Diyarında Bir Et Parçası
Kullanıcı avatarı
akan-kan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 22 Eyl 2009, 15:10
Ad Soyad: Hakan TOPALOĞLU
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Tipo Sx 1997

İleti narec » 11 Şub 2010, 22:34

fırsat olmadı yazmaya. 15 tatilde Sivas'a gidince yukarda yazdıklarımı yaptırdım. ancak birkaç gün sonra araba yolda kaldı pat pat yine ses. marş dişlisi gitti sandım usta geldi marş dinamasonu söktü bu sağlam volant gitmiş dedi. çektik aracı sanayiye.   şanzıman indi. volant dişlisi yine tamamen gitmiş suşehrindeki adi herif tam yapamamış. debriyaj baskı balatayı tam otutturmamış volant dişlisi de doğru yerleştirilmemiş bu yüzden yeni dişlide gitmiş.

aynı masrafı tekrar yaptım yeni volant dişlisi takıldı. araç normale döndü ama birkaç sorunum var yine. hala çok yakmaya devam ediyor. usta bujileri ve kablosunu değiştirelim dedi ama değiştirmedim param olmadığından:)  birde arabayı çalıştırmak çok güç. 7 8 defa marşa basınca çalışıyor.çalışmazsa aküyü bitiriyor. 2 defa akü bitti takviye yaptımda çalıştı.

neden hala çok yakıyor ve geç çalışmasının sebebi ne olabilir?
BU İMZA MAHKEME KARARI İLE İPTAL EDİLMİŞTİR.

Karar No: 2001 / 154 HP

Yüksek Dağın Karı Çok Olur.
Kullanıcı avatarı
narec
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 10 Mar 2009, 21:54
Konum: Sivas
Nereden: Sivas
Arabanız: Skoda Forman 135L idi :)

İleti xxxx44 » 12 Şub 2010, 12:23

[quote="narec"]fırsat olmadı yazmaya. 15 tatilde Sivas'a gidince yukarda yazdıklarımı yaptırdım. ancak birkaç gün sonra araba yolda kaldı pat pat yine ses. marş dişlisi gitti sandım usta geldi marş dinamasonu söktü bu sağlam volant gitmiş dedi. çektik aracı sanayiye.   şanzıman indi. volant dişlisi yine tamamen gitmiş suşehrindeki adi herif tam yapamamış. debriyaj baskı balatayı tam otutturmamış volant dişlisi de doğru yerleştirilmemiş bu yüzden yeni dişlide gitmiş.

aynı masrafı tekrar yaptım yeni volant dişlisi takıldı. araç normale döndü ama birkaç sorunum var yine. hala çok yakmaya devam ediyor. usta bujileri ve kablosunu değiştirelim dedi ama değiştirmedim param olmadığından:)  birde arabayı çalıştırmak çok güç. 7 8 defa marşa basınca çalışıyor.çalışmazsa aküyü bitiriyor. 2 defa akü bitti takviye yaptımda çalıştı.

neden hala çok yakıyor ve geç çalışmasının sebebi ne olabilir?
[/QUOTE]



 

önce geçmiş olsun dostum aynı dert bendede var cok yakıyo derken ne yakıyo:? gec calışmasının nedenı gaz ayarı benımde oncelerı sogukta yanı sabahları 5,6 defa anca alıyordu gaz ayarı olduktan sonra 1 defada alıyo ister soguk olsun bujileer ıslak olabılır benzınde calışmıssa tabı. sanuç aynı 300 aşşagı ınmdedi 7 ayda tam 2000 tl harcadım
xxxx44
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 18 Tem 2009, 08:54

İleti akan-kan » 12 Şub 2010, 13:11

Ebubekir bey geçmiş olsun, valla ben sizden daha çok üzülmüş durumdayım bu aracın hiç sıkıntısı bitmiyor ya üzülüyorum sizin için umarım başka sıkıntı çıkarmaz tekrardan geçmiş olsun dileklerimle.
İskeletler Diyarında Bir Et Parçası
Kullanıcı avatarı
akan-kan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 22 Eyl 2009, 15:10
Ad Soyad: Hakan TOPALOĞLU
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Tipo Sx 1997

İleti narec » 12 Şub 2010, 16:00

teşekkür ederim Hakan. daha sorun çokta artık yazmaya utanıyorum. psikolojimi bozuyor bu araba. öğrencilerim bile dalga geçiyor öğretmenim bu külüstürü niye aldınız diye :)

2 gündür araç krikoda lastiksiz duruyordu. lastiğe vida girmiş:S muhtara vermiştim lastiği yaptırmış getirdi saolsun taktım öğle arasında. 
BU İMZA MAHKEME KARARI İLE İPTAL EDİLMİŞTİR.

Karar No: 2001 / 154 HP

Yüksek Dağın Karı Çok Olur.
Kullanıcı avatarı
narec
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 10 Mar 2009, 21:54
Konum: Sivas
Nereden: Sivas
Arabanız: Skoda Forman 135L idi :)

İleti narec » 12 Şub 2010, 16:06

[quote="xxxx44"][quote="narec"]fırsat olmadı yazmaya. 15 tatilde Sivas'a gidince yukarda yazdıklarımı yaptırdım. ancak birkaç gün sonra araba yolda kaldı pat pat yine ses. marş dişlisi gitti sandım usta geldi marş dinamasonu söktü bu sağlam volant gitmiş dedi. çektik aracı sanayiye.   şanzıman indi. volant dişlisi yine tamamen gitmiş suşehrindeki adi herif tam yapamamış. debriyaj baskı balatayı tam otutturmamış volant dişlisi de doğru yerleştirilmemiş bu yüzden yeni dişlide gitmiş.

aynı masrafı tekrar yaptım yeni volant dişlisi takıldı. araç normale döndü ama birkaç sorunum var yine. hala çok yakmaya devam ediyor. usta bujileri ve kablosunu değiştirelim dedi ama değiştirmedim param olmadığından:)  birde arabayı çalıştırmak çok güç. 7 8 defa marşa basınca çalışıyor.çalışmazsa aküyü bitiriyor. 2 defa akü bitti takviye yaptımda çalıştı.

neden hala çok yakıyor ve geç çalışmasının sebebi ne olabilir?
[/QUOTE]



 

önce geçmiş olsun dostum aynı dert bendede var cok yakıyo derken ne yakıyo:? gec calışmasının nedenı gaz ayarı benımde oncelerı sogukta yanı sabahları 5,6 defa anca alıyordu gaz ayarı olduktan sonra 1 defada alıyo ister soguk olsun bujileer ıslak olabılır benzınde calışmıssa tabı. sanuç aynı 300 aşşagı ınmdedi 7 ayda tam 2000 tl harcadım
[/QUOTE]

saol kardeşim. 77 km uzun yola 19,5 lira yaktı. gaz litresi 2,05

buji değiştirmem gerekirse nedir nasıl seçilir hiç bilgim yok. nasıl bir buji seçimi yapmam gerekir. birde şu karbüratör jikle hava diyaframını nsıl temin ederim? onun kırık oluşu da çok yakmasına sebep olur mu?


BU İMZA MAHKEME KARARI İLE İPTAL EDİLMİŞTİR.

Karar No: 2001 / 154 HP

Yüksek Dağın Karı Çok Olur.
Kullanıcı avatarı
narec
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 10 Mar 2009, 21:54
Konum: Sivas
Nereden: Sivas
Arabanız: Skoda Forman 135L idi :)

İleti xxxx44 » 12 Şub 2010, 20:57

Dostum skoda bayısınde orjınal istedınmı verıyo zaten benımde karbüratörde sorun var içindeki bir parca deforme olmuş adımı bilmiyorum ama ikitane boru gibi biri dar biri geniş ortada duruyo boruya benzıyo hiç bir yerde bulamadım karbüratör parcası zor bulunuyo benzinde fazla gitmedikce  sorun olmazmış. sıfırını sordum kalıte kalıte degişiyo 750 başlıyo 1250 kadar araba kaçpara zaten degilmi
xxxx44
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 18 Tem 2009, 08:54

İleti narec » 13 Şub 2010, 00:16

orjinal bujinin markası nedir? tek tırnak mı çift tırnak mı? 
BU İMZA MAHKEME KARARI İLE İPTAL EDİLMİŞTİR.

Karar No: 2001 / 154 HP

Yüksek Dağın Karı Çok Olur.
Kullanıcı avatarı
narec
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 10 Mar 2009, 21:54
Konum: Sivas
Nereden: Sivas
Arabanız: Skoda Forman 135L idi :)

İleti xxxx44 » 13 Şub 2010, 09:48

buji alırken hiç bakmadım valla bilmiyorum
xxxx44
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 18 Tem 2009, 08:54

İleti akan-kan » 13 Şub 2010, 11:32

bujileri tek tırnak oluyor 2-3 tırnaklı olanlara bakmayın diye okumuştum bu sitede.
İskeletler Diyarında Bir Et Parçası
Kullanıcı avatarı
akan-kan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 22 Eyl 2009, 15:10
Ad Soyad: Hakan TOPALOĞLU
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Tipo Sx 1997

İleti akan-kan » 13 Şub 2010, 11:38

Hocam resimlere bakta hengisi aradığın parçaysa ben temin edip kargoyla göndereyim.

diyafram2.jpg

diyafram.jpg
İskeletler Diyarında Bir Et Parçası
Kullanıcı avatarı
akan-kan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 22 Eyl 2009, 15:10
Ad Soyad: Hakan TOPALOĞLU
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Tipo Sx 1997

İleti narec » 13 Şub 2010, 19:29

[quote="akan-kan"]Hocam resimlere bakta hengisi aradığın parçaysa ben temin edip kargoyla göndereyim.



diyafram2.jpg



diyafram.jpg[/QUOTE]

diyafram adlı fotodakiydi sanırım Hakan. linkteki fotoda http://img145.imageshack.us/img145/8587/img012gp3.jpg

havalandırma piposunun karşısında köşede olan diyafram kırıktı.
BU İMZA MAHKEME KARARI İLE İPTAL EDİLMİŞTİR.

Karar No: 2001 / 154 HP

Yüksek Dağın Karı Çok Olur.
Kullanıcı avatarı
narec
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 10 Mar 2009, 21:54
Konum: Sivas
Nereden: Sivas
Arabanız: Skoda Forman 135L idi :)

İleti hakan48 » 13 Şub 2010, 20:23

[quote="narec"]orjinal bujinin markası nedir? tek tırnak mı çift tırnak mı?  [/QUOTE]
 

hocam orjinal bujinin markası brish dir.
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti akan-kan » 14 Şub 2010, 21:11

hocam bul dersen yarın mesai saati çıkışı sanayiye uğrayıp alayım.
İskeletler Diyarında Bir Et Parçası
Kullanıcı avatarı
akan-kan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 22 Eyl 2009, 15:10
Ad Soyad: Hakan TOPALOĞLU
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Tipo Sx 1997

İleti narec » 14 Şub 2010, 21:41

[quote="akan-kan"]hocam bul dersen yarın mesai saati çıkışı sanayiye uğrayıp alayım.[/QUOTE]

özel mesaj attım Hakan.
BU İMZA MAHKEME KARARI İLE İPTAL EDİLMİŞTİR.

Karar No: 2001 / 154 HP

Yüksek Dağın Karı Çok Olur.
Kullanıcı avatarı
narec
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 10 Mar 2009, 21:54
Konum: Sivas
Nereden: Sivas
Arabanız: Skoda Forman 135L idi :)


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir