motor yenilenmesi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

motor yenilenmesi

İleti cankaramsar » 03 Şub 2010, 06:12

arkadaşlar merhaba. 90 model bir skoda favoritim var ve zannedersem conta yaktı. en azından ben öyle tahmin eidyordum. yetkili servise götürdüm. ancak contadan bir girdi motor sıfırlamaya kadar gitti. ben sadece conta değişecek diye düşünürken beni epey bir korkuttu. yanlız en kötü ihtimali söylediğini düşünüyorum. aracım 220 binde ancak motordan çekişten düşme  ya da yağ yakma ,duman atma gibi bir problem yaşamadık. su eksiltiyordu ve yağ kapağının altında sümüksü bir madde vardı . ayrıca kaloriferi de çalışmıyordu.bunun dışında bir olağandışılık göremedim. sizin görüşlerinizi almak istiyorum.  
 
cankaramsar
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 31 Oca 2010, 20:45

İleti kayzer » 03 Şub 2010, 11:48

O model bir aracı en az paraya tekrar yürür hale getirmek bence en akıllı çözüm olur
Ayrıca öncesinde problemi yoksa ve motor çok hararet yapmamış ise conta değişimi ve üst kapak taşlanması yeterli olabilir ama çok hararet yapmış ise motor blok aleminyum olduğundan masrafınız artabilir.karar sizin
kayzer
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Tem 2008, 18:38

İleti yarisci25 » 05 Şub 2010, 19:27

araç conta yakmışsa eğer dediğiniz gibi yağ kapağının altında  krem rengine benzer sümüksü bir sıvı olur o sıvı yağa suyun karışıp ısınması sonucu oluşur öotor yatak sarmadan contaya baktırmanı tavsiye ederim kayzerinde dediği gibi motor blokları aliminyum olduğundan dolayı silindir kapağınıda önceden taşlanmamışsa eğer taşlatmanda fayda var onu taşlamadan conta değiştirirsen motor devirden düşer ve bi süre sonra tekrar conta yakar ben öyle 3 kere conta yaktım ustalar anlamadı en son başka ustaya gösterdim senin pisstonlar ölmüş ve kapak bitmiş dedi taşladı pistonlar değişti sekmanları değiştim  sorun düzeldi  onları yaptıktan sonra en son bide avans ayarı yaptırırsan motor ilk günkü kadar olmasadaa süper olur :) ben tanıdık bi ustaya yaptırdım piston sekman taşlama falan hepsi toplam 500 e yaptırdım malzemeler dahil
yarisci25
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Ağu 2007, 19:04

İleti alibahadır26 » 08 Şub 2010, 02:06

bu sorunu çok yaşadım en sonunda düzgün bir usta buldum skoda özel servisi benim motor ilk conta yaktı su eksiltiyordu en sonunda contada yanıp yağa su karıştırdı işi bilmeyen bir ustaya götürdük tabi adam contayı değiştirdi sonra devam ettik 3 ay sonra o contada yandı bu sefer skoda özel servisine gittim adamlar işin piri olmuş skoda ustaları adamlar özellikle bu arabayı iyi biliyorlar motoru açalım öyle bakalım ezbere konuşmayalım dediler açtılar dediler motor bitmiş sekmanlar bitmiş pistonlar falan filan vs. 1600 tl ye patladı sıfır bir motor yaptırmak benden önceki aracın sahibi maşallah baya taşlatmış silindir kapağını ben taşlatmadım onunda orijinalini yenisini taktırdım piston sekman gömlek yenisi orijinallariyle değişti o zamandan beri maşallahı var tık yok arabada...

senin sorununa gelince motor bitmiş diye tahmin ediyorum sekmanlar bitmiştir su ve yağ eksiltir mevsim kış olduğu için belki fazla hararet görmessin ama bence iyi bir usta bulup motoru pistom sekman baktır eğer motor gerçekten bitmişse ve yapılcaksa orijinal parça kullan sonra yan sanayi sekman conta vs. kullanırsan yine biter conta uğraşır durursun ben a600 tl harcadım ama orijinal parçalar kullanıldı ve silindir kapak yenisi ile değişti bujiler ve piston kolları krank keçeleri vs. birsürü parça verdiğim paraya değdi o günden beri huzurla kullanıyorum aracı ...
alibahadır26
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 09 Eyl 2009, 19:14

İleti cankaramsar » 08 Şub 2010, 02:06

tam da dediğiniz gibi olmuş  galerici contayı idareten yaptırmış. kapak taşlanmadığı için tekrar conta problem çıkardı. şimdi kapalk taşlanacak. bir de kalorifer ısıtmıyordu acaba bu sorunla alakası var mıdır ? yoksa başka bir problemden mi kaynaklanmaktadır?
cankaramsar
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 31 Oca 2010, 20:45

İleti mdemir16 » 08 Şub 2010, 19:42

merhaba arkadaşlar benim aracım iyi çekmiyor ve lpg de ve benzinde zor 110km hız yapıyor rampanın kokusunu uzaktan alıyor. yağ doldurma kapağının altında sarı sümük gibi bir sıvı yapıyor. benim derdime yardımcı olacak bir arkadaş var mı? ama benim su sistemi hava yapmıyor ve de su da hafif eksiltiyor. acaba benim conta da mı yanık? bu konuda bana nasıl yardımcı olursunuz? saygılar musstafa bursa

mdemir16
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 12 Arl 2009, 13:55

İleti cankaramsar » 13 Şub 2010, 01:27

aracımı tamirden çıkardım. silindir üst kapağındaki karıncalanma yüzünden ki bunun sebebi herhalde su kullanılması conta yanmıştı. kapak kaynak yapılıp taşlandı. usta parası 100  lira taşlama parası 120 lira verdim. kıyaslama yapmak isteyen arkadaşlar olabilir ya da fiyatları merak edenler olabilir. onun için yazdım. ayrıca contaları falan da ben aldım tabiki...
cankaramsar
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 31 Oca 2010, 20:45


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir