Kalorifer Sorununun Çözümü

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Kalorifer Sorununun Çözümü

İleti enginus » 08 Şub 2010, 22:25

Uzun zamandır siteyi Takip ediyordum ama üye olmak bugüne kısmetmiş herkese selam olsun Skodaşlarım Bende 9 yıldır Skoda kullanıcısıyım şuanda 94 Favorit'im var



Skodacıların önemli sorunlarından olan  kalorifer sorununu Dayım ve
Benim uzun Araştırma geliştirmelerimizden sonra bugün itibariyle çözmüş
bulunmaktayız.  kaloriferin ısıtmamasının birden çok nedeninin olduğunu fark ettik  Bunlar;

1- Fazla Hava Girişi
2- Peteğin iç yapısındaki hata
3- termostat derecesi (bizimkininkisinin yönüde Tersmişde LOL)

Bundan Daha Öncesinde Kalorifer Peteğini temizlettik Olmadı
Lpg suyunun yanlış yerden alındığını söylediler , Onuda Düzelttik   olmadı
Peteği tekrar söküp porçöz ile temizledik , gene olmadı
Sonra Gittik yeni petek ile değiştirdik , Tam oldu derken gene olmadıLOL

Artık öyle bir hal aldı ki ısınmak için camları açar olduk , bu illet yüzünden arabayı satmayı bile düşüdüm ancak içimdeki skoda sevgisi bunu bastırdı ve yeni çözümler aramaya yöneldik ve edindiğimiz tercübeler ışığında kaloriferi tekrar ele aldık ve petegi sökerek iç yapısını inceledik.su petegin içinden dolaşmadan çıkışa gittigini gördük ------------  sökerken peteğe zarar verdiğimiz için  Vika marka yeni bir petek(40tl) ve musluğunu(10tl) ve Vernet marka 88' termostat (15tl) aldık  evde montajını yaptık. ve aldıgımız netice aşağıdaki fotografda.

Resimdeki çay kazanı göstergesinin ucunu hava çıkışına takarak ölçüm yaptık
Tam 44 derece hamam hamam LOL
 


Petegi söküp şebeke suyunu bir ucundan basınca petek daha dolmadan öbür ucundan su çıkmaya başlıyınca  petegin arızalı oldugunu anladık
 

Peteğin İç Sorunu (Belki Sadece bizimkinde de Olabilir)
 


Hava Girişinin Kapatılması
 (Toz Pislik Girmesin diye üstüne sineklik taktık Ten Çorap takmayın Hava girişini fazlaca engelliyor Wink)

 


Aldığımız Petek

 


Bir de bizim skodaya termostatı ters takmışlarya  doğru yönü aşağıdaki resimde aklınızda Bulunsun  Smile
 

 
enginus
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 08 Şub 2010, 20:57

İleti y.emre » 08 Şub 2010, 23:09

Clappaylaşım için teşekkürler
Kullanıcı avatarı
y.emre
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 778
Kayıt: 20 Eyl 2008, 16:42
Ad Soyad: yunus emre yıldız
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001Felicia- 2007 Era -2010 Rio-2007K2500-2010H100

İleti yarisci25 » 09 Şub 2010, 00:57

selam petek ve musluğu demişsiniz musluk resimlerde varmı ? benmi göremiyorum? hangisi  bide kalorifer peteği  sineklik taktığın yermi yoksa onun arkasındaki kutumu aküyü sökünce ulaşabiliyoruz omu?
yarisci25
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Ağu 2007, 19:04

İleti sonerx » 09 Şub 2010, 01:48

bende por çöz tipi bir pas kireç çözücüyle peteği temizledim ,peteğin içinden bir saat su bastım bana mısın demiyor salla salla kirli paslı su ve kurum parçaları bir türlü bitmiyor.
En sonuda taktım şimdi çayır çayır yanıyorum.RESİMLERİ sonra eklerim.Arayın beni..!

LÜTFEN bu araçları antifirizsiz sürmeyelim,anam ağladı yaa!
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti akan-kan » 09 Şub 2010, 12:38

resimde musluk yok gördüğüm kadarıyla.

peteğe ulaşabilmen için
1- aküyü sök0
2- hortumları sökmene gerek yok direk musluktan sök sonra hava ızgarasında sıkıştırıcı parçalar var onları sökerek ızgarayıda sök
3- aracın içine doğru duran dışı plastik olan yerde petek var
oraya ulaşabilmen için kıskaçları sök. yalnız ordaki plastik tam olarak çıkmıyor yerinden fazla zorlama.
4- bu işlemlerden sonra peteği görmüş olman gerekir ve petekte 2 adet somun var onlarıda sökünce petek boşa çıkar. akü tarafında musluğu söktüğün yerden zarar vermeden çek çıkar gerisi sana kalmış.

porçözle temizle birde bisikletçide güzelce hava bastır iyice açılsın.
İskeletler Diyarında Bir Et Parçası
Kullanıcı avatarı
akan-kan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 22 Eyl 2009, 15:10
Ad Soyad: Hakan TOPALOĞLU
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Tipo Sx 1997

İleti mdemir16 » 09 Şub 2010, 13:01

merhaba skoda kaloriferi ısıtmayan arkadaşlar en önce 88C termostat takın ve kalorifer peteğini açın ve içini temizleyin. sonra kırmızı sıvı conta kullanıp güzelce sıkıştırın. su kaçırmayacağından emin olmak için musluğun birini elinizle kapatın diğerini eminiz. ve diliniz yapışıyor ve bırakmıyorsa olmuştur. eğer diliniz emilen havaya yapışmıyorsa kenetleri sıkıştırmaya devam edin. şimdiden kolay gelsin. ama ben uğraşamam diyenler için yeni bir petek çok güzel ve kesin bir çözümdür. saygılar mustafa
mdemir16
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 12 Arl 2009, 13:55

İleti mdemir16 » 09 Şub 2010, 13:02

unutmayın arkadaşlar porçözle temizlemek kesin ve mutlu bir çözüm değil. bedava uğraşırsınız çünkü peteğin içinde sıvı conta kalıntıları oluyor ve porçöz bunları eritemiyor. peteğin iki tarafını da sökmeyi unutmayın.
mdemir16
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 12 Arl 2009, 13:55

İleti enginus » 09 Şub 2010, 13:49

[quote="yarisci25"]selam petek ve musluğu demişsiniz musluk resimlerde varmı ? benmi göremiyorum? hangisi  bide kalorifer peteği  sineklik taktığın yermi yoksa onun arkasındaki kutumu aküyü sökünce ulaşabiliyoruz omu?
[/QUOTE]
Resimleri iş bitttikten sonra çektim o yüzden muslukgun resmini almamışım  kalorifer aküyü söktükten sonra sağında kalıyor  vidasız direk çekince çıkıyor
enginus
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 08 Şub 2010, 20:57

İleti sonerx » 09 Şub 2010, 21:37

[quote="mdemir16"] unutmayın arkadaşlar porçözle temizlemek kesin ve mutlu bir çözüm değil. bedava uğraşırsınız çünkü peteğin içinde sıvı conta kalıntıları oluyor ve porçöz bunları eritemiyor. peteğin iki tarafını da sökmeyi unutmayın.[/QUOTE] peteğin iki tarafı ne demekki ben direk asit koydum ve çözüldü pislik tortu aktı,sonra su bastım ısıtma tamam...
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti Kahraman » 10 Şub 2010, 11:05

arkadaşlar dün bende kalorifer peteğiyle ugraştım önce peteği yerinden söktüm sonra musluk kısmını percinli kısmından ayırdım su kanallarını şişledim  sonra sıvı conta sıkıp topladım kacak olmadı ama istediğim randumanı alamadım sanki devirdaim yetersiz geliyor devır 3000 olunca su dolaşyor 3000altında olunca ısı düşüyor yada kalorifer petegi hava yaparmı  arkadaşlar bu arada muslugunu degiştirdim
Kahraman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 18 Arl 2008, 19:20

İleti mdemir16 » 10 Şub 2010, 11:58

arkadaşlar kalorifer peteğini taktıktan sonra havası nasıl alınır?

mdemir16
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 12 Arl 2009, 13:55

İleti enginus » 10 Şub 2010, 12:56

... (yanlışlıkla oldu)
enginus
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 08 Şub 2010, 20:57

İleti enginus » 10 Şub 2010, 13:00

[quote="enginus"]
[quote="Kahraman"]arkadaşlar dün bende kalorifer peteğiyle ugraştım önce peteği yerinden söktüm sonra musluk kısmını percinli kısmından ayırdım su kanallarını şişledim  sonra sıvı conta sıkıp topladım kacak olmadı ama istediğim randumanı alamadım sanki devirdaim yetersiz geliyor devır 3000 olunca su dolaşyor 3000altında olunca ısı düşüyor yada kalorifer petegi hava yaparmı  arkadaşlar bu arada muslugunu degiştirdim[/QUOTE]

@kahraman bizimkide aynı şekildeydi arabaya çok yüklenince bir miktar ısı geliyordu oda çok düşük bi sıcaklık  tavsiyem kaloriferin ve muslugunu sökün 2. resimdeki gibi bir ucundan bahçe hortumuyla musluk suyundan basın eğer petek dolmadan diğer uçdan su çıkıyorsa  sorun 3. resimdeki gibidir
[quote="mdemir16"]

arkadaşlar kalorifer peteğini taktıktan sonra havası nasıl alınır?

[/QUOTE]

@mdemir16  kaloriferin havası ayrıca alınmaz . ancak sistemin havasını almanız gerekir
[/QUOTE]
enginus
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 08 Şub 2010, 20:57

İleti frostbite19 » 10 Şub 2010, 15:15

Enginus dostum, çok sağol paylaşımın için teşekkürler öncelikle.
Bizim felicia da da düşük devirlerde ısı azalıyor hatta bi süre sonra soğuyor, gaz verirsem tekrar gendine geliyor..

Peteği mi temizlemek lazım mış???

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti Kahraman » 10 Şub 2010, 15:51


petegi bu hale getirip söktüm geri kapattım petek arızalı ise yenisini alayım takayım o zaman bence petegin iç yapısı  problemlı yeniside aynı sıkıntıyı verir diye düşünüyorum cünkü devirdaimin gönderdigi su 7su kanalına bölünüp  7dönüş olacağı için saglıklı devirdaim olmuyor ama su kanalları kendi icinde seri olsaydı  bir giriş bir cıkış olurdu devirdaim az da olsa suyu döndürse kalorifer daha iyi ısıtır diye düşünüyorum bide kalorifer peteği motordan seviye olarak yüksekte  motorla aynı hizada olsa iyi ısıtır herhalde başka bir markanın petegini uyarmı acaba iyi günler
Kahraman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 18 Arl 2008, 19:20

İleti mdemir16 » 10 Şub 2010, 18:07

[quote="Kahraman"]

petegi bu hale getirip söktüm geri kapattım petek arızalı ise yenisini alayım takayım o zaman bence petegin iç yapısı  problemlı yeniside aynı sıkıntıyı verir diye düşünüyorum cünkü devirdaimin gönderdigi su 7su kanalına bölünüp  7dönüş olacağı için saglıklı devirdaim olmuyor ama su kanalları kendi icinde seri olsaydı  bir giriş bir cıkış olurdu devirdaim az da olsa suyu döndürse kalorifer daha iyi ısıtır diye düşünüyorum bide kalorifer peteği motordan seviye olarak yüksekte  motorla aynı hizada olsa iyi ısıtır herhalde başka bir markanın petegini uyarmı acaba iyi günler
[/QUOTE]
Kahraman benim söktüğüm petek bu şekilde değil içi bakırdı? galiba aracın orjinal peteği. uçları ince dudak gibiydi. benimkisi şuan iyi ama yine de 10 numara olmadı içinde pislik de kalmadı. ayrıca sistemin havasını nasıl alıyoruz? bu konuda bilgisi olan var mı?
mdemir16
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 12 Arl 2009, 13:55

İleti skodaizm » 10 Şub 2010, 21:20

[quote="mdemir16"]
 ayrıca sistemin havasını nasıl alıyoruz? bu konuda bilgisi olan var mı?
[/QUOTE]
   Hava alma işlemi için iki kişiye ihtiyaç var
   1- kaloriferde de hava kalmaması için kalorifer musluğunu( kalorifer düğmesinden) açık- sıcak konuma getiriyoruz,

   2- Radyatör  taşırma kabı( plastik olan) kapağını açıp, ağzına kadar veya bir parmak  kadar eksiğine soğutma sıvısı ( su veya antifiriz- tercihen antifiriz) koyunuz.

   3- Karbüratöre( ötomatik jikle) giden iki hortumun ucunu kelepçeleri açarak boşa alınız ( bu işlemi rahat yapabilmek için hava filtresi plastik koruyucusunu çıkarabilirseniz daha iyi olur)

   4- Taşırma kabı içine bir kişi  hava üflerken önce hortumların ikisinden de sıvı çıkışını yada birini parmakla kapatıp diğerinden havanın çıkıp sıvı gelmesini sağlayın; daha sonra  sıvı geleni kapayıp diğerinde aynı işlemi yapınız,

  5- İki hortumdan da su-sıvı akarken tekrar karbüratör jiklesine takıp  kelepçelerini iyice sıkıştırınız,

  6-Plastik kap normalin altı seviyeye indiyse sıvı koyup eksiği tamamladıktan sonra kapağı kapatın.

 İşleminiz en kesin şekilde tamamlanıp sisteminizde hava kalmamıştır.

  Özellikle LPG li araçların kışın şorun çıkarmaması ve kalorifer ısıtmasından yeterli verim alınması için çok önemlidir.( LPG  kafası- beyninin donmasını da engeller)

  Bazı ustalar havayı almak için  termostatın üzerindeki hararet müşürünü çıkarıp bu işlemi yapsalarda sistemdeki hava dışarı çıkmamakta ve yine sorunlar devam etmektedir.     Yukarıdaki yöntem en iyi hava alma yöntemidir.

__Hakan Ün__ 

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti sonerx » 10 Şub 2010, 23:29

[quote="skodaizm"] [quote="mdemir16"]
 ayrıca sistemin havasını nasıl alıyoruz? bu konuda bilgisi olan var mı?
[/QUOTE]
   Hava alma işlemi için iki kişiye ihtiyaç var
   1- kaloriferde de hava kalmaması için kalorifer musluğunu( kalorifer düğmesinden) açık- sıcak konuma getiriyoruz,

   2- Radyatör  taşırma kabı( plastik olan) kapağını açıp, ağzına kadar veya bir parmak  kadar eksiğine soğutma sıvısı ( su veya antifiriz- tercihen antifiriz) koyunuz.

   3- Karbüratöre( ötomatik jikle) giden iki hortumun ucunu kelepçeleri açarak boşa alınız ( bu işlemi rahat yapabilmek için hava filtresi plastik koruyucusunu çıkarabilirseniz daha iyi olur)

   4- Taşırma kabı içine bir kişi  hava üflerken önce hortumların ikisinden de sıvı çıkışını yada birini parmakla kapatıp diğerinden havanın çıkıp sıvı gelmesini sağlayın; daha sonra  sıvı geleni kapayıp diğerinde aynı işlemi yapınız,

  5- İki hortumdan da su-sıvı akarken tekrar karbüratör jiklesine takıp  kelepçelerini iyice sıkıştırınız,

  6-Plastik kap normalin altı seviyeye indiyse sıvı koyup eksiği tamamladıktan sonra kapağı kapatın.

 İşleminiz en kesin şekilde tamamlanıp sisteminizde hava kalmamıştır.

  Özellikle LPG li araçların kışın şorun çıkarmaması ve kalorifer ısıtmasından yeterli verim alınması için çok önemlidir.( LPG  kafası- beyninin donmasını da engeller)

  Bazı ustalar havayı almak için  termostatın üzerindeki hararet müşürünü çıkarıp bu işlemi yapsalarda sistemdeki hava dışarı çıkmamakta ve yine sorunlar devam etmektedir.     Yukarıdaki yöntem en iyi hava alma yöntemidir.

__Hakan Ün__ 
[/QUOTE] çok teşekkür ederim.Bu ustalara bunları kim öğretecek!Deneme yanılmayla çok canlar(cepler) yanacak daha? 5 ustaya soruyorum beşide farklı sallıyor.Bulara zorunlu üniversite eğitimi verilmeli(kendi branşlarında),o zaman aldıkları parayı hak ederler.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir