Kalorifer Sorununun Çözümü

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Kalorifer Sorununun Çözümü

İleti ahmetsahin80 » 12 Şub 2010, 23:54

Eline Sağlık. Termostatın yönünü ve çalışıp çalışmadığının öğrenmek için, kaynar suya koyarak gözlemleye biliriz. Termostatın kaç derecelik olduğuna dikkat etmek gerekir.
 
Kullanıcı avatarı
ahmetsahin80
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 02 Tem 2009, 13:42
Nereden: Adana
Arabanız: favorit

İleti cankaramsar » 18 Şub 2010, 22:16

bende de aynı sorun var. peteği yenisi ile değiştirdim. termostat da değişti. peteğe giden borulara araba bir süre sonra çalışınca bakıyorum da sıcaklık var ama radyötreden çıkan borular kadar değil. acaba devir daimde mi bir sorun var. yukarı çıkmıyor mu sıcak su? devir daim pompasının aarızalı olduğunu nasıl anlarız? daha başka nerelere etki eder acaba?
cankaramsar
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 31 Oca 2010, 20:45

İleti hakan48 » 18 Şub 2010, 23:01

[quote="sonerx"] [quote="skodaizm"] [quote="mdemir16"]

 ayrıca sistemin havasını nasıl alıyoruz? bu konuda bilgisi olan var mı?
[/QUOTE]

   Hava alma işlemi için iki kişiye ihtiyaç var

   1- kaloriferde de hava kalmaması için kalorifer musluğunu( kalorifer düğmesinden) açık- sıcak konuma getiriyoruz,


   2- Radyatör  taşırma kabı( plastik olan) kapağını açıp, ağzına kadar veya bir parmak  kadar eksiğine soğutma sıvısı ( su veya antifiriz- tercihen antifiriz) koyunuz.


   3- Karbüratöre( ötomatik jikle) giden iki hortumun ucunu kelepçeleri açarak boşa alınız ( bu işlemi rahat yapabilmek için hava filtresi plastik koruyucusunu çıkarabilirseniz daha iyi olur)


   4- Taşırma kabı içine bir kişi  hava üflerken önce hortumların ikisinden de sıvı çıkışını yada birini parmakla kapatıp diğerinden havanın çıkıp sıvı gelmesini sağlayın; daha sonra  sıvı geleni kapayıp diğerinde aynı işlemi yapınız,


  5- İki hortumdan da su-sıvı akarken tekrar karbüratör jiklesine takıp  kelepçelerini iyice sıkıştırınız,


  6-Plastik kap normalin altı seviyeye indiyse sıvı koyup eksiği tamamladıktan sonra kapağı kapatın.


 İşleminiz en kesin şekilde tamamlanıp sisteminizde hava kalmamıştır.


  Özellikle LPG li araçların kışın şorun çıkarmaması ve kalorifer ısıtmasından yeterli verim alınması için çok önemlidir.( LPG  kafası- beyninin donmasını da engeller)


  Bazı ustalar havayı almak için  termostatın üzerindeki hararet müşürünü çıkarıp bu işlemi yapsalarda sistemdeki hava dışarı çıkmamakta ve yine sorunlar devam etmektedir.     Yukarıdaki yöntem en iyi hava alma yöntemidir.


__Hakan Ün__ 
[/QUOTE] çok teşekkür ederim.Bu ustalara bunları kim öğretecek!Deneme yanılmayla çok canlar(cepler) yanacak daha? 5 ustaya soruyorum beşide farklı sallıyor.Bulara zorunlu üniversite eğitimi verilmeli(kendi branşlarında),o zaman aldıkları parayı hak ederler.[/QUOTE]
 

Sallayan Ustalar Değil Genelde Arac Sahipleri Galiba,Favoritte Termostat Ters Takılmadığı Sürece Motor Suyu Hava Yapmaz. Termostat Üzerinde Bulunan Küçük Delik (Kupilya) Sadece Havasını Alması İçindir. Hava Alınanlar Genelde Fransız Araclarıdır.  Termostat Ters Takılırsa Havasını Almak İçin Jikle Hortumunu ÇIkartmak Yeterlidir.İki Kişiye Gerek Yok Yani,

Bu Arada Varsayımlarla Hareket Etmeyi Seven Biri Değilim Yanlış Bilgi Vermek Hiç Bilgi Vermemekten İyidir.
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti cankaramsar » 18 Şub 2010, 23:59

soruma cevap verecek kimse yok mu acaba? devirdaimin arızalı olduğunu nasıl anlarız?
cankaramsar
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 31 Oca 2010, 20:45

İleti cankaramsar » 18 Şub 2010, 23:59

soruma cevap verecek kimse yok mu acaba? devirdaimin arızalı olduğunu nasıl anlarız?
cankaramsar
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 31 Oca 2010, 20:45

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 23 misafir