favorit için tavsiye

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

favorit için tavsiye

İleti suysal76 » 13 Şub 2010, 01:12

arkadaşlar merhaba 90 model favorit almak istiyorum tavsiye edermisiniz lpg si yok ve uyum sağlamadığı söyleniyor doğrumudur şimdiden teşekkürler.
 
Kullanıcı avatarı
suysal76
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 13 Şub 2010, 01:07

İleti BURAK MYSTERİO » 13 Şub 2010, 02:41

abi kesinlikle doğru benim arabam lpg yüzünden yandı asla tavsiye etmiyorum istersen forumlardan 'arabam çok zor çalışıyor' konusuna girin ve benim arabanın halini görün

SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)
Kullanıcı avatarı
BURAK MYSTERİO
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1251
Kayıt: 10 Şub 2010, 22:39
Ad Soyad: BURAK YAMAN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)

İleti BURAK MYSTERİO » 13 Şub 2010, 02:42

yada ben sna yollayım

SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)
Kullanıcı avatarı
BURAK MYSTERİO
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1251
Kayıt: 10 Şub 2010, 22:39
Ad Soyad: BURAK YAMAN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)

İleti BURAK MYSTERİO » 13 Şub 2010, 02:43



SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)
Kullanıcı avatarı
BURAK MYSTERİO
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1251
Kayıt: 10 Şub 2010, 22:39
Ad Soyad: BURAK YAMAN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)

İleti suysal76 » 13 Şub 2010, 03:00

saolasın burak ya ben 3000 tl ye buldum da 131 ler o para skoda cazip geldi benzinde çok mu yakar araban için üzüldüm geçmiş olsun
 

 
Kullanıcı avatarı
suysal76
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 13 Şub 2010, 01:07

İleti by wodoo » 13 Şub 2010, 03:14

Kesinlikle düzen tutmama gibi bi sorun yok, ben 4 sne kullandım, sorunsuz takır takır çalışıyordu..

Bi kışın soğuk havalarda zor çalışır yada çalışmaz, o zamanda benzinde bırakıp benzinde çalıştırıup sonra gaza geçirince hiç bi sorun olmaz..

3000 liraya favorit çok çok iyi, özellikle 131 den 1000 kat daha iyi olduğuna emin olabilirsiniz..

Lpg düzen tutmama ihtimalide 1000 de 1 dir.. 131 le kıyaslayacak olursak esinlikle öneririm..
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti skodaizm » 13 Şub 2010, 03:15

  İyi bir ustalık ve ayar ile LPG de bir sorun yaşamazsınız. Önemli olan ehil ellerde yapılan Bir işçilik ve ayar.
  Benzin ile çalışmada ise 1 depo ile uzun yolda sabit ve sportif olmayan bir kullanım ile( 45 litre depo hacmi) 550-650 km yol gidersiniz. Şehir içi, yine kullanıma bağlı olarak 450- 500km arası yol gider.

  Lpg de ise 40 litrelik bir depo( tercihen simit depo) 375-400km  civar  şehir içi, 550-600 km şehir dışı yol alabilirsiniz.

  Not : Veriler kasa olarak daha ağır olan Forman (Favorit'in station wagon modeli) verilerine göredir.

__Hakan Ün__

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti BURAK MYSTERİO » 13 Şub 2010, 13:17

arkadaşım sen 131 i falan kafadan at favorıtı al gaz taktırma niye taktırıyosun  zaten 1.3 motoru va arabanın ne kadar yakar takma bence ben seni düşünüyorum ben zaten okumuştum biryerde 93 model altı favolar gaz tutmuyo diye ama babama dinletemedin sonuç yukarıdaki resim favoyu al benzinde bi güzel kullan derim ben

SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)
Kullanıcı avatarı
BURAK MYSTERİO
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1251
Kayıt: 10 Şub 2010, 22:39
Ad Soyad: BURAK YAMAN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)

İleti MTekbas » 13 Şub 2010, 23:22

ben de favom çok yakıyo diye tüp taktırmayı düşünüyordum ama......  galiba benzine devam
MTekbas
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 May 2009, 01:35

İleti BURAK MYSTERİO » 14 Şub 2010, 13:19

1989-1992 arası kullanılar
motorlar 73 Model VW golf motorudur. LPG' ye uygun değildir. Buna
özellikle dikkat etmek gerekir. Sibop yataklarını kısa sürede elden
çıkartır. 1993- 1997 Felicia ilk modelleri dahil aynı motordur ama
sibop kayıtları LPG' ye uygundur. 1998-2000 molel ilk yarısında ise
siboplar değiştirilmiş ve spor ufak sibop kullanılarak motor tork'u
iyileştirilmiştir. Ancak tüm motorların temeli 1973 model VW Polo
motorudur.
Fren kaydırması malesef frenlerden değil son derece
adi BARUM lastiklerden ileri geliyor. 1992 model aracımda yaptığım
kazada bu nedenle olmuştu ve o tarihten sonra aldığım tüm araçlarda ilk
işim lastikleri değiştirmek olmuştur. Bunun dışında Fren merkezleri ve
ana fren merkezi(Hidrovox) olarak benzerleri içinde bir numaradır.
Yeterki 2 yılda bir hidrolik yağını değiştirin ve sarı-mavi hidroliği
karıştırmayın.
Tüm Favorit serisinin dış çizgileri İtalyan /
BARTONE' nindir. Felicia serisi dahil Motorları 73 Model Golf motoru
base olarak alınıp geliştirilmiştir. Kısacası LADA ile uzaktan yakından
bir ilişkisi yoktur. Kısacası Bu modelde daha ilk imalat yılı olan 1989
dan bu yana Alman VW' in katkısı ve imzası vardır ve katkı, 1994 de
resmen ortaklığa, 1998 den sonra tamamen VW' geçmiş ve Skoda, VW nin
SEAT gibi, AUDI gibi SAAB gibi bir markası olmuştur. (Daha bazı
markalar da var akıl karışmasın)
İster Favorit, ister formen
olsun 140 km/h üzeri sürrat, bu araçlar için risktir. Alttan hava alır
ve bu süratin üzerinde hava yastığı üzerinde gitmeye başlarsınız ve
araç bu durumda yan rüzgarlardan veya yanınızdan geçen otobüs kamyon
gibi büyük hacimli araçlardan anormal etkilenir ve direksiyon
hakiyetini bile kaybedebilirsiniz. Kafa sallama söz konusu olamaz eğer
120 km/h üzerinde bu durum oluşuyorsa rot başlarında önemli bir boşluk
veya trapez lastikleri ölmüş demektir. Önemli bir risktir.
Aracın
yüksekliği standart olarak 12 cm dir. Ancak karter koruma takıldığında
önde bu yükseklik 8 cm düşer. Buda altını çıkıntı veya çukura
düşüldüğünde kolayca vurması demektir. eğer ön amartisörler patladı ise
ön taraf salıncal gibi olur ve aldığı darbeden bazen motor kulaklarının
kırılmasına bile neden olunabilir . Bu nedenle mutlaka karter koruma
kullanın ve çıkıntı ve çukurlara dikkat edin. Bu da Favorit serisinin
bir kusurudur. Felicia' larda iise Motor daha yukarıya alındığından 12
cm yükseklik karter koruma takılsa bile değişmez....
Hararet bu
araçların motorlarının en büyük problemidir. Ancak motorun kötülüğünden
değildir. Soğuk iklim motorudur ve radyatör hacmi ile fan büyüklüğü max
25 derece dış sıcaklığa göre seçilmiştir. Hassimendifer'in dediği gibi
termostattan paralel çekilecek bir anahtar devresi 2 şekilde faydalı
olur Termostat bozulduğunda devre dışı bırakarak fanı içeriden
çalıştırırsınız veya yüklü vaziyette rampa çıkarken tırmanma başlamadan
evvel fanı içeriden çalıştırark motorun hararet yapmasını önlersiniz.
Hatta çok uzun rampalarda kaloriferi açmak çok faydalı olur. Siz içeri
de pişersiniz ama motoru kurtarırsınız.
İç malzeme kalitesi
olarak gögüs malzemesi yeterlidir, ve iyicedir. Plastik aksam serttir
kolay ses yapar. ve çizilirse iz bırakır gideremezsiniz. hassimendifer
' in aksine cam krikolarında hiç bir sorun ve hatta km saati dahil
göstergeler ile ilgili hiç bir sorun yaşamadım ama işi bildiğim için
yılda bir defa göğüsü tamamen sökerim temizler yağlanacak yerleri
yağlar km saat tel ve dişlilerin bakımlarını yaptığımdandır belki
110.000 yaptığım aracımda dahi sorun yaşamadım. Sadece bu aracımda
90.000 km de arka amortisörleri 70.000 km de debriyaj baskı balatayı,
100.000 civarında direksiyon boşluğunu alan 5 YTL' lik bir plastik
parça ile arka silecek plastik dişlisini değiştirdim. Bunların dışında
1999 yılında aldığım Felicia Combi dahil 1994 den sonra lastikleri hiç
kullanmadan satıp Mitchelin veya Good Year lastik kullandım. Bunun
dışında hiçbir extra masrafım olmadı. Sadece Feliciaların otomatik cam
klavuz tel yatakları çok sert bir plastiktir ve kı

SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)
Kullanıcı avatarı
BURAK MYSTERİO
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1251
Kayıt: 10 Şub 2010, 22:39
Ad Soyad: BURAK YAMAN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)

İleti skodaizm » 14 Şub 2010, 14:13

  Burak Bey,
  Verdiğiniz bilgiler şapka çıkarılır cinsten. Bu denli deneyini bizlerle paylaşmanız gercekten takdire şayan. Bu arada Hassimendifer  İsmli arkadaşınıza da  teşekkürler.

   Önceki sorularınızdan beklenmeyecek tarzda bilgileri paylaşımınız için teşekkürler.

 

__Hakan Ün__

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti ugur_clskn » 14 Şub 2010, 19:39

çok çok iyi paylaşım. teşekkürler
PEUGEOT 306 1.6 SEDAN
Kullanıcı avatarı
ugur_clskn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 227
Kayıt: 29 Eyl 2009, 03:06
Ad Soyad: uğur çalışkan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: felicia 1.3lx idi

İleti akan-kan » 14 Şub 2010, 20:23

usta son noktayı koymuşsun bea.
İskeletler Diyarında Bir Et Parçası
Kullanıcı avatarı
akan-kan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 22 Eyl 2009, 15:10
Ad Soyad: Hakan TOPALOĞLU
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Tipo Sx 1997

İleti BURAK MYSTERİO » 14 Şub 2010, 20:38

önemli değil ben azda olsa bildiklerimi yazdım


SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)
Kullanıcı avatarı
BURAK MYSTERİO
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1251
Kayıt: 10 Şub 2010, 22:39
Ad Soyad: BURAK YAMAN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)

İleti junior » 14 Şub 2010, 23:26

[quote="REY MYSTERİO"]önemli değil ben azda olsa bildiklerimi yazdım

[/QUOTE]    burak bey sen tamirci falan mısın bayagı bilgin var çünkü ?
junior
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 89
Kayıt: 01 Nis 2007, 02:02
Ad Soyad: arman boyacı
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: favorit 1994 glx

İleti 13 YILLIK FAVOCU » 15 Şub 2010, 00:35

Burak Bey paylaşım için teşekkürler. Çok faydalı bilgiler vermişşiniz. 
 
13 YILLIK FAVOCU
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Arl 2009, 00:34

İleti BURAK MYSTERİO » 15 Şub 2010, 13:50

[quote="junior"][quote="REY MYSTERİO"]önemli değil ben azda olsa bildiklerimi yazdım

[/QUOTE]    burak bey sen tamirci falan mısın bayagı bilgin var çünkü ?[/QUOTE]
yoo sadece ordan burdan öğrendiklerimin yoplamını yazdım ben

SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)
Kullanıcı avatarı
BURAK MYSTERİO
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1251
Kayıt: 10 Şub 2010, 22:39
Ad Soyad: BURAK YAMAN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)

İleti xMEGANx » 15 Şub 2010, 15:10

[quote="REY MYSTERİO"]
[/QUOTE]
abi bu ne gibi işlem gördü sonra ???? merak ettimde
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
-PΞUGΞФТ З07

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
* B O S S
*Skoda Tutkunu *Octavia Hayranı *Elegance Zevki
Kullanıcı avatarı
xMEGANx
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2356
Kayıt: 05 Şub 2010, 19:34
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 307 Yeni Kasa Beyaz 1.6 HDI / 34 EU 8105

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir