jikle

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

jikle

İleti sainz » 22 Şub 2010, 13:27

Ben de zamanında jikleyle az uğraşmamıştım:
 


 

 
 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti onurhan2006 » 22 Şub 2010, 15:15

kafa karıştıracak birşey yok, karbüratör üzerinde jikleye ait ayar vidası, civatası,contası,sekmanı,pistonu,gömleği,kablosu,rölesi vb.... gibi aklınıza gelebilecek hiçbirşey yok!!! Smile sistem otomatik, ayarı bozulursa anca sökersiniz tamir edersiniz ve eski konumuna getirebiliyorsanız getirip yerine takarsınız bu kadar açık ve net bu konu
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti sainz » 22 Şub 2010, 17:38

Jikle kelebeğinin bir ayarı var yalnız. Yukarıdaki mesajdaki linki okursanız görebilirsiniz. O kelebek çok kapandığı için 6 ayda bir eksantrik zinciri değiştiriyordum. Bir yetkili servisten katalog değerlerini bulup ayarını yapınca hiç bir sıkıntı kalmadı.


 

Bir de jikle zembereğinin gerginliğini ayarlar ustalar (!) o sadece zembereğin gerginliğini ayarlamak içindir. Gerçi zemberek denen nesnenin nesi ayarlanacaksa.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti brl » 22 Şub 2010, 20:50

arkadaş rolanti ayar yeri motorun arkatarafından yapılıyor jiklenin ayar yeri öntarafta
brl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 18 Ekm 2009, 13:34
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit sportline

İleti narec » 22 Şub 2010, 21:22

Nasıl ayarlanıyor peki? 
BU İMZA MAHKEME KARARI İLE İPTAL EDİLMİŞTİR.

Karar No: 2001 / 154 HP

Yüksek Dağın Karı Çok Olur.
Kullanıcı avatarı
narec
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 10 Mar 2009, 21:54
Konum: Sivas
Nereden: Sivas
Arabanız: Skoda Forman 135L idi :)

İleti brl » 22 Şub 2010, 21:25

ayar civatasını sıkarsanız motor rolantisi daha yüksek olur ve dahageç çikle devreden çıkar  ancak işibiler birisi yapmasını tavsiye ederim
brl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 18 Ekm 2009, 13:34
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit sportline

İleti skodaizm » 22 Şub 2010, 23:43

   Jiklenin (otomatik favorit ve felicia karbüratörlü) ayarı yoktur. Adı üstünde otomatiktir. Zamanla içindeki ısı ile genleşip büzüşen zembelek yayı deforme olabilir. Bunun harici sarıdan imal kelebek zamanla ovalliğini de kaybeder. Karbüratörcünün  jikle için yaptığı,  sadece bu kelebeği değiştirip hava akışı düzenini sağlamaktır. Yay bozulunca da göz kararı yayı yeniden elden geçirip sünmesini ters yönde belki değiştirirsiniz; ama uzun vadede tekrar aynı sorun yaşanır. Zira yay elastikiyetini kaybedince  otomatik ayarı tekrar bozulur. Çaresi yenisi ile değiştirmektir.

 

 __Hakan Ün __

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1971
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir