Kaloriferin ısıtmaması.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Kaloriferin ısıtmaması.

İleti yonetici » 23 Ekm 2005, 17:54

Favorit ve forman gibi eski model araçlarda zaman zaman karşınıza çıkabilecek bir sorundur. Normalde soğuk iklimli bir ülkede üretilen arabalar oldukları için ısıtma tertibatı son derece güçlüdür. Fakat zaman içerisinde kalorifer radyatörünün içerisi kireç bağlar, petekleri arasında tıkanıklık oluşur. Bu şartlar aldında motor soğutma suyu kalorifer petekleri içerisinde dolaşamayacağından aracınızın fanı sıcak hava üfleyemeyecektir. Kaloriferin sökülüp kireç çözücü ile temizlenmesi mümkün olsa bile buradaki bir çatlağın motor soğutma suyunda kaçak meydana getirebileceğini ve motorumuzun hararet yapacağını gözönünde bulundurursak kaloriferin yenisi ile değiştirilmesi daha mantıklı olacaktır.

 
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti FAVORİT 136L » 09 Nis 2006, 02:39

bilgi için teşekkürler
FAVORİT 136L
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Nis 2006, 02:36

İleti ucan teneke » 07 Eyl 2006, 17:27

Bilmiyorum aracın hararet yapıyormu yada motor çok ısınıyormu eğer


motor çabuk ısınıyorsa arkadasın dadiği gibi radyatörün tıkalıdır buda fazla önemli birşey değil yarım saat anca sürer söküp şişliyolar ve temizleniyor. radyatörün üst kısmını cıkarıp daha sonra şişleme işlemi sonunda tekrar oksijen kaynağı ile kaynasıyolar yada lehimliyolar ikiside olabilir.


Ama sana bir tavsiyem var ön kaputu aç


Kakorifer fanının olsuğu yerde öne arkaya giden bir parca demir var bu demir aslında içeriden kontrol ediliyor. yani içeriden kontrol edemiyosan  kalifer açma kapama anahtarının sağındaki kollardan bahsediyorum.


Sen kaputu acıp kalorifer fanının sol alt arka kösesinde buluna demir çubuğu.Bir anahtar, pense veya ucu cengelli bir alet ile kendine doğru çek ve kaloriferi tekrar çalıştırarak dene.


eğer yine ısıtmıyorsa radyotörciye bi uğra derim


sana kolay gelsin ucan teneke

ucan teneke
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 06 Eyl 2006, 18:01

İleti ünsal » 25 Eyl 2006, 01:18

o genelde yaz aylarında kullanılmadığından kaynaklanıyo yazın ara sıra kalariferi açıp devirdaim yapmasını sağlamakla az da olsa bu sorunu aşabilirsiniz ...
 (hatta ben trafikte hararet yaptığı  zaman açıyodum, devirdaim yapınca çabuk düşüyodu  hararet)
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti felicia » 06 Ekm 2006, 04:28

arkadaşlar bilginiz olsun felilerin motor ve kalorifer radyatörü toplam 55ytl. tıkandığında temizlemek yerine değiştirmek daha kolay ve ucuz olabilir.
felicia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Mar 2006, 00:20

İleti felicia » 06 Ekm 2006, 05:17

arkadaşlar, yaz aylarında kalöriferin kullanılmıyor olmasının skoda feli ve favolarda herhangi bir tıkanmaya sebep olması mümkün değildir. çünkü sürücü kontrol panelinde kalörifer radyatörüne giden suyu kontrol edecek bir mekanizma bulunmamaktadır. ayrıca hem kalöriferiniz ısıtmıyor hem de aracınız hararet yapıyorsa sorun şöyle açıklanabilir.
 

- model 1

conta arızalı olduğundan motor kompresyon gazı soğutma suyu tertibatına girip su basıncını yükseltiyor, bu sebeple su sisteminde hava dolaşmaya başlıyor ve aracın kalörifer radyatörü su sistemindeki en yüksek noktada bulunduğundan radyatörün içi hava ile doluyor. eğer su eksilmesi fazlaca gerçekleşmiyorsa bu durumda motor devri yükseldiğinde kalöriferiniz aralıklı olarak ısıtma yapabilir. motor devri yükseldiğinde buna bağlı olarak su devirdaim pompasının devri yani akış debisi ve basıncında artış mydana gelir radyatör içindeki su ve hava yer değiştirir.

 

- model 2

 

araç çokça su eksiltiyordur, motor devri yükselse bile yeterli miktarda su olmadığından kalörifer seviyesine kadar su çıkmıyor ce ısıtma işlemi gerçekleşmiyordur.

 

umarım bu bilgiler işinize yarar

 

 
felicia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Mar 2006, 00:20

İleti alper » 12 Ekm 2006, 01:10

kışın ısınmak için açtığında motoru ısıtıyormusun ve bide yazları zten sıcak gelir soğuk die bşi görmedim bzim skodadaSmile

alper
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Ekm 2006, 00:45

İleti blackline » 28 Kas 2006, 01:13

arkadaşım kaloriferi temizle daha sonra termostatı kontrol ettir ya takılıyo ya da arızalanmış oluyo tabi termostat arızalanıncada daima su devirdaimi yapıyor ve motor ısınmadan devre motoru sogutmaya başlıyor tabi ısınamıyorsun aynı problemi  ben de yaşadım he bi de aracaçta antifriz olmadan kesinlikle kullanma motorun üst kapagındaki blogun bir kısmı aliminyum kaplı o sebepten sadece su ile kullanırsan çürüyor ve daha büyük masraf açabiliyormuş anlıyacagınız bugün ümraniyede sadece skodalarla ilgilenen bi usta ile bayaa muhabbet ettim herkese kazasız belasızThumbs%20Up
blackline
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2006, 02:05

İleti sainz » 12 Arl 2006, 20:46

[quote="felicia"]arkadaşlar, yaz aylarında kalöriferin kullanılmıyor olmasının skoda feli ve favolarda herhangi bir tıkanmaya sebep olması mümkün değildir. çünkü sürücü kontrol panelinde kalörifer radyatörüne giden suyu kontrol edecek bir mekanizma bulunmamaktadır...[/QUOTE]


 

Favorit' te kalorifer su girişinin olduğu bölümde bulunan musluk kapatılırsa -kaputu açıp veya içeriden sıcaklığı soğuk bölüme alarak- motor suyu kalorifere girmeksizin devir daim yapar. Zaten kaloriferi soğuğa alıp bir süre fanı çalıştırırsanız sıcak hava gelmeye devam eder. İçinde kalan su soğuyunca soğuk üflemeye başlar.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir