fan müşiri

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

fan müşiri

İleti mercan » 09 May 2007, 16:32

Arkadaşlar termostatım 82 derecelik fan müşirimde sanırım 86 yada 87 lik , ancak dakka başı fan açılıyor orta çizgide. 82 lik termostata 90 lık fan müşüri takabilirmiyim?
 
mercan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Mar 2007, 16:22

İleti sainz » 09 May 2007, 18:13

Fan müşirinin değeri biraz daha yüksek olanla değiştirirseniz tabii ki ikide bir fan devreye girmeyecektir. Yalnız fan müşirlerinin 87-92°C olarak değerleri vardır. Yani 92°C' ye geldiğinde çalışmaya başlar ve 87°C' ye gelene kadar da çalışır. Fabrikanın önerdiği değerlerde termostat ve fan müşiri takmanızı öneririm. Favorit' in orijinal termostat değeri 88°C ve fan müşiri de 87-92°C' dir. Bu arada 87°C' lik diye aldığım termostatım 50°C' de açılıyordu. Yani arızalıydı. Fan müşirinde de bu tarz bir problem olabilir. Yenisini taktıktan sonra biraz dikkat etmenizi öneririm.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Pruva » 23 May 2007, 01:22

Sainz arkadaşım, öncelikle seni kutlamak isterim. Termostat fan ikilisi değerlerini forumun konu ile ilgili heryerinde okudum. Bu konuda bende birşeyler eklemek isterim.

1 ay önce 94 model bir Favorit LX aldım. Temiz araç, ancak hararet göstergesi yükselmiyordu. Bu forumdan aldığım bilgilerle termostadı ve müşiri söktüm. Yanılmıyorsam termostat 80°C, müşir 82-68°C idi. Bu arada internet üzerinde bulabildiğim heryeri taradım. Dediğin gibi Favorit termostat orijinal değerleri 88°C, müşir 92-87°C'ymiş. Antalya'da Skoda yedek parçacısında 88°C termostat aradım, "abi bu termostat hararet yapar, Skoda servisleri bile takmıyor bu termostadı, o nedenle yok" dedi. Bir diğer parçacı "neden yüksek termostat takıyorsunuz?" dedi.
Sen istediğimi ver, O yüksek dediğin orijinal değerinde termostat dedim. Bunun yanında 92-87°C müşir de aldım. Hemen yeni parçaları üzerindekiler ile değiştirdim. Hararet göstergesi tam yatay konuma geldi ve orada sabit kaldı. Bu durumda ne değişti?

Motor rölantide daha stabil, sarsıtısız çalışıyor.
Radyatör fanı daha geç ve daha kısa aralıklar ile çalışıyor.
Motorun performansının arttığını hissediyorum.
Muhtemelen yakıt tüketimi düşecek. (%5-%10 arası düşünüyorum.)

Bu arada konu ile ilgili okuduklarımda; motor performansının, motor ısısı ile direkt ilgili olduğunu gördüm. Düşük motor sıcaklıklarında motor gücünün de düştüğü, yakıt tüketme oranını yükseldiği üniversite araştırma yazılarında belirtilmiş. Araçların katologlarında verilen güç ve tork değerlerinin, orijinal termostat değerinde yani motor ısısında alındığı ifade edilmiş.

Aracınız orijinal termostat değerlerinde hararet yapıyorsa;
- Radyatörünüzün petekleri temizleyin.
- Radyatör suyu olarak saf su kullanın, kireçleme yapmasın.
- Mutlaka antifriz kullanın.
- Aracı sert kullanıyorsanız, sürüş stilinizi yumuşatın, özellikle şehir içinde. Nede olsa 1300 cc. motor.
- Silndir kapak contasında sorununuz vardır.
- Küçük ihtimalde olsa devirdaim pompası kontrol edilmeli.

Şunuda belitmek isterim. Bir motor için yazlık-kışlık termostat yoktur. Bu terim sanayi ağzıyla söyleniyor. Bir motor için termostat değeri, yılın her döneminde, her iklim sıcaklığında değişmez, standarttır.

Sonuç olarak bende, aracınızda original termostat ve müşir kullanılmasını öneriyorum.





Pruva
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Nis 2007, 03:26

İleti mygokhan » 23 May 2007, 01:37

teşekkürler bilgiler için.e 
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti ünsal » 23 May 2007, 01:57

[quote="Pruva"]Sainz arkadaşım, öncelikle seni kutlamak isterim. Termostat fan ikilisi değerlerini forumun konu ile ilgili heryerinde okudum. Bu konuda bende birşeyler eklemek isterim.

1 ay önce 94 model bir Favorit LX aldım. Temiz araç, ancak hararet göstergesi yükselmiyordu. Bu forumdan aldığım bilgilerle termostadı ve müşiri söktüm. Yanılmıyorsam termostat 80°C, müşir 82-68°C idi. Bu arada internet üzerinde bulabildiğim heryeri taradım. Dediğin gibi Favorit termostat orijinal değerleri 88°C, müşir 92-87°C'ymiş. Antalya'da Skoda yedek parçacısında 88°C termostat aradım, "abi bu termostat hararet yapar, Skoda servisleri bile takmıyor bu termostadı, o nedenle yok" dedi. Bir diğer parçacı "neden yüksek termostat takıyorsunuz?" dedi.
Sen istediğimi ver, O yüksek dediğin orijinal değerinde termostat dedim. Bunun yanında 92-87°C müşir de aldım. Hemen yeni parçaları üzerindekiler ile değiştirdim. Hararet göstergesi tam yatay konuma geldi ve orada sabit kaldı. Bu durumda ne değişti?

Motor rölantide daha stabil, sarsıtısız çalışıyor.
Radyatör fanı daha geç ve daha kısa aralıklar ile çalışıyor.
Motorun performansının arttığını hissediyorum.
Muhtemelen yakıt tüketimi düşecek. (%5-%10 arası düşünüyorum.)

Bu arada konu ile ilgili okuduklarımda; motor performansının, motor ısısı ile direkt ilgili olduğunu gördüm. Düşük motor sıcaklıklarında motor gücünün de düştüğü, yakıt tüketme oranını yükseldiği üniversite araştırma yazılarında belirtilmiş. Araçların katologlarında verilen güç ve tork değerlerinin, orijinal termostat değerinde yani motor ısısında alındığı ifade edilmiş.

Aracınız orijinal termostat değerlerinde hararet yapıyorsa;
- Radyatörünüzün petekleri temizleyin.
- Radyatör suyu olarak saf su kullanın, kireçleme yapmasın.
- Mutlaka antifriz kullanın.
- Aracı sert kullanıyorsanız, sürüş stilinizi yumuşatın, özellikle şehir içinde. Nede olsa 1300 cc. motor.
- Silndir kapak contasında sorununuz vardır.
- Küçük ihtimalde olsa devirdaim pompası kontrol edilmeli.

Şunuda belitmek isterim. Bir motor için yazlık-kışlık termostat yoktur. Bu terim sanayi ağzıyla söyleniyor. Bir motor için termostat değeri, yılın her döneminde, her iklim sıcaklığında değişmez, standarttır.

Sonuç olarak bende, aracınızda original termostat ve müşir kullanılmasını öneriyorum.





[/QUOTE]
paylaşım için teşekkürler ...çok faydalı bilgiler
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti felfecir1977 » 23 May 2007, 02:04

arkadaşlar ço güzel yazmışsınızda ben anlamadım sonuç olrak fan müşiri kaçlık olacak termostat kaçlık olacak normal olması gerekenleri net olarak yazarmısınız
ben de 15 gün önce fan ve termostat müşirlerini değiştirttim ve hararet hiç yükselmiyor araba bir acayip oldu normalde 4. viteste 2500 devir yaparken 90 km hıza ulaşırdım şu anda 4. viteste 2500 devirde 70 km hız yapıyor sizcede anormal bir durum herhalde cevaplarınızı bekliyorum.
felfecir1977
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Arl 2006, 19:03

İleti Pruva » 23 May 2007, 02:58

[quote="sainz"] Favorit' in orijinal termostat değeri 88°C ve fan müşiri de 87-92°C' dir. [/QUOTE]

[quote="felfecir1977"] ben de 15 gün önce fan ve termostat müşirlerini değiştirttim ve hararet hiç yükselmiyor araba bir acayip oldu
[/QUOTE]

Orijinal termostat ve müşirini taktır. Hararet göstergesi tam ortaya gelir. Motor normale döner.

[quote="felfecir1977"] normalde 4. viteste 2500 devir yaparken 90 km hıza ulaşırdım şu anda 4. viteste 2500 devirde 70 km hız yapıyor sizcede anormal bir durum herhalde cevaplarınızı bekliyorum.
[/QUOTE]

Burada yanlış bir tespit var bence. Hararet ile devir arasında bağlantı yok. 4.viteste 2500 d/d 70 km doğru, ancak 4.vites 2500 d/d 90 km olmaması gerek. 90 km'yi 2500 d/d 5.viteste yapman gerekir. Bir daha bak istersen..

Pruva
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Nis 2007, 03:26

İleti sainz » 23 May 2007, 13:14

[quote="Pruva"]Burada yanlış bir tespit var bence. Hararet ile devir arasında bağlantı yok. 4.viteste 2500 d/d 70 km doğru, ancak 4.vites 2500 d/d 90 km olmaması gerek. 90 km'yi 2500 d/d 5.viteste yapman gerekir. Bir daha bak istersen..

[/QUOTE]

 

LX' in devir saati bozulmadan önceki gözlemlerimde, eğer ki doğru çalışıyor idiyse, 4. viteste 3000 d/d' de 90 km/s sürati buluyor. Ardından 5. vitese atıp 90 km/s süratte sabit tutarsanız da 2500 d/d seviyesinde seyrediyor motor devri.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir