Ayvalık'a Görmeye gideceğim araç için kontrol tüyoları

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Ayvalık'a Görmeye gideceğim araç için kontrol tüyoları

İleti ozantavsan » 01 Nis 2010, 17:25

Merhaba Haftaya salı günü Ayvalığa 93 model favorit GLX görmeye gideceğimi sizlerle paylaşmıştım.
Yanımda ustamıda götüreceğim ama her an yan çizebilir , gelmeyebilir.Bu durumda mecburen anladığım kadarı ile kendim bakıp ikna olacağım.

Sizlerden isteğim nelere dikkat etmeliyim.Motorda bir aksakllık varsa nasıl anlayamayabilirim ,bundan korkuyorum.Daha önce hararet yapmışmı ,conta yakmışmı , conta değişmişmi.Sahibi yapmadı diyebilir , yapsa bile.Ne yapacağım bilmiyorum.Buralarda başka araçta yok böyle.

Kaortada sadece şöför tarafında çamurluk üst kısmını direğe sütmüş biraz içeriye göçük , antı yerin burun kısmıda sanırım boyası çıktığı için küf.Diğer bakımdan temiz görünüyor.

Telefonda kazası belası yoktur dedi. 2 aylık lpg var.İşlimi bilmiyorum.Yarın gideceğim günü bildirmek için arayacağım.Lpg işinide soracağım.2 ay önce lpg taktırıp insan niye satar aracını biraz huylanıyor insan.İhtiyaçtan demiş ama fiyat 5.825 yazıyor.Telefonda biraz fazla geldi bana dedim ,ayarlarız dedi ama ama ama hepsi muamma.. Nerelere dikkat edeceğimi , sorunlu kısımlar nasıl belli olur lütfen yardım.
Son olarak özellikle hararet sorununa taktım , nasıl anlayacağım harareti.Test sürüşünden yapmayıp sonra yaparmı.Ben aracı beğenirsem Ayvalıktan alıp Balıkesir Merkeze döneceğim.130 km'lik yol bir sorun çıkıpta yol eziyet olmasınnn..

http://www.arabam.com/IKINCIEL/Ilan/Detay/2463942 araç burada..
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti önder38 » 01 Nis 2010, 17:36

kontrollerden ziyade pazarlığı bitirip gitmeni tavsiye ederim. ayrıca söylediklerinden farlklı birşey çıkarsa onuda fiyattan düşeriz kabul ediyorsan gelirim diyin. oraya kadar gittikten sonra pek pazarlık şansın kalmayabilir.
FABİA TDI Sedan
Kullanıcı avatarı
önder38
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 460
Kayıt: 26 Arl 2009, 22:14
Nereden: Kayseri
Arabanız: Fabia TDI

İleti y.emre » 01 Nis 2010, 19:24

araba bakmaya gidildiğinde genellikle motor aksamı ve pazarlık konusunda yoğunlaşılır kaportada gözden geçirilir tabiki ama böyle düşük modelli araba bakmaya gidiyorsanız aklınızda bulunsun aracın içinde ayak basılan yerlerdeki paspasları kaldırıp bi bakın genelde orası çürük olur
bi keresinde araba pazarında enişteme bakıyorduk şahinin paspas kaldırınca yer gözüküyodu...

bide çamurluk içlerine iyi bakın arabalar ilk oradan çürümeye başlar.
Kullanıcı avatarı
y.emre
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 778
Kayıt: 20 Eyl 2008, 16:42
Ad Soyad: yunus emre yıldız
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001Felicia- 2007 Era -2010 Rio-2007K2500-2010H100

İleti sainz » 02 Nis 2010, 08:16

Forumda bir aralar yayınlanmıştı, ben de PC' ye kaydetmişim. Okursanız faydası olur diye düşünüyorum.

1989-1992 arası kullanılar motorlar 73 Model VW golf motorudur. LPG' ye uygun değildir. Buna özellikle dikkat etmek gerekir. Sibop yataklarını kısa sürede elden çıkartır. 1993- 1997 Felicia ilk modelleri dahil aynı motordur ama sibop kayıtları LPG' ye uygundur. 1998-2000 molel ilk yarısında ise siboplar değiştirilmiş ve spor ufak sibop kullanılarak motor tork'u iyileştirilmiştir. Ancak tüm motorların temeli 1973 model VW Polo motorudur.
Fren kaydırması malesef frenlerden değil son derece adi BARUM lastiklerden ileri geliyor. 1992 model aracımda yaptığım kazada bu nedenle olmuştu ve o tarihten sonra aldığım tüm araçlarda ilk işim lastikleri değiştirmek olmuştur. Bunun dışında Fren merkezleri ve ana fren merkezi(Hidrovox) olarak benzerleri içinde bir numaradır. Yeterki 2 yılda bir hidrolik yağını değiştirin ve sarı-mavi hidroliği karıştırmayın.
Tüm Favorit serisinin dış çizgileri İtalyan / BERTONE' nindir. Felicia serisi dahil Motorları 73 Model Golf motoru base olarak alınıp geliştirilmiştir. Kısacası LADA ile uzaktan yakından bir ilişkisi yoktur. Kısacası Bu modelde daha ilk imalat yılı olan 1989 dan bu yana Alman VW' in katkısı ve imzası vardır ve katkı, 1994 de resmen ortaklığa, 1998 den sonra tamamen VW' geçmiş ve Skoda, VW nin SEAT gibi, AUDI gibi SAAB gibi bir markası olmuştur. (Daha bazı markalar da var akıl karışmasın)
İster Favorit, ister formen olsun 140 km/h üzeri sürat, bu araçlar için risktir. Alttan hava alır ve bu süratin üzerinde hava yastığı üzerinde gitmeye başlarsınız ve araç bu durumda yan rüzgarlardan veya yanınızdan geçen otobüs kamyon gibi büyük hacimli araçlardan anormal etkilenir ve direksiyon hakiyetini bile kaybedebilirsiniz. Kafa sallama söz konusu olamaz eğer 120 km/h üzerinde bu durum oluşuyorsa rot başlarında önemli bir boşluk veya trapez lastikleri ölmüş demektir. Önemli bir risktir.
Aracın yüksekliği standart olarak 12 cm dir. Ancak karter koruma takıldığında önde bu yükseklik 8 cm düşer. Buda altını çıkıntı veya çukura düşüldüğünde kolayca vurması demektir. eğer ön amartisörler patladı ise ön taraf salıncal gibi olur ve aldığı darbeden bazen motor kulaklarının kırılmasına bile neden olunabilir . Bu nedenle mutlaka karter koruma kullanın ve çıkıntı ve çukurlara dikkat edin. Bu da Favorit serisinin bir kusurudur. Felicia' larda iise Motor daha yukarıya alındığından 12 cm yükseklik karter koruma takılsa bile değişmez....
Hararet bu araçların motorlarının en büyük problemidir. Ancak motorun kötülüğünden değildir. Soğuk iklim motorudur ve radyatör hacmi ile fan büyüklüğü max 25 derece dış sıcaklığa göre seçilmiştir. Hassimendifer'in dediği gibi termostattan paralel çekilecek bir anahtar devresi 2 şekilde faydalı olur Termostat bozulduğunda devre dışı bırakarak fanı içeriden çalıştırırsınız veya yüklü vaziyette rampa çıkarken tırmanma başlamadan evvel fanı içeriden çalıştırark motorun hararet yapmasını önlersiniz. Hatta çok uzun rampalarda kaloriferi açmak çok faydalı olur. Siz içeri de pişersiniz ama motoru kurtarırsınız.
İç malzeme kalitesi olarak gögüs malzemesi yeterlidir, ve iyicedir. Plastik aksam serttir kolay ses yapar. ve çizilirse iz bırakır gideremezsiniz. hassimendifer ' in aksine cam krikolarında hiç bir sorun ve hatta km saati dahil göstergeler ile ilgili hiç bir sorun yaşamadım ama işi bildiğim için yılda bir defa göğüsü tamamen sökerim temizler yağlanacak yerleri yağlar km saat tel ve dişlilerin bakımlarını yaptığımdandır belki 110.000 yaptığım aracımda dahi sorun yaşamadım. Sadece bu aracımda 90.000 km de arka amortisörleri 70.000 km de debriyaj baskı balatayı, 100.000 civarında direksiyon boşluğunu alan 5 YTL' lik bir plastik parça ile arka silecek plastik dişlisini değiştirdim. Bunların dışında 1999 yılında aldığım Felicia Combi dahil 1994 den sonra lastikleri hiç kullanmadan satıp Mitchelin veya Good Year lastik kullandım. Bunun dışında hiçbir extra masrafım olmadı. Sadece Feliciaların otomatik cam klavuz tel yatakları çok sert bir plastiktir ve kırılgandır ve 2 yıl içinde genellikle bozulur. Ancak bu VW' nin benzer tüm modellerinin ortak sorunudur. Çünkü SEAT dahil aynı malzeme raflarını kullanırlar.
Distribitör miline yaza ve kışa girerken fazla değil 2-3 damla motor yağı damlatmanız sayesinde bu araçla kesinlikle yolda kalmazsınız. (Elektronik ateşleme ünitesine su girmemesine özellikle dikkat edin girerse de kurutmadan asla marşa basmayın.)
Aracın kalitesi performansı, yol tutuşu ve süspansiyon vb bir çok yönden asla Renault 9-12 Fiat kuş serisinin hiç birisi ve özellikle LADA ile kıyaslanamaz. LADA kasa olarak sağlam bir araçtır. Ama o Kadar. Hiç ummadığınız anda gaz pedalı elinizde kalabilir, Karbüratör ayarlarına kazara dokunursanız anında POAŞ' ile ortak olabilir veya benzin otomatiği hava yaparak sizi yolda bırakabilir.. Uzun yolda ya yanınızda bir bidon su taşıyacaksınız yada ne edip, edip benzin otomatiğinin üzerine kusura bakmayın açık yazacağım işemenin bir yolunu bulacaksınız. yoksa 2-3 saat bekleyip otonmatiğin soğumasını beklemek zorundasınız daha vb vb bir yığın problem.....
Favorit ve Felicia serisine hararet yaptırmadığınız sürece, bakımlarını yağını filtresini zamanında değiştirirseniz sıkı sibop ayarı yaptırmadığınız sürece, tozlu yolda kullanırsanız 3000 km de, normal şartlarda 5000 km yağını değiştirirseniz, Özellikle ön takımdan gelecek tıkırtılarda anında çözüm getirirseniz bu araçkarda ben 350.000 km yapıp motor açtırmayan çok kullanıcı gördüm.
2. yada 3. el alacak olanların dikkatine ....
1. 1993 hariç daha eski modellerde tüp kullanılmamış olsun. Bu motorların sibop kayıtları LPG' ye uygun değildir.
2. 1989 Modeller de normal benzin kullanamazsınız.
3. Mümkünse 100.000 yi tamamlamamış olsun......
4. Motor yağına bakın, su veya antifiriz karışmamış olsun. Şöyle yapın. Yağ çubuğundan bir damla yağı selpak cinsi bir kağıt mendil veya havlu üzerine damlatın Su veya antifiriz karışıyorsa yağın etrafında daha büyük şeffaf veya mavimsi veya (Pembemsi) hare belirir. Bunun anlamı motorun conta yakmasıdır.
5.Antifiriz genleşme kabında su varsa ne şart altında olursa olsun bu aracı ASLA almayın. Ve siz siz olun antifiriz dışında hiçbir şekilde sıvı takviyesi yapmayın. Antifiriz kışın motorun donmasını, yazın ise serin tutarak hararet yapmasını kısmen önler Bunu akıldan çıkartmayın.
6. Sağ sol çamurlukların orjinal olmasına dikkat edin. Orjinallerin iç kısmı plastik benzeri bir kalın malzeme ile kaplıdır ve yol sesinin içeriye girmesi ile çürümeyi önler.
7. İki, iç ve dış çamurluğu birleştiren konsol sacının orjinal olmasına dikkat edin, değişmiş olanlar hemen ağız kaynaklarından belli olur. Değişmiş bir aracı ASLA almayın. Kafadan darbelidir. Aslına uygun yapılıp yapılmadığından emin olamazsınız.
8. Ön ve arka kapıları hızla çarparak kapatın akustik bir yankı duyarsanız içeride yada dışarıdan, o aracın tavanı değişmiştir. Yani devriktir. Değişen tavan, kaynak nedeni A ve B direkleri içinde kubbe etkisini kesen yalıtım malzemesini yakar ve özellikle içeride özellikle cami kubbesi gibi yankı yapar.
9.Marş biyellere parmakla tıklatın. TOK bir ses içi doluymuş gibi ses vermesi gerekir. Boş gaz tenekesi gibi ses veriyorsa ya çürümeden yada darbeden marş biyeller değiştirilmiştir.
10. Bagaj halısını kaldırın ve aracın taban sacını göreceksiniz. Çoğu tamircide nokta kaynak olmadığından bu sacı bir darbe halinde değiştirmezler çekiçlerler. ve Tabi buda sırıtır. ufak tefek darbelerde sorun değildir ancak çekiçlenen bölge alttan iyi izalsyon yapılmadı ise kolay çürür Ancak darbe sert ise arka amortisör kulelerinin açılarını bozar ve bu da lastikleri içten veya dıştan yer, sık sık bilyaları bozar. Bu da ancak rot ayarları arka tekerlekler içinde yapılırsa ortaya çıkar. Eğer saç orjinali ile değiştirilmişse saç ek noktalarına sürülen macunlara bakın. Genellikle nokta kaynağı yapılan yerlerle eski orjinaller, kesinlikle izleri bir birini tutmaz. Şüphelendi isenin aracın mutlaka ön ve arka tekerlek (Kamber vb.) ayar açılarını kontrol ettirin.
11. Aracı forkrift' le kaldırın ancak öncesi alt yıkama yaptırın, aracın altı size aracın geçmiş tarihini bire bir yansıtır. Adeta okur bağırır nasıl yolda kullanılmış darbeler değişimler kazalar, darbeler sürtmeler gizli açık çürükler adeta canlı tarihtir. vb vb vb....
Tüm bunları yaptığınızda çok merak ediyorum içinize sinen bir 2. el araç bulabilecekmisiniz?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti BURAK MYSTERİO » 04 Nis 2010, 21:54

ben yayınlamıştım onu ama bende başka bi siteden almıştım zaten aynı hesap :D ;)

SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)
Kullanıcı avatarı
BURAK MYSTERİO
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1251
Kayıt: 10 Şub 2010, 22:39
Ad Soyad: BURAK YAMAN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)

İleti WXW » 04 Nis 2010, 22:51

ben de daha önceden paylaştığım yazıyı tekrardan göndereyim

genel olarak İkinci el araç alırken dikkat edilmesi gerekenler:)


KAROSER
Pas Kontrolu
* Kapi altlari, çamurluk içleri, çamurluk kenarlari kontrol edilmeli. Bir el feneri yardimiyla sakli köselere de bir göz atmakta fayda var.
* Taban saci yalitimi kontrol edilmeli. Kabarmis yalitim pas anlamina gelir.
* Taban saci yalitimi eger çok yeniyse süpheli bir durum söz konusudur. Otomobil büyük bir kaza yapmis olabilir.
* Kalin macun çekilmis yerler için miknatis testi uygulanmali. Bunun çin yaninizda bir miknatis götürüp otomobilin sacinda gezdirmelisiniz. Eger boyanin altinda kalin macun varsa, miknatis saca tutunmakta zorlanacaktir.
* Egzoz sistemi kontrol edilmeli. Egzoz paslanmis mi, baglanti lastikleri saglam mi, delik ve çatlak var mi tek tek kontrol edilmeli.
OTOMOBIL KAZALI MI?
* Otomobil kazali mi yoksa degil mi bunu anlamak için öncelikle karosere dikkatlice bakip renk farklari görülmeye çalisilir. Otomobilin lastiklerinde ve kapi fitillerinde boya lekeleri olup olmadigi kontrol edilmeli. Çünkü lastigine boya bulasmis bir otomobil kaza yaptiktan sonra yeniden boyanmis anlamina gelir. Ayrica tam yerine oturmamis kaput ve kapi ile taban sacinda kaynak izleri var mi dikkat edilmeli.
* Otomobilin kapi, pencere ve sunroof fitilleri **** degilse pas tehdidi bulunuyor demektir. Farlarin aynalari yeterince parlak mi? Far caminda buhar var mi. Eger yanit evetse farlar su aliyor demektir.
* Bagajda halinin alti islak mi? Eger islaksa bagaj bir yerlerden su aliyor demektir. Köselerde pas var mi? Yedek lastik yeni mi? En az 4 mm dis derinligi var mi? Bu unsurlar da mutlaka kontrol edilmelidir.
YÜRÜYEN AKSAM KONTROLÜ
* Lastiklerin tabanlari esit asinmis mi? Lastik tabanlari esit asinmamissa ön veya arka takimlarda sorun vardir. Ya da otomobilin sasisinde bir kaçiklik olabilir. Bu durumda Otomobilin karoseri sasi düzelten bir serviste ölçtürülmelidir.
* Amortisörlerde yag kaçagi ve islaklik olup olmadigina bakilmalidir. Otomobil tekerleklerinin boslugu konrol edilmelidir. Fazla bosluk varsa bilyalar eskimis demektir. Bu da cebinizden daha fazla para çikacagi anlamina gelir.
* Direksiyon simidi tekerlekler düz dururken saga sola hafifçe çevrildiginde en fazla 2 parmak bosluk olmalidir. Daha fazla bosluk varsa direksiyon kutusu dislileri asinmistir.
FREN KONTROLÜ
* Lastik sökülerek balatalar kontrol edilmelidir. Balatalarin kalinliginin en az 5 milimetre olmasi gerekir. Fren pedalina tam güçle uzun süre basildiginda fren pedali hiçbir zaman dibe kadar gitmemelidir. Eger gidiyorsa fren silindirinde kaçak var demektir.
MOTOR KONTROLÜ
* Motora öncelikle gözle bakilmali. Motorun genel olarak ve özellikle de alt bölümlerinin kuru ve temiz olmasina dikkat edilmeli. Motor eger yagli, asiri kirli ya da çok temizse yine süpheli bir durum söz konusu olabilir.
* Motor hortumlari ve radyatörün sizdirmazligi kontrol edilmeli. Radyatör suyu kontrol edilmeli. Su pasli ve yagli olmamalidir.
* Motor yagi kontrol edilirken kontrol çubugunun ucunda parlayan metal tanecikleri görülürse krank mili yataklarinda ciddi sorun var demektir.
* Motoru çalistirarak hemen çalisip çalismadigi rölantide kararli ve sakin olup olmadigi kontrol edilmeli. Motoru çalistirirken isi göstergesine göz atmakta fayda var eger motor önceden isitilmissa hemen ve düzgün çalismasi normaldir. Bu nedenle motorun mutlaka sogukken çalistirilmasi tavsiye edilir. Bu kontrol aliciya daha dogru fikir verir.
* Motor çalisirken vuruntu sesi duyuluyorsa arizali bir durum söz konusudur. Radyatör suyu motor çalisirken köpürme yapiyorsa, silindir kapagi çontasinda kaçak vardir.
* Motor yag kapagi açilip içerisine bakilmali. Buharlasan birtakim gazlar
Kimseden fayda ummam, dilenmem kol kanat...
Kendi boşluk ve gök kubbemde uçar giderim...
Eğilmek, esaret zincirinden ağırdır boynuma..
Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür bir şairim.


Kullanıcı avatarı
WXW
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 346
Kayıt: 07 Nis 2009, 00:57
Ad Soyad: Serkan
Nereden: Ankara


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir