Buji Kablosunu Yanlış Taktım Yardım.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Buji Kablosunu Yanlış Taktım Yardım.

İleti akan-kan » 03 Nis 2010, 18:43

Arkadaşlar elektrik kaçırıyor diye eski kabloları takıyordum ve yanlış takmışım motor çalışmadı şimdi doğru taktım ama yine çalışmıyor ve patlama yapıyor. Ne yapmam gerekir?
 
İskeletler Diyarında Bir Et Parçası
Kullanıcı avatarı
akan-kan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 22 Eyl 2009, 15:10
Ad Soyad: Hakan TOPALOĞLU
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Tipo Sx 1997

İleti Favocu » 03 Nis 2010, 19:03

Büyük ihtimalle yine yanlış takmışsınız hangi şekilde sıraladınız şimdi. 2134 şeklinde ateşliyor normalde. bujiyi söküp tornavidayı sokarak pistonların sırasını tahmin etmeye çalışabilirsiniz.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti akan-kan » 03 Nis 2010, 19:05

yok ilk oldu. bide bujileri sökmek zor geldi. aklımda 1342 diye kalmış öyle taktım fakat 1432 olması gerekiyormuş arkadaşın arabaya baktık düzelttik ama yine çalışmıyor. ne yapmak gerekir sigortası varmıdır sigortamı attı acaba?
İskeletler Diyarında Bir Et Parçası
Kullanıcı avatarı
akan-kan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 22 Eyl 2009, 15:10
Ad Soyad: Hakan TOPALOĞLU
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Tipo Sx 1997

İleti Favocu » 03 Nis 2010, 19:08

1432 değil bende şimdi yanlış yazmışım düzelttim. 2134 olması gerekiyor diye hatırlıyorum.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti AhmetH » 03 Nis 2010, 19:11

Silindir kapağında bujilerin yanına Döküm kabartma sayılar göreceksiniz o ateşleme sırasıdır.

1-4-2-3 yazar.

kaputu açıp motora önden bakarken silindirlere numara verirsek ;

yağ doldurma kapağının ordaki yani en soldaki silindir 1. silindir sağ tarafta su doldurulan kabın ordaki silindir 4. silindir olur.
yani silindirler soldan sağa 1-2-3-4 diye sıralanırsa ateşleme yapacak silindirler 1-3-4-2 diye sıralanır.

şimdi distribütörün kapağını sökün ve içindeki tevzi makarasının o anda hangi kabloya kıvılcım göndermesi gerektiğini düşünün. ve motor çalışırken makara sağa döndüğü için düşünerek sırasıyla kabloları doğru olarak takın.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Favocu » 03 Nis 2010, 19:20

Hazır distiributorden konu açılmışken sohbet bölümünde cevap alamadığım bir soru vardı. Sorunum söyle:
Favoritte avans ayarı düzgün yapıldığında motor yüksek devirlere çıkarken tekleme yapıyordu. Düzeltmek için distributoru saat yonunun tersine bir kaç milim döndürüyordum. Sonra teklemenin avans hortumu yokken olmadığını fark ettim. Düzeltmek için ya avansı düşürmek gerekiyor yada hortumu sökmek. Hortumu tamamen iptal etsem ne gibi bir zararı olur. Veya tamamen iptal etmek yerine vakum hortumunun üstüne küçük bir vana taksam vakumun basıncını düşürsem?
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti AhmetH » 03 Nis 2010, 19:23

düzgün avansta nasıl yüksek devirde tekleme yapsın :)

LPG ye göre avans ayarlamaya mı çalışıyorsunuz yoksa ?

Eğer öyle ise tercih sizin nasıl ranıdman alıyorsanız öyle yapın.

ama araç benzinli ve orijinalse ellemeyin
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti zekrek » 03 Nis 2010, 19:25

Karanlıkta görebildiğim kadarıyla 1-3-4-2 . Bujileri tam sıktığından, kabloları iyice taktığından eminmisin?
Kullanıcı avatarı
zekrek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 103
Kayıt: 08 Kas 2009, 16:25
Ad Soyad: Zeki
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 Favorit

İleti akan-kan » 03 Nis 2010, 19:30

bujileri hiç ellemedim kablo değiştirdim. şimdi bi distibütöre bakayım bulabilcekmiyim. doğru takılırsa çalışırmı yanlış takınca biyerlerde zarar yoktur umarım.
İskeletler Diyarında Bir Et Parçası
Kullanıcı avatarı
akan-kan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 22 Eyl 2009, 15:10
Ad Soyad: Hakan TOPALOĞLU
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Tipo Sx 1997

İleti Favocu » 03 Nis 2010, 19:35

Ahmet bey araç lpgli ön komple kapalı 1cm çaptan daha küçük bir yerden hava giriyor sadece. Lpgyi kendim ayarlamaya çalışıyorum. Ama tekleme üzerine bir etkisi yok. lpg oldukça kısık. şehir içinde kmde 12 13 kuruş yakacak kadar açık. Dolayısıyla çekişinide çok düşürdüm. 5 viteste düz yolda araba maksmum 100 km/h hıza çıkabiliyor. Vites boştayken son gazda motor maksimum 5000 rpmyi görüyor onun üstüne çıkamıyor. Şimdi biraz avansı açarak çekişi artırmaya çalışıyorum ancak bahsettiğim tekleme gibi bir olay oluyor. Sürekli olan bir şey değil. yaklaşık 5 10 saniyede bir sanki bir kere bir piston ateşlemiyormuş gibi. Fakat avans vakumu hortumunu çıkarınca sorun düzeliyor. Bu akvaryum hava hortumlarına takılan minik vanalardan bir tane avans hortumuna takmaya karar verdim. Yorumunuz için teşekkürler.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti akan-kan » 03 Nis 2010, 19:54

taktım fakat olmadı basıyorum çalışmıyor patlamada olmuyor. vurdursammı acaba?
İskeletler Diyarında Bir Et Parçası
Kullanıcı avatarı
akan-kan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 22 Eyl 2009, 15:10
Ad Soyad: Hakan TOPALOĞLU
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Tipo Sx 1997

İleti AhmetH » 03 Nis 2010, 20:00

marş basıyorken çalışmıyorsa başka sorun vardır hiç vurdurmayın.

patlama olmamasının sebebi ya elektrik gitmiyordur yada yakıt.

her şeyi düzgün topladığınızdan emin misiniz ?

araç lpg ise bobinden gelen kablonun üstüne dolanmış ufak kabloyu sardınız mı ?
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 03 Nis 2010, 20:02

onurcelikors yazdı:Ahmet bey araç lpgli ön komple kapalı 1cm çaptan daha küçük bir yerden hava giriyor sadece. Lpgyi kendim ayarlamaya çalışıyorum. Ama tekleme üzerine bir etkisi yok. lpg oldukça kısık. şehir içinde kmde 12 13 kuruş yakacak kadar açık. Dolayısıyla çekişinide çok düşürdüm. 5 viteste düz yolda araba maksmum 100 km/h hıza çıkabiliyor. Vites boştayken son gazda motor maksimum 5000 rpmyi görüyor onun üstüne çıkamıyor. Şimdi biraz avansı açarak çekişi artırmaya çalışıyorum ancak bahsettiğim tekleme gibi bir olay oluyor. Sürekli olan bir şey değil. yaklaşık 5 10 saniyede bir sanki bir kere bir piston ateşlemiyormuş gibi. Fakat avans vakumu hortumunu çıkarınca sorun düzeliyor. Bu akvaryum hava hortumlarına takılan minik vanalardan bir tane avans hortumuna takmaya karar verdim. Yorumunuz için teşekkürler.



motorun ne durumda olduğu hiç belli değil anladığım kadarıyla dolayısı ile bir yorum yapmak istemiyorum.
yapılması tavsiye edilmeyen birçok uygulamayı yapmışsınız az yakmak adına.

naçizane tavsiyem nasıl verim alıyorsanız öyle devam edin.:oops:
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir