1 LİTRE GAZLA KAÇ KM GİDİLİR

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

1 LİTRE GAZLA KAÇ KM GİDİLİR

İleti maximum » 10 Haz 2010, 14:43

Arkadaşlar 1lt gazla kaç km yol yapabiliyorsunuz şehir içi ve şehir dışı hesaplayan var mı? kilometrede ne kadar yaktığını hesaplamak pek sağlıklı olmuyor çünkü gazın litre fiyatı her yerde aynı değil.
 
Kullanıcı avatarı
maximum
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 04 Nis 2010, 00:05
Ad Soyad: serhat eryılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 LX

İleti helvetika » 10 Haz 2010, 14:46

merhaba,
ben şehiriçi 8,3 ortalama ile, şehirdışı ise 5,6 ortalama ile gidiyorum. şehirdışında uzun yol oldu mu 5,2'ye kadar düşüyor. 100 km yakışları böyle.
Fabia kadar az yakan araba belki dizel vardır, başka da tanımam.
helvetika
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 18 May 2008, 20:41
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2004 Fabia 1.4 B/L

İleti Favocu » 10 Haz 2010, 15:06

Favoritte yaklaşık aynı yakıyor. Fabrika verileri benzin ile 100 km'de şehiriçi: 7,6lt, şehirlerarası: 5,2 lt. Kendim benzin kullanmadığım için ne kadar yaktığını ölçmedim fakat lpg ile sakin kullanımda 100 km'de şehiriçi yaklaşık 8 lt, şehirlerarası yaklaşık 6 lt lpg yakıyor.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti lazza » 10 Haz 2010, 15:52

şehir içini bilmem ama şehirdışı 6,6 yaktı klima vardı
Kullanıcı avatarı
lazza
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 321
Kayıt: 03 Haz 2010, 21:29
Ad Soyad: mustafa
Nereden: Antalya
Arabanız: 1990 favorit 136 l

İleti maximum » 10 Haz 2010, 18:05

o zaman benim favo çok yakıyor. şehir içi 8 km de 1 litre, şehir dışı 11 km de 1 litre gaz yakıyo.
Kullanıcı avatarı
maximum
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 04 Nis 2010, 00:05
Ad Soyad: serhat eryılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 LX

İleti ozantavsan » 12 Haz 2010, 01:02

Aşağıda yazdığım yazıyı saat 19:30 sularında yazmıştım.(11.06.2010)
Herşeyi yazdım GÖNDER'e basamadan elektirikler gitti malesef .Tekrar yazıyorum usanmadan.

Aracımda LPG ilk çalıştırmada marş alamama sorunu vardı.Bu yüzden gazcıya gittiğimde boş depoya (0 Lt LPG)
30 TL'lik ( 15 Litre) lpg aldım. 1 litre lpg 2.0 Tl şu an.Sonra gaz ayarı yaptırdım , çok kısa sürdü , içime sinmedi ama.

Neyse 15 litre lpg ile tam 100 km gidebildim.Gösterge 100 dedi araç stop etti.Şehiriçi 30 kuruş yakmış oldu.

Bu fazlamı sizce , bana göre daha az yakması gerekli.Bu akşam eniştemle konuştum.Onda 87 model doğan var.Onda da lpg var.Onun ki de 30 TL gaz ile 100 km gitmiş.Eeee tofaş 30 kr yakmışsa , 1.6 motor olduğu da düşünülürse , ben favomdan daha iyisini beklerdim.

Aracımda yapılan işlemleri sıralayayım.

Bakımı yeni yapıldı.Bakımda değişenler

Hava , yağ , benzin filitreleri
Motor ve şanzıman yağı
Yağ müşiri
Bujiler (Buji kabloları yeniymiş zaten)
kilometre teli
termostat contası
Benzin Pompası ( kaçak nedeniyle bu hafta değişti)
Bakım sonrası LPG ayarı , otogazcıda ( Geçen hafta )

-------------------- BU SARFİYATI DAHA AŞŞAĞIYA İNDİRMEK İSTİYORUM , AMA NASIL ?

Araçta Ağustosta fenni muayene nedeniyle gereken kontroller yapılacak....

Baskı - Balata kontrolü

Subap Ayarı ( Eski sahibi zincir değişimi sırasında biraz bol bırakıldığını söylemişti )
( ustama sordum LPG kullanan araçlarda fabrika ayarından biraz daha açık bıraktıklarını söyledi.Ne kadar açık , çok fazlamı açık baktırınca belli olacak)

Zincirde hafif ses var , ses olabilir ama bolluk varmı ? Varsa çokmu bilemiyorum.

Bu son yazdıklarımı yapınca düşermi bilmiyorum ?????????

--------------------------------------------------
LPG beyninden karbüratöre giden LPG borusu ( Bende çift çatal ) üzerinde bulunan vanayı çevirip denesem yakıtta değişim olurmu ? Bu vanayı kısmak için sağamı solamı ne yöne çevirmek gerekli ?

LPG sanırım daha önceden çok ayarsızdı. 10 litre (20 TL) lpg ile 55 kilometrede yolda kalmıştım.
Sizin ipuçlarınız nelerdir ? Sözüm aracının az yaktığını söyleyenlere , neler yaptırdınız aracınıza yazarsanız , bizim araçta olan eksiklikleri , yapılması gerekenleri göz önünde bulundurarak , belki bizde yakıtı düşürürüz.
Ve sağlığınıza duacı oluruz :))
:idea: :idea:
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 12 Haz 2010, 05:43

Ben lpg ayarımı kendim yapıyorum. Nasıl ayar yapılır diye soranlara daha önce de forumun bir yerinde oldukça uzun bir şekilde anlatmıştım. Tepki verenler olmuştu...

Bir kere de buraya kısaca sıralamak gerekirse:

1. Araba lpg de çalıştırılır 3-5 km yol alınır eğer en son benzinde kullanıldıysa içindeki kalan benzini atarak bizi yanıltması önlenir.

2. Ayar yapılacak mahale gelinir araba fanı açana kadar motor rolantide çalıştırılarak motorun uygun çalışma sıcaklığına gelmesii beklenir.

3. Hava filtresi kutusu ile hava filtresi hava borusu arasında kalan, yani şu aşağıdan eksoz manifoltunun oradan sıcak hava çeken aradaki parça sökülür. Bu parçayı söküp içine bakınca içinde termostatlı bir kapak vardır. O kapak bir daha eksoz manifoltundan sıcak hava çekemeyecek şekilde kapalı konuma getirilerek sabitlenir. Nasıl sabitleyebilirim diyorsanız en basit ve orjinalini bozmayan yol. Oradaki termostatlı parçanın sökülüp yerine o termostatla aynı büyüklükte düz bir vidanın içerideki kapağı kapatana kadar sıkılması. Sonra bu ara parça hava filtresi önüne takılır.

4. Bu taktığımız parçanın diğer ucu ise koli bantlı vs. olabilir. Koli bandı zamanla esneme, yırtılma vs. yaparak ayarı bozabiliyor. Bantı sökün. Bant hiç yoksa birşey yapmanıza gerek yok.

5. Bir tane yarım litrelik küçük pet şişelerden alın. Altına 0.5 - 1 cm yarıçapında yani 1 - 2 cm çapında bir delik açın. Bu değinin büyüklüğü karburatörün diğer yerlerden aldığı hava miktarına göre değişir. Örneğin hava filtresi kutusunun kapağını tutan vidaların diplerinde çatlama, kırılma vs. varsa oradanda hava girişi olacağı için öndeki deliğin ebadını küçültecektir. Ben kendi aracımda aylarca denemeden sonra 1.5 cm çapında bir delik kullanarak ayar yaptığımda en uygun performans ve yakıt ekonomisini sağladım. Sizde ilk olarak 1.5 cm çapında delikle deneyebilirsiniz. Sonra bu pet şişenin altını hava filtresininin önündeki ara parçanın önüne oturacak şekilde kesin ve yerine takın. Kanerlarını yerinden kaymasın diye bantlayabilirsiniz.

6. Sonra da hava filtresinin en öndeki hortumunu pet şişesinin arkasını kesip taktığımız uca takın kelepçesini iyice sıkın. Eksoz manifoltunun oradan gelen hortumuda yerine takın. Kelepçelerini sıkın. Bundan sonra şimdi artık ayar yapmaya başlıyoruz. Tabi bunları yaparken bir süre zaman geçmiş ve arabayı stop etmişseniz şimdi yeniden çalıştırın ve fan açacak kadar ısınana kadar bekleyin.

7. Fan açılıp kapandıktan sonra gaz telini çekip bırakın jikle devreye girmişse çıksın. Bundan sonra ayarı yaparken fan açılıp kapanıp duracaktır. Ayarları fan kapalı durumdayken yapacağız fan elektrik çekerken motorun titremesine sebep olduğu için yanıltabilir.

8. Öncelikle lpg beyninden karburatöre giden gaz hortumu üzerindeki vida veya vidaları sağa sola oynatarak en yüksek deviri bulun.

9. Beynin üzerindeki pirinç renkli metal vidayı sağa sola oynatın motor devrinde değişme olup olmadığını kontrol edin. Bir çok arabada değişme olmadığını gördüm eğer sizdede değişme olmuyorsa benim yaptığımı deneyebilirsiniz. Öncelikle bu pirinç reknli metal vidayı sonuna kadar sıkın. Sonra bir tam tur yani 360 derece açın. Zaten o vidayı en sıkı ve en gevşek konumlara getirirken ortalarda bir yerde sertleşme olduğunu göreceksiniz. Vidayı en sıkı haline getirip açma yönüne doğru çevirirken sertleşmenin başladığı orta noktalardada bıraka bilirsiniz bu sertleşme bende tam bir tur sonra başlıyor ben bir tam tur + bir çeyrektur olarak kullanıyorum yani 360 + 45 = 405 derece kadar açık.

10. Lpg beynin üzerindeki yandaki plastik vidayı ortalarda bir noktaya getirin. Bu plastik vidayı oynattıkça beyinden karburatöre giden hortum üzerindeki ayar bozulacak. Yani yapmanız gereken beyinden plastiği oynatmak, sonrada hortum üzerindeki vanadan en yüksek devri bulmak. Beyin üzerindeki yatap plastiği açtıkça, beyinden karburatöre giden hortum üzerindeki vidaları sıkmak, beyindeki plastiği sıktıkçada, hortumdaki vidaları açmak gerekir yani ters orantı. Önlikle belirtelimki, beyin üzerindeki yatay plastik ilk çalıştırmamada tek marşta çalışması meselesiyle direkt olarak alakalı, bu vidanın rolanti ayar vidası olduğunu söyleyenlerde var. Yapmanız gereken beyin üzerindeki plastik vidayı, hortumdaki vida ile en yüksek devri bula bula sıkmanız. Sonra arabayı stop etmeniz ve sonra da tabiri caizse yarım marşta çalıştığı konumu bulmanız. Yani tekrar yaptıklarımızı karışıklık olmaması için kısaca özetlemek gerekirse, lpg beyni üzerindeki yatay plastik vida arabanın tek marşta en kolay çalıştığı noktaya gelmiş oldu, lpg beyninden karburatöre giden vanada diğer ayarlar sabitken en yüksek, en rahat, en sarsıntısız çalışacağı konuma gelmiş oldu. Ve lpg ayarımız bitti.

11. Artık eğer rolantinin istediğiniz devirde olmasını istiyorsanız yapmanız gereken lpg ayarlarına dokunmak değil. Karburatörün arkasınta birazcıkta ters bir yerde gaz telinin hemen yanında bir vida var onu oynattıkça gaz teli çekiliyor veya bırakılıyor. O vida ile deviri 800 rpm de sabitleyin.

12. Şimdi boş bir yola çıkıp arabanın çekişini, gaz yemesini vs. kontrol edin. Eğer çekişinde, gaz yemesinde vs. bir problem olduğunu düşünüyorsanız. 5. maddedeki aşamaya geri dönün pet şişeye deldiğiniz deliğin büyüklüğünü biraz daha büyültmeyi ve küçütmeyi deneyin. En uygun büyüklüğü bulmaya çalışın. Tabi bu hava giriş büyüklüğünü değiştirdikçe en baştan komple ayarı tekrardan yapın.

Not: Bunlar kendim favoritimde aylarca lpg ayarı denemesi sonucunda elde ettiğim bilgiler. Şuanda 1.73 ten altığım lpg ile km'de yaklaşık sakin kullanı ile şehiriçinde km'de 13 - 14 kuruş, şehirlerarası yolda 10 - 11 kuruş yakıyor. Kullanım çok önemli örneğin şehirler arası yolda sabit 80 - 90 aralığından çıkmam. Bu arada çekişide düşük değil. Fazla zorlamadan bu ayarla 5. viteste 130 km/h hızı gördüm, azami hızı fab. verilerine göre benzinde bile 150 km/h olduğu için daha üstüne zorlamayı gereksiz gördüm...
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti slhztrk » 12 Haz 2010, 10:43

1 LİTRE GAZLA KAÇ KM GİDİLİR sorununa benden şehir içi 10 km yanııtı gelir kullanıma göre 12 km bile gördügüm oluyor
Kullanıcı avatarı
slhztrk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 12 May 2010, 11:17
Ad Soyad: salih öztürk
Nereden: Karaman
Arabanız: felicia glxi 99 hb

İleti ozantavsan » 14 Haz 2010, 15:32

onurcelikors ... senin lpg uygulamanda kafama takılan bir yer oldu.Bu hava filitresi aksamından söktüğümüz termostatı (bujiye benzer) hava borusunun önüne takalım demişsin.Daha denemedim ama ona gelen elektririk kablosu vesaire varmı . bunu hava hortumunun başlangıcına mı takıyoruz ve bunu oraya takmakta ne gibi bir fayda neden var ?

resim olsaydı , iyi olurdu .. Teşekkürler olmadı böyle deneyeceğiz bakalım. 30 kr şehiriçi hem lpg de bana göre fazla...
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 14 Haz 2010, 16:49

O parça sadece sıcaklık ile çalışıyor herhangi bir kablosu yok. Isınınca ucundaki metal kısım uzayarak eksoz manifoltundan gelen sıcak havayı kesip önden soğuk hava gelmesini sağlıyor. O parçayı tamamen iptal edip sürekli havayı önden soğuk olarak almasını sağlayacağız böylece motor soğuyunca bu parça önü tıkayıp aşağıdan sıcak hava almasın. Galiba yanlış bir anlaşılma olmuş. Ben o prçayı söküp aldım yerine düz bir vidayı sıktım alttan gelen sıcak havayı tamamen iptal ettim. Bence onunla şimdilik uğraşmayın, cümlelerle anlatması hem zor oluyor hem yanlış anlaşılabiliyor. Öncelikle önden fazla hava girişi varsa azaltıp ayar yapmayı deneyin. Sonra boş vaktim olursa daha ayrıntılı olarak resim ekleyip açıklamaya çalışırım.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 14 Haz 2010, 17:41

teşekkürler , şimdi o parçanın işlevini kavradım.Vaktiniz olduğunda bekliyorum resimli anlatımınızı.
Sanal servisede yazmıştım bu konuyu cevabını buraya yazıyorum.Herkesin yorumuna ,fikrine açığım.Kimse yanlış anlamasın sorun çözmeye giden her yol uygundur.Bazen olmaz öyle şey dediğimiz birşey çözüm olabilir.
Otogazcılar 2 sn ekrana bakmakla bir vidayı 1 saniyenin altında sürede ayarlamakla çözüm ürettiklerini sanıyorlar.Bu kadar sürede teknisyen olarak ben bir çözüm üretemem , bakmadan , ölçmeden ,test etmeden , uygulama yapıp sonucunu kontrol etmeden sorun çözülmez.Bu nedenle en azından benim şehrimdeki otogazcılara güvenim hiç yok , bu ayarlar zaman ister.Onların taktiğini bilgisayar servisimde uygulasaydım şimdiye köşeydim ben... Sözün kısası lafım otogazcıların yaptığını söylediği ayarlara ,kimse üzerine alınmasın.

**************
gönderen [url=memberlist.php?mode=viewprofile&u=3632]Erdemsah[/url] » 14 Haz 2010, 17:02

ozantavsan yazdı:Sayın Ustam ,Tekrar kolay gelsin.

Daha önce aracımın lpgde ilk çalıştırmada sorunlu olduğunu yazmıştım.Aküme saf su ilavesi ile sorunumu çözdüm.Artık tek marşta alıyor.Daha önceki uyarınızda subap ayarının sıkı olabileceği , bununda yakıtı arttırabileceğini belirtmiştiniz.Ustamın yoğunluğu nedeniyle bu kontrolü yaptıramadım.

94 Favorit GLX aracım 30 TL = 15 litre gaz ile şehiriçi 100 km yol yaptı.bu araçlara göre bana fazla gibi geldi.
Zira eniştemin 87 model doğan lpgli aracı (külüstür) de aynı yakıtı yakıyormuş.km'de 30 kr ve 1.6 motor.

Benim sorularım şu.

Subap kontrolü yapılacak o kesin.
Otogazcıda 10 saniye bir ayar yaptılar.Buna ayar denmez , egzos emisyon ölçümü gibi.Arkaya cihazı tak ,ekranda CO değerine bak.LPG beyin ayar , rolanti , gaz ayar hak getire.

Ben otogazcıda nasıl bir kontrol yaptırmalıyım da gaz sarfiyatı azalsın.

HEr işi kendimiz yaptığımızda aracımızın sorunu ortadan kalktığı göz önünde bulundurulursa usta olarak sizin tavsiyelerinizle biz bu ayarı kendimiz nasıl yaparız? ( BRC LPG kit - Simit tank)
Bu arada tank üzerindeki analog gösterge ve öndeki led göstergeler çalışmıyor.Analog ibre gaz alınca oynamıyor.Ledlerde her zaman birinci led yanıp sönüyor.BU sorun nasıl giderilir?

Forumda keni gaz ayarını yapma olarak belirtilen ayar şekli uygunmudur.(bunu öneren arkadaşada teşekkür ediyorum.Olmadı o şekilde deneme yapacağım.Ayarlar çok fırlarsa otogazcıya gideriz ayara en fazla.

İşin kısası favom için maximum gönlümden geçen 25 kr şehiriçi.o kısa gaz ayarı geçen hafta yapıldı.Yakıt zamanla dahada kendiliğinden düşermi ?

Çok teşekkürler


Paylaşımınız için teşekkür ederim

Otogaz ayarı makine ile yapılırsa makbuldür , kafasından araca gaz vererek yapılan ayar bişey kazandırmaz.Öncelikle makine ile ayar yapan bir gazcı bulmanız gerekli . Sübop ayarı sıkı yapılmıyacak gevşekte olmıyacak. Avans ayarı yapılıp gazcıya ondan sonra ayar yaptırmanız lazım.
Gaz göstergelerinin çalışmaması gazın şamandırası ile alakalı değiştirtip sorunu giderebilirsiniz. Yakıt olayına gelirsek bu ayarlar yapıldıktan sonra hala fazla yaktığını düşünüyorsanız gazın montajına ve mikserine baktırmanızı öneririm.Bizim servis aracı 93 silverline ve 25TL ile 95 km yol yapıyor. Kıyaslamanız açısından bu bilgiyi veriyom
Forumda kendi gaz ayarını yapma kısmını okumadım bu biklgiyi veren gaz montajında çalışan bir arkadaşımızmı yoksa gaz ayarı yapılırken öğrenen bir arkadaşımızmı ?
Son olarak yakıt kendi kendine zamanla düşmez :d
***********************************
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 14 Haz 2010, 17:52

Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti Favocu » 14 Haz 2010, 18:03

Hocam yanlış anlaşılmasın bende aynen öyle düşünüyorum. Arabayı aldığım zamanlar adamlar iki vida oynatıp 5 tl talep ediyorlardı arabam durmadan tekleme, sabahları giderken 5 dk sonra stop etme vs. gibi problemlerim oldu. Piyasada lpg ayarını sürekli ve para amacıyla yapan insanların bile tam olarak bilmeden yaptıklarını gördüm. Önce korka korka deneme yanılmaya başladım. Sonra olayı kendiniz çözüyorsunuz zaten. Bu eksoz emilsüyonundan ayar olayınada 2 sefer girdim istediğim gibi yapamadılar, sadece karışım ornına bakıp 15 e 1 gibi bir oran tutturmaya çalıştılar hoşuma gitmedi, gaza basıp yüklenince tekleme problemi oldu. Ayarı yapanlara vidaların ne işe yaradıklarını sorup bilgilerini sınamaya çalıştığımda bile doğru düzgün bilmediklerini anladım. Şahsen arabama iyice hassas bir ayar yapmam 30 dk'yı buluyor. Tamirci geçinenler 1 dakika içinde iki gaz telini çekip hortumdaki vanayı sağa sola oynatıp para talep ediyorlar. Eliniz yatkınsa kendiniz uğraşın derim. İlk başta yanlışlıklar olabilir ufak tefek problemler yaşayabilirsiniz fakat bir süre sonra deneye deneye iyice alışıyor insan.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti Favocu » 14 Haz 2010, 18:17

En kolayından gazı nasıl kısarım derseniz öncelikle şunları deneyin.

1. araba jikleden tamamen çıktıktan sonra önce lpg beyninden karburatöre giden hortum üzerindeki vidadan motoru en yüksek devire getirin.

2. lpg beyninin üzerindeki yataydaki plastik vidayı bir kaç tur açın. Bu sırada fazla gazdan rolanti devri düşecektir.

3. sonra 1 maddedeki olayı tekrarlayın.

Sonuçta bu ayardan sonra motor devri diyelimki 1300 rpm oldu. Şimdi karburatörün arkasındaki gaz telini çeken vidayı sıkarak motor devrini 800 - 900 rpmlere kadar düşürün.

2. maddedeki plastik vidayı çok açarsanız, yüksek devri bulurken beyinden karburatöre giden hortumdaki vanayı çok sıkmış olursunuz, sonuçta motor gaz telini kendinize çekince gaz yetersiz geleceği için motor çekmez. Buradaki gevşetme ve sıkma işlemlerini yaparken gaz telinden motorun en azından çekince kolaylıkla 6000 - 6500 rpm lere ulaşabilmesi gerekir. Daha kısık olursa yolda çekiş problemi yaşatabilir.

Lpg beynindeki prinç renkli metal vidaya şimdilik dokunmayın.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti Favocu » 14 Haz 2010, 18:24

Bir yukarıda anlattığım yöntem işe yaramazsa yukarıdaki resimde sarı ile işaretlediğim yeri sökün büyük ihtimalle bant vardır. Oradan hava girişini birazcık daha daraltmayı deneyin. Sonra tekrardan ayar yapın, böylece ayarlarınız havayı azalttığınız oranda biraz daha kısılabilecek. Bu da daha az yakmanız anlamına gelecek.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 15 Haz 2010, 11:06

çok teşekkürler , inan 4 otogazcı gezdim.3ü ilgilenmedi bile , ayar yaptırdığım yer üsütn körü.
Ve inanki senin buraya yazdıkların bana daha makul ve akla yetkın geliyor.Onlarda sadece cihaz var , ona bakıyorlar.Sizde yok ama onlar sizin yaptığınız gibi ayar yapamıyorlar.Onlarda olmayan şey sizde var , tek fark biz sonucu görmek için gözlem yapacağız.Ben şu CO değeri vs. gösteren cihaz programı ve ona bağlı sensor devre ne varsa onları araştırıyorum.Zaten o şey bir bilgisayar , lcd monitöre bağlı.Sadece ekzosa takılan ölçüm sensörü var.

( Geçmiş zaman uydumu programlarken elektirikler gitmiş , cihazım hiç açılmaz olmuştu.Bir iki yere sordum 5 liraya ayarlıyoruz dediler , onu bende yapıyorum.Benim sorunum şu dedim , flaşı uçmuş onun servise göndermek gerek bir cihazı var onunla yapıyorlar dedi.150-200 tl tutar dediler ( piyasada 100 Tl'ye sıfır cihaz var).Bu cihaz kaç para dedim 200 TL dediler.Geçtim internet başına cihazı araştırdım.Devre şemasını buldum , devre elemanlarını aldım.
Çalışma mantığını çözdüm.Bu arada servisler yapamazsın , olmaz.Uydu cihazının içinde ince yollar var ,katman arası kesemezsin vesaire.Neyse devre bitti bağlantıları yaptım , uydu cihazına bazı bölümlere 3 volt , bazı yerine 1,5 volt uygulamak ve elektroniksek 40 şifreyi yazılım ile kaldırmak gerekiyordu.İnce yolları kestim voltajları verdim.Hani olmaz yapamam denen yerler.1 haftamı aldı bunları yapmak.
Sıra geldi işlemi bitirip test etmeye.Bağlantıları söktüm.Fişe taktım uyduyu ve sonuç ayna gibi cihaz çalışıyor.
Sıfır aldığım cihaz ara sıra takılıyordu eskiden , bu yaptıklarımdan sonra hiç takılmadı.Fabrikasyon sonuç ve benim yaptığım sonuç ortadaydı.

İşin özü bu 200 TL olan cihazın maliyeti : devre elemanları 85 kuruş (850.000 eski para ) kablo filan toplam taş çatlasın 1,5 TL..Bunları niye anlattım bu lpg ayarını yapanlarla , bu elektronik servislerin işten anlamaz uygulamaları aynı. Bizi ve aracımızı herzaman .üzüyorlar.Kendi paramızla rezil oluyoruz.)

GÜNÜN ÖZLÜ SÖZÜ HER ARACIN EN İYİ USTASI KENDİ SAHİBİDİR........................
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 15 Haz 2010, 12:27

Rica ederim. Bu cihaz olayını şahsen çözebilmiş değilim. Yukarıda da yazdım bu eksoz emilsyon pulu veren yerlerede eksozdan çıkan gaza göre bir kaç kere ayar yaptırmaya çalışmıştım. Ancak iyi sonuç elde edemedim. Yakıt tüketiminde artış ve ilk çalıştırmada çalışmama problemleri yaşadım. Bence kendiniz yapın ayarınızı, bir alete gerek olduğunu düşünmüyorum. Gerçekten düzgün yaptığınızda motorun saat gibi sesi, titrememesi ve eksozdan gelen su damlacıkları bu ayarın düzgünlüğünü kanıtlayacaktır.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 16 Haz 2010, 09:06

Dün akşam üzeri şu lpg beyni üzerindeki metal çubuk ile oynadım.Önce sağa doğru sıktım motorun sesi epey düştü , sonra hafif hafif sola açarak motorun sesini dinledim.Rahat çalıştıştığı pozisyonda bıraktım.Beyinden karbüratöre giden gaz borusunda ki vanayıda hafif sağa çevirdim.(bu şekilde kısılıyor sanırım ??)

Sonra yola çıktım , benim araç 1 den 2 ye atınca 2. vites çok fazla hız kazanamıyor 2500 devri buluyordu hemen.

Bend 3 e atarak hız kazandırıyordum. 2 de rahatsız edici bir düşüklük vardı.

Bu lpg metal sap ayarı sonrası araç 2 de güzel gaz yer ve güzel çeker oldu.Eskisinde gaza basınca hız alamıyordu.Belki o bastığım gaz tam yanamıyordu.

Vitesler arası hızlanma iyileşti , vites arası hız kazanırken devir daha iyi .araç atikleşti.Bu yakıt sarfiyatına nasıl yansır bunu bilemiyorum.Bu beyindeki sap sağa doğru kısılıyormu , açılıyormu.
LPG ayar vanasıda sağa kısılıyormu açılıyormu ben bunu anlamadım halen.....
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir