hararet - silindir kapağı - hortum şişmesi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

hararet - silindir kapağı - hortum şişmesi

İleti pojeck » 22 Haz 2010, 08:59

Arkadaşlar merhaba
yaklaşık 1-2 aydır arabamla hararet problemi yaşamaktayım.
geçen sene bu sıralar hiçbir problem ile karşılaşmadım, ama bu 1-2 ay içerisinde çok sıkıntı çekmekteyim.

Radyatör ek su deposunun dişi bozuktu, orjinal olarak gittim yenisini aldım ve birde depo kapağı aldım,
fakat ne yaparsam yapayım hararet ortalara kadar geliyor.

Şehir içi 10km lik bir mesafe kat ediyorum ve hararet yükseliyor ayrıca radyatöre giden hortum ve diğer hortumlarda sertleşiyor. Bazen radyatör ek su deposunun kapağından antifirizi püskürtüyor.
Bu arada içeriden kalarüferide çalıştırıyorum harareti biraz önlesin diye ama içeriye çok fazla sıcak gelmiyor...

Fakat akan trafikte yaklaşık 30 km gidiyorum banamısın demiyor, hararet namına birşey yok.

Geçen sene kış ayında kalarüfer peteğini değiştirdim ama çin malıydı bununla bir alakası olabilirmi?

Sanayiye gittim ve ustaya gösterdim, bana silindir kapağı contasını yemiş olabilir dedi, silindir kapağının taşlanması gerektiğini söyledi, yaklaşık olarak 300-400 TL bir fiyat çıkardı.

Termostatı değiştirdim (80lik).
radyatör ek su Deposunu değiştirdim.
Radyatör ek su depo kapağını değiştirdim.
Motorda devamlı antifiriz bulundurmaya çalışıyorum.

Acaba sorun başka nereden olabilir? 300-400 çok yüksek bir meblağ, eğer sorun başka biryerden kaynaklanıyorsa boşu boşuna bayılmayayım o kadar parayı.

birde indernetten fiyatlara baktım silindir kapağı contası 19 TL.
(Reklam değildir)
http://www.yedekparca.com/3470.html
Silindir kapağı ise 230 TL
http://www.yedekparca.com/4353.html

sadece conta yakmış ise 19 TL ile kurtarma şansımız varmı?

Bilgilerinizden ve tecrübelerinizden yararlanmak istiyorum arkadaşlar.
 
pojeck
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 19 Şub 2010, 12:25

İleti Erdemsah » 22 Haz 2010, 10:01

pojeck yazdı:Arkadaşlar merhaba
yaklaşık 1-2 aydır arabamla hararet problemi yaşamaktayım.
geçen sene bu sıralar hiçbir problem ile karşılaşmadım, ama bu 1-2 ay içerisinde çok sıkıntı çekmekteyim.

Radyatör ek su deposunun dişi bozuktu, orjinal olarak gittim yenisini aldım ve birde depo kapağı aldım,
fakat ne yaparsam yapayım hararet ortalara kadar geliyor.

Şehir içi 10km lik bir mesafe kat ediyorum ve hararet yükseliyor ayrıca radyatöre giden hortum ve diğer hortumlarda sertleşiyor. Bazen radyatör ek su deposunun kapağından antifirizi püskürtüyor.
Bu arada içeriden kalarüferide çalıştırıyorum harareti biraz önlesin diye ama içeriye çok fazla sıcak gelmiyor...

Fakat akan trafikte yaklaşık 30 km gidiyorum banamısın demiyor, hararet namına birşey yok.

Geçen sene kış ayında kalarüfer peteğini değiştirdim ama çin malıydı bununla bir alakası olabilirmi?

Sanayiye gittim ve ustaya gösterdim, bana silindir kapağı contasını yemiş olabilir dedi, silindir kapağının taşlanması gerektiğini söyledi, yaklaşık olarak 300-400 TL bir fiyat çıkardı.

Termostatı değiştirdim (80lik).
radyatör ek su Deposunu değiştirdim.
Radyatör ek su depo kapağını değiştirdim.
Motorda devamlı antifiriz bulundurmaya çalışıyorum.

Acaba sorun başka nereden olabilir? 300-400 çok yüksek bir meblağ, eğer sorun başka biryerden kaynaklanıyorsa boşu boşuna bayılmayayım o kadar parayı.

birde indernetten fiyatlara baktım silindir kapağı contası 19 TL.
(Reklam değildir)
http://www.yedekparca.com/3470.html
Silindir kapağı ise 230 TL
http://www.yedekparca.com/4353.html

sadece conta yakmış ise 19 TL ile kurtarma şansımız varmı?

Bilgilerinizden ve tecrübelerinizden yararlanmak istiyorum arkadaşlar.



Sıkıntınız silindir kapak contasından kaynaklanıyor . Conta yandığı için kompresörü suya basıyor .O yüzden hortumlarınız şişiyor ve suyu dışarı atıyor. Ayrıca su sistemine hava bastığı için radyatör fanınızda bazen devreye girmiyor. Silindir kapak contası 20 Tl evet ama işçilik 125 tl ve silindir kapak sökülünce yüzeyinde atıklık veya çürük olma olasılığı yüksek Bu iş size en az 150 tl en fazlada 500 tl ye mal olur ve bundan kaçış yok. Siz bir an önce bunu yaptırın Aksi halde hararet ten dolayı motorunuzda zarar görebilir


Erdem ŞAHİN
0 212 485 50 24
Uzman oto skoda özel servisi

www.uzmanotoskoda.com




Erdemsah
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 21 Nis 2009, 15:52
Ad Soyad: Erdem Şahin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 206 HDI

İleti pojeck » 22 Haz 2010, 10:11

Erdem Bey ilgi ve alakanıza çok teşekkür ederim.
Forumda araştırdım hararet nedenlerini, acaba başka birşeyden dolayı olabilirmi diye düşünüyordum.
Kalarüfer sisteminden
şarj dinamosu kayışından vb. vb.
Sanırım dediğiniz gibi bundan kaçış yok, ben bugünden tezi yok hemen gideyim sanayiye ve hallettireyim şu işi.

Saygılarımla
pojeck
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 19 Şub 2010, 12:25

İleti Favocu » 22 Haz 2010, 17:01

Bende kısa bir süre önce contayı değiştirdim. Silindir kapak contası yanmışsa sadece conta ücretiyle işi halledemezsiniz. İşçiliği çok tutuyor. Silindir kapak contası 15 tl. Diğer contalarda değişirse malzeme ortalama 30 - 40 tl yi buluyor. Toplam işciliği 150 tl civarındadır. Kapak açılınca durumuna göre kapağın tamiri gerekebilir içinde çürüme varsa kaynak ile dolduruluyor sonra planya yapılıyor. Kapakta hiç bir problem gözükmüyorsa bile conta değiştikten sonra taşlanması gerekir. Yaklaşık 50 tl de kapak tamiri, taşlaması, kaynağı, subap contalarının değişimi vs gibi işlemler tutuyor. Yani kapak tamir edilebilecek durumda ise conta değiştirmek toplamda yaklaşık 250 tl'yi buluyor.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti pojeck » 23 Haz 2010, 09:39

Değerli arkadaşlar
dün sanayiye gittim tanıdık bir ustaya, benim silindir kapağı daha önce tahminen 2 defa işlem görmüş, planya ve taşlama yapılmadan sadece conta değiştirdik, su daha silindir kapağına işlememiş sadece contayı yemiş bizde 20 TL ye gidip bir conta aldık sonra o delikli gibi olan yerlere siyah bi macun gibi birşey sürdü ve contayı kapattık.
İşçilik bana 75 TL ye mal oldu, aslında 50 bile verebilirdim ama çok da üstelemedim, piyasa değerinin 125-150 TL oldugunu gördükten sonra rakam cazip geldi.
Bu arada karbüratör üzerinde jikle ile ilgili emme bişeyi varmış o kırılmış onu da yan sanayisi ile değiştirdim
Toplam parça 50 TL tuttu
İşçilik de 75 TL tuttu
125 TL ye kapattık.

Ama araba biraz çekişten düştü, neden oldugunu anlamadım.
Sizce nedendir arkadaşlar?

Konuyla ilgilenen tüm arkadaşlara teşekkürler.
Saygılarımla
pojeck
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 19 Şub 2010, 12:25

İleti xufuk » 23 Haz 2010, 09:58

Yan sanayi Parça Kullanmayın Ucuza Kaçıcam derken Başınız daha çok ağrır ve daha çok paranız gider.
xufuk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 20 May 2009, 18:52

İleti Favocu » 23 Haz 2010, 15:54

Bildiğim kadarıyla kapak taşlamadan kolay kolay conta değişmez. Conta yanarken o ısılarda sonuç olarak kapağın eğilmiş olma ve suyun asit etkisiyle zamanla contanın olduğu yüzeyin çürümüş olma ihtimali yüksek. İleride sıkıntı yaratabilir. Çekişten düşmesinin sebebi subap ayarından kaynaklanabilir.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir