favoritim hıza doymuyor hayırmı şermi acaba...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

favoritim hıza doymuyor hayırmı şermi acaba...

İleti skodaizm » 08 Tem 2010, 18:37

akif5560 yazdı:arkadaşlar bu ara aracın hızında anormallik var anormallik diyorum önceden böyle değildi kalkış yapıyorum araç fırlıyor yerinden daha 3. videse çekiyorum hız 100 ü bulmuş hıza doymuyor yani bu iyi birşeymi yoksa anormallikmi var bunu anlayamadım normal hızda gidiyorum zannederken bakıyorum ibre 120 130 olmuş fikirlerinize ve bilgilerinize ihtiyacım var şimdiden teşekkürler...



Bu işi yaparken yakışında da bir artış yoksa ne mutlu size. Maşallah, nazar değmesin! demek te bize düşer.

__Hakan Ün__
 

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti Favocu » 08 Tem 2010, 19:52

5. viteste 90km/h ten sonraki her 1km/h'lık artışın yakıtta yaklaşık %1 lik artış demek olduğu düşünülürse 3. viteste 100 ve üstünde en azından normalinin %100'ünden fazla yakıt anlamı taşır diye düşünüyorum.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti junior » 08 Tem 2010, 22:34

sorun etmeyin 5 ci viteste ben 170 e kadar çıkabiliyorum.
junior
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 89
Kayıt: 01 Nis 2007, 02:02
Ad Soyad: arman boyacı
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: favorit 1994 glx

İleti akif5560 » 09 Tem 2010, 18:39

arkadaşlar yazdığım konu başlığında da bakarsanız hayırmı şermi diye tedirginliğimi belli etmiştim. ama anladığım kadarıyla normalmiş buda sevindirici yanı benim açımdan. yakıt meselesine gelince çok aşırı olmasada biraz farkediyor tabi ihsan kardeş sana ayrıca teşekkür ediyorum paylaşımın için aracın suyuda antifirizli zaten saf su takviyesi yapmadım...
akif5560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 18
Kayıt: 29 Haz 2010, 22:37
Nereden: Tokat

İleti ihsan » 09 Tem 2010, 20:49

akif5560 yazdı:arkadaşlar yazdığım konu başlığında da bakarsanız hayırmı şermi diye tedirginliğimi belli etmiştim. ama anladığım kadarıyla normalmiş buda sevindirici yanı benim açımdan. yakıt meselesine gelince çok aşırı olmasada biraz farkediyor tabi ihsan kardeş sana ayrıca teşekkür ediyorum paylaşımın için aracın suyuda antifirizli zaten saf su takviyesi yapmadım...


eyw. kardes bi faydamız olduysa ne mutlu bize :)
Kullanıcı avatarı
ihsan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 285
Kayıt: 05 Şub 2007, 13:58
Konum: Bursa/Osmangazi
Ad Soyad: ihsan ACAR
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia special 1.4 16v 101hp

İleti yalandunya_78 » 13 Tem 2010, 11:26

bnm favorit 94 glx 3.vites 125 buluyor ister inanın ister inanmayın
yalandunya_78
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 13 Tem 2010, 11:25
Ad Soyad: Ferhat
Nereden: Karabük
Arabanız: skoda Favorit

İleti canfezzz » 26 Tem 2010, 11:50

Valla benim araç 1 vites en fazla 20 2nci vites 40 3ncü vites 65 4ncü vites 85 5nci vites hiç bir fark yok... 85 devam .... hadi bide bana bir reçete verin arkadaşlar ...
---BaŞKeNTLi---
Kullanıcı avatarı
canfezzz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 253
Kayıt: 26 Tem 2010, 11:46
Ad Soyad: Muhammed yılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit lx

İleti zurna1788 » 26 Tem 2010, 12:55

maşallah. ben 68 hp fabia ile 1. viteste 50 2.viteste 85 3.viteste 120 4. viteste 160 5. viteste 190 ı görüyorum. 160 kadar çookkk rahat çıkıyor.ondan sonra biraz zaman alıyor 190 a çıkması...
Var olduğun için değil,hayallerin ve hedeflerin için yaşa...
Kullanıcı avatarı
zurna1788
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1103
Kayıt: 20 Haz 2009, 11:53
Ad Soyad: Em-Ka
Nereden: Adana
Arabanız: Skoda Fabia 2001 68 hp ( SATILDI )

İleti sainz » 26 Tem 2010, 14:11

canfezzz yazdı:Valla benim araç 1 vites en fazla 20 2nci vites 40 3ncü vites 65 4ncü vites 85 5nci vites hiç bir fark yok... 85 devam .... hadi bide bana bir reçete verin arkadaşlar ...

1993 Favorit 135LX otomobilimle göstergede 1. viteste 50 km/s' yi görüyorum rahatlıkla. Sizin otomobilinizde göremiyorsanız debriyaj baskı-balatada sıkıntı var demektir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti delidolu » 26 Tem 2010, 14:28

yalandunya_78 yazdı:bnm favorit 94 glx 3.vites 125 buluyor ister inanın ister inanmayın

195/65/15 profilli bir lastik için,
http://www.skodam.com/viewtopic.php?f=9&t=20796&p=276692&hilit=di%C5%9Fli+oranlar%C4%B1#p276692

alıntı: talhaoglu / A4 Octavia Diferansiyel Oranları ve Max. Hız

Gelelim hangi viteste max ne kadar yapacağımıza: (Redline'a 6250 devirden sonra girdiği için krank turu nu 6250 aldım)

1. Vites İçin: 60x6250/(1000/1,9933452x3,45x4,25)=50,98069565 Yani, 1. Viteste bu hızdan sonra Redline gireriz.

2. Vites İçin: 60x6250/(1000/1,9933452x1,94x4,25)=90,66155 Yani, 2. Viteste bu hızdan sonra Redline gireriz.

3. Vites İçin: 60x6250/(1000/1,9933452x1,37x4,25)=128,3820438 Yani, 3. Viteste bu hızdan sonra Redline gireriz.

4. Vites İçin: 60x6250/(1000/1,9933452x1,03x4,25)=170,7605825 Yani, 4. Viteste bu hızdan sonra Redline gireriz.

5. Vites İçin: 60x6250/(1000/1,9933452x0,85x4,25)=206,9216471 Yani, 5. Viteste bu hızdan sonra Redline gireriz.

Geri Vites İçin: 60x6250/(1000/1,9933452x3,17x4,25)=55,4837224 Yani, Geri Viteste bu hızdan sonra Redline gireriz.
-------------------
Valla tüm octi'ciler satsınlar arabalarını, hatta satmayalım direk çöpe atıp yerine "favorit 94 glx" alalım derim.
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti ozantavsan » 26 Tem 2010, 18:30

Nasıl oluyor bu anlattıklarınız ,hayretle okuyorum.

94 Favorit GLX -

Baskı balata yeni değişti , bujiler , motor yağı , hava filitresi , benzin pompası , şanzıman yağı , değişti.
Lastikler 4-5 aylık , subap ayarları yeni yapıldı , distibütör bakımı ,yağlanması yapıldı , frenler sorunsuz , rot balans tam. Ama yinede sizin söylediğiniz değerlere ulaşmıyor.Belli bir hızdan sonra ne kadar gazı köklesende hız değişmiyor.LPG ile , benzindede çok fazla fark yok sayılır.

Yukarıda anlattığım değişimler dışında ne gerekli , düşünüyorum bulamıyorum.En son arabayımı değiştireceğiz : )) . Yokuş yukarılarda bile araç 2. vites bile zorlanıyor tırmanırken , hız düşüyor.Araçta bir ben varım 65 kilo.......


Varmı bunun bir püfffff noktası ,hele bi deyi verin de biz de senivelim arkadaşlar.Bu mübarek kandil gecesinde sevaba girin....... :oops:
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 26 Tem 2010, 19:03

Ama yinede ben bu araca sürekli binmek istiyorum , eskiden Hyundai Accentimi bırakır yaya gezmek isterdim.Favoyu aldığımdan beri hergün binmek hiç inmek istemiyorum.Bağımlılık yapıcı bir madde mi var direksiyonuna sıkılmış acaba ? :lol:

Bindikçe binesim , bindikçe gezesim geliyor
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti BURAK MYSTERİO » 27 Tem 2010, 07:36

valla benim favoda 1.de 50 2.de 85 3. 125 yaptı gerisini bilmiyorum

SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)
Kullanıcı avatarı
BURAK MYSTERİO
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1251
Kayıt: 10 Şub 2010, 22:39
Ad Soyad: BURAK YAMAN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)

İleti sainz » 27 Tem 2010, 08:20

ozantavsan yazdı:Nasıl oluyor bu anlattıklarınız ,hayretle okuyorum.

94 Favorit GLX -

Baskı balata yeni değişti , bujiler , motor yağı , hava filitresi , benzin pompası , şanzıman yağı , değişti.
Lastikler 4-5 aylık , subap ayarları yeni yapıldı , distibütör bakımı ,yağlanması yapıldı , frenler sorunsuz , rot balans tam. Ama yinede sizin söylediğiniz değerlere ulaşmıyor.Belli bir hızdan sonra ne kadar gazı köklesende hız değişmiyor.LPG ile , benzindede çok fazla fark yok sayılır.

Yukarıda anlattığım değişimler dışında ne gerekli , düşünüyorum bulamıyorum.En son arabayımı değiştireceğiz : )) . Yokuş yukarılarda bile araç 2. vites bile zorlanıyor tırmanırken , hız düşüyor.Araçta bir ben varım 65 kilo.......


Varmı bunun bir püfffff noktası ,hele bi deyi verin de biz de senivelim arkadaşlar.Bu mübarek kandil gecesinde sevaba girin....... :oops:

Yokuş yukarı hız düşüyor demişsin. Bu durumda motor devri düşmüyorsa baskı-balata ilk akla gelendir. Bir de buji kablolarını kaliteli olanlarla değiştirmenizi ve avans ayarını kontrol ettirmenizi önereceğim.

Son bir önerim ise şudur; Favorit' in supap, avans, karbüratör gibi ayarları fabrika katalog değerlerinde olmalıdır. Bazı ustalar (!) Şahin ile aynı kefeye koyup ayarlarını ona göre yapıyorlar ve Favorit o zaman yürümeyebiliyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 27 Tem 2010, 09:54

Baskı Balatam değişeli 2 hafta olmadı daha.yokuş başında düşük vitesle başladıysam hızlı çıkamıyorum , hız ile devir orantılı , debriyaj yeni olduğu için onda sıkıntı yok.
Buji kablolarının ipekli iyisinden olduğu söylenmişti.
Avans ayarı yaptırmadım , skoda ustası gerek olmadığını söylemişti.
Subap ayarını sıcak motorda 0.40 yapmıştı.
diğer ağır bakımlar tam
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti termineytir » 27 Tem 2010, 12:13

VAlla Alah sonunu hayır etsin arkadaşım. Benim aracım ne zaman haddinden hızlı gitmeye başlar ise kesin arıza yapıyor.

1- Land Rover defender aracımla 90 Km hızı geçemezken araç birden bire 120/140 Km hızı görmeye başladı. Hayırdır inşallah demeye kalmadan debriyaj balata sıyırdı. Araç Zonguldakta kaldı.

2- 1991 Nissan Sunny araç ile Ankara iş ziyaretimiz dönüşünde ölü motor 110u geçemezken 150 Km hızı gördü. Tam yanımdaki arkadaşıma benim aracım hızlı gidiyorsa kesin başımıza bir şey gelir dedim ki araç kol çıkarttı.

-*-*-*-*-*

Ozantavsan
Senin aracın motoru sağır kalmış olmasın_? Motor ilk başta devirli kullanılıp açılmadı ise 500bin km de yapsa motor sağır kalıyor. Bunu da aklında bulundur. Aracımda sorun var derken bu konuyu düşün...
Kullanıcı avatarı
termineytir
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 275
Kayıt: 04 May 2010, 09:25
Ad Soyad: Ferhan KARA
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Renault Twingo 1998

İleti sainz » 27 Tem 2010, 12:46

ozantavsan yazdı:...Subap ayarını sıcak motorda 0.40 yapmıştı.

Başka bir başlıkta tartışmıştık bunu hatırladım.
supap ayarlarını ısrarla soğuk motorda 0,20 mm. olarak ayarlatmanızı öneririm.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 27 Tem 2010, 15:30

Teşekkürler . Şansımı birde skoda servisinde deneyeceğim.

Buji kablolarını değiştireceğim.

Avans Ayarı Yaptıracağım.

Subap Ayarını Soğuk 0.20 Olarak Ayarlatacağım.

Buna Rağmen Araba Daha Seri Olmazsa , Nereler Gözden Geçecek Veya Değişecek ?.

(Neden Servis Derseniz ; Halamın eşinin 91 model favosu sürekli conta yakıyor ve o da yaptırıyormuş.Yeni kapak almış sonunda.Hep İzmirde yaptırıyormuş.Yine conta yakmış.O da Balıkesirde servise gitmiş usta olmaz öyle şey sürekli yakamaz demiş.Conta vesaire işlemleri yapmış , o gündür araç hiç conta yakmamış.Ustayı çok methetti.Bende şansımı deneyeyim diyorum.Araçta lpg yok , benzinli , ama zehir gibi gidiyor)
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir