Favorit Subap Ayarı ve Gözlemler , Sonuç

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favorit Subap Ayarı ve Gözlemler , Sonuç

İleti ozantavsan » 17 Tem 2010, 23:20

Aracın tüm bakımlarını yaptırdım.Her işlemde yakıt sarfiyatını düşürmeye çalıştım.Mantıklı düşünüp sorunları irdeleyip , kendimce doğru olacağını düşündüğüm işlemleri yaptırdım.En son Subap Ayarı kalmıştı.Onuda yaptırdım bugün , fiyat 20 lira.

Subap ayarına kadar işlemleri anlatayım.14.04.2010 itibari ile , aracı aldığımdan buyana.Aracın çabuk toparlmaması ,fazla yakıt tüketmesi sorunları vardı.

İlk Buji değişimi - Motor Yağı - Şanzıman yağı - Hava Filitresi - Benzin Filitresi - Termostat Contası
(yakıt biraz düştü)

Sonra Benzin Pompası , Kilometre Teli Değişti

Sıvı Genleşme kabı Değişti.(motor suyu)

Baskı Balata Değişim - Şanzıman Yağı - Davlumbaz takıldı ,daha önce yoktu. ( Yakıt sarfiyatı Biraz daha düştü)

En son Subap Ayarı. Asıl anlatacağım bölüm bu.Forumda sorulunca anlatılıyor , bir de ben anlatayım dedi.
Ustam Skoda ustası değildi.Baskı balata değişiminde Subap ayarıda yapalım dedim.Sonra dedi.Aradan 2 hafta geçti , yapalım dedim;Bu perşembe veya Cuma yapalım dedi.Cuma aradım , yoğunum Cumartesi dedi.Cumartesi aradım , hafta içi ben alırım aracı dedi.Çocuk oyuncağımı.

Aracı aldığım kişi ustasıyla tanıştırmıştı.Skoda ustası kendisi.Gittim tanıdı hemen.Balıkesirdeki en temiz skoda sende dedi.Bunu skoda parçacısına gittiğimdede beni tanımayan parçacı söyledi ,aracı biliyordu.

Neyse usta elindeki işi bıraktı , bekletmeden aldı aracı içeri.Subap ayarı dedim.Motor sıcakmı ? dedi.
Evet dedim. Kaputu açtı . Aracı çalıştırdı 1 dakika. Motoru stop et , vitesi 4'e al dedi. Yaptım.
Kapağın 2 vidasını söktü , kapağı aldı. Subaplar ortaya çıktı , Siyahtılar , yağlı olduğu için sanırım.

Aracı kriko ile soldan kaldırdı. ( şöförün sağ tarafı yolcu tarafından)
Sol tekeri çevirdi , subaplar kapanmaya başladı. Usta 0.20 mi olacak ayar dedim. 40 dedi , motor sıcakken 40 ,
soğukken 20 dedi.Ayarlar epey sıkıymış , bende gördüm filler (o ince milim levhalar) girmiyordu bile.

Bir güzel ayarladı , kağaı kapağı kapattı.Bak dedi , biri senin boğazını sıksa , rahat nefes alabilirmisin.
Araçta böyledir , subaplar sıkıysa araç rahat hareket etmez ,boğazını biri sıkıyormuş gibi olur.

Bir de bir iki püf noktası için öğüt verdi.

1) araçta motor suyu için sadece antifiriz kullan , Su motor kapağının en büyük düşmanı.Bugünler bir kaç araç geldi , su kireç yapıyor , kapağa zarar veriyor.Sadece antifiriz koy dedi.

2) Gazdan ayağını hafif çekince veya gaz verince veya vites değişimi esnasında motor sanki bir yere değiyor dedim . Neden ? Favoritlerin motor önden çekişli ve yan bu yüzden motor hareket edebilir.Asıl sorun kulakların takozun zayıf gelmesi , orjinali olmayabilir dedi.Debriyajdan ayağını her zaman yumuşak kaldır ki bu olay olmasın dedi.

3) Gaz ayarlayanlardan memnun değilim kendim ayarladım dedim.Kimi tavsiye edersin.Memnunsan ayarından
hiçç ellettirme gazcılara dedi.Bakar ayara , Bir iki kısar biraz açar , yine senin ayara getirir.Senden de 10 lira alır dedi.

Subap ayarı sonrası ne oldu.Kısa süre gözlememde aracın hızlanışında artış oldu.Daha çabuk hızlanıyor.
Vitesler arası devir esnasında daha iyi ve kademeli hızlanıyor.Yani devir saatine bakarsanız devir yükselirken araçta aynı oranda hıza ulaşıyor.Yakıt sarfiyatını bir de böyle ölçeceğim

ŞEHİRİÇİ
aracı ilk aldığımda 10 litre lpg ile 55 km ( 1 litre gaz 2 lira)
buji filitre vesaire bakımı sonrası 10 litre lpg= 65 km
Baskı Balata Değişimi sonrası 10 Litre lpg = 86 km , ikini ölçümde 76 km çıktı nedenini anlayamadım.

SUBAP AYARI SONRASI ??????? Henüz Bilinmiyor , En kısa sürede ölçüp YAZACAĞIM..
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 18 Tem 2010, 09:17

verim alacakmısınız bilmem ancak bu motorların supap ayarı soğuk yapılır :)

takip ettiğim yabancı skoda siteleri + elimdeki teknik servis dökümanlarında 0.40 gibi bir sıcak ayarından bahsedilmiyor.sıcaktan genşeşme uzama gibi etkenler göz önüne alınsa bile normal ayardan 2 kat fark gerektirecek bir durumun olmasını beklemem açıkçası.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 18 Tem 2010, 11:20

Ustaya bende öyle dedim motor soğukken yapmayacakmısın diye.Gerek yok dedi.Bilemiyorum , biraz sürelim bakalım farklar ortaya çıkar , dezavantaj çıkarsa birde soğukken yaptırırız artık.Ustaların insafına kaldık.Ustaya tavsiye üzerine gittim , skoda ustasıdır , dillerinden iyi anlar , iyi ayarlar dediler..
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 18 Tem 2010, 12:14

gerek yok tabi zaten alacağı 20 lira onun içinde motorun soğumasını mı bekleyecek.. amaaan 0.20mm mi ayarı 0.40mm yapıveririz olur biter diyordur tahminim..

çünkü bu araçlara bizden daha fazla "eşşek" muamelesi yapan yada bizden daha fazla seven yabancılar var biliyorum..
hiç biride çıkıp yahu sıcakken şöyle oluyor ayar boşuna beklemeyin yapın bitsin gitsin demedi..

olaya birde teknik açıdan yaklaşırsak 8 supapın aynı ısıyı alıp aynı oranda genleşeceğini garanti edemez ustanız.
belki biri daha az ısıya maruz kalıyordur silindir içinde daha az genleşme/uzama yapıyordur sapı .

ancak soğuduklarında ilk boyları aynı olacaktır bu yüzden referans ısınmış hali değil buz gibi olması dır diye düşünüyourm.

ayarı zil zibil kaçmış araca 0.40 ayar bile iyi gelebilir. psikolojik olarak aldanmayın çok daha iyi durumda olması olası aracın
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti zekrek » 18 Tem 2010, 12:27

AhmetH yazdı:verim alacakmısınız bilmem ancak bu motorların supap ayarı soğuk yapılır :)

takip ettiğim yabancı skoda siteleri + elimdeki teknik servis dökümanlarında 0.40 gibi bir sıcak ayarından bahsedilmiyor.sıcaktan genşeşme uzama gibi etkenler göz önüne alınsa bile normal ayardan 2 kat fark gerektirecek bir durumun olmasını beklemem açıkçası.


Aynen katılıyorum, tabiiki sıcak motora yapan hatta ben kamyoncu iken motor çalışır haldeyken yapan da vardı. Teknik verilerin hepsi ise soğuk motor 0,20 diyor favorit için.
Kullanıcı avatarı
zekrek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 103
Kayıt: 08 Kas 2009, 16:25
Ad Soyad: Zeki
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 Favorit

İleti sainz » 19 Tem 2010, 08:39

zekrek yazdı:Aynen katılıyorum, tabiiki sıcak motora yapan hatta ben kamyoncu iken motor çalışır haldeyken yapan da vardı. Teknik verilerin hepsi ise soğuk motor 0,20 diyor favorit için.

çalışırken sürekli hareket eden bir mekanizmyı nasıl ayarlıyorlar hayret! :shock:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Favocu » 20 Tem 2010, 15:03

Evet subap ayarı soğukken yapılır. Sabahın köründe kaç kere sanayiye gidip saatlerce sırf motor soğusun diye usta beni boşu boşuna bekletmemiştir sanırım.

"1) araçta motor suyu için sadece antifiriz kullan , Su motor kapağının en büyük düşmanı.Bugünler bir kaç araç geldi , su kireç yapıyor , kapağa zarar veriyor.Sadece antifiriz koy dedi."

Bu söz neye dayanarak söylenmiş bilemiyorum. Ama hatalı bir fikir. Öncelikle kapağa zarar veren suyun kireci değil antifrizin özelliğini yitirmesi yada antifriz olmaması dolayısıyla suyun asitleşmedir. Asit etkisi silindir kapağını çürütür. Sadece antifriz koyarsanız antifriz aktifleşemeyeceği için tam olarak özelliğini gösteremeyecektir. Doğrusu çoğu soğutma suyunda %50 su, %50 antifriz kullanılır. Kireçlenme istemiyorsanız %50 oranında musluk suyu yerine saf su kullanın.

Bence bir daha ki sefere daha iyi bir usta bulmaya çalışın.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti diseqc » 20 Tem 2010, 16:22

onurcelikors yazdı:Evet subap ayarı soğukken yapılır. Sabahın köründe kaç kere sanayiye gidip saatlerce sırf motor soğusun diye usta beni boşu boşuna bekletmemiştir sanırım.

"1) araçta motor suyu için sadece antifiriz kullan , Su motor kapağının en büyük düşmanı.Bugünler bir kaç araç geldi , su kireç yapıyor , kapağa zarar veriyor.Sadece antifiriz koy dedi."

Bu söz neye dayanarak söylenmiş bilemiyorum. Ama hatalı bir fikir. Öncelikle kapağa zarar veren suyun kireci değil antifrizin özelliğini yitirmesi yada antifriz olmaması dolayısıyla suyun asitleşmedir. Asit etkisi silindir kapağını çürütür. Sadece antifriz koyarsanız antifriz aktifleşemeyeceği için tam olarak özelliğini gösteremeyecektir. Doğrusu çoğu soğutma suyunda %50 su, %50 antifriz kullanılır. Kireçlenme istemiyorsanız %50 oranında musluk suyu yerine saf su kullanın.

Bence bir daha ki sefere daha iyi bir usta bulmaya çalışın.


+100000

kesinlikle sadece antifiriz hiç bir işe yaramaz antifriz üreten siteleri dolaşın sadece antifiriz -10 derecede donarken %50 oranında su katılmış anfriz -40 derecede donuyor ayrıca iyi bir karışım istiyorsanız akülere konulan saf suyu kullanın ciccik gibi olsun ha buarada saf suyu silecek suyuna dökerseniz sileceklerin detarjan yada silecek antifirizinden balçıklanmış motorunu birden acacaktır su resmen arabın tepesinden fırlıyor...
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper

İleti bozkurt_51 » 23 Tem 2010, 22:15

arkadaşın birisi antifiriz bir işe yaramaz demiş.arkadaşım benim babam kamyoncuydu yıllarca büyük araba ve taksi cinsi tüm arabaları kullandı bende onun yanında yetiştim.antifiriz koyduğun bir arabanın soğutma suyu geç donar.aynı zamandada suyun kaynama sıcaklığını yükseltir.su 100 derecede kaynayacaksa 120 derecede kaynar.bu sebeple antifiriz yaz kış eksik edilmeyecek bir şeydir.sonra antifiriz soğutma sistemindeki pislikleri de temizler.yaz kış bizim kamyonun soğutma suyu haznesine yüksek oranda antifiriz koyardık ve bunu eski motor ustalarının hepsi derdi kiş bu ustalar şimdiki ustalara beş basardı.bu sebeple yaz kış antifirzden şaşmayın.
Her lafa verilecek bir cevabım vardır.Lakin ; bir lafa bakarım ,laf mı diye? Birde adama bakarım , adam mı diye ?
Kullanıcı avatarı
bozkurt_51
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 107
Kayıt: 27 Mar 2010, 21:39
Ad Soyad: alpaslan baba
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: favorit 136L


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir