Favorit aldım, bakım için servise götürdüm

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favorit aldım, bakım için servise götürdüm

İleti arnetta » 31 Tem 2010, 21:46

Merhaba Arkadaşlar;

Foruma yeni üye oldum. Geçen hafta 93 model favorit 135 LX satın aldım. Bugün servise götürdüm. Genel olarak yapılanlar şunlar;

1. Ön fren balataları kontrol edildi. Temizlendi. Ön iki Aks dış körüğü değiştirildi.

2. Arka kampanalar kontrol edild. Ayarlandı temizlendi.

3. Yağ, benzin ve hava filtreleri değiştirildi.

4. Antifiriz ve yağ tamamen boşaltılıp yenisi dolduruldu.

5. Subap ayarı yapıldı.

Hepsi dahil 230 TL istendi. Ben 200TL verecektim 210 TL verdim.

Yalnız araç aldığımdan beri rölanti devrini 1000 civarında tutuyordu. Motor ısınsa bile rölantide 1000 devirin altına düşmüyordu. Biraz fazla yakabilir endişesiyle ustaya 800-900 civarına aldırttım. Ne olduysa ondan sonra oldu. İlk bir hafta tek marşta çalışan araç şimdi marş almaz oldu. Bugün akşam araçla markete gidip 10 dk da işimi halledip geldim o zaman bile baya bir süre çalışmadı. Baya uğraştım çalıştırmak için. Marş motorunu yakacağımdan korktum hatta bir ara. Bunun sebebi ne olabilir. Rölanti devrinin düşürülmesi midir? Yoksa benzin filtresinin yanlış veya ters takılmış olması mıdır? Eski Benzin filtresi sanki biraz eğimli duruyordu ama bu bensin filtresi düz takılmış. Sanki benzin akışını engelliyor gibi geldi bana. Siz ne dersiniz?
 
Trafik hayattır...
arnetta
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 31 Tem 2010, 21:14
Ad Soyad: MUSTAFA
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: FAVORİT 135 LX

İleti syossett » 31 Tem 2010, 22:01

Benzin filtresi ile alakası yok dostum ..Isınınca duruyor yada çalışmıyorsa benzın otomatiğinden olabilir. Bence sorun karburatorde olmalı bır ona baktır derim..
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti arnetta » 31 Tem 2010, 22:08

Sabah servise giderken bile tek marşta çalıştı. hatta herşey bittiğinde tekrar çalıştırdık serviste bir tur attık durumuna bakmak için. Sonra servisin kapısına geldik aklıma rölanti devrinin ayarı geldi. usta tekrar çalıştırdı rölanti devirini hava filtresinin olduğu tarafta bir yerden yaptı bende rölanti devrine bakıyordum. 800-900 civarına inince söyle dedi. Ayarladık ben eve geldim. Ama bir saat sonra evden çıktım arabaya bindim tek marşta çalışmadı. Bir kez gaz pedalına basıp çektip tekrar kontak bastım yine çalışmadı. Bende kontak basarken gazı pompaladım eski usul (doğru mu yaptım bilmem) bu defa zorla çalıştı ve çalıştıktan sonra gazı kestim stop etmedi. Şimdi her çalışmada aynı sorunu yaşıyorum. Bugün üç kere aracı kullandım üçünde de aynı sorun oldu. Karbüratörden veya benzin otomatiğindendir diyosunuz yani. Ustayı arayıp pazartesi gidicem bakalım. Ama gitmeden önce size sormak istedim. Selamlar...
Trafik hayattır...
arnetta
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 31 Tem 2010, 21:14
Ad Soyad: MUSTAFA
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: FAVORİT 135 LX

İleti syossett » 02 Ağu 2010, 21:52

Dostum ustalar karmaşık ama az getirisi olan işlerden kacınırlar genelde.. Kuvvetle muhtemel yakıt ssistemindendir karburator temizlenmeli yakıt geçiş kablolarına bakılmalı , ateşleme buji vs ne varsa baktır .. Benzin ıtımatıgınden olamaz sanırım zira motor sıcakken ayagını gazdan cekınce duruyorsa benzın otomatıgınden olabılır
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti Favocu » 03 Ağu 2010, 05:50

Anladığım kadarıyla lpg hiç yok. Karburatörün arka tarafında rolantiyi ayarlayan bir vida, sol yanında gelen benzini ayarlayan bir vida var. Sol yandaki vidadan motorun rahat çalıştığı ve çekişinin iyi olduğu noktayı bulun. Sonra arkadaki vidadan istediğiniz rolanti devrine getirin. Arka taraftaki rolanti vidası sadece gaz telini siz sanki kendiniz gaz veriyormuşsunuz gibi bir miktar ileri geri oynatmanızı sağlar. Zaten çalıştırırken bir miktar ayağınızla gaz veriyorsanız bunun ilk çalışma üzerine bir etkisi olmayacaktır. Sadece siz gaza basmazken de motora sanki çok az gaza basıyormuşsunuz gibi benzin vermeyi sağlar. Bence sadece bu bakım ile ilgili olduğunu düşünüyorsanız karburatörün sol tarafındaki benzin ayar vidasını oynatmış olabilirler. Keşke hiç elletmeseymişsiniz zira rolanti devrinin kullanımda 800 veya 1000 olamasının yakıta çok fazla etkisi olacağını sanmıyorum.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti arnetta » 04 Ağu 2010, 12:06

Arkadaşlar serviste otomatik jiklenin kablosunu koparmışlar. Yerine taktık rölanti ayarını biraz artırdık sorun kalmadı çok şükür. Şimdi saat gibi çalışıyor maşallah. Biraz benzin kokusu geliyor ama usta normal dedi. Ben yinede takip edicem bu sorunu. Selamlar...
Trafik hayattır...
arnetta
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 31 Tem 2010, 21:14
Ad Soyad: MUSTAFA
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: FAVORİT 135 LX

İleti sainz » 04 Ağu 2010, 14:56

arnetta yazdı:Arkadaşlar serviste otomatik jiklenin kablosunu koparmışlar. Yerine taktık rölanti ayarını biraz artırdık sorun kalmadı çok şükür. Şimdi saat gibi çalışıyor maşallah. Biraz benzin kokusu geliyor ama usta normal dedi. Ben yinede takip edicem bu sorunu. Selamlar...


Ustalara göre her halt normal zaten. Aracınız çiğ benzin atıyor veya benzin hortumlarında kaçak var. İhmal etmeyin, kontrol edin.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti arnetta » 04 Ağu 2010, 21:52

Benzin hortumunu göz kontrolünden geçiriyorum sürekli, bir sızdırmaya ratlayamadım. Çiğ benzin attığını egsoza bakarak mı anlıycaz? Başka anlama şekli var mıdır?
Trafik hayattır...
arnetta
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 31 Tem 2010, 21:14
Ad Soyad: MUSTAFA
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: FAVORİT 135 LX

İleti syossett » 04 Ağu 2010, 23:30

Benzin arrtırma contasına baktırın benımde arabamdan benzın kokusu gelıyordu o değişince kesildi..
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir