hararet

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

hararet

İleti jaja » 17 Mar 2006, 01:20

arabamda hararet sorunu var 1991 model 135 l favorit radyötör degişti üst kapak siboblar degişti ve haaret yükseliyor yokuş çıkarken fan direk çalıştırıyorum termostatı ve fan müşürünü yazlık takdırdım yok avansdan yapar dediler avansı lazerle ayarlatdım sorun devam ediyor


 şeırmış durumdayım şimdiden teşekkürler

 
jaja
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Oca 2006, 18:59

İleti felicia » 25 Mar 2006, 19:11

beni arayın, 0 533 726 37 90. yardımcı olacağım
felicia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Mar 2006, 00:20

İleti yonetici » 26 Mar 2006, 02:57

Arkadaşlar bu favorit, felicia gibi araçlar zaten değişken hararetle çalışıyor. Mesela bende şu anda 101HP fabia var onun harareti sürekli sabit 90 derece ama öncceden feliciam vardı o sürekli oynardı. Bende çok cebellştim bir sorn var heralde diye ama hangi ustaya gitsem bana bu araba böyle çalışır kırmızı çizgiye gelmedikçe sorun yok dediler sonra bir daha kafama takmadım olayı çok abartıyorsunuz rahat bırakın arabayı kırmızı çizgiye gelmedikçe bir sorun yok.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti felicia » 27 Mar 2006, 04:32

arayın yardımcı olayım.


0 212 852 89 59


 


murat turan

felicia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Mar 2006, 00:20

İleti hayri » 20 May 2006, 03:37

Yaa forumların asıl amacı bilgi paylaşmak değilmidir arkadaşlar neden herkes burda bilgilerini açık olarak paylaşmak yerine beni arayın size yardımcı olayım diyor neden çözümlerini buraya yazmıyolar???
hayri
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 May 2006, 00:04

İleti FAVORİT 136L » 21 May 2006, 13:10

Evet bu forum öneri ve şikayetlerimizi paylaşmak için kurulmuş sizde burada yazarak paylaşabilirsiniz...Hemde öğrenmiş oluruz nasıl oluyor...insan konuşmakla anlatamayacağı çoğu şeyi yazarak anlatabilir...SAYGILAR
FAVORİT 136L
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Nis 2006, 02:36

İleti felicia » 03 Haz 2006, 03:10

doğru söylüyorsunuz arkadaşlar. ama yazması çok uzun süreceği için arayanlara telefonda anlatıyorum. yinede özetleyeyim.


ilk önce aracınınzın üst kapak contasının sağlam olup olmadığını tespit etimeniz-ettirmeniz gerekiyor. basitçe anlamak soğutma suyu kutusunun kapağını açın, kapak açıkken aracınızı çalıştırın, hararet göstergesi 90C yi geçtiğinde izlemeye başlayın, eğer su seviyesi yükselmeye başlıyor ve suyun içinde gazoz gibi köpürmeler görüyorsanız contanız hasarlıdır. yada sürekli su eksiltme sorunu yaşıyorsanız contanız kaçırıyordur. yani motorda oluşan kompresyon gazları soğutma suyuna karışıyor. bu contanın yenisi 15ytl civarında. motor ustasına gidip contayı değiştirin. bu işlem için üst kapağın taşlanması gerekir, eğer kapak daha önce taşlanmışsa yeni contayı 1,5mm lik alın, bu kararı kapağı taşlayacak kişi ile birlikte vermeye çalışın. bu motorlarda silindir gömlek yükseklikleri farklı olabiliyor ve conta değişip kapak taşlansa bile kaçak devam edebiliyor. eğer gömlek yükseklikleri aynı ise bu işlem size 30ytl taşlama+15ytl üst kapak contası+10ytl egzos contası+80ytl işçilk+yağ+antifiriz maliyeti çıkarır.


bu işlemi yaptıktan sonra aracı teslim almadan önce daha önce bahsettiğim soğutma suyu izleme işlemini tekrarlayın ve contanın sorunsuz olduğundan emin olun. unutmadan söyleyeyim; soğutma tertibatının en kritik parçalarından biri termostattır. piyasada çin malı termostatlar satılıyor 10ytl civarında fiyatları ve iki farklı tipi var. bu tiplerden elinize aldığınızda hortum çıkışlarına değilde motora monte edilen taraftan baktığınızda sarı renkli metal parçaları görebildiğiniz modeli tercit edin. size tavsiyen motor tamiri sürerken bu yeni termostatı metal bir kabın için su dodurduktan sonra ocak üzerine koyup termostatı içine bırakıp suyun kaynamasını saplamanız. su kaynamaya başlamadan önce termostatın açıldığını görün ve emin olun. :) bazı yeni parçalar arızalı olabiliyor.


2. aşama: herhangi bir yedek parçacıya gidip düşük sıcaklık 60-70C lik fan muşuru alın. tofaşlarla uyumlu bizim muşurlar.


sıra en zor kısma geldi. bir tornacı bulun. motor üzerindeki motordan-termostattan çıkan suyu radyatöre götüren hotumu ve bu fan muşurun ona götürün. alüminyumdan bir parça yaparak bu fan muşurunu üzerine monte etmesini, yapacaağı parçanın iç çapının götürdüğünüz hortumun iç çapından küçük olmaması gerektiğini, ve bu parçanın bu hortun ortadan kesilerek araya yerleştirileceğini anlatın. bununla ilgili resimler var ama nasıl ekleyeceğimi bilmiyorum. isteyen email versin yollayayım. yaptırdığınız bu parçayı tam ortasında kestiğiniz hotumu birleştirmek için kullanın ve muşuru üzerine monte edin. hortum uçlarına kelepçelerini takmayı unutmayın. bu işlemi tamamladıktan sonra hortumu ait olduğu yere takın.


radyatör üzerindeki fan muşurunu sökmeyin, bağlantı kablolarını açıp bu yeni monte ettiğimiz muşurla paralel başlayın.


şimdi, aracınızın contası sağlamdı ya da değiştirip sağlam hale getirdiniz. yeni taktığımız muşur da suyun motordan çıktığı noktada.


araçlarımızın radyatörleri malesef küçük seçilmiş. özellikle lpg li araçlarda yeterli soğutma elde etmekte zorlanıyor, sınırda kalıyor. radyatör üzerine monte edilmiş standart fan muşuru suyun radyatörden çıkış noktası ile tepe noktası arasında olmasına rağmen algılama süresinin uzun oluşu zaten yeterli olmayan radyatör performansını daha da düşürüyor. yukarda anlattığım ilave muşur ile suyun sıcaklığı 85 dereceye geldiği anda fan çalışmaya başlayacaktır. bu sayede şehir trafiğinde hararet sorununuz tamamiyle ortadan kaklmış olacak.  ancak uzun mesafelerde ve sürekli tırmanışlarda sıcaklık artışları görebilirsiniz, ben beylikdüzü rampasına (avcılar yönünden) 80C ile başlıyorum, rampa bittiğinde sıcaklık 90C a çok yaklaşmış oluyor, ama 90C nin üzerine çıkmadı henüz, dikkat eder çok zorlamazsanız sizde aynı değerlerde kalabilirsiniz.


kısaca anlatmaya çalıştım, detaylar için arayın sıkıldım yaw yazmaktan;.)


 

felicia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Mar 2006, 00:20

İleti felicia » 03 Haz 2006, 03:54

felicia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Mar 2006, 00:20

İleti hayri » 04 Haz 2006, 17:26

Vakit ayırdığın ve paylaşımın için teşekkürler
hayri
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 May 2006, 00:04

İleti jaja » 18 Haz 2006, 17:01

bu sorunu yazlık fan müşiri ve trmostadı degiştirerek birde doğan fanı taktım sorun  yok
jaja
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Oca 2006, 18:59

İleti firarim19 » 03 Ağu 2006, 00:03

abi ya senin motor farklıymış yaaa... acaba modelden mi ? bendeki 93....


 


Helal olsun abi yeniden yaratmışsın motoru sorunu olan arkadaşlar uygulayabilir. Çok şükür h,ç prb yaşamadım hararetten.

93 Favorit L
99 Felicia GLX LPG
03 Fabia Elegance 1.4 LPG
11 Fiesta TDCI
15 Rapid Spaceback 1.2 MPI

Skoda bir bakış açısı, bir yaşam tarzıdır. Mütevaziliğin simgesidir.
firarim19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 736
Kayıt: 02 Ağu 2006, 23:37
Nereden: Samsun
Arabanız: Rapid Spaceback 2015

İleti ey926 » 08 Eyl 2006, 00:16

arkadaşım senin yaptığını ben farklı düşündüm bende böle problem vardı ama çözüm olarak aynı görünüo ben radyatörü baş aşağı çevirmeyi düşünmüştüm ölede olabilir.
ey926
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 06 Eyl 2006, 04:09

İleti ünsal » 21 Eyl 2006, 01:04

arkadaşlar ben dizel müşürü taktım 90 da fan devreye  giriyo hiç problem yok bi deneyin ......
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti alper » 12 Ekm 2006, 00:57

kırmızı çizgi geçmicektir eminim skodaların çoğunda vardır...geçerse sağa çek bekleEmbarrassed
alper
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Ekm 2006, 00:45

İleti ünsal » 12 Ekm 2006, 01:11

bide 70'lik fan müşürü taktık sorun tamamen çözüldü..Smile
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti özhan » 12 Haz 2007, 07:07

sayın arkadaşım gönderdiğin bilgiler için çok teşekkürler mümkünse hazran sonunda ben izmirde olacağım bu işleri yaptırabileceğim bir ustanın adresini gönderebilirmisiniz.
özhan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Haz 2007, 20:36

İleti özhan » 12 Haz 2007, 07:16

[quote="felicia"]

doğru söylüyorsunuz arkadaşlar. ama yazması çok uzun süreceği için arayanlara telefonda anlatıyorum. yinede özetleyeyim.


ilk önce aracınınzın üst kapak contasının sağlam olup olmadığını tespit etimeniz-ettirmeniz gerekiyor. basitçe anlamak soğutma suyu kutusunun kapağını açın, kapak açıkken aracınızı çalıştırın, hararet göstergesi 90C yi geçtiğinde izlemeye başlayın, eğer su seviyesi yükselmeye başlıyor ve suyun içinde gazoz gibi köpürmeler görüyorsanız contanız hasarlıdır. yada sürekli su eksiltme sorunu yaşıyorsanız contanız kaçırıyordur. yani motorda oluşan kompresyon gazları soğutma suyuna karışıyor. bu contanın yenisi 15ytl civarında. motor ustasına gidip contayı değiştirin. bu işlem için üst kapağın taşlanması gerekir, eğer kapak daha önce taşlanmışsa yeni contayı 1,5mm lik alın, bu kararı kapağı taşlayacak kişi ile birlikte vermeye çalışın. bu motorlarda silindir gömlek yükseklikleri farklı olabiliyor ve conta değişip kapak taşlansa bile kaçak devam edebiliyor. eğer gömlek yükseklikleri aynı ise bu işlem size 30ytl taşlama+15ytl üst kapak contası+10ytl egzos contası+80ytl işçilk+yağ+antifiriz maliyeti çıkarır.


bu işlemi yaptıktan sonra aracı teslim almadan önce daha önce bahsettiğim soğutma suyu izleme işlemini tekrarlayın ve contanın sorunsuz olduğundan emin olun. unutmadan söyleyeyim; soğutma tertibatının en kritik parçalarından biri termostattır. piyasada çin malı termostatlar satılıyor 10ytl civarında fiyatları ve iki farklı tipi var. bu tiplerden elinize aldığınızda hortum çıkışlarına değilde motora monte edilen taraftan baktığınızda sarı renkli metal parçaları görebildiğiniz modeli tercit edin. size tavsiyen motor tamiri sürerken bu yeni termostatı metal bir kabın için su dodurduktan sonra ocak üzerine koyup termostatı içine bırakıp suyun kaynamasını saplamanız. su kaynamaya başlamadan önce termostatın açıldığını görün ve emin olun. :) bazı yeni parçalar arızalı olabiliyor.


2. aşama: herhangi bir yedek parçacıya gidip düşük sıcaklık 60-70C lik fan muşuru alın. tofaşlarla uyumlu bizim muşurlar.


sıra en zor kısma geldi. bir tornacı bulun. motor üzerindeki motordan-termostattan çıkan suyu radyatöre götüren hotumu ve bu fan muşurun ona götürün. alüminyumdan bir parça yaparak bu fan muşurunu üzerine monte etmesini, yapacaağı parçanın iç çapının götürdüğünüz hortumun iç çapından küçük olmaması gerektiğini, ve bu parçanın bu hortun ortadan kesilerek araya yerleştirileceğini anlatın. bununla ilgili resimler var ama nasıl ekleyeceğimi bilmiyorum. isteyen email versin yollayayım. yaptırdığınız bu parçayı tam ortasında kestiğiniz hotumu birleştirmek için kullanın ve muşuru üzerine monte edin. hortum uçlarına kelepçelerini takmayı unutmayın. bu işlemi tamamladıktan sonra hortumu ait olduğu yere takın.


radyatör üzerindeki fan muşurunu sökmeyin, bağlantı kablolarını açıp bu yeni monte ettiğimiz muşurla paralel başlayın.


şimdi, aracınızın contası sağlamdı ya da değiştirip sağlam hale getirdiniz. yeni taktığımız muşur da suyun motordan çıktığı noktada.


araçlarımızın radyatörleri malesef küçük seçilmiş. özellikle lpg li araçlarda yeterli soğutma elde etmekte zorlanıyor, sınırda kalıyor. radyatör üzerine monte edilmiş standart fan muşuru suyun radyatörden çıkış noktası ile tepe noktası arasında olmasına rağmen algılama süresinin uzun oluşu zaten yeterli olmayan radyatör performansını daha da düşürüyor. yukarda anlattığım ilave muşur ile suyun sıcaklığı 85 dereceye geldiği anda fan çalışmaya başlayacaktır. bu sayede şehir trafiğinde hararet sorununuz tamamiyle ortadan kaklmış olacak.  ancak uzun mesafelerde ve sürekli tırmanışlarda sıcaklık artışları görebilirsiniz, ben beylikdüzü rampasına (avcılar yönünden) 80C ile başlıyorum, rampa bittiğinde sıcaklık 90C a çok yaklaşmış oluyor, ama 90C nin üzerine çıkmadı henüz, dikkat eder çok zorlamazsanız sizde aynı değerlerde kalabilirsiniz.


kısaca anlatmaya çalıştım, detaylar için arayın sıkıldım yaw yazmaktan;.)


 

[/QUOTE]
özhan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Haz 2007, 20:36

İleti özhan » 12 Haz 2007, 07:17

mümkünse izmirde bu işlemi yaptırabileceğim ustanın adresi verilebilirse çoooooksevinirim
özhan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Haz 2007, 20:36

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir