2 sayfadan 1. sayfa

hararet

İletiTarih: 17 Mar 2006, 01:20
jaja

arabamda hararet sorunu var 1991 model 135 l favorit radyötör degişti üst kapak siboblar degişti ve haaret yükseliyor yokuş çıkarken fan direk çalıştırıyorum termostatı ve fan müşürünü yazlık takdırdım yok avansdan yapar dediler avansı lazerle ayarlatdım sorun devam ediyor


 şeırmış durumdayım şimdiden teşekkürler


İletiTarih: 25 Mar 2006, 19:11
felicia
beni arayın, 0 533 726 37 90. yardımcı olacağım

İletiTarih: 26 Mar 2006, 02:57
yonetici
Arkadaşlar bu favorit, felicia gibi araçlar zaten değişken hararetle çalışıyor. Mesela bende şu anda 101HP fabia var onun harareti sürekli sabit 90 derece ama öncceden feliciam vardı o sürekli oynardı. Bende çok cebellştim bir sorn var heralde diye ama hangi ustaya gitsem bana bu araba böyle çalışır kırmızı çizgiye gelmedikçe sorun yok dediler sonra bir daha kafama takmadım olayı çok abartıyorsunuz rahat bırakın arabayı kırmızı çizgiye gelmedikçe bir sorun yok.

İletiTarih: 27 Mar 2006, 04:32
felicia

arayın yardımcı olayım.


0 212 852 89 59


 


murat turan


İletiTarih: 20 May 2006, 03:37
hayri
Yaa forumların asıl amacı bilgi paylaşmak değilmidir arkadaşlar neden herkes burda bilgilerini açık olarak paylaşmak yerine beni arayın size yardımcı olayım diyor neden çözümlerini buraya yazmıyolar???

İletiTarih: 21 May 2006, 13:10
FAVORİT 136L
Evet bu forum öneri ve şikayetlerimizi paylaşmak için kurulmuş sizde burada yazarak paylaşabilirsiniz...Hemde öğrenmiş oluruz nasıl oluyor...insan konuşmakla anlatamayacağı çoğu şeyi yazarak anlatabilir...SAYGILAR

İletiTarih: 03 Haz 2006, 03:10
felicia

doğru söylüyorsunuz arkadaşlar. ama yazması çok uzun süreceği için arayanlara telefonda anlatıyorum. yinede özetleyeyim.


ilk önce aracınınzın üst kapak contasının sağlam olup olmadığını tespit etimeniz-ettirmeniz gerekiyor. basitçe anlamak soğutma suyu kutusunun kapağını açın, kapak açıkken aracınızı çalıştırın, hararet göstergesi 90C yi geçtiğinde izlemeye başlayın, eğer su seviyesi yükselmeye başlıyor ve suyun içinde gazoz gibi köpürmeler görüyorsanız contanız hasarlıdır. yada sürekli su eksiltme sorunu yaşıyorsanız contanız kaçırıyordur. yani motorda oluşan kompresyon gazları soğutma suyuna karışıyor. bu contanın yenisi 15ytl civarında. motor ustasına gidip contayı değiştirin. bu işlem için üst kapağın taşlanması gerekir, eğer kapak daha önce taşlanmışsa yeni contayı 1,5mm lik alın, bu kararı kapağı taşlayacak kişi ile birlikte vermeye çalışın. bu motorlarda silindir gömlek yükseklikleri farklı olabiliyor ve conta değişip kapak taşlansa bile kaçak devam edebiliyor. eğer gömlek yükseklikleri aynı ise bu işlem size 30ytl taşlama+15ytl üst kapak contası+10ytl egzos contası+80ytl işçilk+yağ+antifiriz maliyeti çıkarır.


bu işlemi yaptıktan sonra aracı teslim almadan önce daha önce bahsettiğim soğutma suyu izleme işlemini tekrarlayın ve contanın sorunsuz olduğundan emin olun. unutmadan söyleyeyim; soğutma tertibatının en kritik parçalarından biri termostattır. piyasada çin malı termostatlar satılıyor 10ytl civarında fiyatları ve iki farklı tipi var. bu tiplerden elinize aldığınızda hortum çıkışlarına değilde motora monte edilen taraftan baktığınızda sarı renkli metal parçaları görebildiğiniz modeli tercit edin. size tavsiyen motor tamiri sürerken bu yeni termostatı metal bir kabın için su dodurduktan sonra ocak üzerine koyup termostatı içine bırakıp suyun kaynamasını saplamanız. su kaynamaya başlamadan önce termostatın açıldığını görün ve emin olun. :) bazı yeni parçalar arızalı olabiliyor.


2. aşama: herhangi bir yedek parçacıya gidip düşük sıcaklık 60-70C lik fan muşuru alın. tofaşlarla uyumlu bizim muşurlar.


sıra en zor kısma geldi. bir tornacı bulun. motor üzerindeki motordan-termostattan çıkan suyu radyatöre götüren hotumu ve bu fan muşurun ona götürün. alüminyumdan bir parça yaparak bu fan muşurunu üzerine monte etmesini, yapacaağı parçanın iç çapının götürdüğünüz hortumun iç çapından küçük olmaması gerektiğini, ve bu parçanın bu hortun ortadan kesilerek araya yerleştirileceğini anlatın. bununla ilgili resimler var ama nasıl ekleyeceğimi bilmiyorum. isteyen email versin yollayayım. yaptırdığınız bu parçayı tam ortasında kestiğiniz hotumu birleştirmek için kullanın ve muşuru üzerine monte edin. hortum uçlarına kelepçelerini takmayı unutmayın. bu işlemi tamamladıktan sonra hortumu ait olduğu yere takın.


radyatör üzerindeki fan muşurunu sökmeyin, bağlantı kablolarını açıp bu yeni monte ettiğimiz muşurla paralel başlayın.


şimdi, aracınızın contası sağlamdı ya da değiştirip sağlam hale getirdiniz. yeni taktığımız muşur da suyun motordan çıktığı noktada.


araçlarımızın radyatörleri malesef küçük seçilmiş. özellikle lpg li araçlarda yeterli soğutma elde etmekte zorlanıyor, sınırda kalıyor. radyatör üzerine monte edilmiş standart fan muşuru suyun radyatörden çıkış noktası ile tepe noktası arasında olmasına rağmen algılama süresinin uzun oluşu zaten yeterli olmayan radyatör performansını daha da düşürüyor. yukarda anlattığım ilave muşur ile suyun sıcaklığı 85 dereceye geldiği anda fan çalışmaya başlayacaktır. bu sayede şehir trafiğinde hararet sorununuz tamamiyle ortadan kaklmış olacak.  ancak uzun mesafelerde ve sürekli tırmanışlarda sıcaklık artışları görebilirsiniz, ben beylikdüzü rampasına (avcılar yönünden) 80C ile başlıyorum, rampa bittiğinde sıcaklık 90C a çok yaklaşmış oluyor, ama 90C nin üzerine çıkmadı henüz, dikkat eder çok zorlamazsanız sizde aynı değerlerde kalabilirsiniz.


kısaca anlatmaya çalıştım, detaylar için arayın sıkıldım yaw yazmaktan;.)


 


İletiTarih: 03 Haz 2006, 03:54
felicia

İletiTarih: 04 Haz 2006, 17:26
hayri
Vakit ayırdığın ve paylaşımın için teşekkürler

İletiTarih: 18 Haz 2006, 17:01
jaja
bu sorunu yazlık fan müşiri ve trmostadı degiştirerek birde doğan fanı taktım sorun  yok

İletiTarih: 03 Ağu 2006, 00:03
firarim19

abi ya senin motor farklıymış yaaa... acaba modelden mi ? bendeki 93....


 


Helal olsun abi yeniden yaratmışsın motoru sorunu olan arkadaşlar uygulayabilir. Çok şükür h,ç prb yaşamadım hararetten.


İletiTarih: 08 Eyl 2006, 00:16
ey926
arkadaşım senin yaptığını ben farklı düşündüm bende böle problem vardı ama çözüm olarak aynı görünüo ben radyatörü baş aşağı çevirmeyi düşünmüştüm ölede olabilir.

İletiTarih: 21 Eyl 2006, 01:04
ünsal
arkadaşlar ben dizel müşürü taktım 90 da fan devreye  giriyo hiç problem yok bi deneyin ......

İletiTarih: 12 Ekm 2006, 00:57
alper
kırmızı çizgi geçmicektir eminim skodaların çoğunda vardır...geçerse sağa çek bekleEmbarrassed

İletiTarih: 12 Ekm 2006, 01:11
ünsal
bide 70'lik fan müşürü taktık sorun tamamen çözüldü..Smile

İletiTarih: 12 Haz 2007, 07:07
özhan
sayın arkadaşım gönderdiğin bilgiler için çok teşekkürler mümkünse hazran sonunda ben izmirde olacağım bu işleri yaptırabileceğim bir ustanın adresini gönderebilirmisiniz.

İletiTarih: 12 Haz 2007, 07:16
özhan
[quote="felicia"]

doğru söylüyorsunuz arkadaşlar. ama yazması çok uzun süreceği için arayanlara telefonda anlatıyorum. yinede özetleyeyim.


ilk önce aracınınzın üst kapak contasının sağlam olup olmadığını tespit etimeniz-ettirmeniz gerekiyor. basitçe anlamak soğutma suyu kutusunun kapağını açın, kapak açıkken aracınızı çalıştırın, hararet göstergesi 90C yi geçtiğinde izlemeye başlayın, eğer su seviyesi yükselmeye başlıyor ve suyun içinde gazoz gibi köpürmeler görüyorsanız contanız hasarlıdır. yada sürekli su eksiltme sorunu yaşıyorsanız contanız kaçırıyordur. yani motorda oluşan kompresyon gazları soğutma suyuna karışıyor. bu contanın yenisi 15ytl civarında. motor ustasına gidip contayı değiştirin. bu işlem için üst kapağın taşlanması gerekir, eğer kapak daha önce taşlanmışsa yeni contayı 1,5mm lik alın, bu kararı kapağı taşlayacak kişi ile birlikte vermeye çalışın. bu motorlarda silindir gömlek yükseklikleri farklı olabiliyor ve conta değişip kapak taşlansa bile kaçak devam edebiliyor. eğer gömlek yükseklikleri aynı ise bu işlem size 30ytl taşlama+15ytl üst kapak contası+10ytl egzos contası+80ytl işçilk+yağ+antifiriz maliyeti çıkarır.


bu işlemi yaptıktan sonra aracı teslim almadan önce daha önce bahsettiğim soğutma suyu izleme işlemini tekrarlayın ve contanın sorunsuz olduğundan emin olun. unutmadan söyleyeyim; soğutma tertibatının en kritik parçalarından biri termostattır. piyasada çin malı termostatlar satılıyor 10ytl civarında fiyatları ve iki farklı tipi var. bu tiplerden elinize aldığınızda hortum çıkışlarına değilde motora monte edilen taraftan baktığınızda sarı renkli metal parçaları görebildiğiniz modeli tercit edin. size tavsiyen motor tamiri sürerken bu yeni termostatı metal bir kabın için su dodurduktan sonra ocak üzerine koyup termostatı içine bırakıp suyun kaynamasını saplamanız. su kaynamaya başlamadan önce termostatın açıldığını görün ve emin olun. :) bazı yeni parçalar arızalı olabiliyor.


2. aşama: herhangi bir yedek parçacıya gidip düşük sıcaklık 60-70C lik fan muşuru alın. tofaşlarla uyumlu bizim muşurlar.


sıra en zor kısma geldi. bir tornacı bulun. motor üzerindeki motordan-termostattan çıkan suyu radyatöre götüren hotumu ve bu fan muşurun ona götürün. alüminyumdan bir parça yaparak bu fan muşurunu üzerine monte etmesini, yapacaağı parçanın iç çapının götürdüğünüz hortumun iç çapından küçük olmaması gerektiğini, ve bu parçanın bu hortun ortadan kesilerek araya yerleştirileceğini anlatın. bununla ilgili resimler var ama nasıl ekleyeceğimi bilmiyorum. isteyen email versin yollayayım. yaptırdığınız bu parçayı tam ortasında kestiğiniz hotumu birleştirmek için kullanın ve muşuru üzerine monte edin. hortum uçlarına kelepçelerini takmayı unutmayın. bu işlemi tamamladıktan sonra hortumu ait olduğu yere takın.


radyatör üzerindeki fan muşurunu sökmeyin, bağlantı kablolarını açıp bu yeni monte ettiğimiz muşurla paralel başlayın.


şimdi, aracınızın contası sağlamdı ya da değiştirip sağlam hale getirdiniz. yeni taktığımız muşur da suyun motordan çıktığı noktada.


araçlarımızın radyatörleri malesef küçük seçilmiş. özellikle lpg li araçlarda yeterli soğutma elde etmekte zorlanıyor, sınırda kalıyor. radyatör üzerine monte edilmiş standart fan muşuru suyun radyatörden çıkış noktası ile tepe noktası arasında olmasına rağmen algılama süresinin uzun oluşu zaten yeterli olmayan radyatör performansını daha da düşürüyor. yukarda anlattığım ilave muşur ile suyun sıcaklığı 85 dereceye geldiği anda fan çalışmaya başlayacaktır. bu sayede şehir trafiğinde hararet sorununuz tamamiyle ortadan kaklmış olacak.  ancak uzun mesafelerde ve sürekli tırmanışlarda sıcaklık artışları görebilirsiniz, ben beylikdüzü rampasına (avcılar yönünden) 80C ile başlıyorum, rampa bittiğinde sıcaklık 90C a çok yaklaşmış oluyor, ama 90C nin üzerine çıkmadı henüz, dikkat eder çok zorlamazsanız sizde aynı değerlerde kalabilirsiniz.


kısaca anlatmaya çalıştım, detaylar için arayın sıkıldım yaw yazmaktan;.)


 

[/QUOTE]

İletiTarih: 12 Haz 2007, 07:17
özhan
mümkünse izmirde bu işlemi yaptırabileceğim ustanın adresi verilebilirse çoooooksevinirim