gaz

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

gaz

İleti omerbicak » 21 Mar 2006, 10:37

1990 model skoda favorit 136l var. buna gaz taktırmamın faydası olurmu neler kazanır neler kaybederim
 
omerbicak
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Mar 2006, 10:36

İleti ileli-61 » 21 Mar 2006, 16:08

BENİM ŞU ANKİ FABİADAN ÖNCE 1994 FAVORİT VARDI.BEN GAZ TAKTIRMIŞTIM VE VERİM ALMIŞTIM.HEMDE YAKITTAN TASARRUF EDERSİN.AMA ÇOK ÖNEMLİ BİR NOKTA VAR BU KONUDA BENCE TAKTIRACAĞIN KİŞİLER İŞİN UZMANLARI OLMASI GEREKİR.ARAŞTIRMANI İYİ YAP VE TAKTIR RAHAT EDERSİN.
ileli-61
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Mar 2006, 21:12

İleti yonetici » 26 Mar 2006, 02:54

Favorit gibi karbüratörlü araçlarda LPG gayet ekonomik yakıt tüketimi sağlıyor fakat işin ehli tarafından yapılmazsa sürekli karbüratör ayarının kaçması, geri tepme sonucu performans düşüşü gibi sorunlar olabiliyor. Biraz paraya kıyın iyi bir LPG kiti taktırın ve işten gerçekten anlayan insanlara yaptırın.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti alper » 16 Ekm 2006, 00:34

aracın performansını düşürür boşuna taktırma
alper
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Ekm 2006, 00:45

İleti ünsal » 16 Ekm 2006, 22:37

benimde önceki aracım lpg liydi taktırmasam mı diye düşünürken taktırdım ilk başta düzene sokana kadar biraz sorun yaşadım performans biraz düşüyo ama çok fark etmiyo yakıt baya düşüyo .....
şu anda benzinli aracım var ama taktırmayı düşünmüyorum ...

karar senin...

saygılar ...Smile 
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti cemegemen » 02 Kas 2006, 02:47

selam;
blackline'ın sorusuna da yazdım buraya da yazıyorum.lpg'den çok memnunum.emir beyin dediği gibi işinin ehli bir yerde yapılması koşuluyla tabi.aşağıdaki yazıyı internette buldum.biraz kopyala-yapıştır oldu ama kusura bakmayın.

benzine göre avantaj ve dezavantajları ise şöyle sıralanabilir;

dezavantajları-olumsuzlukları:

*benzinin
yanma ısısı daha yüksek olduğundan, 1 depo benzinle yaptığınız
kilometreyi 1 depo lpg ile yapamazsınız. 50-100 km(kullanıma göre
değişir) daha az kilometre yapar.

*enjeksiyonlu arabanızı lpg'ye
çevirdiğinizde, arabanız artık karbüratörlü hale gelmiştir, bu da daha
fazla gürültü, daha fazla yakıt sarfiyatı, daha fazla çevre kirliliği
demektir(çiğ yakıt atma atraksiyonu)-(katalitik konvertörün iptali)

*ithal otomobillerin bir çoğunda bulunan 400-500 bin km motor ömrünü* 300-400bin km'ye çekmiş olursunuz.

*arabanın
içine sızabilen benzin kokusu, keskin, ayıltıcı ve uyarıcı olduğu
halde, lpg kokusu bayıltıcı ve uyku getiricidir, özellikle uzun yolda
ekstra dikkat etmeniz gereken mevzu haline gelir.

*yerli parçalarla dönüşüm yaptırmak bu yukardaki dezavantajların olumsuzluk katsayısını artıracaktır.

*yine
yanma ısısıyla alakalı, lpg'li araçlarda ortlama 5-10 hp güç kaybı her
tür araçta gözlenmiştir. bu da uzun yolda açık olan klima ile eşdeğer
bir kayıptır.

avantajları-olumlu yönleri-tavsiyeler:

*aracınız
ne olursa olsun ortalama %45-50 yakıt tasarrufu sağlar. aracınız daha
az yakmaz ama litre fiyatından kazanırsınız. bir depo yakıtta kazanılan
tasarruf, 60lt baz alındığında ortalama fiyatla 60-65 milyon civarıdır.
ve bu kazanç sadece bir depoda kazandığınızdır. hemen kısa bir hesap
yapalım; ayda ortalama 3 depo benzin harcayan biri > 65 milyon*3=195
milyon lira tasarruf etmiş olur. yılda > 195 milyon*12= 2 milyar 340
milyon eder.
aracınızı kullandığınız yıla göre de hesaplandığında,
milyarlarca lira cebinizde kalmış olur. bu da belli bir yıl ya da
kilometre sonunda (avrupada yapılan testlerde lpg li renault clio
otomobilin 400.000 km masrafsız gittiğini göstermiştir ama bu her marka
ve modelde aynı uyumu sağlayacak anlamına gelmemelidir.) aracınızda
oluşacak ciddi de olsa problemin çözümü için gerekli parayı çıkarttığı
anlamına gelmektedir. yani yılda 2 milyar 340 milyon kira veridğinizi
düşünürseniz bu parayı sadece aracınızın yakıtından çıkartabilirsiniz.
kişisel olarak başka hiçbir tasarruf bu parayı
çıkartmayacaktır(sigarayı bırakmak dahil).

*ilk çıktığı
dönemlerde sıkça karşılaşılan güvenlik problemleri, artık daha kaliteli
parça kullanımı ve dönüşüm hizmetleriyle aşılmış benzinden bile daha
güvenli bir yakıt sistemine dönüşmüştür. göztepe mavi çarşı
patlamasındaki görüntüleri hatırlayanlar, paramparça olmuş araçların
bir kısmının lpg tanklarının, aynı bir kara kutu gibi hiç deforme
olmadan aynen durduklarını hatırlayacaklardır. ancak bu güvenli sistem,
kimi araç sahiplerinin yaptırdığı ucuz sistemlerle olmamaktadır.

*lpg dönüşüm sistemini kabaca birkaç bölüme ayırırsak;
-karbüratörlü
araçlar için daha ucuz maliyetli sistemler (yaklaşık 200-350 milyon
arasında değişmektedir- yerli parçalar kullanılmaktadır, garantisi
yoktur, aracın problem çıkartma ihtimali yüksektir.)
-enjeksiyonlu araçlar için biraz daha kaliteli sistemler (400-650 milyon arasında değişmektedir.)
-enjeksiyonlu
araçlar için tam güvenli sistemler (1000-2000 euro arasında
değişmektedir-ki aracınızı sıfır kilometrede yeni aldıysanız bu tavsiye
edilir. aracınız lpg den sonra bile enjeksiyon ve katalitik konvertör
sistemini koruyacaktır, bu da yukarda belirtilen %45-50 tasarruf
oranını 50-55 lere çekecektir.)

*eskiden kullanılan lpg
sistemlerinde araç lpg de çalıştırıldığından, motor soğukken bir hayli
zarar görmekte idi. fakat şimdi kullanılan sistemlerde araçlar,
otomatik olarak benzinde çalış
cemegemen
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 30 Nis 2006, 17:48


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir