FAVORİT EN ÇOK KAÇ HIZ YAPAR

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FAVORİT EN ÇOK KAÇ HIZ YAPAR

İleti firarim19 » 29 Tem 2007, 17:11

[quote="AV-2006"]Konu hız olunca uzarda uzar.Her okuyan birşey yazar.160 , 180 ...Daha öncede söyledik 58hp 1.3 motor performans için üretilmemiş... Fabrika verisi son sürat 150 km/h.[/QUOTE]
 

 

Fabrika verisine takılmayın, o rakamlar araç zarar görmeden çıkabileceği en yüksek hızı verir,

 

devir göstergesi 5500 den sonra kırmızıdır, 4 de 5500 e kadar basıp 5e atma ile, 4 de 6500 e kadar basıp 5 e atma arasında son sürat bakımından tabiki fark olacaktır.

 

Gelelim neden kırmızı çizgi olduguna? yağlama ve sogutmanın yetersiz kaldıgı devirlerdir bu kırmızı bölgeler, uzun süre bu devirlerde çalıştırmak araca zarar verir. Bu devirlere çıkılmak isteniyorsa, yağlama ve sogutma sistemi güçlendirilip, gaz pedalının altındaki takoz sökülür. Rally araçlarında böyle yapılmıştır.

 

Performans için üretilmemiş olması 160-170 yapamaz anlamına gelmez, performans kısa sürede bu hızlara çıkmayı gerekli kılar, performans yok ise 5 dk beklersiniz 160 dan 170 e ulaşabilmek için.

 

 

Favonun fabrika verisi 0-100 süresi 15.9, benim aracımla 12.65 , videosu da eklidir forumda.

 

o yüzden 10 km için birbirimizi kırmaya gerek yok, deneyin 4 de aracı zorlamayı göreceksiniz.
 
93 Favorit L
99 Felicia GLX LPG
03 Fabia Elegance 1.4 LPG
11 Fiesta TDCI
15 Rapid Spaceback 1.2 MPI

Skoda bir bakış açısı, bir yaşam tarzıdır. Mütevaziliğin simgesidir.
firarim19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 736
Kayıt: 02 Ağu 2006, 23:37
Nereden: Samsun
Arabanız: Rapid Spaceback 2015

İleti gonuldostu476 » 12 Ağu 2007, 00:47

1994 model GLX im ile 165 km hızı gördum 170 km hızıda görür basmaz diyenın ya arabasında bişi var karbıratör ayarı vs. yada kendine guvenemıyor Clap
gonuldostu476
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Ağu 2007, 22:55

İleti hakanerdogan » 12 Ağu 2007, 00:54

 

 

renault 9 broadwaylerin 140 km/s den sonra yere 300 kg civarı ağırlıkla bastıklarını duymuştum. tabi bu kesin bir şey değil. yani demek istediğim bu yaştaki bu tür arabalarla yapmayın. aslında hiçbi arabayla yapmayın.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti iboli » 16 Ağu 2007, 16:47

[quote="hakanerdogan"]
 

 

renault 9 broadwaylerin 140 km/s den sonra yere 300 kg civarı ağırlıkla bastıklarını duymuştum. tabi bu kesin bir şey değil. yani demek istediğim bu yaştaki bu tür arabalarla yapmayın. aslında hiçbi arabayla yapmayın.
[/QUOTE]

Ben broadwaylerin 140tan sonrayere yaptığı ağırlık 135 kg diye duymuştum. Favoritinde pek farklı olacağını sanmıyorum.
iboli
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Ağu 2007, 15:42

İleti hakanerdogan » 16 Ağu 2007, 17:10

[quote="iboli"] [quote="hakanerdogan"]
 

 

renault 9 broadwaylerin 140 km/s den sonra yere 300 kg civarı ağırlıkla bastıklarını duymuştum. tabi bu kesin bir şey değil. yani demek istediğim bu yaştaki bu tür arabalarla yapmayın. aslında hiçbi arabayla yapmayın.
[/QUOTE]

Ben broadwaylerin 140tan sonrayere yaptığı ağırlık 135 kg diye duymuştum. Favoritinde pek farklı olacağını sanmıyorum.
[/QUOTE]
 

 

aha işte buyrun arkadaşlar. favoritle 170 yapacam diye uğraşanların yerle bağlantıları pek sağlam değil. hiiç gerek yok basacam diye uğraşmaya.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti spepe » 26 Ekm 2007, 18:41

  bu araç 200 bassa basacak mısınız arkadaşlar. bu araçlarda can güvenliği yok. ben en ideal hız 90
spepe
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Ekm 2007, 13:46

İleti iris_mavi » 26 Ekm 2007, 19:52

[quote="hakanerdogan"]yav arkadaşlar bir hız konusu aldı başını gidiyor yine... favorit bu, ekonomi olsun diye, ucuz ve şehir içi kullanıma gelen bi araba olduğu için alınıyor. favoritle 150-160 ne demek allahaşkına... o arabanın amacı bu değilki. favoriti kötülediğim kesinlikle anlaşılmasın. kendi sınıfında, kendi yaşında alınabilecek en iyi fiyata ve sağlamlığa sahip.
 

yağı suyu tamsa, arızası yoksa, motor düzenli bakımını görüyorsa şanzımanında, yürür aksamında sorun yoksa ha 140 basmış ha 200 basmış.

 

Emniyeti elden bırakmayın.
[/QUOTE]
 

Doğru son derece haklısın arkadaşım ya bide ne kadar sağlam olursa olsun 110 - 120 yi geçinde istersen altındaki X5 olsun bi takla atmaya başladımı kimse durduramaz ki !!!

Yanlış mıyım en iyisi işi baştan sağlama almak ben uslandım artık :D
iris_mavi
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Eyl 2007, 18:12

İleti silverlinemania » 26 Ekm 2007, 23:53

[quote="firarim19"][quote="AV-2006"]Konu hız olunca uzarda uzar.Her okuyan birşey yazar.160 , 180 ...Daha öncede söyledik 58hp 1.3 motor performans için üretilmemiş... Fabrika verisi son sürat 150 km/h.[/QUOTE]
 

 

Fabrika verisine takılmayın, o rakamlar araç zarar görmeden çıkabileceği en yüksek hızı verir,

 

devir göstergesi 5500 den sonra kırmızıdır, 4 de 5500 e kadar basıp 5e atma ile, 4 de 6500 e kadar basıp 5 e atma arasında son sürat bakımından tabiki fark olacaktır.

 

Gelelim neden kırmızı çizgi olduguna? yağlama ve sogutmanın yetersiz kaldıgı devirlerdir bu kırmızı bölgeler, uzun süre bu devirlerde çalıştırmak araca zarar verir. Bu devirlere çıkılmak isteniyorsa, yağlama ve sogutma sistemi güçlendirilip, gaz pedalının altındaki takoz sökülür. Rally araçlarında böyle yapılmıştır.

 

Performans için üretilmemiş olması 160-170 yapamaz anlamına gelmez, performans kısa sürede bu hızlara çıkmayı gerekli kılar, performans yok ise 5 dk beklersiniz 160 dan 170 e ulaşabilmek için.

 

 

Favonun fabrika verisi 0-100 süresi 15.9, benim aracımla 12.65 , videosu da eklidir forumda.

 

o yüzden 10 km için birbirimizi kırmaya gerek yok, deneyin 4 de aracı zorlamayı göreceksiniz.
[/QUOTE]
 

firarim ya ben bizim araçların en son devir olarak 5500 yaptığını biliyorum ki öylede zaten ben denedim boştada sonuna kadar bastım 5500 3. 4. vitestede 5500 sen nasıl 6500 devir yaptırabildin anlamış değilim ha belki bi ihtimal 6000 devir yapabilir ama 6500 ne demek yaa son teknoloji araçlar bile o kadar yapamıyo bnm arkadaşımda var 94 m3 bmw o bile en son 6000 devir yapabiliyo ki hep onla beraberim ve arabasını hep servise götürür getirir yani ben bizim arabaların 6500 devir yapabileceğini sanmıyorum ha yanlış anlama sana inanmıyo değilim ama yaptıysan bile helal olsun sana nasıl yaptıysan söylede bende deniyim merak ettim açıkcası
silverlinemania
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 20:08

İleti alwaysloser » 27 Ekm 2007, 00:09

yaw hala dewam ediyomu bu konuuu
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti ahmetva » 27 Ekm 2007, 10:20

Bence bu konu favorit kaç metrede durur olmalıydı LOL
ahmetva
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 May 2007, 23:57

İleti sainz » 27 Ekm 2007, 12:51

[quote="ahmetva"]Bence bu konu favorit kaç metrede durur olmalıydı LOL[/QUOTE]

 

Auto Show' un eski sayılarından birinde Lada Samara ile karşılaştırmalı olarak yapılan testte 100-0 km/s mesafesini 55 metre olarak ölçmüşlerdi.WinkBig%20smile
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ertugrulll » 27 Ekm 2007, 16:13

selam ben yeni üyeyim biraz geç olsada bende yazmak istedim
 

elime 93 sonu skoda lx var zaten ondan sonrada üretilmedi gölbaşındaki ankara merkeze tatlı bir rampa var orda ben lpg ile 170 - 175 arası bişey yaptı şahsen yaptım ama ön düzen direksiyonu titremekten tutulmuyor balanslı oldu halde

 

gelelim o hızla durabilirmiyiz ?

 

cevap asla debriyaj + frene aynı anda bastım 160 dayken sonuç olumsuz arabanın durması diye bişey yok anca kaç metre sonra durdu oda yavaş yavaş balatalardan ses gele gele pöff arabanın kıçı başı biryere gitti anlıcanız

 

yanlız bu deneme saat sabaha karşı 03:00 sıralarında yollar boşken yerler kuru ve emliyet kemeri takılı iken yapıldı tavsiye etmem önce sizin sonra başkalarının hayatını tehlikeye atarsınız ki skodayla sürat olmuyor sizin yerinize denedim işte
ertugrulll
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Ekm 2007, 16:03

İleti silverlinemania » 28 Ekm 2007, 00:39

[quote="ertugrulll"]selam ben yeni üyeyim biraz geç olsada bende yazmak istedim
 

elime 93 sonu skoda lx var zaten ondan sonrada üretilmedi gölbaşındaki ankara merkeze tatlı bir rampa var orda ben lpg ile 170 - 175 arası bişey yaptı şahsen yaptım ama ön düzen direksiyonu titremekten tutulmuyor balanslı oldu halde

 

gelelim o hızla durabilirmiyiz ?

 

cevap asla debriyaj + frene aynı anda bastım 160 dayken sonuç olumsuz arabanın durması diye bişey yok anca kaç metre sonra durdu oda yavaş yavaş balatalardan ses gele gele pöff arabanın kıçı başı biryere gitti anlıcanız

 

yanlız bu deneme saat sabaha karşı 03:00 sıralarında yollar boşken yerler kuru ve emliyet kemeri takılı iken yapıldı tavsiye etmem önce sizin sonra başkalarının hayatını tehlikeye atarsınız ki skodayla sürat olmuyor sizin yerinize denedim işte
[/QUOTE]
 

ertuğrul sen bence balans ayarına bi baktırt bende 170 gördüm bu araçla ama dediğin gibi titreme yapmıyodu frenleme mesafesine gelincede tabikide o hızla 50 60 metrede duramaz ama debriyaj + fren yaparsan durma mesafesi iyice artar neden dicen çünkü motorla tekerleklerin ilişkisini kesmiş oluyosun buda motor freninin devreden çıkması anlamına geliyo bu hızla o şekilde durdurmaya çalışırken frene biraz fazla bassan disklerin kitlerin ve savrulmaya başlarsın en iyi frenleme debriyaja basılmadan ve vites küçülterek yapılır ben böyle yapıyorum hemde araç iyice stop etme yani 600 700 devre geldiğinde debriyaja basıyorum çok sağlıklı bi şekilde duruyo çok denedim debriyaj + freni yük hızlarda sonuç çok kötü oluyo basıyorum basıyorum durmuyo sen sen ol o hızda bu şekilde aracı durdurmaya çalışma çok tehlikeli Thumbs%20Up
silverlinemania
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 20:08

İleti hakanerdogan » 28 Ekm 2007, 00:54

debriyaja basması durmayı kolaylaştırır!
 

eğer frenleme esnasında hızı düştüğü müddetçe 5.vitesten durana dek tek tek 4,3,2,1 e takıp kompresyon uygulayabilseydi dediğin geçerli olurdu.

 

'''araç tam durmaya yakınken debriyaja basayım, o zaman daha çabuk durur'''

 

bu doğru bilinen yanlışlardandır.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti silverlinemania » 28 Ekm 2007, 01:12

[quote="hakanerdogan"]debriyaja basması durmayı kolaylaştırır!
 

eğer frenleme esnasında hızı düştüğü müddetçe 5.vitesten durana dek tek tek 4,3,2,1 e takıp kompresyon uygulayabilseydi dediğin geçerli olurdu.

 

'''araç tam durmaya yakınken debriyaja basayım, o zaman daha çabuk durur'''

 

bu doğru bilinen yanlışlardandır.
[/QUOTE]
 

valla ben herzaman yukarda dediğim gibi yapıyorum ve fren mesafesi kısalıyo 60 metrede durucaksa 50 metreye iniyo yani şu ana kadar hiçbir kötü yanını görmedim tam tersine daha ehliyeti yeni aldığım zamanlarda daha araç kullanmayı çok ii bilmiyoken öyle debriyaj ve frene aynı anda bastım hızım 80 di diskler kilitlendi ve araç savrulup önce 2 ağaca sonra şahine en sonda kamyona çarptı aradaki farkı düşünün artık
silverlinemania
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 20:08

İleti 34SCU59 » 29 Ekm 2007, 22:53

93 model favorit alman yapımı olup bazı motordaki parçalar 91  model çekoslavak olup motoru farklıdır.91 e alıstığın zaman 93 alman daha sessiz kalıyo bunu dene:)))))))))))
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti silverlinemania » 30 Ekm 2007, 00:34

[quote="34 SCU 59"]93 model favorit alman yapımı olup bazı motordaki parçalar 91  model çekoslavak olup motoru farklıdır.91 e alıstığın zaman 93 alman daha sessiz kalıyo bunu dene:)))))))))))[/QUOTE]
 

dostum eğer bunu bnm için yazdıysan bi açıklama getiriyim bnm arabam 94 model 93 değil ki o nerden çıktı ayrıca biz sessizliği veya sesini tartışmıyoruz ki fren mesafesi ve ii frenlemeyi tartışıyoduk bu senin yazdığınla ne alakası var bu konunun anlamadım ayrıca 93 modeller öyle olablir şimdi onlar öyle diye 94 model aracı satıp 93 model mi alıcaz denemk için anlamadım valla
silverlinemania
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 20:08

İleti ilk aşk » 30 Ekm 2007, 02:03

dediğinizden hiç birşey anlamadım. Cry
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir