Radyatörde Hava Yaptırmama.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Radyatörde Hava Yaptırmama.

İleti SKODA 135 » 09 Ekm 2010, 16:15

Arkadaşlar malumunuz kış geliyor, radyatörün suyunu boşaltıp tamamen antifriz dolduracağım. Fakat hava yaptırmadan nasıl yaparım. Özellikle kalorifer radyatöründe hava kalırsa ısıtma yapmıyor biliyorsunuz böyle bir hataya düşmeden nasıl değiştirebilirim, önerileriniz.......
 
Oyuncak sanmayın ahlâk-ı milli, rûhî millidir.
Onun ilkâsı en korkunç ölüm, mevt-i külli'dir.
Mehmet Akif ERSOY
Kullanıcı avatarı
SKODA 135
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 08 Ekm 2010, 18:25
Ad Soyad: Abdullah Pınarlı
Nereden: Uşak
Arabanız: Skoda Favorit

İleti skodaizm » 09 Ekm 2010, 17:02

Bu yazacaklarım biraz zahmetli gelsede hava alma işleminin en güvenli şekli budur ve özellikle soğuk havalarda bu işlem doğru yapılırsa LPG kafasının donması olayınında önüne geçilir ve sistem hem daha iyi soğutma ve kaloriferi de iyi ısıtma yapar.

- Bu iş için iki kişi gerekli

-Önce aracınızı havayı tam almayı sağlamak için aracın burnu biraz (Az meyil olmalı) meyilli bir yokuş tarafında olacak şekilde park ediniz.

- Sıvı doldururkende boşaltırken de ısıtma radyatörünü sıcak pozisyona ( açık) getirin,

- Bosalmış olan soğutma sıvısını plastik taşırma kabından doldurmadan önce karburatörün yanından ( otomatik jikle üstü) girişi olan iki su hortumundan birinin ucunu sökün. bu işi daha kolay yapmak için hava filtresi plastik korumasını da çıkarmanızda yarar var,

- Soğutucu sıvıyı bu hortum açık pozisyonda soğutucu su kabına ağzına kadar doldurun.

-Bir kişi bu açık olan hortum tarafını eliyle kapatmalı diğer kişi de taşırma kabı içine basınç yapacak şekilde üfürmeli,

- Basınç ile açık uçtan sıvı gelince bu sefer kapalı uç açılıp biraz önce sıvı gelen taraf kapatılmalı,

- Basınç sağlamak için yine taşırma kabı üflenerekli ve açık uçlardan sıvı gelince bu tarafta kapanarak hem motor tarafında hemde radyatör tarafında sıvı olması sağlanmış olur.

-Araç düz bir zemine tekrar getirilerek taşırma kabında eksilen seviye var ise tamamlanarak taşırma kabının kapağı sıkıca kapatılır.

Sökülmüş ise hava filtresi ve kabı yerine takılır.

__Hakan Ün__

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1971
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti SKODA 135 » 09 Ekm 2010, 17:16

Hakan Kardeşim Allah razı olsun emek vermişsin ve beni çok aydınlattın. Doğru anlamışmıyım lütfen beni kontrol et.

1-Araba biraz meyilli park edilecek. Aynı zamanda kalorifer SICAK (Açık) konumda olacak.

2-Karbüratör altındaki hortumlardan önce bir tanesi sökülüp bu hortumdan tamamen kesintisiz su gelene kadar taşırma şişesi doldurulacak ve bu işlem bitince bu hortumun ağzı kapatılacak.

3-Sıra diğer hortuma gelince aynı işlem o hortum içinde yapılacak.

4-Her iki hortumda hava yapmadan yerlerine kelepçelenecek.
Oyuncak sanmayın ahlâk-ı milli, rûhî millidir.
Onun ilkâsı en korkunç ölüm, mevt-i külli'dir.
Mehmet Akif ERSOY
Kullanıcı avatarı
SKODA 135
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 08 Ekm 2010, 18:25
Ad Soyad: Abdullah Pınarlı
Nereden: Uşak
Arabanız: Skoda Favorit

İleti skodaizm » 09 Ekm 2010, 17:22

Doğrudur.

__Hakan Ün__

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1971
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti SKODA 135 » 09 Ekm 2010, 17:27

Tamam kardeşim bende başka arkadaşlarıma ihtiyaç olunca öğretirim.:)
Oyuncak sanmayın ahlâk-ı milli, rûhî millidir.
Onun ilkâsı en korkunç ölüm, mevt-i külli'dir.
Mehmet Akif ERSOY
Kullanıcı avatarı
SKODA 135
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 08 Ekm 2010, 18:25
Ad Soyad: Abdullah Pınarlı
Nereden: Uşak
Arabanız: Skoda Favorit

İleti frostbite19 » 09 Ekm 2010, 19:02

Verdiğiniz bilgiler için çooook teşekkürler. . .

Abdullah hocam antifiriz ne koycaksın? Bana da fikir olsun.

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti SKODA 135 » 09 Ekm 2010, 21:32

Fahri kardeşim kapalı antifriz kullanıyorum açık kullanmam eskiden beri.
Oyuncak sanmayın ahlâk-ı milli, rûhî millidir.
Onun ilkâsı en korkunç ölüm, mevt-i külli'dir.
Mehmet Akif ERSOY
Kullanıcı avatarı
SKODA 135
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 08 Ekm 2010, 18:25
Ad Soyad: Abdullah Pınarlı
Nereden: Uşak
Arabanız: Skoda Favorit

İleti frostbite19 » 09 Ekm 2010, 21:49

SKODA 135 yazdı:Fahri kardeşim kapalı antifriz kullanıyorum açık kullanmam eskiden beri.



Dostum açık bi şekilde yazmamışım.

G12 kırmızı antifiriz mi kulanıyosun? Hangi marka kullanıyosun kırmızı antifirizse.

Biliyosun bizim araçlara en uygun g12 kırmızı antifiriz. Oyuzden sordum.

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti SKODA 135 » 09 Ekm 2010, 21:56

Yok Fahri kardeşim kırmızı antifriz değil bildiğin mavi antifriz. Tabiki kapalı antifriz diğerinden litre başına 1-2 lira fark edebiliyor.
Oyuncak sanmayın ahlâk-ı milli, rûhî millidir.
Onun ilkâsı en korkunç ölüm, mevt-i külli'dir.
Mehmet Akif ERSOY
Kullanıcı avatarı
SKODA 135
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 08 Ekm 2010, 18:25
Ad Soyad: Abdullah Pınarlı
Nereden: Uşak
Arabanız: Skoda Favorit

İleti frostbite19 » 09 Ekm 2010, 21:59

Ben biliyosundur diye düşünmüştüm okumuşsundur diye.
viewtopic.php?f=6&t=21872
Bunun sizin arabanız içinde geçerli olması lazım ama alüminyum bloksa ve radyatörünüz de alüminyumsa(alaşım) . . .

Bizim felicialarda hem kalorifer radyatoru hem normal radyator alüminyum. . .

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti SKODA 135 » 09 Ekm 2010, 22:06

Yok bilmiyordum, senin verdiğin linke bakınca bende kendi arabamın kitapçığına baktım ama öyle birşey yok normal antifriz diyor. Önerini dikkate alacağım.
Oyuncak sanmayın ahlâk-ı milli, rûhî millidir.
Onun ilkâsı en korkunç ölüm, mevt-i külli'dir.
Mehmet Akif ERSOY
Kullanıcı avatarı
SKODA 135
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 08 Ekm 2010, 18:25
Ad Soyad: Abdullah Pınarlı
Nereden: Uşak
Arabanız: Skoda Favorit

İleti vtnsvr » 09 Kas 2010, 08:21

SKODA 135 yazdı:Hakan Kardeşim Allah razı olsun emek vermişsin ve beni çok aydınlattın. Doğru anlamışmıyım lütfen beni kontrol et.

1-Araba biraz meyilli park edilecek. Aynı zamanda kalorifer SICAK (Açık) konumda olacak.

2-Karbüratör altındaki hortumlardan önce bir tanesi sökülüp bu hortumdan tamamen kesintisiz su gelene kadar taşırma şişesi doldurulacak ve bu işlem bitince bu hortumun ağzı kapatılacak.

3-Sıra diğer hortuma gelince aynı işlem o hortum içinde yapılacak.

4-Her iki hortumda hava yapmadan yerlerine kelepçelenecek.


@ skoda135 ,
2. maddede taşırma şişesinden su doldurma olayı yok...
şişenin ağzından üflenip, hortumun ucundaki havanın atılması sağlanacak...
vtnsvr
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 10 Arl 2007, 18:27

İleti sainz » 09 Kas 2010, 12:52

Bunu da daha önce paylaşmıştım.

Aşağıdaki fotoğrafta mavi ok işareti ile işaretlediğim genleşme deposunun kapağını açıyorsunuz ve kırmızı ile işaretlediğim hararet müşirini 19 numara anahtarla söküyorsunuz. Genleşme deposundan suyu doldurmaya başlıyorsunuz. Bu sırada hararet müşirinin takılacağı delikten su gelmeye başlayacaktır. Kesiksiz ve net bir şekilde su gelesiye kadar su koymaya devam edin, hatta su berraklaşana kadar devam edin ki bahaneyle sistemdeki kireç, pas, ...vb. şeyler de gitmiş olsun. Sonra genleşme deposunu iyice doldurun ve su seviyesi istenen seviyeye gelene kadar hararet müşiri deliğinden su gelmesine dikkat edin. Su seviyesi istenen seviyeye ulaştığında parmağınızla hararet müşiri deliğini kapatın ve hemen ardından da hararet müşirini yerine takıp çok fazla zorlamadan anahtarla sıkın. Böylece hava kalmaksızın sisteme su takviyesi yapmış olursunuz.


Bunlar bana çok karışık geldi, anlamadım veya uygulamaya cesaret edemem diyorsanız da, motoru çalıştırın, mavi okla işaretlediğim genleşme deposunu max yazan çizgiye kadar doldurun ve kapağını açın. Fan motoru çalışana kadar motoru çalışır vaziyette tutun. Termostat açıldığı anda genleşme deposundaki su seviyesi hızla düşecektir ve fokurdama sesleri de gelebilir bu sırada zira sistemden hava çıkmış ve havanın yerini su alıyordur. Ilık su ile takviye yaparak su seviyesini istenen seviyeye getirin.
Havalar soğuk olduğu için antifriz koymanız gerekiyor. 1. tercihteki gibi uygulayıp en sonda 3 litre kadar antifrizle takviye edebilirsiniz ve hararet müşirini yerine takabilirsiniz.
Sisteme su veya soğutma sıvısı genleşme deposundan konulur. Buradan hareket eden su radyatör-devir daim pompası-motor bloğu-termostat sırasını izler. Suyu boşaltılmış ve yeniden su konan motorda termostat kapalı kalacağından, su sistemdeki havayı ittirip dışarı atamaz. Bu nedenle de hararet çok hızlı yükselir. Hararet müşirini sökerek uygulamak en sağlıklısıdır.

Not : Tamamen kendi tecrübelerimdir. Profesyonel birisinin yazdığı veya bir kaynakta yayınlanmış bir yazı değildir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti FAVORİT135LX KONYA » 10 Kas 2010, 16:23

ARKADAŞLAR ÇOK TEŞEKKÜRLER
SİZİN SAYENİZDE HERŞEYİ ÖĞRENİYORUZ :D
FAVORİT135LX KONYA
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 31
Kayıt: 11 Ekm 2010, 07:54
Ad Soyad: MEHMET KONYA
Nereden: Konya
Arabanız: SKODA FAVORİT LX

İleti 45sardes » 10 Kas 2010, 20:05

Güzel anlatmış iki arkadaşımızda bende teşekkür ediyorum.Bir çok şey öğrendik. :idea: :idea: :idea:
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

İleti fth6681 » 19 Arl 2010, 09:34

Slm arkadaşlar öncelikle emeği geçenlere çok teşekkürler milleti aydınlattığınız için.
Benim sorunum araç 3-4 ay evvel conta yaktı sürekli su kaynatıyordu sincan sanayisinde ç.y.a. tamirhanesine götürdüm daha berbat ettiler contayı yerine oturtmamışlar zehir zıkkım olsun aldıkları paralar araç sekman veya yarım motor istiyor dediler arabayı yürüyemez hale getirmişler başka bir ustaya götürdüm sibop ayarı dedi dediği gibi yürümeyen araba düzeldi ama bu kezde su eksiltiyor suyu radyatör hortumlarından zorla çıkartıyor borular taş gibi oluyor patlayacak gibi 2 ustaya gösterdim arabada basınç var dediler şimdi her 50 km de antifiriz koyduğumuz deponun kapağını açarak havayı alıyorum hortumlar rahatlıyor VE SU SEVİYESİ YÜKSELİYOR. BASINÇ NEDİR NASIL ÇÖZERİM DEĞERLİ ARKADAŞLARIM BAŞINDAN GEÇEN VARMI birde su kullanmayın antifiriz kullanın kireç yapıyormuş
TEŞEKKÜRLER ARKADAŞLAR
RADYATÖR YENİ
SU DEVİR DAİM POMPASI YENİ
HORTUMLAR YENİ
TERMOSDAT YENİ
KALARUFER PETEĞİ VB YENİ
BUJİLER
BASKI BALATA
AKLA GELEN HERŞEY YENİ
fth6681
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 19 Arl 2010, 09:15
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 91

İleti 45sardes » 19 Arl 2010, 17:27

conta pistonun üstüne su kaçırıyor ordanda basınç yapıyor olabilir.
Kullanıcı avatarı
45sardes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 154
Kayıt: 02 Kas 2010, 19:18
Ad Soyad: hasan kahraman
Nereden: Manisa
Arabanız: FAVORİT

İleti rakcay52 » 19 Arl 2010, 21:10

SKODA 135 yazdı:Arkadaşlar malumunuz kış geliyor, radyatörün suyunu boşaltıp tamamen antifriz dolduracağım. Fakat hava yaptırmadan nasıl yaparım. Özellikle kalorifer radyatöründe hava kalırsa ısıtma yapmıyor biliyorsunuz böyle bir hataya düşmeden nasıl değiştirebilirim, önerileriniz.......



Öncelikle emeği geçen yorumlayan arkadaşlara tşk ederim. 2-3 ustaya sordum hava yaptırmama hususunda bana dediği bu araçlarda hava yapma gibi birşey yoktur direk suyu koy gitsin sıkıntı yok dediler 2-3 usta bunu söyledi. ancak mantığım sizlerin yaptığı yorumlara aklım yattı ustaların bilmediğine kanaat gerdim. benim sorumda şu radyatör hava yaparsa olmazsa olmazı olarak en büyük yan etkisi nedir nelerdir. açıklarsanız sevinirim
Kullanıcı avatarı
rakcay52
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 18 Kas 2010, 22:47
Ad Soyad: Recep AKÇAY
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit Lx-93


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir