KALORİFERİM ISITMIYOR :(((((

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

KALORİFERİM ISITMIYOR :(((((

İleti blackline51 » 06 Kas 2010, 21:27

RADYATÖRÜM YENİ DEĞİŞTİ FAN MOTORUDA TIKIR TIKIR ÇALIŞIYOR.
SIKINTIYI BİR TÜRLÜ ÇÖZEMEDİM .
YALNIZ FAN 1-3 DE ÇALIŞMIYOR SADCE 2. KADEMEDE ÇALIŞIYOR. .
BİLEN ARKADAŞLAR VARSA YARDIMCI OLURLARSA SEVİNİRİM.
 
FAVO BLACKLİNE '93
Kullanıcı avatarı
blackline51
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 02 Ekm 2010, 20:46
Ad Soyad: yasin kara
Nereden: Niğde
Arabanız: favorit blackline

İleti wehby » 06 Kas 2010, 21:39

anahtarda sorun olabilir...
DENİZİN İÇİNDEKİ CANAVARI GÖRÜP DE ŞAŞMA , İÇİNDEKİ DENİZ OLAN CANAVARI GÖR DE ŞAŞ...
wehby
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 268
Kayıt: 01 Ekm 2010, 12:04
Ad Soyad: vehbi öz.
Nereden: Kayseri
Arabanız: 97 felicia 1.6 glxi

İleti felicia_3437 » 06 Kas 2010, 21:46

kalarıfer petehinde hava var galba o yuzden ıstımıyor hava olun ca ıstmıyor bu meretlerın kaleriför leri abim fan termıhı dıyorlar onda sorun ala bılır buyuk ıhtımelede hemen fan motorunun altında akuyu sökersenı görur sunuz kolay gelsin
ormanın gecen gun aynı proplemden dolayı acılmış bır konusu var eskı konuları nceleyın orada dağa genış bilgileri bula bilirsiniz
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti syossett » 08 Kas 2010, 00:42

Abicim ısıtıyor da fanın sadece 2. kademesımı calısıyor yoksa ısıtmıyorda fan calısıyor ... ısıtma yok ıse kesin termostattır aç bak, ya bozulmustur yada yazın cıkartılmıstır. Kolay gelsın ...
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti sainz » 08 Kas 2010, 10:01

Daha önce de paylaşmıştım:


Favorit İle İlgili Sıkça Sorulan Sorular


Kaloriferin Isıtmaması


Favorit-Forman serisinde bulunan kalorifer tertibatı soğuk bir ülke olan Çekoslavakya? da üretilmiş olmasına da bağlı olarak gayet iyi çalışır. Kalorifer tertibatı ile ilgili de sıkça sorulan soruları bu başlık altına toplamak istedim.

Favorit? in kaloriferi ısıtmıyor. Nedeni ne olabilir?
Bunun başlıca sebebi, düşük seçilmiş termostat ve fan müşiri değerleridir. Favorit? in orijinal termostat değeri 88°C, fan müşiri değeri de 92-87°C? dir. Fan motor soğutma suyu sıcaklığı 92°C? ye ulaştığında açılır ve 87°C? ye geldiğinde de kapanır. Bu değerler seçildiğinde, Favorit kaloriferi içerisini gayet iyi ısıtacaktır.

Sıkışık trafikte motor harareti gayet iyi bir şekilde yükseliyor ve kalorifer gayet iyi ısıtıyor ancak trafik açılıp da sabit bir hızda yol aldığımda motor harareti neredeyse sıfır seviyesine geliyor. Nedeni ne olabilir?
Sıkışık trafikte otomobil önden rüzgar almaz ve radyatöre gelen soğutma suyu bu rüzgarla soğutulmaz. Aşağı yukarı rölanti seviyelerinde ilerleyen trafikte motor daha çabuk ısınır. Trafik açılıp da en azından sabit hızlarda yol alındığındaysa, önden gelen rüzgar soğutma yapacaktır. Yalnız termostat değerinden daha fazla soğutma olduysa, yani motor soğutma suyu sıcaklığı 88°C? den daha aşağıya çekilmişse, termostat kapanacak ve motor 88°C sıcaklığa ulaşana kadar açılmayacaktır. Yani motor hararetini sabit tutacaktır. İşte bu gibi bir durumda (yani açık yolda ve sabit hızda) motor harareti hızlı bir şekilde ve sıfıra yakın seviyelere iniyor ve öylece kalıyorsa, termostat kapanmıyor, dolayısıyla da motor hararetini sabit tutamıyor demektir. Termostat değişimi sonrasında, başka bir problem yoksa, durum normale dönecektir.

Motor harareti sabit ve olması gereken değerde ancak kalorifer kısa bir süre sıcak üfledikten sonra soğuk üflemeye başlıyor.
Bu durumda kalorifer radyatörü tıkalı veya çok az bir devir daim yapabiliyor demektir. Kalorifer radyatörü sökülüp temizlenebiliyor. Arka kısmında incecik teneke tırnaklardan oluşan bir kapağı var. Bu kapak sökülüp kalorifer radyatörünün içi iyice temizlenip tekrar kullanılabiliyor ancak bu teneke tırnakların olduğu bölüm çok dikkatlice takılmalıdır çünkü düzgün takılmadığı zaman su kaçırabiliyor ve bu da hararete neden olabiliyor. Zaten bu kapağı teneke tırnakların deforme olması nedeniyle en çok iki kez açabilir ve kapatabilirsiniz. En sağlıklısı kalorifer radyatörünü yenisi ile değiştirmek. Çok pahalı bir parça değildir. En son sorduğumda 30 lira gibi bir fiyat söylemişlerdi. Motorun hararet yapması sonucu oluşabilecek hasarları düşününce çok pahalı değil. Bir daha tıkanmaması veya en azından uzunca bir süre tıkanmadan kullanabilmek için ise motorda eğer antifrizsiz, musluk suyu varsa, bu suyu tamamen boşaltıp 3 litre antifriz 3 litre de su karışımı kullanırsanız kalorifer radyatörünü uzunca bir süre sorunsuzca kullanabilirsiniz. Aslında en iyisi tamamen fabrikanın önermiş olduğu antifrizi doldurmaktır ancak eğer ki uzun süreler antifriz olmadan, sadece musluk suyuyla kullanmışsanız, tamamen antifriz kullandığınızda, soğutma sisteminde zayıflamış olan kısımlarda problemler baş gösterebilir. Örneğin motor soğutma radyatörünün zayıflamış kısmından su kaçağı oluşması gibi.
Bir de kalorifer radyatörünü veya genel sistemi temizlemek için ??kireç sökücü?? tarzı kimyasallar kullanmak, motor soğutma radyatörü ve kalorifer radyatörü alüminyumdan üretildiği için pek fazla tavsiye edilmemektedir hatta hiç tavsiye edilmemektedir.

Termostat doğru çalışır durumda, fan müşiri doğru çalışır durumda kalorifer radyatörü de yeni değiştirildi; ancak kalorifer gene de iyi ısıtmıyor.
Bu durumda, devir daim pompası görevini tam yapmıyor olabilir. Bu zayıf bir ihtimal de olsa göz ardı edilmemelidir. Bir de radyatörden motor bloğuna, jikle tertibatına, emme manifolduna soğutulmuş suyu getiren ve motorun alt tarafında kalan metal bir boru vardır. Zamanla kireç, pas, ?vb. sebeplerle tıkanabiliyor veya iç çapı daralabiliyor ve devir daimin sağlıklı yapılmasını engelliyor. Peki bu borunu tıkalı olduğu nasıl anlaşılır? En iyisi söküp kontrol etmektir. Vaktiniz yok, söktürüp kontrol ettiremiyorsunuz. Eğer ki havalar çok fazla soğumamışsa ve jikleniz artık her zamankinden daha uzun süre devrede kalıyorsa, bu boruda problem arama seçeneğini göz ardı etmemelisiniz, çünkü bu boru, jikle tertibatına soğutulmuş suyu taşır ve jikle zembereği de artan sıcaklık nedeniyle gevşeyerek jikle tertibatını kapatır. Gelen su, tıkalı veya daralmış boru nedeniyle az geliyor ise jikle aynı hava koşullarında daha uzun süre devrede kalacaktır. Unutmayın ki bu gözlemi yaparken hava şartları aynı olmalıdır. Mesela 10°C? lik hava sıcaklığında jiklenin devrede kalma süresi daha kısayken, -1°C? de daha uzun olacaktır. Soğutma sistemi sağlıklı olarak çalışıyorsa, hararet göstergesinin ibresi, hararet göstergesinin işaretlemesinin hemen başladığı yere yani en alttaki kutucuğun başlangıcına geldiğinde jikle kapanmaktadır.

Not : Tamamen kendi tecrübelerimdir. Profesyonel birisinin yazdığı veya bir kaynakta yayınlanmış bir yazı değildir.
__________________
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti blackline51 » 08 Kas 2010, 22:06

Herkese Teşekkürler.
Bugün artık sanyiye gittim sordum.
ben aracı manisadan almıstım Adamlar yazlık termostat kullanıyormuş.Ondan dolayı soğuk üfürüyormuş.
Kışlık takılacak sanırım sorun bu şekilde hallolacak.
FAVO BLACKLİNE '93
Kullanıcı avatarı
blackline51
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 02 Ekm 2010, 20:46
Ad Soyad: yasin kara
Nereden: Niğde
Arabanız: favorit blackline

İleti vtnsvr » 09 Kas 2010, 10:08

kalorifer peteğinin çevresinde 1 cm kadar boşluk vardır...
bunun süngeri vardır...
bu sünger bozulup dökülmüşse istenmeyen soğuk hava geçişi oluşur...
vtnsvr
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 10 Arl 2007, 18:27

İleti FAVORİT135LX KONYA » 10 Kas 2010, 16:10

kardeşim aynı sorun bendede vardı benim araba hiç ısıtmıyordu
gittim sanayiye tesmostat yokmuş içinde ama şu an
çok memnunum araba rölante yani ısındığında mükemmel
ısıtıyor ben başka arabaların bu şekilde ısıttığını göremiyorum
favoritin kalolifer tesisatı bence çok iyi yaşına göre
FAVORİT135LX KONYA
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 31
Kayıt: 11 Ekm 2010, 07:54
Ad Soyad: MEHMET KONYA
Nereden: Konya
Arabanız: SKODA FAVORİT LX

İleti canfezzz » 10 Kas 2010, 22:38

kardeş ıstma işini bilmem ama sadece 2 de çalışıyorsa anahtar bozuktur orjinali 40 tl yan sanayi 15 tl ama orjinalini al ...yan sanayi yaramaz...Bu arada değiştirmesinide kendin yap göğüsü komple sökmene gerek yok göstergelerin yan tarafındaki yani sağ oluyo vidatı sök ordan el sığıyor zaten çok basit 3 kablo var bağla güzelce olay bu ...
---BaŞKeNTLi---
Kullanıcı avatarı
canfezzz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 253
Kayıt: 26 Tem 2010, 11:46
Ad Soyad: Muhammed yılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit lx

İleti brl » 11 Kas 2010, 19:46

arkadaşlar benim favorit tede kanoriferin ısıtmasından memnun deyildim uzun zaman gazabasmadıgım da ılık üflüyordu devirdayim kanorifer radyatörüne istenilen suyu basmıyordu bazı araçlarda elektirikli kanorifer devirdayim motoru var bende ondan baladım istediyim zaman bu motoru çalıştırıyorum çok güzel ısıtıyor
brl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 18 Ekm 2009, 13:34
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit sportline

İleti sainz » 12 Kas 2010, 08:16

brl yazdı:arkadaşlar benim favorit tede kanoriferin ısıtmasından memnun deyildim uzun zaman gazabasmadıgım da ılık üflüyordu devirdayim kanorifer radyatörüne istenilen suyu basmıyordu bazı araçlarda elektirikli kanorifer devirdayim motoru var bende ondan baladım istediyim zaman bu motoru çalıştırıyorum çok güzel ısıtıyor

Fotoğraflarını paylaşır mısınız mümkünse?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti rakcay52 » 08 Arl 2010, 23:04

evet arkadaşlar biraz önce favonun yanından geldim kaloriverim ısıtmıyordu herşeyim tamam devir daim termostat vs yaptığım işlemi şöyle tarif edeyim kalorifere giden iki boruyu söktük arabayı çalıştırdık ve oraya kadar su devirdaim yapıyor KARDES marka kalorifer peteği aldım peteğin içini bir açalım dedik tam ümitler kesilmişken ve petek su kanallarının içinde resimdede görüldüğü gibi parça mühendisleri tüm deliklere bu beyaz plastık burgulu parçayı koymuş dedik sökelim tekrar montaj yaptık ve kalorifer ısıtmaya başladı umarım yrd olur iyi forumlar
Kullanıcı avatarı
rakcay52
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 18 Kas 2010, 22:47
Ad Soyad: Recep AKÇAY
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit Lx-93

İleti rakcay52 » 11 Arl 2010, 21:17

Merhaba skoda club dostları şu kış günü yrd ihtiyacım var favorit marka aracımın
1- TERMOSTATI KIŞLIK ORJİNAL DEĞİŞTİ ÇALIŞIYOR SAĞLAM

2- DEVİR DAİM VAZİFESİNİ İFA EDİYOR TEST EDİLDİ

3- FAN MÜŞÜLÜ ORJİNAL KIŞLIK OLANINDAN NUMARASI ŞİMDİ AKLIMA GELMİYOR AMA KIŞLIK

4- KALORİFER PETEĞİNE GELEN İKİ BORUYA TAM OLARAK SU GELİYOR TEST EDİLDİ

5- KALORİFERİ YENİ ALDIM ORJİNAL MONTAJ YAPTIK NE OLDUYSA KALORİFERE GİRİŞİ YAPIYOR AMA ISITMIYOR

6- KALORİFER KAPALI İKEN HARARET 90 LI DERECEYE GİDİYOR ÇOK GÜZEL ANCAK KALORİFERİ AÇIYOR AZDA OLSUN SICAK ÜFLÜYOR VE KISA BİR MÜDDET SONRA HARARET DE DÜŞÜYOR İLK ÇENTİĞE KADAR KALORİFERİNDE ISISI ILIK OLUYOR ACİL YRD İHTİYACIM VAR SAYGILARIMLA,
Kullanıcı avatarı
rakcay52
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 18 Kas 2010, 22:47
Ad Soyad: Recep AKÇAY
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit Lx-93


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 22 misafir