subap ayarı için bilgilerinizi paylaşırmısınız ???

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

subap ayarı için bilgilerinizi paylaşırmısınız ???

İleti ozantavsan » 11 Kas 2010, 16:50

Skoda ustasına yaptırdığım subap yarından randıman alamadım , araş çok şakırtılı çalışıyor , çekmiyor.
KEndi ustamda (skoda ustası değil) başkasına ayarlattım diye mırın kırın yapıyor , bir türlü randevu vermedi.
Önümüz bayram aracın bu çalışmasıyla yola çıkamam.İnternetten araştırdım , Balıkesir merkezde yapacak bulamadım.
Şehirli oto var onlarda 2 ay önce değişmiş sağlam baskı balatamın kaçırdığını idda ederek yüklü bir ücret talep ettiler.

BU iş böyle olamayacak ,yarın sanayiye gidip , yeni bujiler , buji kablosu , tevzi makarası , belki distiribütör kapağı
almayı düşünüyorum.Gönlümden ateşleme bobinide geçiyor ama bunların orjinalini bulamam sanırım , muadil ne kadar işe yarar bilemem , üzerindekilerde orjinal değilmiş viko yada vika marka.

Buji anahtarı ve sentil çakısıda alacağım.Pazar günümü soğuk motorda subap ayarına ayırsam diyorum.
Teorik olarak nasıl yapıldığını biliyorum ,ama subapların tam hangi konumda ayarlanacağını tam olarak kavrayabilmiş değilim.Emme ve egzos olarak ayalamayı düşünüyorum.Şu an sıcak 40 ayarlı ama randımansız.
soğuk motor 0.20 ayarlayacağıma göre tüm subapların aynı 0.20 olacak.o zaman kapalı konuma geçen subapları ayarlayacağız sanırım.bu konuda bizim favoritlerle subap ayarı ile ilgili döküman varmı acaba?

Bilen varsa bana anlatabilirmi ? arabamda yapmadığım tek bu işlem kalmışrı onuda yapayım bakalım.
iyice kızarsam ileride morot indirmeyi , piston ,segman vesairede öğreneceğiz galiba.

Bugün balıkesir volkswagen servisi hakkında şikayetler okudum , müşterilerinin benim yaşadıklarımdan farklı birşey yaşamadıkları kesin.Bizim balıkesir servislerinin rezalet örneği gibi...

bu subap konusunda detaylı bilgi , döküman , internet linki verebilirseniz mesut olacağım...
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 12 Kas 2010, 08:10

Ahmet Üstâd yazmış:

http://www.***.com/showthread.php?t=9561

sizin ilacınız bende
bende supap ayarını kendi yapanlardanım

öncelikle külbütör kapağını tutan 2 somun var onları sökmek lazım sanıyorum metrik 8 di.

supap ayarını yapmanız için külbütör üzerinde gevşeteceğiniz somun metrik 11 eğer takımınızda 11 kombine anahtar yoksa edinin. vede düz bir tornavidaya ihtiyaç var.

Favorit 136 larda benim bildiğim emme ve egzoz pushrod ları (supap itecekleri) çelik malzeme ve emme egzoz aynı ayar boşluğuna sahip

135 motorlarda ise alüminyum pushrod var sanıyorum emmesi ayrı egzozu ayrı ayar istiyor.

elimde 4-5 tane teknik bülten var felicia ve favorit hakkında kimisi düz 0.20mm diyor kimisi emme 0.25mm egzoz 0.20mm

ben ikisinide 0.20mm yapanlardanım

teknik işin kısmına gelince ;
hep emme supapı açılır karışım dolar egzoz açılır egzoz atılır sanıyoruz ama olay öyle işlemiyor.Ne yaptığından habersiz abi kaça patlar civic vti tokatlarmıyız diyen apaçi tayfa modifiyecilerin bile "tymnk" şeklinde ifade etmeye çalışıp beceremediği bir ayar var.

bu ayardan dolayı teknik verileri tam bilinmeyen bir motorun supap ayarını yukardan şu supap kapandı ayarlayalım tarzı göz kararı yapmak işleri berbat eder. zira kapalı sanılan supap ufak derece farkları ile açık duruyor olabilir.

elimizdeki en sağlam veri ateşleme zamanında pistonu ÜÖN da bulunan bir silindirin 2 supapıda tam kapalı olmak zorunda, ancak 4 silindir için 2şer 2şer supap ayarlarken motoru gerekenden fazla çevirmek gerekiyor.
ecnebide 9 kuralı denen pratik bir yöntem bulmuş ve bu bizim araçların motorunda uygulanabiliyor.

motora karşıdan bakarken soldan sağa supapları 1 den 8 e kadar numaralandırırsak

motoru çevirdiğimizde basılan supapın numarası ile ayarlayacağımız supap numarası toplamı 9 etmeli.

mesela motoru çevirmeye başlıyoruz sol baştaki 1. supap basıldı. sağ baştaki 8. supapı ayarlamalıyız.

bu yöntemin tekniğine inelim ;
krank üzerinde motor dengesi için 2 piston inerken 2 piston çıkar.

bizim motorlarda supap düzeni motora karşıdan bakarken şu şekilde ; ( " | | " işaretleri arasını bir silindir gibi düşünün )

|Egzoz Emme||Emme Egzoz ||Egzoz Emme||Emme Egzoz|

burda sol baştaki egzoz supapı açıldığında demek oluyor ki 1. silindir egzoz atmak için ÜÖN da.

aklımızda olması gereken bir bilgide ateşleme sırası 1 - 3 - 4 - 2 yani egzoz supapı açmış 1. silindirde patlama olmuş sıra "2" ateşleme sırasına sahip 4. silindirde yani ayarlamamız gereken 8 nolu supapa sahip silindir
en başta ne demiştik ateşleme için ÜÖN da bulunan pistonun bulunduğunu silindirdeki tüm supaplar kapalı olmalıydı. (yani ayarlanabilecek konumda)

işte bu 9 kuralı ile bunu kolayca yapabiliriz.

1. açılıyorken 8. ayarlanacak
2. açılıyorken 7. ayarlanacak
3. açılıyorken 6. ayarlanacak
4. açılıyorken 5. ayarlanacak
5. açılıyorken 4. ayarlanacak
6. açılıyorken 3. ayarlanacak
7. açılıyorken 2. ayarlanacak
ve en nihayetinde
8. supap açılıyorken 1. supap ayarlanacak.
(açılıyorken aslında basılıyor demek istiyorum, işin başında daha somut göreceksiniz ne demek istediğimi. tamamen Basıldığı anı yakalayacaksınız geçerseniz geri çevirebilirsiniz tekeri.)

0.20mm lik sentili kullanırken tornavida ile yapacağınız ayarda öyle bir sıkılıkta ısırtmanız lazım ki ne zorlasın ne çok kolay kaysın.

ayrıca ayarı tam yapıp 11 numara anahtarla sıkarken ayarı kaybetmeniz olası bu çok sinir bozucu olabiliyiyor. o yüzden 11 kombine anahtarın yıldız tarafını (halka olan kısmı) ayar somununda tutarken tornavidayı ortasından geçirerek eş zamanlı ayarı bulup somunu sıkmaya çalışın. Somun belirli bir sıkma torkuna sahip değil ama güç gösterisi yapmaya gerek yok.

şu dedeyi senelerdir izlerim youtube de açıldığına göre link vermem sorun olmaz .. olayın şekli için ona bakabilirsiniz.

http://www.youtube.com/watch?v=fezXUwVfH7U


Lehçe teknik dökümandan konu hakkında bir teknik resim


umarım konu bütünlüğünü dağıtmadan olayı ifade edebilmişimdir.
gerçekten kolay bir işlem.



motoru çevirmek için ise aracı ön yolcu tarafından kriko ile kaldırıyorsunuz vitesi 5 e takıyorsunuz ve direksiyonu tam sağa(yolcu tarafına) çeviriyorsunuz.
böylece motorla uğraşırken sol ayağınız ile tekerleği çevirince motor dönecek sizde haraket eden supapları göreceksiniz. ateşleme anında motorunuz sağlıklı ise kompresyon kaçırmadığından döndürürken sizi baya zorlayacaktır 5. vitesi o yüzden yazdım. hala zorlanırsanız 4 bujiyide sökün (buji anahtarı alacam dediğiniz için) böylece kompresyon direnci olmadan rahatça motor dönecektir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AhmetH » 12 Kas 2010, 11:15

ana burdada mı varmış aynı konu :P

Teşekkür ederim abi
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti hetepe » 12 Kas 2010, 11:34

Çok açıklayıcı bir anlatım olmuş, paylaşıma teşekkürler...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti ozantavsan » 12 Kas 2010, 11:41

Allah razı olsun diyorum , başka söze gerek yok.

Çok detaylı ve anlaşılır bir anlatım olmuş ,tekrar tekrar teşekkür ederim.

Ayarları yapınca aracıma her bindiğimde sizleri anacağım...
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti felicia_3437 » 12 Kas 2010, 18:46

cok başarılı bır anlatım olmuş aslında skoda sevdalıları bır tamır hane acsa lar emını buyuk servısler batar herkez arabasının bır şeyını cok başarılı şekilde cözmuş durumda zira
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti bekocan » 21 Oca 2012, 23:27

sainz yazdı:Ahmet Üstâd yazmış:

***

sizin ilacınız bende ***
bende supap ayarını kendi yapanlardanım ***

öncelikle külbütör kapağını tutan 2 somun var onları sökmek lazım sanıyorum metrik 8 di.

supap ayarını yapmanız için külbütör üzerinde gevşeteceğiniz somun metrik 11 eğer takımınızda 11 kombine anahtar yoksa edinin. vede düz bir tornavidaya ihtiyaç var.

Favorit 136 larda benim bildiğim emme ve egzoz pushrod ları (supap itecekleri) çelik malzeme ve emme egzoz aynı ayar boşluğuna sahip

135 motorlarda ise alüminyum pushrod var sanıyorum emmesi ayrı egzozu ayrı ayar istiyor.

elimde 4-5 tane teknik bülten var felicia ve favorit hakkında kimisi düz 0.20mm diyor kimisi emme 0.25mm egzoz 0.20mm

ben ikisinide 0.20mm yapanlardanım ***

teknik işin kısmına gelince ;
hep emme supapı açılır karışım dolar egzoz açılır egzoz atılır sanıyoruz ama olay öyle işlemiyor.Ne yaptığından habersiz abi kaça patlar civic vti tokatlarmıyız diyen apaçi tayfa modifiyecilerin bile "tymnk" şeklinde ifade etmeye çalışıp beceremediği bir ayar var.

bu ayardan dolayı teknik verileri tam bilinmeyen bir motorun supap ayarını yukardan şu supap kapandı ayarlayalım tarzı göz kararı yapmak işleri berbat eder. zira kapalı sanılan supap ufak derece farkları ile açık duruyor olabilir.

elimizdeki en sağlam veri ateşleme zamanında pistonu ÜÖN da bulunan bir silindirin 2 supapıda tam kapalı olmak zorunda, ancak 4 silindir için 2şer 2şer supap ayarlarken motoru gerekenden fazla çevirmek gerekiyor.
ecnebide 9 kuralı denen pratik bir yöntem bulmuş ve bu bizim araçların motorunda uygulanabiliyor.

motora karşıdan bakarken soldan sağa supapları 1 den 8 e kadar numaralandırırsak

motoru çevirdiğimizde basılan supapın numarası ile ayarlayacağımız supap numarası toplamı 9 etmeli.

mesela motoru çevirmeye başlıyoruz sol baştaki 1. supap basıldı. sağ baştaki 8. supapı ayarlamalıyız.

bu yöntemin tekniğine inelim ;
krank üzerinde motor dengesi için 2 piston inerken 2 piston çıkar.

bizim motorlarda supap düzeni motora karşıdan bakarken şu şekilde ; ( " | | " işaretleri arasını bir silindir gibi düşünün )

|Egzoz Emme||Emme Egzoz ||Egzoz Emme||Emme Egzoz|

burda sol baştaki egzoz supapı açıldığında demek oluyor ki 1. silindir egzoz atmak için ÜÖN da.

aklımızda olması gereken bir bilgide ateşleme sırası 1 - 3 - 4 - 2 yani egzoz supapı açmış 1. silindirde patlama olmuş sıra "2" ateşleme sırasına sahip 4. silindirde *** yani ayarlamamız gereken 8 nolu supapa sahip silindir ***
en başta ne demiştik ateşleme için ÜÖN da bulunan pistonun bulunduğunu silindirdeki tüm supaplar kapalı olmalıydı. (yani ayarlanabilecek konumda)

işte bu 9 kuralı ile bunu kolayca yapabiliriz.

1. açılıyorken 8. ayarlanacak
2. açılıyorken 7. ayarlanacak
3. açılıyorken 6. ayarlanacak
4. açılıyorken 5. ayarlanacak
5. açılıyorken 4. ayarlanacak
6. açılıyorken 3. ayarlanacak
7. açılıyorken 2. ayarlanacak
ve en nihayetinde
8. supap açılıyorken 1. supap ayarlanacak.
(açılıyorken aslında basılıyor demek istiyorum, işin başında daha somut göreceksiniz ne demek istediğimi. tamamen Basıldığı anı yakalayacaksınız geçerseniz geri çevirebilirsiniz tekeri.)

0.20mm lik sentili kullanırken tornavida ile yapacağınız ayarda öyle bir sıkılıkta ısırtmanız lazım ki ne zorlasın ne çok kolay kaysın.

ayrıca ayarı tam yapıp 11 numara anahtarla sıkarken ayarı kaybetmeniz olası *** bu çok sinir bozucu olabiliyiyor. o yüzden 11 kombine anahtarın yıldız tarafını (halka olan kısmı) ayar somununda tutarken tornavidayı ortasından geçirerek eş zamanlı ayarı bulup somunu sıkmaya çalışın. Somun belirli bir sıkma torkuna sahip değil ama güç gösterisi yapmaya gerek yok.

şu dedeyi senelerdir izlerim youtube de açıldığına göre link vermem sorun olmaz .. olayın şekli için ona bakabilirsiniz.

http://www.youtube.com/watch?v=fezXUwVfH7U


Lehçe teknik dökümandan konu hakkında bir teknik resim


umarım konu bütünlüğünü dağıtmadan olayı ifade edebilmişimdir.
gerçekten kolay bir işlem.



motoru çevirmek için ise aracı ön yolcu tarafından kriko ile kaldırıyorsunuz vitesi 5 e takıyorsunuz ve direksiyonu tam sağa(yolcu tarafına) çeviriyorsunuz.
böylece motorla uğraşırken sol ayağınız ile tekerleği çevirince motor dönecek sizde haraket eden supapları göreceksiniz. ateşleme anında motorunuz sağlıklı ise kompresyon kaçırmadığından döndürürken sizi baya zorlayacaktır *** 5. vitesi o yüzden yazdım. hala zorlanırsanız 4 bujiyide sökün (buji anahtarı alacam dediğiniz için) böylece kompresyon direnci olmadan rahatça motor dönecektir.

ustam burada sipopları ayarlarken
1. açılıyorken 8. ayarlanacak
2. açılıyorken 7. ayarlanacak
3. açılıyorken 6. ayarlanacak
4. açılıyorken 5. ayarlanacak
5. açılıyorken 4. ayarlanacak
6. açılıyorken 3. ayarlanacak
7. açılıyorken 2. ayarlanacak
açılıyorken terimi var
bizler normalde açılıyorken yerine tam bastığında terimini kullanıyoruz ve uyguluyoruz
gerçekten sibop tam bastığındamı yoksa az daha tekerleği döndürerek tam sibop açılacağı zaman mı ayarlanması etkili olur
ben herzaman sibop tam basılıyken ayarlıyorum yanlışmı acaba
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti Abdulkadir OĞUZ » 03 Mar 2012, 23:46

BEKOCAN KARDEŞ SUBAP AYARI KONUSUNDA VERMİŞ OLDUĞUN BİLGİLER İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. ÇOK FAYDALI OLDU. SUBAP AYARI İÇİN 50 TL.PARA İSTİYORLAR ADAM GİBİ BİR BİLGİYEDE SAHİP DEĞİLLLER SADECE DERTLERİ PARA ALMAK. ARABABAMIN SUBAP AYARINI BEN KENDİM YAPACAM. MALZELERİN HEPSİ BENDE MEVCUT. GEÇEN GÜN ARABAMIN ŞANZIMAN TAKOZUNU DEĞİŞTİRTMEK İSTEDİM BENDEN 80 TL.PARA İSTEDİLER. İNAT ETTİM BU PARAYI VERMEM DEDİM. BÖYLE USTALAR ADAMI ZORLA USTA YAPARLAR. 3 GÜN DÜŞÜNDÜM BUNU BEN NASIL YAPARIM DİYE. ŞANZIMANI HİDROLİK KRİKO İLE KALDIRDIM. (ŞANZIMAN İLE KRİKO ARASINA TAKOZ KOYDUM.) ŞAMZIMAN TAKOZUNDAKİ BOŞLUK AÇIĞA ÇIKTI. 6-7 CM.UZUNLUGUNDA KALORİFER HORTUMUNU DİKEY OLARAK 4 PARÇAYA BÖLDÜM. ÇÜNKÜ TEK PARÇA OLARAK GİRMİYOR. SANIRIM 5-6 PARÇAYI BU BOŞLUGA TORNAVİDE İLE KASARAK DOLDURDUM. KRİKOYU İNDİRDİM VE MOTOR TAM EKSENİNE GELDİ İŞTE BU KADAR BASİT BEŞ KURUŞ MASRAF ETMEDEN SORUNU ÇÖZDÜM. MOTORDA HİÇ BİR SALLAMA KALMADI. YANİ DİYECEĞİM SANAYİDEKİ USTALARIMIZ DÜRÜST VE SAMİMİ DEĞİLLER. HEPSİ İÇİN SÖYLEMİYORUM. DÜRÜST USTA ÇOK AZ. İYİ GÜNLER.
Abdulkadir OĞUZ
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 14 Arl 2011, 13:17
Ad Soyad: Abdulkadir OĞUZ
Nereden: Hatay
Arabanız: 1990 Mod.Skoda Favorit

İleti bekocan » 04 Mar 2012, 19:46

Abdulkadir OĞUZ yazdı:BEKOCAN KARDEŞ SUBAP AYARI KONUSUNDA VERMİŞ OLDUĞUN BİLGİLER İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. ÇOK FAYDALI OLDU. SUBAP AYARI İÇİN 50 TL.PARA İSTİYORLAR ADAM GİBİ BİR BİLGİYEDE SAHİP DEĞİLLLER SADECE DERTLERİ PARA ALMAK. ARABABAMIN SUBAP AYARINI BEN KENDİM YAPACAM. MALZELERİN HEPSİ BENDE MEVCUT. GEÇEN GÜN ARABAMIN ŞANZIMAN TAKOZUNU DEĞİŞTİRTMEK İSTEDİM BENDEN 80 TL.PARA İSTEDİLER. İNAT ETTİM BU PARAYI VERMEM DEDİM. BÖYLE USTALAR ADAMI ZORLA USTA YAPARLAR. 3 GÜN DÜŞÜNDÜM BUNU BEN NASIL YAPARIM DİYE. ŞANZIMANI HİDROLİK KRİKO İLE KALDIRDIM. (ŞANZIMAN İLE KRİKO ARASINA TAKOZ KOYDUM.) ŞAMZIMAN TAKOZUNDAKİ BOŞLUK AÇIĞA ÇIKTI. 6-7 CM.UZUNLUGUNDA KALORİFER HORTUMUNU DİKEY OLARAK 4 PARÇAYA BÖLDÜM. ÇÜNKÜ TEK PARÇA OLARAK GİRMİYOR. SANIRIM 5-6 PARÇAYI BU BOŞLUGA TORNAVİDE İLE KASARAK DOLDURDUM. KRİKOYU İNDİRDİM VE MOTOR TAM EKSENİNE GELDİ İŞTE BU KADAR BASİT BEŞ KURUŞ MASRAF ETMEDEN SORUNU ÇÖZDÜM. MOTORDA HİÇ BİR SALLAMA KALMADI. YANİ DİYECEĞİM SANAYİDEKİ USTALARIMIZ DÜRÜST VE SAMİMİ DEĞİLLER. HEPSİ İÇİN SÖYLEMİYORUM. DÜRÜST USTA ÇOK AZ. İYİ GÜNLER.

konunun yayını [url=member/sainz/]sainz[/url] arkadaşımızdır genede teşekkürün için ben tşk ederim
sibopları ayarlmak o kadar kolay ki ilk yaptıktan sonra anlayacaksın
sırasıyla şöyle
1:direksiyonu tam sağ yapıp fitesi 5 e tak
2:kirko ile sağ muavin tarafı tekeri tamamen kaldır süresi 2 dakka
3:motor üst kapağını sökmek 1 dakika
4:westinhavs hortumunu ister kendisinden çıkar istersen karbratör altındaki yerden kelepçesini çıkar orjinalsa kelepçe sök at normel kelepçe tak burayla oynamayım dersen 4 bujiyi sök hortum sökmek 1 dakika=4 bujiyi sökmek 3 dakika
5:tekerleği çevirerek önden bakınca soldaki 1. sibobu tam bastığında 8. sibobu ayarla süre:4 dakka
tekerleği cevir soldaki 2. sibob tam bastığında sağdaki 7 sibobu ayarla süre 4 dakka
3. sibob=6 sibob
4.sibop=5 sibob
5.sibob=4 sibob
6sibob0= 3 sibob
7 sibob =2 sibob
ensağ 8.sibob tam bastığında =en sol 1. sibob ayarla süre 4 dakka
toplamda 8 sibob *4=32 dakka
üst kapağı contasını tamamen sil ve yerine tak 3 dakka
westinhovs hortumunu tak 3 dakka
kirkoyu indir 2 dakka
bu iş için en baba 60 dakka lazım
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti Abdulkadir OĞUZ » 04 Mar 2012, 21:40

BEKOCAN KARDEŞ MESAJIN ALDIM. 4 NCÜ MADDEKİ WENTİNHAVS HORTUMUNU EMME MANİFOLDUNDAN SÖKME AMACI; SUBAP AYARI YAPERKEN PİSTONLARIN RAHAT HAREKET ETMESİ İÇİN Mİ? BU ŞEKİLDE ANLADIM DOĞRUMU DUR? AYAR SÜRESİ İSTERSE 2 SAAT SÜRSÜN ÖNEMLİ DEĞİL. MOTOR SOĞUK OLARAK EMME VE EKSOZ 20 OLARAK AYARLAYACAĞIM. İYİ GÜNLER.
Abdulkadir OĞUZ
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 14 Arl 2011, 13:17
Ad Soyad: Abdulkadir OĞUZ
Nereden: Hatay
Arabanız: 1990 Mod.Skoda Favorit

İleti bekocan » 06 Mar 2012, 20:16

Abdulkadir OĞUZ yazdı:BEKOCAN KARDEŞ MESAJIN ALDIM. 4 NCÜ MADDEKİ WENTİNHAVS HORTUMUNU EMME MANİFOLDUNDAN SÖKME AMACI; SUBAP AYARI YAPERKEN PİSTONLARIN RAHAT HAREKET ETMESİ İÇİN Mİ? BU ŞEKİLDE ANLADIM DOĞRUMU DUR? AYAR SÜRESİ İSTERSE 2 SAAT SÜRSÜN ÖNEMLİ DEĞİL. MOTOR SOĞUK OLARAK EMME VE EKSOZ 20 OLARAK AYARLAYACAĞIM. İYİ GÜNLER.

ya hortum çıkacak yada bujiler
yoksa öntekerleği rahat çeviremessin pistonlarda hava basıncı çıkar tekerlek çok sert döner
emme 20 az sıkı çek
eksoz 20 rahat sürtünsen yani az bir fark olsun
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti forman37 » 06 Mar 2012, 20:32

ben subab ayarlarımı 25 25 yaptım . arac bıra daha serilestı.lpg lı araclarda subab ayarlarının acık olmasının faydası var
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti AhmetH » 06 Mar 2012, 21:06

külbütör kapağını ve buna giren ince vakumu ve kalın karter havalandırma borusunu sökmek yetiyor, hatta bunlarda basınç falanda olmadığından kelepçesi takılı olmasada zarar etmez. kapağıda tuttukları yok bunları sökmdende çalışmak mümkün.

az bişey yorucu olur ama bujilerle de döndürürsünsüz 5. vitese takın. tekerleği döndürürken zatan basıncın yavaş yavaş kaçtığını duyacaksınız ince fısss sesiyle


Ayrıca unutmayın bu işler dimyata pirince giderken eldeki bulgurdan olma işleridir.
bujiyi söktünüz diyelim, takarken çalışma yeri dar geldi hava soğuk eliniz üşüyor aletlerinizde boşluk var vs..
diş kaptırdınız yada çok sıktınız alüminyum silindir kapağı gitti al başına belayı ah sonra o 50 lirayı verseydim diye diz dövme ihtimaliniz var. ;)


alışık olmadığınız işleri bir şekilde öncesinden tecrübe etmeden girişmeyin derim ben naçizane.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir